DISKUZE K ČLÁNKU Ecclestone: Celá věc s novými F1 motory je absurdní - jsou tiché a na trati je prázdno

Bernie Ecclestone po prvních letošních dnech testů Formule 1 s turbomotory motory tvrdě kritizuje velké technické změny a opuštění atmosférických osmiválců.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ecclestone: Celá věc s novými F1 motory je absurdní - jsou tiché a na trati je prázdno

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 59, poslední 01.02.2014 12:50 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001000 (Hlasovalo 15 lidí) 31.01.2014 08:49
Nesdílím tento názor Podle mého názoru už začíná… »
» uzivatel000635 (Hlasovalo 10 lidí) 31.01.2014 08:37
Bernie už máš nějaké roky a stařecká hluchota k… »
» erdedy (Hlasovalo 9 lidí) 31.01.2014 09:15
neni co dodat... :-) Bernie, "len do nich… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • uzivatel001000

      uzivatel001000

      46.39.185.XXX
      Souhlasím s tebou, že V12 atmosféry mají své kouzlo, čiší z nich taková ta hrubá síla. Ale jak jsem již psal, pokrok nezastavíš. Představ si situaci, kdy by si každý mohl zvolit pohonnou jednotku a byla by nastavena současná pravidla o max. průtoku paliva a spotřebě. Myslíš, že by se ve startovním poli objevila nějaká V12? Já jsem dokonce skoro přesvědčený, že by tam nebyla ani jedna atmosféra.
      Představ si situaci, že by si výrobci IT HW v roce 2002 řekli "Hm, tak toto je dobré, takto nám to stačí." To bys ten svůj příspěvek ťukal do klávesnice ještě teď 04

      + 6 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Looky

    194.108.93.XXX
    Zvuk Kdo zažil F1 na vlastní kůži a teď si poslechne toto. Souhlasím, že zvukový doprovod je na nižší úrovni, než současné DTM.
    Druhý úhel pohledu je fakt, že vynálezy v F1 mají obrovský marketingový potenciál pro trh s civilními auty. Příklady jako jsou F1 řazení ve Ferarri F360 Modena a pak dalších typech, systém KERS používaný i na sjezdových lyžích Head atd atd. Tyto změny přinesou další podobné finesy do civilního života.
    Letos jedeme do Abu Dhabi, tak jsem zvědav, co uslyšíme na konci sezóny.07

    + 6 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001000

    uzivatel001000

    46.39.185.XXX
    Nesdílím tento názor Podle mého názoru už začíná být absurdní právě Bernie Ecclestone, zejména když vidím co se snaží prosadit za zvěrstva. Měl by si uvědomit, že i jím "vytvořená" F1 potřebuje jít s dobou. V opačném případě by se velmi snadno mohlo stát, že to budou závody "technologických veteránů" v porovnání s jinými seriemi. A nejsem si jistý, zda by toto bylo to pravé pro královnu motorsportu.
    Já osobně to vnímám tak, že byla celosvětová potřeba vyvinout nové, moderní pohonné technologie. Nedělám si iluze, že by z těchto technologií okamžitě mohl někdo těžit, nicméně mnhody stačí jen ukázat směr resp. stačí vědět, že je cíl reálný a pustí se do vývoje toho i další výrobci. Navíc, kladu si otázku, zda by nové motory nebyly do F1 nasazeny už i dříve, nebýt zmražení vývoje, který trvá už ani nevím jak dlouho...
    Vím, že se zde najde spousta lidí, kteří se mnou nesouhlasí, já to samozřejmě respektuji.

    + 15 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000635

    uzivatel000635

    88.101.0.XXX
    Bernie už máš nějaké roky a stařecká hluchota k takovému věku přirozeně patří. Tak se nediv, že nic neslyšíš 18

    + 10 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pavel A.

      Pavel A.

      85.70.8.XXX
      Přesně to samé mě napadlo při čtení článku 01
      Ostatně, pokud se mu to tak nelíbí, měl by na protest odstoupit ze všech funkcí v F1.

      + 2 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • skejpa

    skejpa

    88.146.158.XXX
    Bernie Bernie by se měl uklidnit a být rád, že ho z kola ještě nevyšoupli. Hlavně aby mu neklesali zisky... Nové motory jsou alespoň pokrok. Mohli sice udělat pravidla aby se monoposty na kolo nezpomalovali ale i tak je to lepší než setrvávat stále na místě...

    + 4 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Tomur

    Tomur

    95.173.85.XXX
    V minulé éře turba to neznělo vůbec špatně, tak co je tentokrát jinak? Z prezentací to vypadá skoro jako vysavač 17

    + 7 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Liborrr

    78.156.157.XXX
    "šetření" Nevěřil jsem, že zrovna s tímto pánem bych někdy mohl souhlasit, ale v tomhle se s ním ztotožňuji. Toto "šetření a ekologie" je jen na oko... Kolik peněz bylo utraceno a kolik škodlivých látek bylo vypuštěno do ovzduší kvůli vývoji těchto nových motorů? Pokud někdo chce šetřit a pomoct ekologii, pak je to právě v zázemí, například ta velká spousta kamionů, které jezdí na každé závody.
    Ale ani pan Ecclestone není bez viny... Noční závody, velké náklady na logistiku při přesunu na závody přes půlku světa za 2 týdny...

    + 9 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • eR

      62.245.107.XXX
      Ty motory nevznikly v prvé řadě kvůli šetření, ale kvůli snaze přilákat do F1 automobilky. Kolik nových aut se dnes prodává s atmosférickým motorem? Každý rok míň a o osmiválci nemluvě. Atmosférické motory nejsou pro žádnou automobilky výzvou, nic nového už na nich vymyslet nelze, ale tento celek s rekuperací energie má ještě daleko k dokonalosti a zkušenosti z jeho vývoje se automobilkám můžou hodit. Protože jestli jste si toho ještě nevšiml, tak různé hybridy už nabízí i zavedené značky, a díky eko-limitům na emise se dá očekávat, že za dvacet let to budou právě hybridy co budou jezdit na evropských silnicích. Konec konců atmosférické motory se nahodí ani automobilkám, protože vydrží věky a jsou prakticky bezúdržbové, což jim snižuje jak prodeje nových aut tak i tržby za servis.

      + 13 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Liborrr

        78.156.157.XXX
        Bohužel, v hybridech nevidím vůbec žádnou budoucnost, pokud se vývoj baterií výrazně nezmění. Protože výroba "ekologického" vozu typu hybrid či elektromobil zatěžuje životní prostředí výrazně více, než provoz kdejakého starého automobilu. A nehledě na následnou ekologickou likvidaci látek obsažených v baterií, která prozatím prakticky neexistuje.
        Zatížení životního prostředí automobilem je potřeba brát jako celek, tedy jeho výrobu, provoz a následnou likvidaci. V tomto ohledu stále vyhrává běžné auto se spalovacím motorem...

        + 6 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • eR

          62.245.107.XXX
          Já to chápu, ale od doby, kde se zakázaly klasické žárovky za pár korun, jejichž výroba i likvidace byly ekologicky nejšetrnější, protože jsou jen ze skla a kovu, a místo toho kupujeme, různé výbojky a zářivky plné rtuti a dalších svinstev, jejichž výroba spotřebuje několikanásobně víc energie a surovin a ekologická likvidace je daleko nákladnější, si o budoucnosti nedělám vůbec žádné iluze.

          + 4 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Liborrr

            78.156.157.XXX
            Bohužel, tak to opravdu je... Je asi trend dnešní doby hrnout se do technologií, které nejsou dostatečně promyšlené od začátku do konce. Určitě nejsem proti novým technologiím, ale proti jejich umělé propagaci a násilnému vnucování zákazníkovi, aniž by daná věc nebyla v takové fázi, aby v konečném důsledku opravdu poskytovala úsporu/výhodu... Přesně jak říkáš ty o úsporných žárovkách, což je příklad sám pro sebe.

            + 2 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • uzivatel001000

          uzivatel001000

          46.39.185.XXX
          No jo, ale aby mělo smysl provádět vývoj baterií, tak ty baterie musí mít i nějaké uplatnění. Nebojím se toho, že by se baterie zásadně nevyvíjely, jen to chce mít tu správnou motivaci. Si myslím.

          + 5 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • dannak

        193.245.34.XXX
        To co pises vypada na prvni pohled logicky. Kdyz to ale ma byt takova vyzva, proc opet planuje FIA postupne zmrazeni motoru ? proc nezmrazi aerovyvoj a naopak nepovoli vyvoj motoru ? kolik aero dilu z F1 je pouzitelnych v automobilovem prumyslu ?
        Je-li argument ekologie, jsem pro vsea 10, pak ale musi byt vyvoj a ne opet po par letech technologii zamrazit a misto toho utracet penize nesmyslne do aerodynamiky, ktera jine uplatneni nema. Tohle mi proste hlava nebere. A nikdo ne nepresvedci, ze aerovyvoj je levnejsi, nez vyvoj motoru

        + 5 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • XR

          109.81.245.XXX
          Třeba kvůli úspoře nákladů?

          + 3 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel001000

            uzivatel001000

            46.39.185.XXX
            Samozřejmě záleží, jak se to veme. Pokud ty ušetřené prostředky za vývoj pohonu utratíš za vývoj aerodynamiky, tak to trochu postrádá logiku. Pokud bys ty ušetřené prostředky investoval např. do infrastruktury, ekologie nebo např. neinvestoval vůbec, tak by to opodstatnění samozřejmě mělo.

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Nasir

              188.175.189.XXX
              Každá technologie je jinak náročná a drahá. Takže v principu máš pravdu, že velké týmy ty prachy vrazí třeba do aerodynamiky, ale už to nebude tak velká suma. Pro malé týmy je jednodušší ušetřit peníze a dohánět ty velké v rámci levnějšího vývoje, protože u drahého se nechytají.

              + 0 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000523

    uzivatel000523

    77.240.96.XXX
    Souhlasim.!!!!!!10

    + 4 / − 10

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama