DISKUZE K ČLÁNKU Newey: Po potížích s vysokým přítlakem pomohla Red Bullu i změna pneumatik

Hlavní designér Red Bullu Adrian Newey hovoří o první části sezóny, kdy se trápili s tím, co bylo jejich silnou zbraní - s okruhy vyžadujícími vyšší přítlak. K dominantním výkonům jim pak pomohla i změna pneumatik uprostřed sezóny.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Newey: Po potížích s vysokým přítlakem pomohla Red Bullu i změna pneumatik

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 24, poslední 31.10.2013 08:12 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 19 lidí) 29.10.2013 07:56
Politikaření Psal jsem to tu už dříve, že… »
» Mike17 (Hlasovalo 16 lidí) 29.10.2013 08:43
V tom případě si Ferrari nadělalo do vlastního… »
» Mike17 (Hlasovalo 10 lidí) 29.10.2013 14:08
Začnu od druhého odstavce: Musím přiznat, že… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                • Mike17

                  Mike17

                  147.229.7.XXX
                  Naprosto souhlasím. Respekt je vzájemný a rozhodně si zase rád pokecám osobně. V podstatě souhlasím i se zbytkem. Jen bych neviděl změnu konstrukce jako objednávku od RB (přestože na to RB tlačil). Spíš jako následek průseru ze Silverstone, který podle mě nebyl žádným komplotem poloviny týmů, ale shodou náhody (obrubník a delší dobu používané změny v nastavení gum) a špatné konstrukce. Ale NEBERU to jako fakt. Pouze moje domněnka.
                  Nejspíš na tom RB vydělal (Lotus a Ferrari opačně), ale neshodneme se v tom, jak velkou roli to v závodech hrálo. 03

                  + 3 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                147.229.7.XXX
                Není to ostrý. Jak píše níž Odin, vzájemně se respektujeme a naše názory jsou si blíž než se zdá. Vlastně se hádáme jen o různě viděné detaily věcí na které máme podobný pohled.
                A asi se mě moc nepochopil. Já naprosto uznávám, že jsou, byly a budou v F1 tlaky těch mocnějších. A taky uznávám, že tlačil RB na Pirelli (podobně jako to dělá skoro každý). Neschvaluji změnu konstrukce v průběhu sezony (netýká se změn nasazování směsí, které jsou regulérní), pokud nebyla potřeba z hlediska bezpečnosti (nevím jestli byla potřeba). A dokonce i uznávám, že na změně konstrukce RB vydělal a Lotus i Ferko naopak.
                Jsme ve sporu kvůli 2 věcem. Jednak si myslím, že zisk RB nebyl příliš velký (vzhledem k výsledkům předchozím a po změně) a PRAVDĚPODOBNĚ by se na zisku titulů nic nezměnilo. Druhá věc je ta, že konspirací nemyslím samotné tlaky a MOŽNÁ s nimi související změna konstrukce, ale nějakou dohodu týmů v Silverstone na ÚMYSLNÉ sabotáži gum. Zvlášť, když se toho účastnil tým, který byl proti změně. Nevím jak moc používaly týmy nedoporučené nastavení gum, ale podle mě je na vině konstrukce a možná nějaký ten obrubník. Ale jistě to samozřejmě nevím. 03

                + 3 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Nasir

                  188.175.176.XXX
                  Co se týče Silverstone, o konspiraci týmů určitě nešlo. Takové řešení mi přijde trochu divoké a muselo by se to utajit před piloty, protože nikdo nechce hrát roli toho pokusného králíka a vědět, že si nezazávodí. Pokud to bylo provedeno úmyslně, tak musela Pirelli dodat horší směs než předtím a byla jen otázka náhody, komu to praskne. Pirelli v té době o změnu pneu usilovala, podle všeho ustoupila politickým tlakům v zájmu svého byznysu (jak naznačuje i chování a komentáře Hemberyho). Kdo už má něco za sebou, tak mu muselo být okamžitě podezřelé, že poté, co týmy zamítli změnu pneu, náhle přišel závod, který se počtem defektů vymykal všem předchozím (!) a rázem Pirelli vyhlásila, že změna je nutná kvůli bezpečnosti. Záminka jako vyšitá, zákulisního zájmu bylo dosaženo.

                  Ostatně jaká je oficiální verze těch incidentů? Říkalo se, že to byl jeden ostřejší obrubník. Pak se ale přišlo s verzí, že to byla součástka, která odpadla z Kimiho (?) vozu. Opravdu?

                  + 2 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    93.99.87.XXX
                    Samozřejmě můžeš mít pravdu, ale zdá se mi trochu komplikované, že by Pirelli vyrobilo speciální směs pro Silverstone tak, aby si toho moc lidí nevšimlo. Přívézt původně zamýšlené měkčí směsi by bylo jednodušší a nejspíš by byl výsledek podobný. Oficiální verze s kombinací náročného okruhu, ostrého obrubníku (nebo Kimiho součástky) a nesprávného použití, se mi zdá pravděpodobnější.
                    Netuším, jestli byla změna nutná. Každopádně doufám, že příští rok vyrobí gumy co nebudou degradovat ve druhém kole a nebudou se muset v půlce sezony měnit.

                    + 2 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Sergio Pérez měl našlápnuto k lepšímu výsledku, ale skončil předčasně v předposledním kole (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Piasti v euforii, Leclerc zpytuje svědomí, Verstappen propadá mírně skepsi

Oscar Piastri se dočkal vítězství díky vlastnímu dobrému výkonu (ilustrační foto)

GP ÁZERBAJDŽÁNU: Piastri ustál Leclercovy ataky, Monačan ani napočtvrté nezúročil pole-position

Lewis Hamilton v závodě v Austrálii

Lewise Hamiltona na startovním roštu v Baku neuvidíme

Vozy Alpine by dosavadní průběh Grand Prix v ulicích Baku vymazaly (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO KVALIFIKACI: Všichni čekají nepředvídatelný závod

Sergio Pérez v letošní sezóně poprvé v kvalifikaci porazil svého kolegu (ilustrační foto)

Leclercovi Baku svědčí zajel tu čtvrté pole-position v řadě, Norris fatálně propadl

Alexander Albon stejně jako jeho nový týmový kolega v Baku překvapili (ilustrační foto)

Třetí trénink plný dramat: dvě červené vlajky a výborný Williams, těsně triumfoval Russell

George Russell téměř celou první polovinu prostál v boxech (ilustrační foto)

Leclerc těsně pokořil Péreze v druhém tréninku, smůlu měl Norris

Max Verstappen v závodě v Monaku

První trénink v Baku ovládl Verstappen. Leclerc a Colapinto bourali

Newey nastupuje k Aston Martinu

Newey přechází k Aston Martinu. S Alonsem a Hondou očekává opět úspěšné partnerství

Model monpostu McLarenu v aerodynamickém tunelu

Proč McLaren stále nenasadil to největší vylepšení a díky čemu předčí při vývoji své soupeře?

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:30 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:30 - 12:30)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama