DISKUZE K ČLÁNKU Ecclestone: Celá věc s novými F1 motory je absurdní - jsou tiché a na trati je prázdno
Bernie Ecclestone po prvních letošních dnech testů Formule 1 s turbomotory motory tvrdě kritizuje velké technické změny a opuštění atmosférických osmiválců.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ecclestone: Celá věc s novými F1 motory je absurdní - jsou tiché a na trati je prázdno
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001000
(Hlasovalo 15 lidí)
31.01.2014 08:49
Nesdílím tento názor Podle mého názoru už začíná… »
» uzivatel000635
(Hlasovalo 10 lidí)
31.01.2014 08:37
Bernie už máš nějaké roky a stařecká hluchota k… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
uzivatel001000
10:43 31.01.2014 46.39.185.XXXSouhlasím s tebou, že V12 atmosféry mají své kouzlo, čiší z nich taková ta hrubá síla. Ale jak jsem již psal, pokrok nezastavíš. Představ si situaci, kdy by si každý mohl zvolit pohonnou jednotku a byla by nastavena současná pravidla o max. průtoku paliva a spotřebě. Myslíš, že by se ve startovním poli objevila nějaká V12? Já jsem dokonce skoro přesvědčený, že by tam nebyla ani jedna atmosféra.
Představ si situaci, že by si výrobci IT HW v roce 2002 řekli "Hm, tak toto je dobré, takto nám to stačí." To bys ten svůj příspěvek ťukal do klávesnice ještě teď
-
-
Looky
09:01 31.01.2014 194.108.93.XXXZvuk Kdo zažil F1 na vlastní kůži a teď si poslechne toto. Souhlasím, že zvukový doprovod je na nižší úrovni, než současné DTM.
Druhý úhel pohledu je fakt, že vynálezy v F1 mají obrovský marketingový potenciál pro trh s civilními auty. Příklady jako jsou F1 řazení ve Ferarri F360 Modena a pak dalších typech, systém KERS používaný i na sjezdových lyžích Head atd atd. Tyto změny přinesou další podobné finesy do civilního života.
Letos jedeme do Abu Dhabi, tak jsem zvědav, co uslyšíme na konci sezóny. -
uzivatel001000
08:49 31.01.2014 46.39.185.XXXNesdílím tento názor Podle mého názoru už začíná být absurdní právě Bernie Ecclestone, zejména když vidím co se snaží prosadit za zvěrstva. Měl by si uvědomit, že i jím "vytvořená" F1 potřebuje jít s dobou. V opačném případě by se velmi snadno mohlo stát, že to budou závody "technologických veteránů" v porovnání s jinými seriemi. A nejsem si jistý, zda by toto bylo to pravé pro královnu motorsportu.
Já osobně to vnímám tak, že byla celosvětová potřeba vyvinout nové, moderní pohonné technologie. Nedělám si iluze, že by z těchto technologií okamžitě mohl někdo těžit, nicméně mnhody stačí jen ukázat směr resp. stačí vědět, že je cíl reálný a pustí se do vývoje toho i další výrobci. Navíc, kladu si otázku, zda by nové motory nebyly do F1 nasazeny už i dříve, nebýt zmražení vývoje, který trvá už ani nevím jak dlouho...
Vím, že se zde najde spousta lidí, kteří se mnou nesouhlasí, já to samozřejmě respektuji. -
uzivatel000635
08:37 31.01.2014 88.101.0.XXXBernie už máš nějaké roky a stařecká hluchota k takovému věku přirozeně patří. Tak se nediv, že nic neslyšíš -
skejpa
08:29 31.01.2014 88.146.158.XXXBernie Bernie by se měl uklidnit a být rád, že ho z kola ještě nevyšoupli. Hlavně aby mu neklesali zisky... Nové motory jsou alespoň pokrok. Mohli sice udělat pravidla aby se monoposty na kolo nezpomalovali ale i tak je to lepší než setrvávat stále na místě... -
Liborrr
08:26 31.01.2014 78.156.157.XXX"šetření" Nevěřil jsem, že zrovna s tímto pánem bych někdy mohl souhlasit, ale v tomhle se s ním ztotožňuji. Toto "šetření a ekologie" je jen na oko... Kolik peněz bylo utraceno a kolik škodlivých látek bylo vypuštěno do ovzduší kvůli vývoji těchto nových motorů? Pokud někdo chce šetřit a pomoct ekologii, pak je to právě v zázemí, například ta velká spousta kamionů, které jezdí na každé závody.
Ale ani pan Ecclestone není bez viny... Noční závody, velké náklady na logistiku při přesunu na závody přes půlku světa za 2 týdny...-
eR
08:57 31.01.2014 62.245.107.XXXTy motory nevznikly v prvé řadě kvůli šetření, ale kvůli snaze přilákat do F1 automobilky. Kolik nových aut se dnes prodává s atmosférickým motorem? Každý rok míň a o osmiválci nemluvě. Atmosférické motory nejsou pro žádnou automobilky výzvou, nic nového už na nich vymyslet nelze, ale tento celek s rekuperací energie má ještě daleko k dokonalosti a zkušenosti z jeho vývoje se automobilkám můžou hodit. Protože jestli jste si toho ještě nevšiml, tak různé hybridy už nabízí i zavedené značky, a díky eko-limitům na emise se dá očekávat, že za dvacet let to budou právě hybridy co budou jezdit na evropských silnicích. Konec konců atmosférické motory se nahodí ani automobilkám, protože vydrží věky a jsou prakticky bezúdržbové, což jim snižuje jak prodeje nových aut tak i tržby za servis.-
Liborrr
09:19 31.01.2014 78.156.157.XXXBohužel, v hybridech nevidím vůbec žádnou budoucnost, pokud se vývoj baterií výrazně nezmění. Protože výroba "ekologického" vozu typu hybrid či elektromobil zatěžuje životní prostředí výrazně více, než provoz kdejakého starého automobilu. A nehledě na následnou ekologickou likvidaci látek obsažených v baterií, která prozatím prakticky neexistuje.
Zatížení životního prostředí automobilem je potřeba brát jako celek, tedy jeho výrobu, provoz a následnou likvidaci. V tomto ohledu stále vyhrává běžné auto se spalovacím motorem...-
eR
10:46 31.01.2014 62.245.107.XXXJá to chápu, ale od doby, kde se zakázaly klasické žárovky za pár korun, jejichž výroba i likvidace byly ekologicky nejšetrnější, protože jsou jen ze skla a kovu, a místo toho kupujeme, různé výbojky a zářivky plné rtuti a dalších svinstev, jejichž výroba spotřebuje několikanásobně víc energie a surovin a ekologická likvidace je daleko nákladnější, si o budoucnosti nedělám vůbec žádné iluze.-
Liborrr
11:52 31.01.2014 78.156.157.XXXBohužel, tak to opravdu je... Je asi trend dnešní doby hrnout se do technologií, které nejsou dostatečně promyšlené od začátku do konce. Určitě nejsem proti novým technologiím, ale proti jejich umělé propagaci a násilnému vnucování zákazníkovi, aniž by daná věc nebyla v takové fázi, aby v konečném důsledku opravdu poskytovala úsporu/výhodu... Přesně jak říkáš ty o úsporných žárovkách, což je příklad sám pro sebe.
-
-
uzivatel001000
11:05 31.01.2014 46.39.185.XXXNo jo, ale aby mělo smysl provádět vývoj baterií, tak ty baterie musí mít i nějaké uplatnění. Nebojím se toho, že by se baterie zásadně nevyvíjely, jen to chce mít tu správnou motivaci. Si myslím.
-
-
dannak
10:21 31.01.2014 193.245.34.XXXTo co pises vypada na prvni pohled logicky. Kdyz to ale ma byt takova vyzva, proc opet planuje FIA postupne zmrazeni motoru ? proc nezmrazi aerovyvoj a naopak nepovoli vyvoj motoru ? kolik aero dilu z F1 je pouzitelnych v automobilovem prumyslu ?
Je-li argument ekologie, jsem pro vsea 10, pak ale musi byt vyvoj a ne opet po par letech technologii zamrazit a misto toho utracet penize nesmyslne do aerodynamiky, ktera jine uplatneni nema. Tohle mi proste hlava nebere. A nikdo ne nepresvedci, ze aerovyvoj je levnejsi, nez vyvoj motoru-
-
uzivatel001000
12:22 31.01.2014 46.39.185.XXXSamozřejmě záleží, jak se to veme. Pokud ty ušetřené prostředky za vývoj pohonu utratíš za vývoj aerodynamiky, tak to trochu postrádá logiku. Pokud bys ty ušetřené prostředky investoval např. do infrastruktury, ekologie nebo např. neinvestoval vůbec, tak by to opodstatnění samozřejmě mělo.-
Nasir
19:43 31.01.2014 188.175.189.XXXKaždá technologie je jinak náročná a drahá. Takže v principu máš pravdu, že velké týmy ty prachy vrazí třeba do aerodynamiky, ale už to nebude tak velká suma. Pro malé týmy je jednodušší ušetřit peníze a dohánět ty velké v rámci levnějšího vývoje, protože u drahého se nechytají.
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek