DISKUZE K ČLÁNKU Síla reklamy ve Formuli 1

Joe Saward se na svém blogu zamyslel na sílou reklamy, kterou můžeme ve Formuli 1 vidět opravdu na každém kroku.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Síla reklamy ve Formuli 1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 28, poslední 13.01.2014 13:57 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovalo 12 lidí) 12.01.2014 08:25
Tenhle článek by si pozorně měli přečíst hlavně… »
» Pepan (Hlasovalo 10 lidí) 12.01.2014 09:39
Reklama je o tom že se Vám propagovaný produkt… »
» tom11 (Hlasovalo 7 lidí) 12.01.2014 09:20
Přesně na tohle jsem si vzpomněl. Jak tu… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Možno je reklama Infinity najviac vidieť,... ...no predajnosti ich osobných aut to moc nepomáha, lebo kupujúci sa vždy rozhodujú podľa mnohých kritérií, ktoré oni pri kúpe auta pokladajú za veľmi dôležité a reklamu vnímajú len ako podružný fakt. Preto by som ju nepreceňoval. 11

    + 6 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Scuderiák

    88.81.73.XXX
    Reklama v F1 není reklama na internetu, tam nehraje počet zobrazení jedinou roli. Přínosů je více:

    1) Značka se dostane do povědomí, ano to už tu psal někdo dole, souhlas
    2) Dostanete se jako sponzor do pedocku, kde jsou další firmy, je to dobrá platforma pro uzavírání nových kontraktů.
    3) Platforma pro další aktivity: uděláte soutěž na netu, kde výhrou jsou lístky nebo to, že vás Alonso sveze po okruhu.
    4) Psychologický efekt: "já nevím, kde si mám uzavřít pojistku? Hele, tahle pojišťovna XYZ je sponzor v F1, to přece musí být dobrá firma.

    Nesmíme zapomínat, že někteří sponzoři mají ještě nadstavbu v podobě sponzorován konkrétních GP, reklamy přímo před přenosem apod. F1 je unikátní sport. Sledují ho miliony jednou za čtrnáct dní, kdo jiný to má? Fotbal? Ten je "rozmělněn" na tisíce utkání týdně.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • 1958MrLotus1994

    82.208.4.XXX
    Síla reklamy Pokud jsou černé rakve a nebo Black beauty synonymem F1,pak zní JPS profituje do dnešních dnů!

    + 5 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Tenhle článek by si pozorně měli přečíst hlavně ti diskutéři, kteří tady píší, že peníze od sponzorů jsou vyhozena a sponzor za ně nic adekvátního nedostane.

    + 12 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mil

      89.203.168.XXX
      No já jsem si ho pozorně přečetl, dokonce dvakrát. A nikde jsem se tam nedočetl, že by sponzor za ty peníze něco dostal. Tam se pouze píše, že když už se rozhodne, že utratí řekněme 20 milionů za reklamu, tak zatímco za klasickou reklamu běhehem přenosu by získal např. 1 hodinu, tak přes logo na voze F1 získá třeba 5 hodin, co je vidět na obrazovce. O tom, jestli to pontencionálního zákazníka osloví víc nebo lépe se tam nepíše. A už vůbec ne o tom, jestli ho to nějak ovlivní k/při nákupu.

      + 6 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        193.86.205.XXX
        Ale sponzor za své peníze něco dostal. Dostal rekordní množství reklamního času po celém světě. To přeci není málo! O konečné efektivitě se v článku opravdu nic nepíše, o tom ten článek totiž není.

        + 7 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Reklama je o tom že se Vám propagovaný produkt dostane do podvědomí. No a čím častěji ten produkt máte před očima, tím více se Vám vryje do podvědomí, které v rozhodování při nákupu hraje hodně podstatnou roli. Svoji roli ale taky hraje čas a způsob podání reklamy. No a člověk pak může tvrdit, že se při nákupu řídí pouze rozumem, ale při důkladném rozboru by nakonec zjistí, že ten rozum tam hraje třeba jenom 50% roli a ten zbytek jsou dojmy a podvědomí. A v tom je síla reklamy.

        + 10 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Duncan66

          89.29.32.XXX
          no prave, vlastne sis sam odpovedel, proc je to sporne. Na formuli vidis pouze nejake napisy a neni zadna zaruka, ze si to vzdy spojis s konretnim produktem. Takze muzes videt nejaky napis treba hodinu denne, ale kdyz nevis o co jde, tak je ti to k nicemu a nepujdes si to koupit jen tak z rozmaru.
          Cilena reklamni kampan kde se vymezi cilova skupina a cilovy produkt je daleko efektivnejsi. Neni jednoznacne, jestli se reklama v F1 skutecne vyplaci a vyhodnoceni z clanku o tom ani nemluvi.

          + 4 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Arnoux

            217.66.164.XXX
            Duncane tvoje shrnutí je dost dobrý.Tipnu,že se v oboru pohybuješ.
            Myslím,že je ve výzkumu blbost vyčíslovat okamžitý přínos reklamy v F1.To je pouze primitivní přepočet času kdy bylo vidět logo s nějakými ekonomickými ukazateli.Je to ale výzkum lidí,kteří sportu prd rozumí.

            Totiž podle mně třeba poslední závody byly v podání RB vlastně pro své sponzory antireklamou, když jim a Vettelovi každý nadával a bylo by je třeba odečítat.Naproti tomu dva závody v podání Romaina mohlo přinest Rexoně neskutečnou hodnotu, protože šlo o vynikající sportovní výkon viditelný miliardou lidí u TV.

            V motorsportu má ale daleko větší cenu povědomí o kterém píše Pepa.Propagace značky měla vždycky velký přínos pro sponzora, podmínkou byla ale vždy delší doba po kterou byla značka vidět.Po té delší době už došlo ke spojení a sponzor začal nějak profitovat.

            V F1 mně napadá Renault-Elf,Brabham-Parmalat a dost dalších.
            V rally existovalo hodně legendárních spojení Lancia-Martini,Lancia-Jolly Club,Renault-Calberson,Renault-Philips,BMW-Blaupunkt z doby pozdější.To jsou legendy,na které se nezapomíná,tak asi reklama splnila svůj učel.

            Reklama se v F1 a motorsportu určitě vyplácí, ale je to jako se vším.Jak kdy a jak komu.Ceny ale budou strašně našponovaný,protože třeba ani výkony Lotusu nepomohly k hlavnímu sponzorovi.To by se dřív asi nestalo.






            + 6 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Duncan66

              89.29.32.XXX
              No treba s tou Rexonou by me to opravdu zajimalo. Nevim jak v cizine, ale u nas je to vnimano jako primarne zensky produkt. Pokud by na formuli bylo AXE, tak by mi to osobne davalo daleko vetsi smysl, ale je mozne, ze Rexona ma v cizine podobne spojeni.

              + 1 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • anonym

                90.177.103.XXX
                Rexona damska?!? To nevim kde. A AXE? To je preci jen spotrebni znacka pro socky...

                + 1 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Duncan66

                  89.29.32.XXX
                  pokud je tomu v zahranici jinak v pohode, ale v CR v minulosti byly reklamy na Rexonu v drtive vetsine pripadu cileny na zeny. V nedavne dobe se objevily reklamy i na panske vyrobky. Jak je tomu nyni nevim, reklamu jiz v podstate nesleduju.

                  + 1 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
            • rock

              46.33.96.XXX
              Já já byl nadšenej, když jsem si poprvé koupil autorádio a bylo od Blaupunktu :-)

              Akorát u mne teda ta asociace byla Porsche 962, tuším tým Joest

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • anonym

              88.103.87.XXX
              Vášnivý fanoušek se vždycky zjistí čím se firma sponzorující konkrétní stáj formule jedna zabývá. Navíc, čím originálnější název, čím zvukomalebnější výslovnost, tím lepší.

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • Pepan

            Pepan

            89.24.157.XXX
            Ten článek taky není o tom, zda se reklama vyplácí, ale o tom, jak intenzivní je. Když se ale na to podívám z hlediska vynaložených peněz, určitě mají manažeři investorů hodně dobře spočítáno, zda se jim ty investované peníze vyplatí. Nebo si myslíš, že bezmyšlenkovitě vyhazují desítky miliónů ročně s nějakou slaboduchou nadějí, že se možná něco podaří?

            + 1 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Duncan66

              89.29.32.XXX
              Tezko muzes mit neco spocitane, kdyz teprve budoucnost ukaze, jestli jsi mel pravdu nebo nikoli. Je to jenom predpoklad na zaklade nejake analyzy a proto bude zcela bezne, ze budes vychazet ze zkreslenych dat ktera muzou byt nadhodnocena apod., nezapocitas ruzne nezname faktory apod. Mi pripadas jako by sis myslel, ze at na formuli nalepis reklamu na cokoli, tak se ti ztrojnasobi obrat. Jsem si jisty, ze tak jednoduse to nefunguje.

              + 1 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      193.86.205.XXX
      Přesně na tohle jsem si vzpomněl. Jak tu nedávno někdo tvrdil, že reklama v F1 není sponzoring, ale dotace. Už nevím, kdo to byl a přiznám se jsem líný to hledat, ale ten by měl tenhle článek 100x opsat a podepsaný od rodičů poslat do redakce.03

      + 7 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Sergio Pérez měl našlápnuto k lepšímu výsledku, ale skončil předčasně v předposledním kole (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Piasti v euforii, Leclerc zpytuje svědomí, Verstappen propadá mírně skepsi

Oscar Piastri se dočkal vítězství díky vlastnímu dobrému výkonu (ilustrační foto)

GP ÁZERBAJDŹÁNU: Piastri ustál Leclercovy ataky, Monačan ani napočtvrté nezúročil pole-position

Lewis Hamilton v závodě v Austrálii

Lewise Hamiltona na startovním roštu v Baku neuvidíme

Vozy Alpine by dosavadní průběh Grand Prix v ulicích Baku vymazaly (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO KVALIFIKACI: Všichni čekají nepředvídatelný závod

Sergio Pérez v letošní sezóně poprvé v kvalifikaci porazil svého kolegu (ilustrační foto)

Leclercovi Baku svědčí zajel tu čtvrté pole-position v řadě, Norris fatálně propadl

Alexander Albon stejně jako jeho nový týmový kolega v Baku překvapili (ilustrační foto)

Třetí trénink plný dramat: dvě červené vlajky a výborný Williams, těsně triumfoval Russell

George Russell téměř celou první polovinu prostál v boxech (ilustrační foto)

Leclerc těsně pokořil Péreze v druhém tréninku, smůlu měl Norris

Max Verstappen v závodě v Monaku

První trénink v Baku ovládl Verstappen. Leclerc a Colapinto bourali

Newey nastupuje k Aston Martinu

Newey přechází k Aston Martinu. S Alonsem a Hondou očekává opět úspěšné partnerství

Model monpostu McLarenu v aerodynamickém tunelu

Proč McLaren stále nenasadil to největší vylepšení a díky čemu předčí při vývoji své soupeře?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama