DISKUZE K ČLÁNKU Newey: Po potížích s vysokým přítlakem pomohla Red Bullu i změna pneumatik
Hlavní designér Red Bullu Adrian Newey hovoří o první části sezóny, kdy se trápili s tím, co bylo jejich silnou zbraní - s okruhy vyžadujícími vyšší přítlak. K dominantním výkonům jim pak pomohla i změna pneumatik uprostřed sezóny.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Newey: Po potížích s vysokým přítlakem pomohla Red Bullu i změna pneumatik
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
nemo
17:54 29.10.2013 90.182.76.XXXRB se skoro v kazdem clanku omlouva za to, ze jsou tak rychly ! Nezlobte se na nas... Nahodou nam okruh sednul, a ted gumy.. Ty omluvne clanky jsou nanic .Fandim Hamiltonovi a doufam, ze RB neco pristi rok pokaka, protoze jsou az moc dobry.F1 zacina byt trochu nudna. Tedy pokud nefandite RB! Tesim se na nove motory a doufam, ze uvidime nejake ty poruchy, vybuchy a lehci bouracky. Cau kluci! -
Kapor
09:40 29.10.2013 194.160.178.XXXÁno všetko hralo do kariet Red Bullu,... ...preto sezóna 2013 už po Indii skončila jasným víťaztvom Sebastiana, ktorý obhájil 4. titula tiež tímu Red Bull, ktorý obhájil ďalší titul, aby si zas namastili kapsu Bernieho podielom zo zisku na konci roku. -
anonym
08:45 29.10.2013 188.180.86.XXX!!! Kdyby nařídili, aby se pneumatiky nepřehazovali, bylo by vše v pořádku...
Ale oni dají nové pneu a tím, kompletně změnili rozložení sil!
Pořád je tam politika... Se pak nedivim, že ukazováček dojíždí pořád první.
A Markovo auto taky není náhoda, to ať mi nikdo neříká... -
odin
07:56 29.10.2013 77.240.96.XXXPolitikaření Psal jsem to tu už dříve, že RedBull sice pracuje na vysoké úrovni, ale jak se jim něco ne zcela povede, okamžitě dokáží vyvíjet tlak na FIA ohledně změn pravidel. Pohybují se na a většinou za hranou legálnosti, přesto díky svému politikaření (a nejspíš i penězům) vše vždy dopadlo v jejich prospěch. Proto vždy končí sezónu s téměř sekundovým náskokem na soupeře.
Už při změnách pneu jsem tvrdil, že to pomůže především RBR a Mercedesu. Komedie s pneu v Anglii byla uměle vyvolaný nátlak na Pirelli, díky špatnému používání pneu týmy. I po změnách došlo k podobným problémům. A já jsem přesvědčen, že kdyby v Anglii týmy jeli na správně nasazených a nahuštěných pneumatikách, ty problémy byly více méně stejného (minimálního) rozsahu, tak jako v další části sezóny.-
-
odin
12:40 29.10.2013 77.240.96.XXXMiku, nebuď nivní. RedBull se té šarády zúčastnil také. Ale přes Toro Roso. Nebudou se přeci úmyslně vzdávat bodových zisků, když si pro podobné případy vydržují "farmářský" tým.
Mně prostě změna uprostřed rozběhlé sezóny vadí a předpoklady s argumenty, které jsem tehdá uváděl, dnes více-méně Newey potvrdil. Tak že tvé výčty závodů, kdy RBR neměl s původními pneu problém jaksi ztratily na váze. Úspěšní musí být o krok napřed a to právě RBR dělal, když tlačil v počátku sezóny na FIA a Pirelli. Moc dobře věděli, že se jim to v průběhu sezóny vrátí. Navíc o Ferrari vůbec v Silverstonu nešlo. Šlo o Lotus, který s původními pneu neměl vážnějších problémů a Kimi v té době patřil k jednomu z nejvážnějších soupeřů Seba.-
Mike17
14:08 29.10.2013 93.99.87.XXXZačnu od druhého odstavce:
Musím přiznat, že tím Newey sebral vítr z plachet mých argumentů. Tedy jen část. To, že Seb byl v posledních 4 závodech před změnou nejrychlejší, zatímco v prvním po ne, zůstává faktem. Navíc je potřeba taky číst ten zbytek. A to že bylo víc věcí, co ovlivnily rychlost RB. I bez těch změn by RB i Seb získali tituly, maximálně by nevyhrával s takovým náskokem a je celkem možné, že by třeba v Korei nevyhrál. Ale nic podsatného se nezměnilo a Lotus tím moc meutrpěl, jak se zdá. Tlaky vždycky byly a budou a to od všech těch silnějších týmů. Nejsem nějakým zastánce změny konstrukce, mohli si to nechat na konec sezony, jak jsem už psal, pokud to opravdu nebylo bezpečnostní riziko (to posoudit neumím). Na Pirelli mi vadí jiné věci. Ale to už jsme probírali minule.
K STR: u někoho jiného bych jen pokrčil rameny a řekl: "možné to je". Ale že jsi to ty.... Celý rok tu u skoro každého Markova problému tvrdíš, že to byl od RB úmysl. Proč tedy nevyužili tak nádherné příležitosti ho trochu zdržet a přitom si "ohřát polívčičku" se změnou gum ještě víc? Vždyť by to bylo jednodušší a elegantnější, než mu špatně montovat kola, nebo kazit alternátor.
Taky má STR hodně hloupé sponzory, když jim maření své investice vůbec nevadí (on ten farmářský tým má své vlastní). A hlavně vůbec nechápu, proč se k tomu přidalo Ferrari, když se s FI a Lotusem jako poslední bránili změně?
Pořád máš v těch konspiračních teoriích celkem dost děr.-
odin
18:33 29.10.2013 77.240.96.XXXJaká konspirace? Jen se snažím vidět trošku dál, než většina zde. A že se mi to v mnoha případech celkem daří a leccos se zpětně potvrdí, je přeci důkaz, že o konspiraci nejde.
Na tobě je zajimavý způsob jakým argumentuješ. Pokud tě zrovna nenapadne nic k vyvrácení oponentních názorů, uchýlíš se k vymyšlení několika "zástupných" argumentů typu: "nikdo ze zasvěcených (nebo z F1) o tom nic neříkal (si nestěžoval). A když časem vyjde najevo, že přeci jen na tom, či onom je něco pravdy, pak vymyslíš dalších několik scénářů dle tebe lepších než skutečnost a dáváš mi otázky, "proč to neudělali tak jak jsi právě vymyslel." Inu už jsem ti to jednou psal. Protože nemají za poradce tebe, ale nějakého Helmuta. Stejně tak netuším co vedlo kroky Ferrari. Ale poškození Lotusu a FI bylo změnou evidentní. A zda by RBR a Seb získali tituly, kdyby nedošlo ke změnám, se můžeme jen dohadovat. Já to na rozdíl od tebe nevím.-
Arnoux
19:18 29.10.2013 37.48.35.XXXKluci dneska je to nějak naostro.Osobně jsem s Odinem vždycky typ ohledně politikaření prosr...(trest pro Mercedes) i když na F1 nekoukám rok, ale zažil jsem třeba první vítězství turba v F1.Nějak si to pořád nemůžu připustit,že to politikaření k našemu sportu patří......
To,že změna pneumatik směřovala jednoznačně na Lotus a Ferrari je nad slunce jasný.Tyhle dvě stáje totiž ostatním utíkaly ohledně šetrnosti k pneu a z dnešního pohledu si dovolím tvrdit,že tím přišlo Ferrari o titul.
Lotus by byl jistě vyrovnaným soupeřem, ale asi by ten boj nakonec prohrál.
Když se nad situací ted člověk zamyslí-je to opět absurdní, že dva nebo tři týmy, který nemaji s pneu žádný problém doplatí na to,že ostatní gumy podhuštují,přehuštují obrací a podobně.
Změnu pneumatik považuju za naprosto nefér krok, i přesto,že se s ní Lotus popasoval výborně.Nedá se nic dělat, ale k takovýmu týmu jako je RB patří i dlouhý prsty a schopnost ovlivnovat dění ve svůj prospěch.
V minulosti to ale dělalo Ferrari,MCL a téměř všechny uspěšné a bohaté stáje.
Musím tedy uznat,že Odinova teorie není bohužel žádnou konspirační teorií, ale jde o holou realitu-což je pro nás fanoušky ostatních týmů škoda.
Ale nevěšet hlavu.Historie jasně ukazuje,že i takový tým jde porazit.Tak ostatní víc makat a příště to vyjde!-
odin
22:59 29.10.2013 77.240.96.XXXOmyl, naostro to není. Mike je fajn kluk, který je programově v opozici vůči mým názorům. Možná mu jdu na nervy s tím, jak pořád rejpám do jeho oblíbeného RedBullu a jak jsem skeptický k výrokům jeho představitelů. Nebo kvůli něčemu jinému, nevím. Ale vzájemně se respektujeme (alespoň já jeho ano) a naše názory se příliš neliší (ač se to možná zdá nepochopitelné).
No, nevím zda by získal titul RedBull, Ferrari, nebo Lotus, kdyby nedošlo ke změně pneu, ale jasné je, že změna byla namířena k vylepšení pozice RedBullu. A to jsem také deklaroval už před Silverstonem, a nebyl jsem tu zdaleka sám s takovým názorem.
Arnouxi, ty já i Mike se bezproblému shodnem na tom, že změna pneu uprostřed sezóny byla nefér. Ale už se s Mikem neshodneme, že prospěla RedBullu a uškodila Ferrari a Lotusu. A to jsou ty detaily o které vedu s Mikem nekonečné spory.-
Arnoux
08:03 30.10.2013 37.48.39.XXXDělal jsem si spíš legraci, dlouho sem od tebe nic nečetl (asi si ještě střízlivěl po srazu fanoušků z léta ne).
Vždycky když se s Mikem poštuchujete je to super čtení a hlavně jistá uroven argumentů.Občas zabrousim i ke konkurenci, ale to se nedá.Mají tam pár lidí s opravdovým přehledem ale zbytek je mazec.
Ještě se vrátím k nadpisu.Když jste ho nazvali "politikaření" vzpomeneš někdy na předsedu Ballestreho? To byla jízda! Proti tomu je dneska všechno politikaření jak z růžový knihovny.S takovým kámošem se Allainovi jezdilo.-
rock
12:30 30.10.2013 37.188.225.XXXA tak tady se musím trošičku zarazit
Kámoš-nekámoš, Prost si celá 80. léta udržoval takovou úroveň, že kdyby neskončil se čtyřmi tituly, ale třeba s osmi (namátkou '82, '83, '84, '88, '90), pořád by se nebylo čemu divit.
Pro mne je to nejkomplexnější pilot historie, Balestreho intriky by k tak dlouhému pobytu na absolutní špičce samy o sobě nestačily.-
odin
13:15 30.10.2013 77.240.96.XXXNaprostý souhlas !!! Také Prosta uznávám jako nej pilota historie (kterou jsem měl možnost zažít). Kdysi, už nevím kdo, napsal na konkurenčním webu, že Schumacher byl nejúspěšnější, Senna nejrychlejší a Prost nejlepší pilot historie. A já s tímto tvrzením bezvýhradně souhlasím. Jen dodávám, že historie, kterou jsem měl možnost zažít. Protože Fangia, Clarka a další velikány, které znám jen z článků, knih a nějakého toho krátkého videa, nemohu "objektivně" posoudit.
A když se nad tím člověk zamyslí a uvědomí si mimoverbální chování např. Senny, tak zjistí, že i pro něho byl Prost tím nejlepším (i když to nikdy nepřiznal). Ale snažil se vždy porazit především Alana a navíc za ním chodil jako pejsek. Nejdříve do McLarenu odkud ho vyštípal a pak do Williamsu, odkud jej vyštípat ani nemohl, protože Prost se zbalil hned jak zjistil, že Frank nedodržel podmínky. -
Arnoux
20:59 30.10.2013 37.48.38.XXXSouhlasím .Alain je i můj oblíbený a neskutečný pilot historie, ale jeden titul od Ballestreho dostal na ukor Senny.Nebo mi už neslouží pamět?
Myslím,že tenkrát změnil pravidlo o zkrácení šikany a Senna byl diskvalifikován.
Ale už je to strašně dávno, tak možná kecám.-
rock
23:27 30.10.2013 46.33.96.XXXJo, oficiální důvod zněl neprojetí šikany. Ale stejně tak ho mohli disknout za to, že se nechal roztlačit, protože mu zdechl motor (nevím, jestli se to tehdy běžně trestalo, ale podle knížky Senna vs Prost roztlačení nebylo povolený už tehdy).
A když už jsme u toho, Prost vyhrál ten titul o 16b., takže dokonce ani kdyby ta diskvalifikace neproběhla, Sennovi by to pořád nestačilo. Mluvit v takové situaci o darování titulu mi přijde docela laciný.-
Chasnik
23:45 30.10.2013 217.117.213.XXXOba byli politicky šikovní. I když se to na první pohled nezdá a často je ta dvojice vykreslována tak, že Prost byl chladnokrevný politik a stroj za volantem, kdežto Senna temperamentní mladík, kterého nezajímalo nic než kroucení volantem a dupání na pedály. Ve skutečnosti Senna od počátku své kariéry dbal na to, s kým se stýká, kde je vidět a focen - prostě správné kontakty a správný "mediální obraz". Nekritizuju to, podle mě bez toho pilot být šampiónem nemůže, ať se nám to líbí nebo ne.
A o úlitbách Balestreho vůči Prostovi - no zrovna v Suzuce si myslím, že více ochrany požíval Senna (i když nechci tvrdit, že přímo konkrétně od Balestreho) po svém úletu v roce 1990. Tehdejší úmyslná nehoda - kdy za kolidující dvojicí najíždělo ve slušném tempu do zatáčky natěsno celé startovní pole - byla jedna z největších prasáren v historii GP (kam se hrabe Schumacher vs. Villeneuve v Jerezu...) a zasloužila si odebrání titulu a distanc na několik závodů.-
odin
08:12 31.10.2013 77.240.96.XXXTak se přidám i já s několika doplňky. Jistě Balestreho výrok v Suzuce 1989 byl hloupý. A to poznamenalo i další rozhodování FIA na dlouhá léta a možná až dodnes. Suzuka nebyla posledním závodem v sezóně a Senna měl podle mne dostat možnost boje o titul na trati. Na druhou stranu bych ho trestal za způsobení kolize (tak jak to občas bývá dnes). Že se nechal roztlačit je fakt a že tehdá bylo trestné "přijetí cizí pomoci", je také fakt. Ale v těchto trestech scházela konzistentnost (padni, komu padni), tak jako je tomu dodnes v trestech.
Prost vyhrál šampionát o 16 bodů, jak psal rock a to mu ještě 5 bodů škrtli (nezapočítali), tak že se stal podle mne právem mistrem světa. A žádný výrok Balestreho na to neměl vliv. Vliv tohoto hloupého jednání předsedy FIA vidím v následujících dobách, kdy nikdo nenašel odvahu potrestat úmyslné kolize provedené k zajištění si titulů nejtěsnějším způsobem.
Arnouxi, podezírám tě, že tvůj názor na události koncem 80. a začátku 90. let jsou u tebe silně ovlivněny filmem Senna. Ale když budeš číst mezi řádky i v tomto filmu najdeš politikaření Senny (ne jen Prosta), tak jak píše Chasník. Proč si například v Suzuce 1989 Senna nestěžoval na start ze špinavé stopy, tak jako o rok později, kdy si vytvářel alibi (pro sejmutí Prosta) a nátlak na Balestreho? Oni oba, jak Senna, tak Prost byli obratnými politiky v kruzích F1.
-
-
-
-
-
odin
17:49 30.10.2013 77.240.96.XXXCo se týče srazu, tak to vůbec nebyla ožíračka. Sešli se lidé opravdu na úrovni po všech stránkách. Tak že se debatovalo a prohlíželo co kdo přinesl za "relikvie". Jen účast mohla být hojnější. Např. ty jsi tam chyběl, tak že máš malé bezvýznamné "mínus".
Co se týče mého pošťuchování s kýmkoliv tak věz, že se pošťuchuji jen s lidmi o kterých jsem přesvědčen, že o F1 něco vědí. Z toho také vychází jistá argumentační úroveň. S blbama se snažím nebavit, maximálně jim kliknu mínus. Ale sem zas tolik blbů nechodí, tak že moc mínusů nedávám a když nesouhlasím s názorem zkouším jej vyvrátit.
Ballestre byl pěkný šmejd o tom žádná. Ale v těchto dobách ani tak nešlo o politikaření, jako spíše o politiku.Vždyť tehdá byli piloti každou chvíli ve "stávce" buď proti pořadatelům, nebo proti zaměstnavatelům. A co se týče Prosta, tak tady musím souhlasit s rockem. Viz. níže
-
-
-
-
-
-
-
-
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek