DISKUZE K ČLÁNKU Stepney o podvodu Ferrari v roce 2007: Ferrari jelo v Austrálii s nelegálním autem

Tehdejší šéfmechanik týmu Ferrari, Nigel Stepney, poprvé promluvil o špionážní aféře roku 2007. Vysvětluje také, proč opustil Ferrari.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Stepney o podvodu Ferrari v roce 2007: Ferrari jelo v Austrálii s nelegálním autem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 36, poslední 14.11.2013 13:23 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovalo 18 lidí) 11.11.2013 14:38
Když měl Stepney d ůvod si myslet že Ferrari… »
» McMatej (Hlasovalo 11 lidí) 11.11.2013 20:59
Podlaha prošla zátěžovými testy, ale obsahovala… »
» McMatej (Hlasovalo 10 lidí) 12.11.2013 21:38
Podlaha byla nelegální kvůli článku 3.15 o… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • anonym

    88.146.243.XXX
    Stepney zase klame krídlo aj podlaha prešli záťažovými testami, boli teda legálne. To, že sa potom pravidlá zmenili je iná vec.
    Poznámka okrem Ferrari potom menili podlahu aj v McLarene a ďalších 5-6 tímoch

    + 14 / − 14

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      82.119.113.XXX
      chceš nebodaj povedať, že si neporušil predpisy rýchlosťou 180km/h, keď ťa nechytili policajti ?

      + 6 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • dannak

        193.245.34.XXX
        Pokud ho pri tom nikdo nechyti, tak to vi jen on, ne ? ;) a jak nekomu porkazes, ze jel v danem useku rychleji, nez dovoluji predpisy, pokud jediny zaznam ktery mas toto neprokaze ?
        Pokud to auto bylo nelegalni, stalo by za to tedy prosetrit vsechny prejimky vsech vozu a treba bychom se divili, jake vsechny monoposty nekdy jely za hranou pravidel.

        + 1 / − 7

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • XR

      78.157.160.XXX
      Zase klame přihlouplý anonym. Podlaha nelegální samozřejmě byla dle tehdy platných pravidel, jen to FIA neodhalila.

      + 17 / − 9

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • dannak

        193.245.34.XXX
        Ze stejneho principu je pak nelgalni tez RB, protoze tam prece zatezovy test take neprokazal to, co bylo kazdemu zrejme z videi na YT. Totiz, ze kridlo pri jizde vysokou rychlosti, kdy na kridlo pusobi - 1) vetsi sila, 2) v jinem smeru - nez pri zatezovem testu FIA, se nahle ohne a dotnke vozovky.
        Proc tedy tohle legalni je a F tenkrat nebylo ? jaky je rozdil ? napada me snad jen to, ze tenkrat jeste tak nefrcel YT

        + 5 / − 8

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • XR

          78.157.160.XXX
          Princip je naprosto odlišný: Podlaha RB zátěžovým testem projde (pravidlům vyhovuje), podlaha Ferrari by zátěžovým testem neprošla (pravidlům již tehdy nevyhovovala, aniž by bylo třeba dodatečného upřesňení). Stepney věděl, že podvádějí, nikoliv že by využívali šedé zóny.

          + 9 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Duncan66

    89.29.32.XXX
    ? "Do týmu z Wokingu se totiž dostala důvěrná data z Maranella a také jich bylo náležitě využito." - Muzete mi prosim nekdo dat link nebo napsat jak konkretne vyuzil ziskana data Mcl ve svuj prospech?

    + 3 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      178.255.168.XXX
      Např. studovali a snad i použili (tím si nejsem úplně jistý) směs, kterou Ferrari tehdy plnilo Bridgestonky (Ferrari bylo coby prémiový tým Bridgestonu v práci s pneu o parník před ostatními, natožpak před bývalými týmy Michelinu).

      + 4 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • dannak

    193.245.34.XXX
    legalnost vozu A ktery tym nikdy nejel s aspon castecne nelegalnim vozem ? To, ze se na to pri kontrolach nemuselo prijit neznamena, ze se to nedelo.
    Kdyz mu to vadilo tenkrat, mel jit za FIA, nebo drzet hubu a krok, pripadne jen hubu a odejit a nechat si to pro sebe. Prijit s takovouhle "senzaci" o 5 let pozdeji je take dost podivne.

    + 20 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      89.29.32.XXX
      Co to placas? Vzdyt i v tom clanku je jasne napsano, ze to probral s kamosem od Meku a pak se to resilo a nelegalni podlaha se zakazala. Tak s cim jako prisel po 5 letech???

      + 7 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • dannak

        193.245.34.XXX
        s cim prisel po 5 letech ? no, s timto "skandalnim" odhalenim.nebo jsi snad tenkrat zaregistroval clanek, kde by vysvetloval presne duvody odchodu ? ja tedy ne, coz na druhou stranu nedoklada moji bezchybnatost :)

        + 0 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • tom

        85.237.227.XXX
        pekne absurdná veta:
        nelegálna podlaha sa zakázala. :-)

        A mimochodom je nefér povedať, že to bolo nelegálne-
        podlaha bola podľa vtedy platných záťažových testov úplne legálna - tak ako krídlo RB a kopec iných vecí, ako hmotové tlmiče dvojité difúzory ...

        Ak by chcel byť naozaj čestný a nie len kydať hnoj, tak mal povedať, že na základe informácií od McLarenu boli upravené pravidlá testov - a tým bola zakázana

        + 9 / − 7

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • McMatej

          McMatej

          89.29.72.XXX
          Podlaha prošla zátěžovými testy, ale obsahovala nelegální součástku viz prohlášení FIA:

          "Test popsaný v článku 3.17.4 je zaměřen na měření ohebnosti konstrukce vozu v tomto místě, nikoliv odporu zařízení (zařízení složené z čepů a pružin) umístěného za účelem umožnění větší ohebnosti konstrukce vozu, jakmile je dosaženo většího než maximálního zatížení z testu."

          "Je zcela zřejmé, že takové zařízení by bylo navrženo za účelem umožnění ohebnosti a je tím pádem přísně zakázáno článkem 3.15 technických regulí.

          Takže asi tak a tečka.14

          + 11 / − 9

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • tom

            178.253.162.XXX
            táto upresnenie pravidiel prišlo až neskôr - takže nezavádzaj
            Keď to použili na monoposte tak v pravidlách bolo hluché miesto ktoré to neupresňovalo čo využívalo viac tímov nie len Ferrari /konkretne aj BMW/

            + 8 / − 10

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              88.146.243.XXX
              Ked Fia upravila pravidla, tak monoposty upravilo az 6 timov (medzi nimi aj Mclaren, co pan McMatej vzdy nerad pocuje12 ). Neslo len o Ferrari a BMW...

              + 9 / − 9

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • anonym

                178.255.168.XXX
                To ale mluvíte o ohebných křídlech. Co se týká zařízení, které mělo Ferrari umístěné v podlaze, to bylo díky zákazu pohyblivých prvků ovlivňujících aerodynamiku nelegální celou dobu. Jen na princip jeho funkce zkrátka nikdo od FIA nepřišel a věřili tomu, že má tlumit nárazy podlahy při přejezdu obrubníků (nebo jak to tehdy bylo vysvětlováno). Skutečnou funkci zařízení jim myslím objasnil až dotaz McLarenu, jehož součástí byl i nákres a popis funkce.

                Ač je McMatěj zaujatým McLarenistou a rád si do Ferrari kopne, když má příležitost, tady se ho musím zastat.

                + 8 / − 8

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • dannak

                  193.245.34.XXX
                  "to bylo díky zákazu pohyblivých prvků ovlivňujících aerodynamiku nelegální celou dobu"
                  nestava se tim nelegalni take RB7,8,9, kde je z videi prokazatelne, ze pri jizde vyssi rychlosti se kridlo podezrele priblizuje vozovce, az z nej nekdy litaji jiskry ? tezko si predstavit, ze tato formule z pravidel nahodou vypadla.
                  Jakym metrem se tedy meri ?

                  + 1 / − 8

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • anonym

                    178.255.168.XXX
                    Tady nejde o pružnost materiálu, kterou řeší zátěžové testy, ale o mechanické zařízení sloužící k úpravě aerodynamiky vozu. To bylo zakázáno článkem 3.15 bez ohledu na nastavení zátěžových testů.

                    + 7 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                • tom

                  85.135.216.XXX
                  Vies ako FIA zakazala takuto podlahu?

                  Zmenili zatazove testy - ak by totiz prisli na to ze to bolo nelegalne museli by vsetky dotknute timy diskvalifikovat - neurobili to lebo to nrodporovalo pravidlam - bol to iny vyklad pravidiel04

                  + 3 / − 7

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • McMatej

                    McMatej

                    89.29.72.XXX
                    Podlaha byla nelegální kvůli článku 3.15 o aerodynamickém vlivu viz článek:
                    FIA odpovídá na podezřelé podlahy vozů Ferrari a BMW

                    Technický delegát FIA Charlie Whiting McLarenu i ostatním týmům odpověděl, že podobné ústrojí by sloužilo ke zvýšení ohebnosti a je tím pádem zakázáno článkem 3.15.

                    FIA nicméně nemá námitky proti zařízení, které by bránilo podlaze v pohybu směrem dolů, za předpokladu, že by neumožňovalo obcházení článku 3.15.

                    Úchyt pomocí pružin a čepů byl údajně navržen tak, aby při testech FIA kladl dostatečný odpor a tím prošel technickou kontrolou. Při jízdě pod větší zátěží způsobenou přítlačnými silami se prý podlaha začala nedovoleně hýbat.

                    "Proto budeme s okamžitou platností testovat konstrukci vozu v této oblasti až po odstranění podobných zařízení," uzavřel Whiting, čímž znemožnil další používání tohoto systému pro účely zlepšování aerodynamiky vozů.

                    Zdroj: Autosport

                    + 10 / − 4

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama