DISKUZE K ČLÁNKU Sledovanost F1 klesá, loni ztratila 50 milionů diváků
Zpráva o číslech sledovanosti za rok 2013 ukázala, že počet diváků Formule 1 klesl oproti předchozímu roku o 10% a královna motorsportu tak ztratila více než 50 milionů diváků. Bernie Ecclestone z toho viní Sebastiana Vettela.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Sledovanost F1 klesá, loni ztratila 50 milionů diváků
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001437
(Hlasovalo 37 lidí)
03.02.2014 19:30
Sledovanost F1 klesá Sledovanost klesá především… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
uzivatel001051
20:36 03.02.2014 93.99.158.XXXJak je v článku napsáno, tak platí - během sezóny (to znamená v jakémkoliv závodě) a potom celkem 450 milionů diváků, čili za celý rok.-
Zix.
23:49 03.02.2014 78.102.27.XXXOboum díky za info.
A teda ty čísla sou hodně malý. Bernie je dost najivní jestli si myslí,že to je Vettelem,když za 5 let ztratil 150 milionů lidí. Dost by mě zajímalo jak to bylo třeba v 70. až 90. letech, i když beru že tehdy asi neměl né každej tv nebo v tolika zemích F1 nebyla vysílána.
Jen škoda,že nevíme čísla za Česko, to by mě hodně zajímalo kolik lidí loni a i v minulých letech koukalo.
-
-
-
Zix.
19:38 03.02.2014 78.102.27.XXXSledovanost I kdyby Vettel nedominoval,tak by to výrazně lepší nebylo. Dokud budou závody nudný nebo na nudných okruzích,tak to nahoru nepůjde. Tedy Vettel zase takovej problém nebude.
A ty Bernieho dvojitý body pomůžou max. tomu poslednímu závodu a uškoděj předposlednímu - každej ho raději odepíše nebo vezme starší motory a na ten poslední to bude šetřit,aby měli 2x víc bodů než v Brazílii(předposlední závod).
Mimochodem proč tu nejsou čísla za Česko nebo Slovensko? Docela by mě zajímalo kolik lidí to u nás sleduje. I když je mi jasný,že díky TV Frnda a TV Dajto 3 závody měli méně a právem tím majitel pro ČR nebyl spokojen. -
uzivatel001437
19:30 03.02.2014 89.103.251.XXXSledovanost F1 klesá Sledovanost klesá především kvůli těm nesmyslným umělotinám, které se v F1 poslední dobou tak hojně objevují. Bernie kontruje na pokles sledovanosti zavedením dvojnásobných bodů, ale je to spíš na škodu, než k nějakému užitku. Většině fanoušků se to prostě nelíbí, a i to je důvodem, proč dřívější královnu motorsportu mnozí přestanou sledovat. Primární příčinou tohoto poklesu sledovanosti není to, že dominuje jenom jeden jezdec, potažmo stáj. V F1 vždy někdo dominoval. Ať už to byl McLaren za dob bojů jejich stájových kolegů Senny, a Prosta, Ferrari v době kralování Schumachera, nebo momentálně Red Bull, a úřadující šampión Sebastian Vettel. To je prostě přirozený vývoj. Problémem je, že se z F1 vytratilo napětí, a ryzí závodění. Teď to možná nebude znít zrovna dvakrát dobře, ale v F1 chybí hmatatelná hrozba smrti, a z toho plynoucí napětí. F1 se stala až moc bezpečnou. Toto spolu s kravinami, jako jsou absolutně nezávodní pneumatiky, které je neustále potřeba šetřit, aby pilot vůbec dojel do cíle. DRS, které takřka eliminovalo pravé předjíždění v zatáčkách, a nervy drásající souboje kolo na kolo, kde o úspěchu rozhoduje pouze odvaha, a troufalost pilotů. Většina předjížděcích manévrů se nyní odehrává jen pod záštitou tohoto kouzelného tlačítka v předem vymezených zónách. Postrádá to jakékoliv napětí, a divák si takového předjetí necení. A nyní třeba nově zavedené omezení množství paliva, které rovněž odpoutává pilotovu pozornost od zběsilého šlapání na plyn k ustrašenému pozorování spotřeby paliva, a takto by se dalo pokračovat do nekonečna. S nadsázkou by se dalo říct, že jakékoliv nové pravidlo, které je uvedeno v platnost je jen naškodu.
F1 postrádá zběsilost, napínavost, a tím pádem i diváky.
Tolik můj pohled na věc.
-
anonym
07:22 04.02.2014 188.120.195.XXXAbsolutní souhlas s první půlkou, ke druhé několik poznámek.
Pravé předjíždění v zatáčkách neeliminovalo DRS, to eliminovala už před drahnou dobou přebujelá, vysoce efektivní a tím pádem na "špinavý" vzduch velice náchylná aerodynamika. Můžeme se na FIA zlobit, že po tragickém ročníku 1994 přistoupila k omezování mechanického přítlaku, které akcelerovalo vývoj aerodynamiky; na druhou stranu by se bývala do vysoké efektivity vyvinula stejně, jen by to trvalo o několik let déle. Je to stejně přirozený vývoj, jako že čas od času někdo dominuje.
Další, co brání soubojům v zatáčkách, jsou žmolky z pneumatik a pogumování trati, které snižují grip mimo ideální stopu. Důkazem jsou mokré závody, kdy není trať "zasviněná" ani pogumovaná a piloti potom volí různé stopy. Teď se mi vybavilo pár manévrů předjetí vnějškem od Lewise a jeden tuším od Kimiho - na suchu nemožné.
Omezení množství paliva pilotovu pozornost od zběsilého šlapání na plyn rozhodně neodpoutává. Palivo šetří nastavená mapa motoru a management paliva mají na starost inženýři sledující telemetrii, pilot jen na volantu nastavuje jimi požadovaný parametr a rozhodně to nedělá v každím kole. Pokud jsi se v tomto bodě odpíchl od Sebova vyjádření, že se plný plyn zdá být věcí minulosti, zřejmě sis ho, stejně jako řada dalších, chybně spojil s úsporami paliva. Ve skutečnosti to je o zvládnutí strmého nárůstu kroutícího momentu turbomotoru za současného snížení aerodynamického přítlaku, což postupně potvrzují další piloti. Viz [odkaz na stránku]
S koncem opět souhlas. Otázkou je, jak z toho všeho ven. Tady jednoduchá řešení ve své podstatě dočasné povahy (jedny pneu na závod, superměkké pneu, DRS, KERS/ERS atd.) evidentně selhávají. -
-
-
-
M3
19:37 03.02.2014 46.13.241.XXXNaplno se nejezdilo ani za Nikiho Laudy. Akorat v te dobe nebylo milion hlav co to porad dokola resi. Nesmi se zapominat ze tymy samy davaji např. malo paliva, aby odlehcili auto, pak na to veprosted zavodu tlaci a na dojeti nezbyva. Navic FIA nevyloucila ze pravidla se pristi rok upravi podle prubehu teto sezony. Chvalim FIA ze se aleposn snazi neco delat s upadkem sledovanosti. Snad ani fanousek Vettela si nemuze uzivat tak jednoducha vitezstvi.
-
-
-
Pepan
18:56 03.02.2014 89.24.157.XXXOn ten Vettel zase tak průměrný není. Před rokem se Schummacherem vyhrál závod šamponů, čímž dokázal že zase takové ořezávátko není. Sice ho nemám rád, ale musím uznat, že jezdit umí. Ostatně, v hodnocení týmů skončil na prvním místě, což o průměrnosti rozhodně nesvědčí.-
Jake HorseRadisher
19:41 03.02.2014 85.207.90.XXXPřed rokem to Vettel napral do svodidel a urval zavěšení... ROC loni vyhrál Romain Grosjean :)-
-
Jake HorseRadisher
20:28 03.02.2014 85.207.90.XXXOK já zapomněl, že loni se to zrušilo, takže poslední roc byl v 2012...
to nic nemění, že vettel vyhrál jen týmovou se schumim, ale v jednotlivcích to rozbil ufňukánek :/ https://www.youtube.com/watch?v=XqhGYcpTyv0
-
-
-
anonym
19:43 03.02.2014 178.143.223.XXXV priemernom aute nic neukazal. Pozri si zaciatok sezony 2012, nemali este dominante auto a kde jazdil okolo 5 miesta. Nic unikatne. Ma dominantne auto tak je v predu. Ma priemerne auto, je len priemer. A myslis ze preco stroskotali rozhovori medzi Kimim a RB? myslis ze helmut s vetelom chcu konkurenicu pre ,,pana prstovaca´´? :) Je to velmi nesympaticky pilot. Staci si pozriet fora: ceske, slovenske, anglicke, priblizne 80% ludi ho ma v zuboch, dokonca aj na nemeckych ho vela ludi nemusi. Cim myslis ze to je hm , ano presne tym ;-) Dominantne auto, ale jazdec len priemerny. -
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek