DISKUZE K ČLÁNKU FIA otestovala přední část podlahy Red Bullu zahřátím na 300 °C. Výsledek? Neohýbá se
FIA kvůli sílícím spekulacím v Indii prověřila přední část podlahy Red Bullu, která se v důsledku zahřívání měla ohýbat.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: FIA otestovala přední část podlahy Red Bullu zahřátím na 300 °C. Výsledek? Neohýbá se
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001385
(Hlasovalo 16 lidí)
29.10.2013 13:36
Red Bull Lidé už nevědí, co by na tom jejich… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
uzivatel001385
15:38 29.10.2013 89.103.251.XXX...Asi.
Myslím, že na toto zatím hlavouni ostatních týmů nepomysleli.
-
-
-
odin
10:35 01.11.2013 77.240.96.XXXNechci se míchat do proběhlé diskuze, ale také tentokrát souhlasím s Mikem. Jen taková poznámka k Suprisovu rozhořčení nad neustálým osočováním RedBullu z nelegálnosti, namísto aby soupeři začali makat a férově RedBull dohnali.
To podle mne nejde. Když vezmu jako vzorek sezónu 2012 tak:
Tehdá RBR představil několik řešení, které byly po pochybách soupeřů o jejich legálnosti okamžitě zakázány. (Body získané v závodech, ale RBR zůstaly). Tak že, budˇ tato řešení nebyla legální a pak RBR získával výhody z nefér řešení (a měl by za to být postihnut). Nebo tato řešení legální byla a pak nebyl důvod něco takového zakazovat RedBullu i ostatním. Tady já vidím rozpor v jednání FIA.
Možná by měli soupeři změnit taktiku (což patrně došlo letos Lotusu) a neupozorňovat na nelegálnost-legálnost řešení RBR, ale okopírovat jej, případně rozvinout a vylepšit. Ale je to férový způsob dohnání RBR?
Jinak vcelku se Suprisem souhlasím, také se mi nezamlouvá věčné brečení a osočování RBR z nelegálního řešení. V F1 se vždy úspěšní konstruktéři pohybovali na hraně pravidel a většinou za hranou. Vždy hledali řešení, která jim poskytnou jakékoliv výhody a RBR v tomto není jiný. Jiný je pouze v přístupu k výkladu pravidel k FIA a soupeřům. Zatímco např. Lotus na počátku minulé sezóny vyvinul systém pro stabilizaci světlé výšky a nechával si jej od FIA schválit. FIA jej nejprve schválila a nejspíše i díky tomu došlo k jeho vyzrazení soupeřům. A ti učinili nátlak na FIA, která to pak zakázala. Lotus tímto jednáním přišel o jistou výhodu minimálně ve 3-4 prvních závodech a spousty práce vniveč.
RedBull se nikoho na nic neptá a své plody práce nasazuje a nechává soupeře, aby hledali, kde je ten rozdíl. Když soupeři najdou, stěžují si u FIA a ta rozhodne tak, jako tomu bylo loni. Ale RedBull o nic nepřišel, naopak získal. Na rozdíl od Lotusu.
To je můj opět trochu jiný pohled na věc. Neříkám, že RBR dělá v tomto něco špatně. Spíše naopak, nejsou hloupí.
-
-
-
-
-
-
Mike17
15:01 29.10.2013 93.99.87.XXXKdyž nevíš, podívej se do pravidel. To s tím 1mm je fakt. Nikdo netvrdí, že se to dřevo zahřívá na 300°C. Ty by ten podvozek na obrázku musel být mnohem teplejší než gumy a to není. FIA to určitě úmyslně přehnala, aby zamezila spekulacím, že to neprověřila dostatečně. Že se tam zahřívá titan ještě neznamená, že dřevo za ním se zahřívá stejně.
-
-
-
Rostislav M.
12:24 29.10.2013 193.86.182.XXXnejrychlejší monopost RedBull má svou výhodu někde jinde....rozhodně ne ve viditelných částech vozidla. Toho by si inženýři z jiných týmů všimli. Bohužel letos už je to jedno. Uvidíme příští rok....
Jakožto jasným vítězům jim můžeme všichni pouze gratulovat.
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek