DISKUZE K ČLÁNKU Sledovanost F1 klesá, loni ztratila 50 milionů diváků

Zpráva o číslech sledovanosti za rok 2013 ukázala, že počet diváků Formule 1 klesl oproti předchozímu roku o 10% a královna motorsportu tak ztratila více než 50 milionů diváků. Bernie Ecclestone z toho viní Sebastiana Vettela.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Sledovanost F1 klesá, loni ztratila 50 milionů diváků

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 64, poslední 05.02.2014 23:29 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001437 (Hlasovalo 37 lidí) 03.02.2014 19:30
Sledovanost F1 klesá Sledovanost klesá především… »
» Pepan (Hlasovalo 9 lidí) 03.02.2014 18:56
On ten Vettel zase tak průměrný není. Před… »
» Zix. (Hlasovalo 9 lidí) 03.02.2014 19:38
Sledovanost I kdyby Vettel nedominoval,tak by to… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • Prokop S.

      Prokop S.

      89.102.92.XXX
      asi to bude 450 milionů UNIKÁTNÍCH diváků za celý rok.. to znamená, že některý z nich si pustil třeba pouze jednu VC, jiný zase kouká i na všechny tréninky..

      + 4 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001051

      uzivatel001051

      93.99.158.XXX
      Jak je v článku napsáno, tak platí - během sezóny (to znamená v jakémkoliv závodě) a potom celkem 450 milionů diváků, čili za celý rok.

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Zix.

        Zix.

        78.102.27.XXX
        Oboum díky za info.03

        A teda ty čísla sou hodně malý. Bernie je dost najivní jestli si myslí,že to je Vettelem,když za 5 let ztratil 150 milionů lidí. Dost by mě zajímalo jak to bylo třeba v 70. až 90. letech, i když beru že tehdy asi neměl né každej tv nebo v tolika zemích F1 nebyla vysílána.
        Jen škoda,že nevíme čísla za Česko, to by mě hodně zajímalo kolik lidí loni a i v minulých letech koukalo.

        + 3 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • 85.93.125.XXX
          Pokud vím, tak se dá říci, že v průměru u nás (bráno na Nově) jeden závod F1 sleduje cca 500 000 lidí.

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Zix.

    Zix.

    78.102.27.XXX
    Sledovanost I kdyby Vettel nedominoval,tak by to výrazně lepší nebylo. Dokud budou závody nudný nebo na nudných okruzích,tak to nahoru nepůjde. Tedy Vettel zase takovej problém nebude.
    A ty Bernieho dvojitý body pomůžou max. tomu poslednímu závodu a uškoděj předposlednímu - každej ho raději odepíše nebo vezme starší motory a na ten poslední to bude šetřit,aby měli 2x víc bodů než v Brazílii(předposlední závod).

    Mimochodem proč tu nejsou čísla za Česko nebo Slovensko? Docela by mě zajímalo kolik lidí to u nás sleduje. I když je mi jasný,že díky TV Frnda a TV Dajto 3 závody měli méně a právem tím majitel pro ČR nebyl spokojen.

    + 9 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001437

    uzivatel001437

    89.103.251.XXX
    Sledovanost F1 klesá Sledovanost klesá především kvůli těm nesmyslným umělotinám, které se v F1 poslední dobou tak hojně objevují. Bernie kontruje na pokles sledovanosti zavedením dvojnásobných bodů, ale je to spíš na škodu, než k nějakému užitku. Většině fanoušků se to prostě nelíbí, a i to je důvodem, proč dřívější královnu motorsportu mnozí přestanou sledovat. Primární příčinou tohoto poklesu sledovanosti není to, že dominuje jenom jeden jezdec, potažmo stáj. V F1 vždy někdo dominoval. Ať už to byl McLaren za dob bojů jejich stájových kolegů Senny, a Prosta, Ferrari v době kralování Schumachera, nebo momentálně Red Bull, a úřadující šampión Sebastian Vettel. To je prostě přirozený vývoj. Problémem je, že se z F1 vytratilo napětí, a ryzí závodění. Teď to možná nebude znít zrovna dvakrát dobře, ale v F1 chybí hmatatelná hrozba smrti, a z toho plynoucí napětí. F1 se stala až moc bezpečnou. Toto spolu s kravinami, jako jsou absolutně nezávodní pneumatiky, které je neustále potřeba šetřit, aby pilot vůbec dojel do cíle. DRS, které takřka eliminovalo pravé předjíždění v zatáčkách, a nervy drásající souboje kolo na kolo, kde o úspěchu rozhoduje pouze odvaha, a troufalost pilotů. Většina předjížděcích manévrů se nyní odehrává jen pod záštitou tohoto kouzelného tlačítka v předem vymezených zónách. Postrádá to jakékoliv napětí, a divák si takového předjetí necení. A nyní třeba nově zavedené omezení množství paliva, které rovněž odpoutává pilotovu pozornost od zběsilého šlapání na plyn k ustrašenému pozorování spotřeby paliva, a takto by se dalo pokračovat do nekonečna. S nadsázkou by se dalo říct, že jakékoliv nové pravidlo, které je uvedeno v platnost je jen naškodu.
    F1 postrádá zběsilost, napínavost, a tím pádem i diváky.
    Tolik můj pohled na věc.

    + 37 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      188.120.195.XXX
      Absolutní souhlas s první půlkou, ke druhé několik poznámek.

      Pravé předjíždění v zatáčkách neeliminovalo DRS, to eliminovala už před drahnou dobou přebujelá, vysoce efektivní a tím pádem na "špinavý" vzduch velice náchylná aerodynamika. Můžeme se na FIA zlobit, že po tragickém ročníku 1994 přistoupila k omezování mechanického přítlaku, které akcelerovalo vývoj aerodynamiky; na druhou stranu by se bývala do vysoké efektivity vyvinula stejně, jen by to trvalo o několik let déle. Je to stejně přirozený vývoj, jako že čas od času někdo dominuje.
      Další, co brání soubojům v zatáčkách, jsou žmolky z pneumatik a pogumování trati, které snižují grip mimo ideální stopu. Důkazem jsou mokré závody, kdy není trať "zasviněná" ani pogumovaná a piloti potom volí různé stopy. Teď se mi vybavilo pár manévrů předjetí vnějškem od Lewise a jeden tuším od Kimiho - na suchu nemožné.

      Omezení množství paliva pilotovu pozornost od zběsilého šlapání na plyn rozhodně neodpoutává. Palivo šetří nastavená mapa motoru a management paliva mají na starost inženýři sledující telemetrii, pilot jen na volantu nastavuje jimi požadovaný parametr a rozhodně to nedělá v každím kole. Pokud jsi se v tomto bodě odpíchl od Sebova vyjádření, že se plný plyn zdá být věcí minulosti, zřejmě sis ho, stejně jako řada dalších, chybně spojil s úsporami paliva. Ve skutečnosti to je o zvládnutí strmého nárůstu kroutícího momentu turbomotoru za současného snížení aerodynamického přítlaku, což postupně potvrzují další piloti. Viz [odkaz na stránku]

      S koncem opět souhlas. Otázkou je, jak z toho všeho ven. Tady jednoduchá řešení ve své podstatě dočasné povahy (jedny pneu na závod, superměkké pneu, DRS, KERS/ERS atd.) evidentně selhávají. 05

      + 5 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Biblbrox

    94.138.104.XXX
    Já z toho viním pneumatiky. Co to jsou za závody, když se nemůže jezdit naplno! A letos to bude ještě horší, do cíle se se mnoho jezdců vůbec nepodívá a rychlost bude odpovídat ekorally, protože jinak by do cíle nedojel nikdo.

    + 5 / − 10

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • M3

      46.13.241.XXX
      Naplno se nejezdilo ani za Nikiho Laudy. Akorat v te dobe nebylo milion hlav co to porad dokola resi. Nesmi se zapominat ze tymy samy davaji např. malo paliva, aby odlehcili auto, pak na to veprosted zavodu tlaci a na dojeti nezbyva. Navic FIA nevyloucila ze pravidla se pristi rok upravi podle prubehu teto sezony. Chvalim FIA ze se aleposn snazi neco delat s upadkem sledovanosti. Snad ani fanousek Vettela si nemuze uzivat tak jednoducha vitezstvi.

      + 12 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • anonym

    178.143.223.XXX
    vetel kto by sa pozeral na priemerneho pilota v total dominantnom aute ako vitazi 9x za sebou? A este ked povie ze maju na aute nieco, na co im nikto nepride.

    + 14 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      On ten Vettel zase tak průměrný není. Před rokem se Schummacherem vyhrál závod šamponů, čímž dokázal že zase takové ořezávátko není. Sice ho nemám rád, ale musím uznat, že jezdit umí. Ostatně, v hodnocení týmů skončil na prvním místě, což o průměrnosti rozhodně nesvědčí.

      + 9 / − 8

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Jake HorseRadisher

        Jake HorseRadisher

        85.207.90.XXX
        Před rokem to Vettel napral do svodidel a urval zavěšení... ROC loni vyhrál Romain Grosjean :) 11

        + 7 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pepan

          Pepan

          89.24.157.XXX
          Psal jsem před rokem a ne loni.
          ...
          Příspěvek byl redakčně upraven.

          + 3 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Jake HorseRadisher

            Jake HorseRadisher

            85.207.90.XXX
            OK já zapomněl, že loni se to zrušilo, takže poslední roc byl v 2012...
            to nic nemění, že vettel vyhrál jen týmovou se schumim, ale v jednotlivcích to rozbil ufňukánek :/ https://www.youtube.com/watch?v=XqhGYcpTyv0

            + 3 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • anonym

        178.143.223.XXX
        V priemernom aute nic neukazal. Pozri si zaciatok sezony 2012, nemali este dominante auto a kde jazdil okolo 5 miesta. Nic unikatne. Ma dominantne auto tak je v predu. Ma priemerne auto, je len priemer. A myslis ze preco stroskotali rozhovori medzi Kimim a RB? myslis ze helmut s vetelom chcu konkurenicu pre ,,pana prstovaca´´? :) Je to velmi nesympaticky pilot. Staci si pozriet fora: ceske, slovenske, anglicke, priblizne 80% ludi ho ma v zuboch, dokonca aj na nemeckych ho vela ludi nemusi. Cim myslis ze to je hm , ano presne tym ;-) Dominantne auto, ale jazdec len priemerny.

        + 13 / − 7

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel001437

          uzivatel001437

          89.103.251.XXX
          Hater gonna hate, viď? 18

          + 6 / − 6

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Zix.

          Zix.

          78.102.27.XXX
          A v Toro Rossu nebo BMW snad měl dominantní auto?11
          Ne neměl a i přesto dokázal vyhrát a mít dobrý výsledky.

          + 8 / − 7

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            178.143.223.XXX
            Jeden zavod, pche. To vyhral aj Checo skoro Malajziu, pamatas? Navyse TR nebolo v tej dobe pomale, ale prave naopak. dalsia vec, top timy zvolili zlu strategiu pocas kvalifikacie ;-) pamatam si ten pretek :)

            + 10 / − 8

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Oscar Piastri se dočkal vítězství díky vlastnímu dobrému výkonu (ilustrační foto)

GP ÁZERBAJDŹÁNU: Piastri ustál Leclercovy ataky, Monačan ani napočtvrté nezúročil pole-position

Lewis Hamilton v závodě v Austrálii

Lewise Hamiltona na startovním roštu v Baku neuvidíme

Vozy Alpine by dosavadní průběh Grand Prix v ulicích Baku vymazaly (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO KVALIFIKACI: Všichni čekají nepředvídatelný závod

Sergio Pérez v letošní sezóně poprvé v kvalifikaci porazil svého kolegu (ilustrační foto)

Leclercovi Baku svědčí zajel tu čtvrté pole-position v řadě, Norris fatálně propadl

Alexander Albon stejně jako jeho nový týmový kolega v Baku překvapili (ilustrační foto)

Třetí trénink plný dramat: dvě červené vlajky a výborný Williams, těsně triumfoval Russell

George Russell téměř celou první polovinu prostál v boxech (ilustrační foto)

Leclerc těsně pokořil Péreze v druhém tréninku, smůlu měl Norris

Max Verstappen v závodě v Monaku

První trénink v Baku ovládl Verstappen. Leclerc a Colapinto bourali

Newey nastupuje k Aston Martinu

Newey přechází k Aston Martinu. S Alonsem a Hondou očekává opět úspěšné partnerství

Model monpostu McLarenu v aerodynamickém tunelu

Proč McLaren stále nenasadil to největší vylepšení a díky čemu předčí při vývoji své soupeře?

Oscar Piastri slaví vítězství po závodě v Maďarsku

"Norris mistrem světa? Poslední věc, která by Piastriho nadchla." Brundle chválí jeho zabijácký instinkt + VIDEO

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama