DISKUZE K ČLÁNKU Síla reklamy ve Formuli 1
Joe Saward se na svém blogu zamyslel na sílou reklamy, kterou můžeme ve Formuli 1 vidět opravdu na každém kroku.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Síla reklamy ve Formuli 1
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Kapor
09:52 13.01.2014 194.160.178.XXXMožno je reklama Infinity najviac vidieť,... ...no predajnosti ich osobných aut to moc nepomáha, lebo kupujúci sa vždy rozhodujú podľa mnohých kritérií, ktoré oni pri kúpe auta pokladajú za veľmi dôležité a reklamu vnímajú len ako podružný fakt. Preto by som ju nepreceňoval. -
Scuderiák
09:14 13.01.2014 88.81.73.XXXReklama v F1 není reklama na internetu, tam nehraje počet zobrazení jedinou roli. Přínosů je více:
1) Značka se dostane do povědomí, ano to už tu psal někdo dole, souhlas
2) Dostanete se jako sponzor do pedocku, kde jsou další firmy, je to dobrá platforma pro uzavírání nových kontraktů.
3) Platforma pro další aktivity: uděláte soutěž na netu, kde výhrou jsou lístky nebo to, že vás Alonso sveze po okruhu.
4) Psychologický efekt: "já nevím, kde si mám uzavřít pojistku? Hele, tahle pojišťovna XYZ je sponzor v F1, to přece musí být dobrá firma.
Nesmíme zapomínat, že někteří sponzoři mají ještě nadstavbu v podobě sponzorován konkrétních GP, reklamy přímo před přenosem apod. F1 je unikátní sport. Sledují ho miliony jednou za čtrnáct dní, kdo jiný to má? Fotbal? Ten je "rozmělněn" na tisíce utkání týdně. -
-
Mil
09:16 12.01.2014 89.203.168.XXXNo já jsem si ho pozorně přečetl, dokonce dvakrát. A nikde jsem se tam nedočetl, že by sponzor za ty peníze něco dostal. Tam se pouze píše, že když už se rozhodne, že utratí řekněme 20 milionů za reklamu, tak zatímco za klasickou reklamu běhehem přenosu by získal např. 1 hodinu, tak přes logo na voze F1 získá třeba 5 hodin, co je vidět na obrazovce. O tom, jestli to pontencionálního zákazníka osloví víc nebo lépe se tam nepíše. A už vůbec ne o tom, jestli ho to nějak ovlivní k/při nákupu.-
Pepan
09:39 12.01.2014 89.24.157.XXXReklama je o tom že se Vám propagovaný produkt dostane do podvědomí. No a čím častěji ten produkt máte před očima, tím více se Vám vryje do podvědomí, které v rozhodování při nákupu hraje hodně podstatnou roli. Svoji roli ale taky hraje čas a způsob podání reklamy. No a člověk pak může tvrdit, že se při nákupu řídí pouze rozumem, ale při důkladném rozboru by nakonec zjistí, že ten rozum tam hraje třeba jenom 50% roli a ten zbytek jsou dojmy a podvědomí. A v tom je síla reklamy.-
Duncan66
12:25 12.01.2014 89.29.32.XXXno prave, vlastne sis sam odpovedel, proc je to sporne. Na formuli vidis pouze nejake napisy a neni zadna zaruka, ze si to vzdy spojis s konretnim produktem. Takze muzes videt nejaky napis treba hodinu denne, ale kdyz nevis o co jde, tak je ti to k nicemu a nepujdes si to koupit jen tak z rozmaru.
Cilena reklamni kampan kde se vymezi cilova skupina a cilovy produkt je daleko efektivnejsi. Neni jednoznacne, jestli se reklama v F1 skutecne vyplaci a vyhodnoceni z clanku o tom ani nemluvi.-
Arnoux
14:26 12.01.2014 217.66.164.XXXDuncane tvoje shrnutí je dost dobrý.Tipnu,že se v oboru pohybuješ.
Myslím,že je ve výzkumu blbost vyčíslovat okamžitý přínos reklamy v F1.To je pouze primitivní přepočet času kdy bylo vidět logo s nějakými ekonomickými ukazateli.Je to ale výzkum lidí,kteří sportu prd rozumí.
Totiž podle mně třeba poslední závody byly v podání RB vlastně pro své sponzory antireklamou, když jim a Vettelovi každý nadával a bylo by je třeba odečítat.Naproti tomu dva závody v podání Romaina mohlo přinest Rexoně neskutečnou hodnotu, protože šlo o vynikající sportovní výkon viditelný miliardou lidí u TV.
V motorsportu má ale daleko větší cenu povědomí o kterém píše Pepa.Propagace značky měla vždycky velký přínos pro sponzora, podmínkou byla ale vždy delší doba po kterou byla značka vidět.Po té delší době už došlo ke spojení a sponzor začal nějak profitovat.
V F1 mně napadá Renault-Elf,Brabham-Parmalat a dost dalších.
V rally existovalo hodně legendárních spojení Lancia-Martini,Lancia-Jolly Club,Renault-Calberson,Renault-Philips,BMW-Blaupunkt z doby pozdější.To jsou legendy,na které se nezapomíná,tak asi reklama splnila svůj učel.
Reklama se v F1 a motorsportu určitě vyplácí, ale je to jako se vším.Jak kdy a jak komu.Ceny ale budou strašně našponovaný,protože třeba ani výkony Lotusu nepomohly k hlavnímu sponzorovi.To by se dřív asi nestalo.
-
Duncan66
14:52 12.01.2014 89.29.32.XXXNo treba s tou Rexonou by me to opravdu zajimalo. Nevim jak v cizine, ale u nas je to vnimano jako primarne zensky produkt. Pokud by na formuli bylo AXE, tak by mi to osobne davalo daleko vetsi smysl, ale je mozne, ze Rexona ma v cizine podobne spojeni.-
-
-
uzivatel001378
15:45 12.01.2014 88.100.224.XXXNo reklamu na Rexonnu pro chlapy jsem taky neviděl, ale asi to bude tím, ře Rexonna se zde etablovala v dobách totáče.
-
-
-
-
-
Pepan
15:18 12.01.2014 89.24.157.XXXTen článek taky není o tom, zda se reklama vyplácí, ale o tom, jak intenzivní je. Když se ale na to podívám z hlediska vynaložených peněz, určitě mají manažeři investorů hodně dobře spočítáno, zda se jim ty investované peníze vyplatí. Nebo si myslíš, že bezmyšlenkovitě vyhazují desítky miliónů ročně s nějakou slaboduchou nadějí, že se možná něco podaří?-
Duncan66
15:31 12.01.2014 89.29.32.XXXTezko muzes mit neco spocitane, kdyz teprve budoucnost ukaze, jestli jsi mel pravdu nebo nikoli. Je to jenom predpoklad na zaklade nejake analyzy a proto bude zcela bezne, ze budes vychazet ze zkreslenych dat ktera muzou byt nadhodnocena apod., nezapocitas ruzne nezname faktory apod. Mi pripadas jako by sis myslel, ze at na formuli nalepis reklamu na cokoli, tak se ti ztrojnasobi obrat. Jsem si jisty, ze tak jednoduse to nefunguje.
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek