DISKUZE K ČLÁNKU Stepney o podvodu Ferrari v roce 2007: Ferrari jelo v Austrálii s nelegálním autem
Tehdejší šéfmechanik týmu Ferrari, Nigel Stepney, poprvé promluvil o špionážní aféře roku 2007. Vysvětluje také, proč opustil Ferrari.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Stepney o podvodu Ferrari v roce 2007: Ferrari jelo v Austrálii s nelegálním autem
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
dannak
17:45 12.11.2013 193.245.34.XXXPokud ho pri tom nikdo nechyti, tak to vi jen on, ne ? ;) a jak nekomu porkazes, ze jel v danem useku rychleji, nez dovoluji predpisy, pokud jediny zaznam ktery mas toto neprokaze ?
Pokud to auto bylo nelegalni, stalo by za to tedy prosetrit vsechny prejimky vsech vozu a treba bychom se divili, jake vsechny monoposty nekdy jely za hranou pravidel.
-
-
-
dannak
17:42 12.11.2013 193.245.34.XXXZe stejneho principu je pak nelgalni tez RB, protoze tam prece zatezovy test take neprokazal to, co bylo kazdemu zrejme z videi na YT. Totiz, ze kridlo pri jizde vysokou rychlosti, kdy na kridlo pusobi - 1) vetsi sila, 2) v jinem smeru - nez pri zatezovem testu FIA, se nahle ohne a dotnke vozovky.
Proc tedy tohle legalni je a F tenkrat nebylo ? jaky je rozdil ? napada me snad jen to, ze tenkrat jeste tak nefrcel YT-
XR
21:42 12.11.2013 78.157.160.XXXPrincip je naprosto odlišný: Podlaha RB zátěžovým testem projde (pravidlům vyhovuje), podlaha Ferrari by zátěžovým testem neprošla (pravidlům již tehdy nevyhovovala, aniž by bylo třeba dodatečného upřesňení). Stepney věděl, že podvádějí, nikoliv že by využívali šedé zóny.
-
-
-
-
-
dannak
15:17 11.11.2013 193.245.34.XXXlegalnost vozu A ktery tym nikdy nejel s aspon castecne nelegalnim vozem ? To, ze se na to pri kontrolach nemuselo prijit neznamena, ze se to nedelo.
Kdyz mu to vadilo tenkrat, mel jit za FIA, nebo drzet hubu a krok, pripadne jen hubu a odejit a nechat si to pro sebe. Prijit s takovouhle "senzaci" o 5 let pozdeji je take dost podivne.-
-
tom
20:38 11.11.2013 85.237.227.XXXpekne absurdná veta:
nelegálna podlaha sa zakázala. :-)
A mimochodom je nefér povedať, že to bolo nelegálne-
podlaha bola podľa vtedy platných záťažových testov úplne legálna - tak ako krídlo RB a kopec iných vecí, ako hmotové tlmiče dvojité difúzory ...
Ak by chcel byť naozaj čestný a nie len kydať hnoj, tak mal povedať, že na základe informácií od McLarenu boli upravené pravidlá testov - a tým bola zakázana
-
McMatej
20:59 11.11.2013 89.29.72.XXXPodlaha prošla zátěžovými testy, ale obsahovala nelegální součástku viz prohlášení FIA:
"Test popsaný v článku 3.17.4 je zaměřen na měření ohebnosti konstrukce vozu v tomto místě, nikoliv odporu zařízení (zařízení složené z čepů a pružin) umístěného za účelem umožnění větší ohebnosti konstrukce vozu, jakmile je dosaženo většího než maximálního zatížení z testu."
"Je zcela zřejmé, že takové zařízení by bylo navrženo za účelem umožnění ohebnosti a je tím pádem přísně zakázáno článkem 3.15 technických regulí.
Takže asi tak a tečka.-
-
-
anonym
16:47 12.11.2013 178.255.168.XXXTo ale mluvíte o ohebných křídlech. Co se týká zařízení, které mělo Ferrari umístěné v podlaze, to bylo díky zákazu pohyblivých prvků ovlivňujících aerodynamiku nelegální celou dobu. Jen na princip jeho funkce zkrátka nikdo od FIA nepřišel a věřili tomu, že má tlumit nárazy podlahy při přejezdu obrubníků (nebo jak to tehdy bylo vysvětlováno). Skutečnou funkci zařízení jim myslím objasnil až dotaz McLarenu, jehož součástí byl i nákres a popis funkce.
Ač je McMatěj zaujatým McLarenistou a rád si do Ferrari kopne, když má příležitost, tady se ho musím zastat.-
dannak
17:34 12.11.2013 193.245.34.XXX"to bylo díky zákazu pohyblivých prvků ovlivňujících aerodynamiku nelegální celou dobu"
nestava se tim nelegalni take RB7,8,9, kde je z videi prokazatelne, ze pri jizde vyssi rychlosti se kridlo podezrele priblizuje vozovce, az z nej nekdy litaji jiskry ? tezko si predstavit, ze tato formule z pravidel nahodou vypadla.
Jakym metrem se tedy meri ? -
-
McMatej
21:38 12.11.2013 89.29.72.XXXPodlaha byla nelegální kvůli článku 3.15 o aerodynamickém vlivu viz článek:
FIA odpovídá na podezřelé podlahy vozů Ferrari a BMW
Technický delegát FIA Charlie Whiting McLarenu i ostatním týmům odpověděl, že podobné ústrojí by sloužilo ke zvýšení ohebnosti a je tím pádem zakázáno článkem 3.15.
FIA nicméně nemá námitky proti zařízení, které by bránilo podlaze v pohybu směrem dolů, za předpokladu, že by neumožňovalo obcházení článku 3.15.
Úchyt pomocí pružin a čepů byl údajně navržen tak, aby při testech FIA kladl dostatečný odpor a tím prošel technickou kontrolou. Při jízdě pod větší zátěží způsobenou přítlačnými silami se prý podlaha začala nedovoleně hýbat.
"Proto budeme s okamžitou platností testovat konstrukci vozu v této oblasti až po odstranění podobných zařízení," uzavřel Whiting, čímž znemožnil další používání tohoto systému pro účely zlepšování aerodynamiky vozů.
Zdroj: Autosport
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek