DISKUZE K ČLÁNKU Testovalo Ferrari a Renault tajně nové turbo motory?

Zatímco Mercedes kategoricky odmítá, že by motor pro sezonu 2014 už na trati vyzkoušel, spekulace hovoří o jeho konkurentech - Renaultu a Ferrari.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Testovalo Ferrari a Renault tajně nové turbo motory?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 47, poslední 10.12.2013 18:28 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovalo 23 lidí) 06.12.2013 13:56
Názorný příklad, který ukazuje že zákaz… »
» tom11 (Hlasovalo 10 lidí) 06.12.2013 13:15
omezení pokud je to pravda, tak zakazuje… »
» Pepan (Hlasovalo 8 lidí) 06.12.2013 17:16
Ne všechny týmy. Jenom ty, které neměly okruh a… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • erdedy

    erdedy

    178.41.92.XXX
    To trvalo... :-) Som rad, ze aj Renault je konecne v nejakom "podozreni", ci "kotroverznej afere"...12

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001378

    uzivatel001378

    88.100.224.XXX
    Auta pro testy než aby to Renault cpal do nějaké menší série tak bych si dokázal představit, že by to Renault nacpal do nějakého auta série LeMans. No mluvilo se hodně o možném návratu Alpine-Renault do této série a pohon měl obstarat právě RS34.

    No Ferrari uvažovalo o návratu až v roce 2015, ale určitě musí mít nějaký prototyp kam by se dal motor umístit.

    Co když tyto věci jsou jen kachny na odvedení pozornosti od testů na něčem co dává smysl pro pochopení motoru/spotřeby etc.?

    + 1 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Arnoux

      217.66.164.XXX
      K návratu Alpine skutečně došlo a auto vyhrálo svou třídu v serii Euro Lemans a tým Signatech Alpine se kvalifikoval do závodu 24h Le Mans.Pohon je šestiválec Nissan stejný jako v serii Renault 3,5.

      Mimochodem monoposty serie Renault 3,5 jsou F1 velmi blízké,tak proč by měli cpát motor do kapotovaného auta pro LM?.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kimi

    94.113.22.XXX
    Dotaz na redaktora Petra a jeho kolegy Chci se zeptat, co Ferrari provedlo s Pattem Fryem, když na jeho místo Technického ředitele nastoupil James Allison? Dostal nějakou nižží pozici v týmu nebo u týmu skončil? Nějak mě informace o něm unikla. Omlouvám se. Děkuji za rozumné odpovědi. 03

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.160.XXX
      Ferrari jmenovalo na konci července příchozího Jamese Allisona na pozici technického ředitele šasi (Chassis Technical Director), zatímco Pata Frye přesunulo na nově vytvořenou pozici ředitel vývoje (Director of Engineering). James má tedy na starosti designová hlediska, Pat bude dohlížet na chod továrny (simulace, dynamika vozidla, strategie atd.) Oba se zodpovídají šéfovi týmu Stefanovi Domenicalimu.

      + 4 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Sú to len špekulácie,... ...lebo La Ferrari používa v aute pre zákazníkov atmosferický motor 5,2 litra V12 a preplňovaný 3,8 litra V8, pričom súčasťou auta je KERS (120 kW) a táto pohonná jednotka, dáva autu zrýchlenie 0 na 100 km tuším, za 3 sekundy. Program spolupráce jednosmerného elektromotora a spaľovacieho motora bol zameraný na zníženie spotreby a to tak, že auto rozbieha jednosmerný elektromotor, ktorý má od 0-ly majväčší krutiaci moment a rastom otáčok ako krútiaci moment jednosmerného elektromotora klesá, tak sa k nemu prídáva spaľovací motor, ktorého nárastom otáčok krútiaci moment naopak stúpa, čím sa dosiahne žiadaného efektu, zníženia spotreby paliva. To je všetko, čo Ferrari urobilo v tomto teste pre to, aby im potrebné množstvo predpísané pre r.2014 na závodenie stačilo a nemali s tým problém, viac ani Ň. Kto by tvrdil, že v tomto aute mali a testovali motor 1,6 V6 Turbo, by to musel zdokumentovať, lebo krúženie LaFerrari po dráhe nie je dôkaz doličný a u Renaultu to tiež určite nebude pravda, lebo nemajú ani také vozidlo, kde by ten motor umiestnili, má totiž veľa príslušenstva a to isté platí o LaFerrari, lebo aj to má stiesnené pomery v motorovo priestore, kde by sa príslušenstvo ERS jednoducho nevošlo, lebo KERS je použitý ešte ten starý o výkone 120 kW tak, ako sa on používal ešte za čias Kimiho, keď jazdil za Ferrari. 14

    + 5 / − 34

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Kapor

      194.160.178.XXX
      Miesto toho,... ...aby ste si to na Internete našli a prečítali Vy ..., tak mi dávate červené body. Tým však len dokazujete, aký ste ... 18 11
      Příspěvek byl redakčně upraven.

      + 4 / − 21

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Inkognito

      78.157.167.XXX
      Takže podle tebe se misto 5.2L V12 nedá napasovat 1.6 V6 ? :D Moc bych se těm minuskům nedivil :-)

      + 18 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Ani do toho Renaultu nižšej seŕie,.. ...veď uváž, že kôli tomu u Lotusu urobil predĺženú verziu svojho auta a svoje údaje on iste poskytne aj tímom v rámci užívateľov motora Renaul, ktorí budú aj an rok používať pohonnú jednotku od Renaultu. Potom ak na to má niekto prispôsobené auto, kde by sa dal aj zajtra namontovať 1,6 V6 Turbo, tak je to tototoročný Lotus a jeho predĺžená veria, ktorého ale nik neupodozrieva, hoci oni , aby ho tam drisli už dnes a mohli jazdiť niekde za humnom, lebo majú na to plne prispôsobený monopost. Ferrary určite nie, lebo to má druhý motor, ktorý ponúkajú s týmto autom o objem 3,8 litra V8 a tiež s tradičným HyKersom, ktorý sa na hony líši od ERS a jeho špecifikácie a je ťažké ho vtesnať do LaFerrari, lebo je to športiak, kde je šetrené na každom deku a tiež nie do nižšej série Renaultu, ktorú by museli najprv predĺžiť, ako to urobili z Lotusom v tomto roku. 11 14 Preto tie obvinenia sú nie pravdivé. 02

        + 4 / − 15

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Arnoux

          217.66.164.XXX
          Kapře dneska asi nemáš pravdu.Lotus má sice delší rozvor, ale jde jen o pozici přední nápravy,celkové rozměry monokoku jsou stejné.Pouze má posunutou přední osu o 12 nebo 13cm z důvodu charakteristiky průjezdu zatáčkou..

          A je téměř 100%,že Renault testuje nový motor Energy ve svém monopostu Dallara pro World series 3,5.
          Zástavba místo motoru Nissan V6, který je používán se přímo nabízí a moc bych za to nedal,že už pár stovek kol motor v trénincích najel.
          Zákaz totiž platí pro zástavbu do monopostu F1 ne jinam.Mohla by to být tedy obrovská výhoda proti konkurenci.

          Důkazy samozřejmě žádné nemám,ale jsem si tím téměř jistý.Takovou šanci by výrobce nemohl ignorovat.U Ferrari to bude taky pravda.

          + 13 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kapor

            194.160.178.XXX
            Ja som to hlbšie, aby som ti povedal pravdu neskúmal,.. ...lebo väčší rázvor, podľa mňa auto nepredĺži, len posunie ťažisko, vzhľadom na to, že sa po pol roku zase v tejto sezóne vrátili k pneumatikám 2012, ako o tom hovoril Adrian, ak si o tom čítal, že oni to robiť ale nemuseli, lebo fakticky zdokonalili RB8 na RB9. Ja som bol úplne v tom, že predĺžená verzia Lotusu je predĺženie šasi tak, aby sa im tam nový motor 1,6 V6 Turbo + ERS s všetkým, čo k tomu patrí zmestil vemi pohodlne a bola tým vyriešená štíhlosť auta, lebo ak bude predné krídlo užšie, nie je žiaduce monopost naťahovať do šírky, kvôli zvýšenému odporu vzduhu vozidla, zväčšením bočníc, pre prísun väčšieho objemu vzduchu. Zrejme sa pusia možnou inou cestou, lebo aj batérií bude auto potrebovať teoreticky viac, ale vzhľadom na to, že budú ion-lítiové nahradené typom lítium-air, ktoré majú 10x väčšiu kapacitu a nemôžu vybuchnúť, ako tie predoslé ion-lítiové, ktoré majú aj väčšiu hmotnosť, sa preto v podstate na záťaži nič nezmení, dokonca ešte o dáke to kilo to bude menej a preto, že ich isto použije Mercedes, tak ani nebrojil o zvýšenie hmotnosti váhy monopostu, ako Red Bull a spol. 14

            + 6 / − 11

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Arnoux

              217.66.164.XXX
              Já jsem si myslel to stejný, ale myslím že redaktor Petr mi to pod nějakým článkem vysvětloval.Svědčilo by tomu i to,že jsou schopni předělat rozvor pro každý víkend jinak což se dvakrát stalo.

              S těmi testy máš asi pravdu v tom,že o instalace kompletních zařízení asi nepujde.Nedovedu si představit vestavbu do jinýho auta.Znamenalo by to totální změnu těžiště,vyvážení a dalších věcí.

              Mám spíš pocit,že nechávají jezdit jen motor z důvodu odzkoušení trvanlivosti a hlavně spotřeby pro budoucí testy,kdy budou ověšené vším co k nim patří.
              Protože spotřeba a výdrž bude základním ukazatelem budoucí sezony, má každý najetý kilometr cenu zlata.
              A dovedeš si představit líp utajený test než v Renaultu serie 3,5? 04

              Stejně jsem ale zvědav až tam nacpou všechny ty motůrky,baterie a řídící jednotky co se bude dít.Při tý složitosti aby vůbec někdo dojel do cíle.12

              Vím,že máš tyhle systémy zmáknutý jak fungují v serii Le Mans? Občas na nějaký závod kouknu a Audi i Toyota jsou spolehlivé ne?

              + 4 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Kapor

                194.160.178.XXX
                Áno, ak sa jednalo len o test samotného Turbomotora,.. ...tak je to tak, ako vravíš. 01

                + 6 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Určite nie,... ...s ERS a príslušenstvom, len samotný motor áno. Ale to by nedávalo veľký význam okrem vytrvalostných testov, ktoré môžeš namodelovať aj na brzde a ušetríš si tým prácu. 11

        + 5 / − 8

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Arnoux

          217.66.164.XXX
          Ale nezapomen,jakým je motor F1 vystaven tlakům a přetížením při závodě a to nikdy na brzdě nezjistíš.Tam je jak v peřině.
          Když to vezmu jednoduše,jde o otřesy,rázy do pístů, ojnic klikovýho ustrojí a když ti ve sterilním prostředí vydrží třeba 5000km, může v monopostu zdechnout za půlku.
          Tam bych viděl opravdu velký smysl prohánět ho po dráze.

          Navíc to výrobci dělali vždy a dělat budou.A u Ferrari to měli vždy jednodušší z důvodu tolika typů supersportů.
          Nejsem tedy expert na značku, ale nevznikl nějak podobně model F40?

          + 6 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kapor

            194.160.178.XXX
            Brlineta vznikla k 40. výročiu značky,... ...a poháňa ju atmosferický V8 o objeme tušim 3 litre a s výkonom okolo 475 MPS. Je to krásne auto, ako všetky šporťáky Ferrari, ktoré ešte je v možnostiach jedinca môjho a tvojho druhu, lebo LaFerrari je už niekde vyššie, len pre naftových šejkov. 18

            + 5 / − 12

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Kapor

            194.160.178.XXX
            Pokiaľ ide o nárazy,.. ...otrasy a razy, u osobných aut je to kompenzované tak, že nižšie harmonické sa tlmia už v rozvodovke, prevodovke a končia na strane spojky, na jednej strane kľukového hriadeľa a tie vyššie tak, že druhej strane je tlmič torzných kmitov - remenica, z ktorej vedú klinové remene na náhon centrálneho ventilátora, alternátora a vodného čerpadla napr. u motora Tatrovky 613, preto tento motor bol tak dobrý aj na používanie v terénnych buginách, u iných aut len na pohon alternátora a vodnej pumpy, ale to stačí, aby z tých otrasov a rázov vyšších harmonických ostal len šum, ktorý potom motoru neškodí.
            U monopostov F1 je to riešené tak, že na druhej strane kľukového hriadeľ je pružne pripojený zase motorgenerátor cez prevodovku a to tlmenie zabezpečuje to, že všetko beží vo vysokých otáčkach a je preto to aj účinnejšie ako u osobných aut, lebo ak má niečo vysokú dynamiku, tak to kladie týmto silám väčší odpor na požieranie vyšších harmonických, len treba tie otáčky k jednotlivým režimom voliť tak, aby so samobudenými kmitmi od týchto komponentov neboli vyššie harmonické od dynamického zaťaženie - otrasy a rázy v amplitúde, ale sa navzájom rušili, preto treba pohonnú jednotku testovať spolu aj s ERS a nie samostatne. Najlepšie je to testovať už v hotovom aute F1 pre cieľovú sezónu, lebo ak ju namontujú inde, do iného auta, nie je to úplne vypovedaniaschopné, lebo ak tam namontujú čidlá na meranie tohoto dynamického zaťaženia, nie je to použiteľné pre mohopost, lebo ten má iné charakteristiky sústavy a ukáže sa to, ako to zvládli až pri predsezónnych testoch v cieľovom vozidle, ak na to zvýši čas, lebo to sú až druhoradé záležitosti, ktoré oni na autách F1 sledujú len okrajovo. Podrobnejšie sa s tým zaoberajú len vtedy, ak im životnosť pohonnej jednotky nebude postačovať na potrebný počet motohodín. Ak postačuje, tak ich táto vec vôbec netrápi, lebo ten motor je po dobe životnosti pre F1 už nadobro odpísaný, na rozdiel od osobného auta. 01 Takže asi tak k tým nárazom a rázom. 11

            + 4 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Kapor

              194.160.178.XXX
              Inak, čo som písal, sa dá najsť aj na Internete,... ...takže kto chce si to tam môže prečítať. Ak to nenájdete, tam mi dajte vedieť, posuniem vás ďalej. 01

              + 2 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • uzivatel000968

              uzivatel000968

              91.127.247.XXX
              Lojzko, kde a kedy, popri upratovaní v Matici Slovenskej,Ty na tieto fantasmagórie stíhaš chodiť...
              Ak by bola touto stránkou vedená štatistika záporných (červených) hlasov...tak si tu väčšou legendou ako nesmrteľný Ayrton...03 12

              + 5 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Kapor

                194.160.178.XXX
                Ty si poupratuj vo svojej hlave,.. ...a nechýbaj na dynamike, ako keď si mal zápal mozgových blán, a pán doktor povedali, že buď umrieš, alebo nadobro osprostieš. A ty si neumrel ! 18 11

                + 3 / − 4

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Sergio Pérez měl našlápnuto k lepšímu výsledku, ale skončil předčasně v předposledním kole (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Piasti v euforii, Leclerc zpytuje svědomí, Verstappen propadá mírně skepsi

Oscar Piastri se dočkal vítězství díky vlastnímu dobrému výkonu (ilustrační foto)

GP ÁZERBAJDŽÁNU: Piastri ustál Leclercovy ataky, Monačan ani napočtvrté nezúročil pole-position

Lewis Hamilton v závodě v Austrálii

Lewise Hamiltona na startovním roštu v Baku neuvidíme

Vozy Alpine by dosavadní průběh Grand Prix v ulicích Baku vymazaly (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO KVALIFIKACI: Všichni čekají nepředvídatelný závod

Sergio Pérez v letošní sezóně poprvé v kvalifikaci porazil svého kolegu (ilustrační foto)

Leclercovi Baku svědčí zajel tu čtvrté pole-position v řadě, Norris fatálně propadl

Alexander Albon stejně jako jeho nový týmový kolega v Baku překvapili (ilustrační foto)

Třetí trénink plný dramat: dvě červené vlajky a výborný Williams, těsně triumfoval Russell

George Russell téměř celou první polovinu prostál v boxech (ilustrační foto)

Leclerc těsně pokořil Péreze v druhém tréninku, smůlu měl Norris

Max Verstappen v závodě v Monaku

První trénink v Baku ovládl Verstappen. Leclerc a Colapinto bourali

Newey nastupuje k Aston Martinu

Newey přechází k Aston Martinu. S Alonsem a Hondou očekává opět úspěšné partnerství

Model monpostu McLarenu v aerodynamickém tunelu

Proč McLaren stále nenasadil to největší vylepšení a díky čemu předčí při vývoji své soupeře?

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:30 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:30 - 12:30)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama