DISKUZE K ČLÁNKU Komisaři Alonsa za předjetí mimo trať trestat nebudou, Vergnemu se to nelíbí
Komisaři dodatečně Fernanda Alonsa za kontroverzní předjetí Jeana-Erica Vergneho mimo trať během Velké ceny Abú Zabí trestat nebudou.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Komisaři Alonsa za předjetí mimo trať trestat nebudou, Vergnemu se to nelíbí
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001385
(Hlasovalo 23 lidí)
03.11.2013 19:00
Alonsovo předjetí Tady snad ani není moc co… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
mi88ki
10:59 04.11.2013 165.72.200.XXXDodržování tratě Ještě mě ironicky rozesmálo, jak hlásili, že budou komisaři přísní a jak si dají pozor na výjezd na cílovku. Už v sobotu v kvaldě to bylo celkem nefér, když bylo vidět jak se někdo snaží udržet na trati i za cenu zpomalení a druhý to prostě přejel, ale stejně mu nikdo žádný čas nevzal. To jako jezdí dle dvou pravidel ?
Nemluvě o tom, že stejnou výhodu šlo získat již o zatáčku dříve, kde se taky vyplatilo zajet až na okraj obrubníku, tedy až za čáru. Nejenže tím udržíte vyšší výjezdovou rychlost, ale taky si můžete poté najet do cílovky pod větším úhlem. -
Kapor
10:14 04.11.2013 194.160.178.XXXÁno, Fernando sa rozhodol správne,... ...a v duchu pravidiel. Ak by mu Jean-Erik nechal miesto na výjazd,na šírku vozidla ako mal, tak by ho mimo trať nemusel predbiehať. Je len zarážajúce, že sa sťažoval. Týmto ma len utvrdil v tom, že ešte nedozrel a jeho kolegu do hlavného tímu Red Bull, za spolujazdca Sebastianovi v sezóne 2014, vybrali správne.-
mi88ki
11:15 04.11.2013 165.72.200.XXXTady pleteš dvě věci.
Když Verne vjížděl do zatáčky tak nemohl předem tušit, že jí nebude moci využít v celé její šíři. Chybu na straně Jeana tedy určitě nevidím. On si nemůže v prostředku rychlé zatáčky rozmyslet, že jí pojede uzavřeněji.
Alonso měl dvě možnosti, buď to tam pošle a děj se vůle boží nebo se zařadí až za Jeana. Prostě to díky nesmyslně řešenému výjezdu z boxu vyšlo tak, že se jejich dráhy protnuli a v tomhle případě by měl mít jezdec ve stopě skutečně přednost, tzn. že Alonso měl trošku zvolnit. Podobně jako při výjezdu z boxového stání. Když se tam protnou dráhy jezdce ve stopě a jezdce který vyjíždí ze stání, tak ten co není ve stopě musí dát přednost. Alonso to řešil po svém a to tak, že prostě využil asfalt okolo trati.
S odkazem na to jak se podobné chování trestalo u jiných jezdců, je zcela jasné, že komisaři nevyhodnotili jednání Fernanda stejně.
-
-
-
Petr
09:09 04.11.2013 109.81.245.XXXNemáme.
"The incident with Alonso? For a while now, if a driver puts a wheel outside the track when overtaking he gets a penalty and he had four wheels outside the line. In any case, he would have passed me down the next straight as I was struggling with my tyres by then.”
[odkaz na stránku]
-
-
*04*
21:08 03.11.2013 141.170.129.XXXzáznam Nejen dnes, ale i při jiných sporných a pro diváka zajímavých momentech,
nechápu režii přenosu, PROČ nezařadí do opakovaných zaznamů, záběry z onboard
kamer jednotlivých jezdců, kterých se incident týká?
Byly by určitě zajímavé a také mnohé prozrazující o jízdě a záměrech pilotů...
-
tom11
19:53 03.11.2013 193.86.205.XXXnámět na článek nad právě probíhající plamennou diskuzí mne napadá velmi zajímavé ( alespoň podle mě ) téma na článek v "okurkové sezoně" po skončení letošních GP. bylo by asi hodně interesantní sesumírovat letošní prohřešky/neprohřešky, dát k nim videa ( vím, že je problém s právy ) a tresty/netresty s odůvodněním proč tomu tak bylo.
myslím, že článek by byl dosti obsáhlý a následná diskuze asi hodně vášnivá. plánujete něco takového? -
-
Duncan66
09:46 04.11.2013 89.29.32.XXXVergne jel standartni stopu v tom miste. navic mel pneu v haji, takze to nebyl zadny umysl nebo neco podobneho. Jestli netrestat Alonsa, tak by meli zrusit nekolik trestu nejen v teto sezone. Meli by si v tom konecne udelat jasno a trestat vsechny nebo nikoho. Takhle je to k bliti a je zase "nahoda" ze Alonso nedostane trest za stejny prohresek jako jini ano-
Nasir
16:22 04.11.2013 188.175.176.XXXTo by se dalo tvrdit i o Massovi v Indii 2011, že jel standardní stopu, přesto byl potrestán. Proč?
Podle tebe měl Vergne gumy v takovém stavu, že nemohl jet jinou stopou nebo nemohl přibrzdit? Lepší argument sis nevymyslel? A proč do toho pleteš úmysl pilota? On taky Vergneho nikdo nesoudil, že by snad vytlačil úmyslně nebo razantně, pokud sis ještě nevšiml.
-
-
-
uzivatel001385
19:00 03.11.2013 89.103.251.XXXAlonsovo předjetí Tady snad ani není moc co řešit. Alonso porušil hned dvě pravidla naráz. 1, Ohrozil svým výjezdem z boxů jezdce jedoucí na trati. Čili nebezpečný výjezd z boxů. 2, Předjížděl v momentu, kdy byl všemi čtyřmi koly mimo závodní trať, a tak získal nepovolenou výhodu. Opravdu ani jedno komisaři nepotrestají?! To upřímně řečeno moc nechápu. Grosjean v Maďarsku dostal tvrdý trest, když přejel čtyřmi koly mimo trať, a to ani nikoho nepředjel, a ani si trať nezkrátil. Nechápu, jak Grosjeana mohli tenkrát potrestat, a nyní Alonsa nikoliv.
Pravidla dnes v F1 opravdu zaplakala, nad diletantismem komisařů.-
Nanifák
19:17 03.11.2013 62.240.189.XXXByla pouze aplikována pravidla popsaná zde:
[odkaz na stránku][0]=field_regulation_category%3A82
Vzhledem k tomu, že FIA je francouzská organizace nelze se nedivit, že měnící se sestava tří komisařů dojde vždy k rozdílným verdiktům, než ta předchozí/minulá.
-
-
uzivatel001385
20:25 03.11.2013 89.103.251.XXXPodle mě jasnou výhodu získal. [odkaz na stránku]
Za daleko banálnější prohřešek dostal Grosjean v Maďarsku tvrdý trest. Alonso je asi něco víc. -
Chasnik
20:56 03.11.2013 217.117.213.XXXanonyme, těžko se v rychlé zatáčce mění stopa, tohle je formule 1, tady se jezdí jinak než na běžných silnicích. Špatný pohyb volantem a Vergne mohl být klidně mimo trať.
Zkušený Alonso se cpe někam jako pubertální bezmozek. Měl žluté gumy, na další rovince by ho v pohodě předjel. Zřejmě ho zasáhl syndrom "but I am Senna..."
Grosjeana v Maďarsku taky potrestali, ta konzistentnost musí být - nebo by alespoň měla být. Kecy komisařů typu "on měl pneu v lepší kondici" jsou úplně mimo mísu. Copak existuje nějaké pravidlo, že jezdec se staršími pneu musí pustit toho s čerstvějšími gumami před sebe? :D
Taky se divím, proč nebyla řešena situace Sutil - Maldonado. Pereze Maldo málem napíchnul stejně, jako kdysi Hamiltona ve Valencii. Pokud se řeší v boxech unsafe release v místě, kde je omezená maximálka, tak analogicky by komisaři měli řešit nebezpečné vjetí do tratě, kde se piloti častěji pohybují výrazně rychleji než v pit lane.-
*04*
21:16 03.11.2013 141.170.129.XXXtaky myslím, že se tam Alo cpal zbytečně, nehledě na to, že první jezdec si volí stopu
a Vergne ji měl (nehledě na to, že tato šílená zatáčka má snad jedinou) dávno zvolenou, než se tam Alo přiřítil....
Měl pozici vrátit, v DRSku ho předjet a byl by klid,
-
-
-
tom
20:23 03.11.2013 85.135.232.XXX1. Aky vyjazd z boxov mas namysli - boxy koncia bielou ciarou (cize nebolo co trestat)
2. Bol uplne na urovni Vergna - z coho vypliva ze mali potrestat bud jedneho za nepovolenu vyhodu, alebo druheho za vytlacenie jazdca z trate.
Rozhodne by som to nevidel tak jednostranne ako ty p. Truhlik :-) -
anonym
20:54 03.11.2013 62.245.112.XXXK tzv. "prohřešku" jsem se už vyjádřil. Co mě ale do diskuze napadá je, proč je výjezd z pitlane na okruh tak pitomě situovaný (na vnější okraj zatáčky na jejím výjezdu. Ještě navíc kvůli tomu dělají podjezd. Mnohem logičtější a bezpečnější by byl výjezd do vnitřní části výjezdu zatáčky.
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek