DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari: Tovární týmy budou mít v sezóně 2014 obrovskou výhodu
Podle Jamese Allisona, technického ředitele Ferrari, budou mít tovární týmy F1 v příštím roce kvůli novým turbo motorům velkou výhodu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ferrari: Tovární týmy budou mít v sezóně 2014 obrovskou výhodu
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
Nasir
21:43 02.01.2014 188.175.189.XXXVětšinou s tebou souhlasím, tady jsi ale podle mě dost přestřelil. Jestliže se motor přizpůsobuje designu auta a naopak, aby to celé sedělo dohromady, tak to výhoda rozhodně je a žádné PR kecy. Protože ten motor bude přizpůsoben designu Ferrari a nikoliv třeba Sauberu. Samozřejmě to nezaručuje nikomu titul (o tom taky Allison neřekl ani slovo) a záleží, jak tuhle výhodu motoráři i designéři dokáží využít.
Zčásti máš pravdu, že když je změn hodně, tak určité mantinely jsou výhodou, abys nezkoušel příliš mnoho variant. Zkusíš jich méně, ale pořádně. To ale platí hlavně pro malé a střední týmy typu Sauber, tam to dělají běžně. RB ji rozhodně nepotřebuje. Navíc pro Renault je RB zákaznický tým číslo jedna, takže motor bude taky dělán spíš pro ně a nikoliv třeba pro Lotus. Čili proti svým největším soupeřům bude mít Ferrari výhodu nulovou. Jistou výhodu bude mít proti Lotusu a McL - ale to je teorie, praxe bude výsledné auto.-
odin
23:06 02.01.2014 77.240.96.XXXtaky si myslím, že vývoj motoru i designu současně je výhoda. Umím si představit např. jisté ústupky ve tvarování motorových částí na přání aerodynamiků v oblasti podlahy a nebo opačně. Ústupky designérů na přání motorářů. Přičemž zákazníci dostanou motor stejných tvarů, jako má tovární tým. Jen jejich designéři nebudou vědět proč vypadá zrovna takto. Minimálně v počátku sezóny, než designéři zákaznických týmů příjdou na to, jak funguje aerodynamika u jejich továrních týmů v závislosti na motoru a vše okopčí, bude výhoda na straně továrních týmů. Samozřejmě, pokud se jim auta povedou.
Ale tyto články plné dohadů, mi stejně připadají, jako vata v okurkové sezóně. "Aby bylo o čem psát", z pohledu redakce a o čem diskutovat, z pohledu čtenářů.-
-
wrt
06:31 03.01.2014 88.80.244.XXXÚspechy RB jasne ukazujú čo je pre víťazstvo najdôležitejšie a na čo treba nadviazať. Na tom sa vôbec nič nezmení. Nový motor sa nemusí podariť hocikomu, takže je to lotéria rovnaká pre všetkých. Už bolo v histórii hodne výrobcov výborných motorov, ktorí s autami neuspeli. Extrémny pohľad Laudu, že najdôležitejšia bude spoľahlivosť platí len za predpokladu rovnako rýchlych áut. Spoľahlivé auto, ktoré nebude zbierať body je v prd...-
odin
10:13 03.01.2014 77.240.96.XXXTobě musím malinko oponovat. Protože tvůj názor zcela pomíjí fakt, že vývoj motorů byl v poslední době zmrazen, pneumatiky měli všichni stejné a jediný rozdíl mezi auty, tak činila aerodynamika. V tomto ohledu pak má Red Bull asi nejlepšího designéra současnosti. Tak že srovnáváš nesrovnatelné. Úspěchy RedBullu v posledních letech pro mne nejsou vůbec reprezentativní pro odhad budoucích šancí. Čímž ale netvrdím, že RedBull nebude opět patřit ke kandidátům na vítězství.
Možná, kdybys neoperoval s úspěchy RB, dalo by se s tvým názorem souhlasit.-
anonym
11:11 03.01.2014 89.29.32.XXXdocela zjednoduseny model. O vykonu a zavodni rychlosti ale prece rozhoduji stovky faktoru, nikoli jen aerodynamika. dulezite bylo i nastaveni vozu pro pneumatiky, chlazeni, zaveseni, prace s vyfuky = nove materialy a technologie atd. atd. spousta malicosti, ktere v souctu nakonec delali i nekolik desetin na kolo rozdilu, vetsi nutny pocet zastavek v boxech pro dosazeni stejne zavodni rychlosti jako konkurence apod. neni to vse pouze a jen o aerodynamice -
-
odin
23:43 03.01.2014 77.240.96.XXXJo, tak na to si budeme muset pár týdnů počkat. A za několik měsíců můžeme hodnotit. Zatím si netroufám nic předjímat. Jen jsem se přidal k názoru Nasira a ostatních, kteří si myslí, že Allison má pravdu a vývoj ruku v ruce motor plus šasi, považují za výhodu.
Jinak. Měl bys vědět, že motory u vozů F1 a běžných komerčních aut, jsou nebe a dudy. V každém případě totiž jsou preferovány trochu jiné vlastnosti. I když nepopírám, že jisté zkušenosti Renaultu s těmito motory, mohou býti jistou výhodou.
-
-
-
-
-
-
Arnoux
23:25 03.01.2014 217.66.164.XXXMyslel jsem to tak,že historický tabulky absolutně nepotvrzují fakta tohohle typu a Allison trochu zastrkává hlavu do rudý zadnice.
Jinak Renaultu je uplně jedno kdo motor odebere, bude pro všechny stejný a nemyslím,že by ho dělali pro RB,když v době vývoje ani nevěděli jestli u ních zůstanou.
Jedno ti ale Nasire řeknu a tomu věřím přesto,že jsem fanoušek značky nemám tak velkou radost.Vzhledem k tomu,že bude s Energy jezdit i Toro Rosso bude ten motor sakra dobrej, až mám trochu strach o sezonu.Oni vědí co dělají.
.
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek