DISKUZE K ČLÁNKU Sledovanost F1 klesá, loni ztratila 50 milionů diváků

Zpráva o číslech sledovanosti za rok 2013 ukázala, že počet diváků Formule 1 klesl oproti předchozímu roku o 10% a královna motorsportu tak ztratila více než 50 milionů diváků. Bernie Ecclestone z toho viní Sebastiana Vettela.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Sledovanost F1 klesá, loni ztratila 50 milionů diváků

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 64, poslední 05.02.2014 23:29 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001437 (Hlasovalo 37 lidí) 03.02.2014 19:30
Sledovanost F1 klesá Sledovanost klesá především… »
» Pepan (Hlasovalo 9 lidí) 03.02.2014 18:56
On ten Vettel zase tak průměrný není. Před… »
» Zix. (Hlasovalo 9 lidí) 03.02.2014 19:38
Sledovanost I kdyby Vettel nedominoval,tak by to… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • odin

    odin

    77.240.96.XXX
    Atraktivita Sledovanost F1 ubývá, což je pochopitelné. Na vině je podle mne atraktivita závodění (nikoliv závodů). Vůbec bych to nespojoval s Vettelem, i když i jeho dominance jistě měla na sledovanost vliv. Já si totiž myslím, že současná F1 je už tak přetechnizovaná, že se obyčejný divák při sledování závodů "ztrácí". A získat nového fanouška F1, je dnes mnohem problematičtější, než v jakémkoliv jiném sportu.
    Znamená to, že musí mít "zmáklou" alespoň střednědobou historii technického vývoje F1, aby pochopil důvody, proč se jezdí s DRS, s Kersem, na stejných pneumatikách s omezenou životností a dnes třeba s turbomotory. Musí už od počátku vzít, že se sice oslavuje vítěz pilot, ale závody vyhrávají úplně jiní lidé, než ten, který projede první cílem. A sice týmy stratégů, konstruktérů, aerodynamiků a týmových režisérů.
    Pro mnohé staré fandy ztratilo závodění v F1 atraktivitu. Buď díky novinkám (DRS, Kers, pneu...), nebo kvůli sterilitě tratí, které jsou sice maximálně bezpečné, ale zároveň se na nich nedá předjíždět, s čímž se nehodlají smířit. Výsledkem je, že diváků ubývá.
    Je to začarovaný kruh. Když vezmu jenom loňskou sezónu. RedBull se s něterými jinými týmy, koncepcí svého auta netrefili do provozního rámce pneumatik. Okamžitě rozpoutali aféru ohledně nebezpečných pneumatik a vynutili si změnu jejich konstrukce na předloňskou (jimi dávno zmáknutou). Pak se Bernie diví, že Vettel na RedBullu dominuje a F1 (on) přichází o diváky, atraktivitu a peníze. To se ale musí mocní ovládající F1 rozhodnout. Buď chtějí, aby Vettel vítězil a překonával rekordy a musí být ochotni pro to obětovat abnormální zisky. Nebo chtějí atraktivní závody, kdy RedBull s Vettelem nebude mít vítězství zaručená, což diváky u televizí udrží a zisky klesat nebudou. Stačilo jediné. Ctít pravidla vyhlášená před sezónou, po celý její průběh.

    + 5 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Nasir

      188.175.189.XXX
      11 Zajímalo by mě, co si o té přetechnizovanosti nebo přebujelosti aera myslí současní inženýři. Jestli by F1 chtěli raději změnit a jak. Bohužel mnozí by nemohli mluvit otevřeně. Myslím, že třeba Dominic Harlow se podobně laděné otázce celkem vyhnul.

      Poslední odstavec - přesně, tady je vidět, za co stojí Bernieho kecy a jaké jsou naopak jeho skutečné činy. Bernie má velký vliv, mohl ho použít. A kdykoliv mohl promluvit do médií, že tu změnu nepovažuje za fairplay a že bude proti tomu. Přinejmenším toto. Měl příležitost ukázat, že mu jde o fairplay, nebo dokonce nějak zákulisně pomoci (neférově) konkurentům RB. Nezajímalo ho ani jedno. Takže jeho výrok o pomoci Ferrari je směšný. Ten pomáhá svému byznysu.

      + 4 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.96.XXX
        Já jsem ve své poznámce neměl na mysli ani tak inženýry a jejich názor. Ale spíše pohled obyčejného diváka. Nedovedu to v pár řádcích úplně přesně popsat, tak alespoň zmateně.03 12
        V jiných sportech dokáže divák okamžitě rozpoznat, zda jde o faul, aut, ofsajd atd. Dokáže podle způsobu hry odhadnout zda mužstvo (hráč) hraje dobře, nebo špatně a i jiné nuance hry.
        V F1 se kolikrát na "faulu" není schopna dohodnout ani skupina odborníků (komisařů). A posouzení, zda pilot jede dobře, nebo špatně, není možné vůbec. Vždyť ani samotní piloti dnes nejsou schopni odhadnout svůj výkon, když na něj mají vliv týmy stratégů, inženýrů a různých našeptávačů. Jak pak se v tom má obyčejný divák vyznat? Na co může současná F1 nalákat NOVÉ fanoušky? Já nic atraktivního nevidím a všechny umělé výmysly slouží (z mého pohledu) k oddálení konce F1. Kdysi jsem se snažil vysvětlit svému kamarádovi "co vidím na tom kroužení furt dokola?" Vysvětlovalo se mi to hodně těžko. A nezaujalo ho to.
        Já tvrdím, že v momentě, kdy na auta navěšeli anténky, zlikvidovali 90% vlivu pilota a započal úpadek atraktivity F1.

        + 5 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Nasir

          188.175.189.XXX
          Jasně, ale F1 byla vždy taky o technice, strategii a vývoji. Čím lepší technika, tím menší vliv jezdce. Nelze vývoj uměle zastavit v dřevních dobách s tím, že to ubližuje vlivu jezdců, to by bylo v podstatě proti smyslu F1. Samozřejmě pravidla jsou do jisté míry tvárná, ale... vývoj nezastavíš.
          A ještě před pár lety byl závody nudnější než poslední 2 roky. Závody typu Valencie 2012 by možná tvého kamaráda nahlodaly. 03

          + 3 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.96.XXX
            Tak to mi je jasné, že se vývoj nezastaví. Bylo to jen takové povzdechnutí si. Ale z mého pohledu se i ten vývoj mohl trochu zpomalit, kdyby Bernie zavčasu zatáhl za záchranou brzdu v závodech "kdo utratí nejvíce".03 Jenže to by šel proti svým zájmům.
            Dnes už je jasné, že se F1 dostala do samozničující neufinancovatelné propasti, jež s obrovskými náklady nabízí (produkuje) průměrnou až nudnou zábavu. Úbytku fanoušků se nedivím.

            + 2 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Neklesá len sledovanosť F1,... ...ale aj televízie, futbalu atletiky a tiež celá celospoločenská spotreba väčšiny obyvateľstva s rastom cien a životných nákladov a tí, ktorí to spôsobujú sa o F1 pramálo zaujímajú a na závody nechodia, ale rozmýšľajú, ako s tej väčšiny vyraziť ešte viac a ešte viac sa nabaliť. Sebastian mal len možnosť, že sedel v najlepšom aute a robil si len svoju prácu veľmi dobre a zodpovedne, že tie 4. tituly získal a ani nevedel ako a že by on bol zodpovedný za nižšiu sledovanosť, asi ťažko. To skôr vysoké vstupné a organizovanie VC mimo Európu pred prázdnymi tribúnami. 02

    + 10 / − 10

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    193.35.102.XXX
    Bernie je idiot, F1 už nemá s motosportem nic společného - proto se na ni kouká čím dál míň lidí. Idiotské předpisy, jež znemožňují využít technický potenciál vozů, lemplovské nápady s dvojitými body, monopol na pneumatiky (a zásahy FIA do jejich "kvality"), zákaz tankování .... Sledoval jsem F1 od r. 1969 a tak nějak uvažuji, že už nebudu. A Vettel mi nevadí - velmi dobrý jezdec v nejlepším autě. Stejně tak mi nevadily McLareny, když vyhrály 15 závodů ze 16ti v sezóně, ani éra Michaela Schumachera a jeho šňůra titulů u Ferrari. Ale tehdy ještě byla F1 o něčem, nepředjíždělo se "na čudlík", aby Bernie víc vydělal, gumaři válčili mezi sebou a technicky šla auta nahoru (nebo taky dolů, když se nepovedlo) v podstatě závod od závodu, testovalo se o sto sedm a pořád bylo na co koukat. Teď je to jen o předpisech a simulátorech, nějak mi začíná F1 připomínat EU. Mohli by ještě začít dotovat ty, co neumí pořádné auto postavit .....

    + 20 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000415

    uzivatel000415

    193.86.3.XXX
    Prdy vrdy Prdlajs, vše zablombovali, zeškaredili a zrušili tankování. To co bylo sirové a krásné už tam není. Už jen disneyformule. Taky si vybírám jen závody na které se dá koukat, jinak si to tady radši přečtu a kličové info si pustim u nudných závodu na netu. Sorry, ale mám víc duležitějších věcí a zálib než se u telky nudit. 14

    + 7 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • zeto

    89.102.65.XXX
    Hm... No a ať už se FIA líbí, nebo ne, zaváděním hovadin jako DRS a dvojité body za vybraný závod, zmenšováním motorů a podobné "zatraktivňování" F1 jí přinese další snížení sledovanosti, to se klidně vsadím.02 10

    + 24 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • pidro

      88.100.206.XXX
      Díky těmto inovacím, začíná mít F1 stejnou sportovní hodnotu jako Maějská pouť.Jaký je to vrchol motorsportu,když jsou vozy každým rokem pomalejší?Stačí se podívat na rekordy okruhů.Jde už jenom o show a prachy.05

      + 15 / − 8

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • zeto

        89.102.65.XXX
        Bohužel, je to tak. Chápu, že technologie jdou dopředu a F1 potřebuje výzvy, ale evidentně nejdou dopředu dostatečně rychle. Tuším, že při testech tady někdo vypsal nejrychlejší časy okruhu při několikerých předchozích testech. Proti jednomu z roků (přesný rok si nepamatuji) byl letošní nejrychlejší čas pomalejší asi o 6 sekund. To je celkem děsivé...02

        + 10 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • pidro

          88.100.206.XXX
          Já jenom čekám, až přijde doba,kdy Bernie před závodem vylosuje pořadí závodu a jezdci budou muset podle toho dojet.To značně sníží náklady.05

          + 8 / − 6

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        213.195.228.XXX
        Co se týče času na kolo, tak nebyly vozy rok od roku pomalejší... Přítlakem to dohnali na úroveň těch nejrychlejších časů... Bohužel za cenu, že bez DRS mají někde problém jet i 300... Myslím i tam, kde dříve ten problém neměli...

        + 4 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • anonym

      188.120.195.XXX
      Zmenšování motorů bych do toho netahal. Když dáš motorářům volnou ruku ve stylu 70. let, po velkých atmosférách žádný nešáhne, všichni půjdou cestou malého turbomotoru. Důkazem jsou roky 87 a hlavně 88, kdy byly turbomotory na tu dobu brutálně omezeny, byl to jejich poslední rok v F1 a přesto to obrovským (3,5 l) atmosférám natřely. Od té doby se vývoj zase posunul a troufám si tvrdit, že dnes by po několika letech vývoje turbomotorů neměly atmosféry šanci ani z hlediska spolehlivosti, která je v poslední době o řád jinde než před čtvrtstoletím.

      + 8 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Fanda.LH

    213.195.228.XXX
    A klesat bude dál... Z aut dělají úsporné šunky a ze závodů frašku viz. právě dvojnásobné body...

    + 13 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • AAA

    178.41.14.XXX
    Vidím to asi takto Mňa baví F1 ako taká, bez ohľadu na to kto vyhráva.
    Potom sú tu fanúšikovia typu ak nevyhráva môj tím tak sa na to ani neoplatí pozerať. Tento pohľad majú zväčša fanúšikovia Ferrari a tých je asi najviac, preto ten pokles.
    Treba však povedať, že za posledných 20 rokov FIA a Bernie výrazne zasahujú do pravidiel a výsledkov podľa toho ako sa im to hodí, čo znechucuje aj mňa.

    + 9 / − 13

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Nasir

      188.175.189.XXX
      S těmi fanoušky jsi úplně vedle. To by musela být sledovanost pořád na houpačce, protože s výjimkou pár období se ty tituly vždy přelévaly ze stáje ke stáji. Ve skutečnosti jde prostě o neochotu lidí sledovat pořád toho samého vítěze. Někteří mají nejspíš i pocit, že je v tom nějaký podvod. Druhá věc může být nudnější závodění obecně.

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000615

      uzivatel000615

      90.182.189.XXX
      Můžeš mi prosím poslat odkaz na tu studii, která dokazuje tvůj závěr, že většina fanoušků Ferrari se nedívá, pokud férka nevyhrávají? Já sleduju F1 od roku 1996, Ferrari jsem fandil vždycky (kvůli nádherným silničním vozům). Víš, v kolika sezonách od roku 1996 Ferrari zvítězilo?

      + 5 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Nasir

    188.175.189.XXX
    Sledovanost klesá a Bernie s Vettelem jsou vysmátí :-)) Koukám, že redakce to bere s humorem a hodila k článku provokativní fotku. Sledovanost klesá, ale Bernie s Vettelem jsou vysmátí. Díky, pobavil jsem se. 12

    + 15 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton v závodě v Austrálii

Lewise Hamiltona na startovním roštu v Baku neuvidíme

Vozy Alpine by dosavadní průběh Grand Prix v ulicích Baku vymazaly (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO KVALIFIKACI: Všichni čekají nepředvídatelný závod

Sergio Pérez v letošní sezóně poprvé v kvalifikaci porazil svého kolegu (ilustrační foto)

Leclercovi Baku svědčí zajel tu čtvrté pole-position v řadě, Norris fatálně propadl

Alexander Albon stejně jako jeho nový týmový kolega v Baku překvapili (ilustrační foto)

Třetí trénink plný dramat: dvě červené vlajky a výborný Williams, těsně triumfoval Russell

George Russell téměř celou první polovinu prostál v boxech (ilustrační foto)

Leclerc těsně pokořil Péreze v druhém tréninku, smůlu měl Norris

Max Verstappen v závodě v Monaku

První trénink v Baku ovládl Verstappen. Leclerc a Colapinto bourali

Newey nastupuje k Aston Martinu

Newey přechází k Aston Martinu. S Alonsem a Hondou očekává opět úspěšné partnerství

Model monpostu McLarenu v aerodynamickém tunelu

Proč McLaren stále nenasadil to největší vylepšení a díky čemu předčí při vývoji své soupeře?

Oscar Piastri slaví vítězství po závodě v Maďarsku

"Norris mistrem světa? Poslední věc, která by Piastriho nadchla." Brundle chválí jeho zabijácký instinkt + VIDEO

Adrian Newey už asi dumá, co mu nové angažmá přinese

Oficiální oznámení nového působiště Adriana Neweye je podle médií otázkou dní

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama