DISKUZE K ČLÁNKU Stepney o podvodu Ferrari v roce 2007: Ferrari jelo v Austrálii s nelegálním autem

Tehdejší šéfmechanik týmu Ferrari, Nigel Stepney, poprvé promluvil o špionážní aféře roku 2007. Vysvětluje také, proč opustil Ferrari.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Stepney o podvodu Ferrari v roce 2007: Ferrari jelo v Austrálii s nelegálním autem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 36, poslední 14.11.2013 13:23 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovalo 18 lidí) 11.11.2013 14:38
Když měl Stepney d ůvod si myslet že Ferrari… »
» McMatej (Hlasovalo 11 lidí) 11.11.2013 20:59
Podlaha prošla zátěžovými testy, ale obsahovala… »
» McMatej (Hlasovalo 10 lidí) 12.11.2013 21:38
Podlaha byla nelegální kvůli článku 3.15 o… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                    • tom

                      85.237.227.XXX
                      Citujem - budeme testovat po odstraneni zariadenia.
                      To znamena ze v minulosti to zariadenie mohlo byt pouzite ale od teraz nie.
                      Cize podlahy boli do tejto zmeny legalne - tymto upresnenim a zmenou zat. Testou sa stali nelegalnymi.

                      Este nieco? 03

                      + 5 / − 7

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Jens

                        109.81.245.XXX
                        Kromě těch tvoji pindů klidně. To rozhodně neznamená, že v minulosti to zařízení mohlo být použité. 02 Cvak?

                        + 6 / − 5

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • tom

                          85.237.227.XXX
                          Kto tvrdi ze nebolo pouzite?
                          Ibaze nelegalnym sa stalo po tom co fia upresnila pravidla.:-)
                          Tazke pochopit ked sme vytoceny co?

                          + 4 / − 8

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Jens

                            109.81.245.XXX
                            Co takhle si tu větu přečíst a zapnout mozek. Netvrdím, že nikdy v minulosti nebylo použité, ale že podle pravidel bylo nelegální. Myslíš, že když se ztrapníš a jsi vytočený, že jsou vytočení i všichni ostatní kolem tebe? 12

                            + 8 / − 3

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • tom

                              85.237.227.XXX
                              Ak mas na aute nieco nelegalne musis byt diskvalifikovany - nelegalnym sa ta podlaha stala po uptesneni pravidiel :-)

                              + 1 / − 7

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • Jens

                                109.81.245.XXX
                                Jak můžeš být diskvalifikovaný, když to není odhaleno? Ta podlaha se žádným upřesněním pravidel nelegální nestala, tak jak byla konstruovaná, od počátku nelegální byla, jak potvrdil Stepney. Nemusíš tady pořád opakovat totéž.

                                + 7 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                          • anonym

                            178.255.168.XXX
                            Pravidlo, podle kterého bylo dané zařízení vzhledem ke své funkci nelegální, FIA vůbec NEMĚNILA. Měnila pouze zátěžové testy.

                            + 7 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • tom

                              85.237.227.XXX
                              Cital si co som pisal? :-) upresnenie nie je zmena!

                              + 0 / − 5

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • anonym

                                188.120.195.XXX
                                Ach jo, tak pro pomalejší ještě jednou. Článek 3.15 obecně zakazuje pohyblivé aerodynamické prvky na voze. Jelikož účelem pohyblivého zařízení v podlaze Ferrari bylo umožnit díky ohybu přední části podlahy dostat se níž a zvýšit tak aerodynamický grip, šlo bezesporu o pohyblivé zařízení ovlivňující aerodynamiku a díky tomu bylo nelegální.

                                Zařízení bylo nelegální, ale FIA nerozpoznala včas jeho funkci a vůz prošel přejímkou. Pokud nelze zpětně prokázat, kdo měl co na kterém voze v kterém závodě, nelze zpětně trestat. Ergo ačkoliv byl vůz s daným zařízením, pokud bylo použito, ve skutečnosti nelegální, FIA ho "zlegalizovala" tím, že ho pustila do závodu. Takové věci se v F1 dějí pořád a ve velkém. Naposledy to bylo tuěím u Red Bullu s těmi dírami v podlaze...

                                Už chápeme ty drobné rozdíly ve slovíčkách a podstatné rozdíly mezi pružností a mechanickým zařízením? 03

                                + 2 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • Jens

                                  109.81.245.XXX
                                  To je právě ten problém, že v tom nepoznáš rozdíl - a pak v tom někteří přitroublí tomtomové mají slovesnký guláš.
                                  RB využil šedé zóny, pravidla vyžadovala upřesnění, protože podle toho, jak byla sepsána, ty díry byly legální. U Ferrari to bylo jinak, žádné upřesnění nebylo třeba, bylo nelegální i bez něj. Akorát zpětně nedokážeš, jestli to měl ve voze nebo ne - nevidíš, co má pod kapotou. Díry viděli všichni.

                                  + 2 / − 0

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                  • anonym

                                    178.255.168.XXX
                                    Podle FIA díry v pořádku nebyly a přijít na to včas, vůbec nemuseli pustit vozy do závodu. Výklad byl následně upřesněn, aby se nikdo nemohl ubírat stejnou cestou. To ale neznamená, že byly díry až do výkladu nabeton legální.

                                    Neznalost zákona (zde pravidel) neomlouvá a když si není někdo jistý, má se zeptat, což týmy ve velké míře využívají, ať už aby se ujistily, že s jejich řešením nebude problém, nebo aby upozornily na pravděpodobné porušování pravidel soupeřem. Jít neprošlapanou cestou není to samé jako šlapat vedle pěšiny. 03

                                    Ale třeba se mýlím a ty máš pravdu, je to do značné míry slovíčkaření a někdy se v tom ani prase nevyzná, ba co víc, ani sama FIA! 12

                                    + 3 / − 0

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                            • tom

                              85.237.227.XXX
                              Cital si co som pisal? :-) upresnenie nie je zmena!

                              + 1 / − 4

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • anonym

                                109.81.245.XXX
                                kdo by to tvoje nesmysly pořád četl? Nebo myslíš, že se lež stane pravdou, když ji tady budeš kopírovat vícekrát za sebou? 12

                                + 6 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                      • McMatej

                        McMatej

                        176.67.230.XXX
                        cituji: že by neumožňovalo obcházení článku 3.15.

                        Znal jsem jednoho, ten taky pořád neodvolám, neodvolám a nakonec ho upálili. 18

                        + 7 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    A načo teraz o tom hovorí,... ...aby uľahčil svojmu svedomiu ? Dnes už to nikoho nezaujíma ! 18 11

    + 3 / − 11

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Když měl Stepney d ůvod si myslet že Ferrari závodí s nelegálním vozem, proč to nešel oznámit nějakému představiteli FIA, ale zašel za strejdou Dennisem? Asi tušil že by mu FIA nedala dost peněz.

    + 18 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Sergio Pérez měl našlápnuto k lepšímu výsledku, ale skončil předčasně v předposledním kole (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Piasti v euforii, Leclerc zpytuje svědomí, Verstappen propadá mírně skepsi

Oscar Piastri se dočkal vítězství díky vlastnímu dobrému výkonu (ilustrační foto)

GP ÁZERBAJDŽÁNU: Piastri ustál Leclercovy ataky, Monačan ani napočtvrté nezúročil pole-position

Lewis Hamilton v závodě v Austrálii

Lewise Hamiltona na startovním roštu v Baku neuvidíme

Vozy Alpine by dosavadní průběh Grand Prix v ulicích Baku vymazaly (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO KVALIFIKACI: Všichni čekají nepředvídatelný závod

Sergio Pérez v letošní sezóně poprvé v kvalifikaci porazil svého kolegu (ilustrační foto)

Leclercovi Baku svědčí zajel tu čtvrté pole-position v řadě, Norris fatálně propadl

Alexander Albon stejně jako jeho nový týmový kolega v Baku překvapili (ilustrační foto)

Třetí trénink plný dramat: dvě červené vlajky a výborný Williams, těsně triumfoval Russell

George Russell téměř celou první polovinu prostál v boxech (ilustrační foto)

Leclerc těsně pokořil Péreze v druhém tréninku, smůlu měl Norris

Max Verstappen v závodě v Monaku

První trénink v Baku ovládl Verstappen. Leclerc a Colapinto bourali

Newey nastupuje k Aston Martinu

Newey přechází k Aston Martinu. S Alonsem a Hondou očekává opět úspěšné partnerství

Model monpostu McLarenu v aerodynamickém tunelu

Proč McLaren stále nenasadil to největší vylepšení a díky čemu předčí při vývoji své soupeře?

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:30 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:30 - 12:30)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama