DISKUZE K ČLÁNKU Stepney o podvodu Ferrari v roce 2007: Ferrari jelo v Austrálii s nelegálním autem
Tehdejší šéfmechanik týmu Ferrari, Nigel Stepney, poprvé promluvil o špionážní aféře roku 2007. Vysvětluje také, proč opustil Ferrari.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Stepney o podvodu Ferrari v roce 2007: Ferrari jelo v Austrálii s nelegálním autem
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
anonym
08:16 14.11.2013 188.120.195.XXXAch jo, tak pro pomalejší ještě jednou. Článek 3.15 obecně zakazuje pohyblivé aerodynamické prvky na voze. Jelikož účelem pohyblivého zařízení v podlaze Ferrari bylo umožnit díky ohybu přední části podlahy dostat se níž a zvýšit tak aerodynamický grip, šlo bezesporu o pohyblivé zařízení ovlivňující aerodynamiku a díky tomu bylo nelegální.
Zařízení bylo nelegální, ale FIA nerozpoznala včas jeho funkci a vůz prošel přejímkou. Pokud nelze zpětně prokázat, kdo měl co na kterém voze v kterém závodě, nelze zpětně trestat. Ergo ačkoliv byl vůz s daným zařízením, pokud bylo použito, ve skutečnosti nelegální, FIA ho "zlegalizovala" tím, že ho pustila do závodu. Takové věci se v F1 dějí pořád a ve velkém. Naposledy to bylo tuěím u Red Bullu s těmi dírami v podlaze...
Už chápeme ty drobné rozdíly ve slovíčkách a podstatné rozdíly mezi pružností a mechanickým zařízením?-
Jens
08:25 14.11.2013 109.81.245.XXXTo je právě ten problém, že v tom nepoznáš rozdíl - a pak v tom někteří přitroublí tomtomové mají slovesnký guláš.
RB využil šedé zóny, pravidla vyžadovala upřesnění, protože podle toho, jak byla sepsána, ty díry byly legální. U Ferrari to bylo jinak, žádné upřesnění nebylo třeba, bylo nelegální i bez něj. Akorát zpětně nedokážeš, jestli to měl ve voze nebo ne - nevidíš, co má pod kapotou. Díry viděli všichni.-
anonym
13:23 14.11.2013 178.255.168.XXXPodle FIA díry v pořádku nebyly a přijít na to včas, vůbec nemuseli pustit vozy do závodu. Výklad byl následně upřesněn, aby se nikdo nemohl ubírat stejnou cestou. To ale neznamená, že byly díry až do výkladu nabeton legální.
Neznalost zákona (zde pravidel) neomlouvá a když si není někdo jistý, má se zeptat, což týmy ve velké míře využívají, ať už aby se ujistily, že s jejich řešením nebude problém, nebo aby upozornily na pravděpodobné porušování pravidel soupeřem. Jít neprošlapanou cestou není to samé jako šlapat vedle pěšiny.
Ale třeba se mýlím a ty máš pravdu, je to do značné míry slovíčkaření a někdy se v tom ani prase nevyzná, ba co víc, ani sama FIA!
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek