DISKUZE K ČLÁNKU Newey: Po potížích s vysokým přítlakem pomohla Red Bullu i změna pneumatik
Hlavní designér Red Bullu Adrian Newey hovoří o první části sezóny, kdy se trápili s tím, co bylo jejich silnou zbraní - s okruhy vyžadujícími vyšší přítlak. K dominantním výkonům jim pak pomohla i změna pneumatik uprostřed sezóny.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Newey: Po potížích s vysokým přítlakem pomohla Red Bullu i změna pneumatik
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
Mike17
08:24 30.10.2013 147.229.7.XXXNaprosto souhlasím. Respekt je vzájemný a rozhodně si zase rád pokecám osobně. V podstatě souhlasím i se zbytkem. Jen bych neviděl změnu konstrukce jako objednávku od RB (přestože na to RB tlačil). Spíš jako následek průseru ze Silverstone, který podle mě nebyl žádným komplotem poloviny týmů, ale shodou náhody (obrubník a delší dobu používané změny v nastavení gum) a špatné konstrukce. Ale NEBERU to jako fakt. Pouze moje domněnka.
Nejspíš na tom RB vydělal (Lotus a Ferrari opačně), ale neshodneme se v tom, jak velkou roli to v závodech hrálo.
-
-
Mike17
08:17 30.10.2013 147.229.7.XXXNení to ostrý. Jak píše níž Odin, vzájemně se respektujeme a naše názory jsou si blíž než se zdá. Vlastně se hádáme jen o různě viděné detaily věcí na které máme podobný pohled.
A asi se mě moc nepochopil. Já naprosto uznávám, že jsou, byly a budou v F1 tlaky těch mocnějších. A taky uznávám, že tlačil RB na Pirelli (podobně jako to dělá skoro každý). Neschvaluji změnu konstrukce v průběhu sezony (netýká se změn nasazování směsí, které jsou regulérní), pokud nebyla potřeba z hlediska bezpečnosti (nevím jestli byla potřeba). A dokonce i uznávám, že na změně konstrukce RB vydělal a Lotus i Ferko naopak.
Jsme ve sporu kvůli 2 věcem. Jednak si myslím, že zisk RB nebyl příliš velký (vzhledem k výsledkům předchozím a po změně) a PRAVDĚPODOBNĚ by se na zisku titulů nic nezměnilo. Druhá věc je ta, že konspirací nemyslím samotné tlaky a MOŽNÁ s nimi související změna konstrukce, ale nějakou dohodu týmů v Silverstone na ÚMYSLNÉ sabotáži gum. Zvlášť, když se toho účastnil tým, který byl proti změně. Nevím jak moc používaly týmy nedoporučené nastavení gum, ale podle mě je na vině konstrukce a možná nějaký ten obrubník. Ale jistě to samozřejmě nevím.-
Nasir
15:43 30.10.2013 188.175.176.XXXCo se týče Silverstone, o konspiraci týmů určitě nešlo. Takové řešení mi přijde trochu divoké a muselo by se to utajit před piloty, protože nikdo nechce hrát roli toho pokusného králíka a vědět, že si nezazávodí. Pokud to bylo provedeno úmyslně, tak musela Pirelli dodat horší směs než předtím a byla jen otázka náhody, komu to praskne. Pirelli v té době o změnu pneu usilovala, podle všeho ustoupila politickým tlakům v zájmu svého byznysu (jak naznačuje i chování a komentáře Hemberyho). Kdo už má něco za sebou, tak mu muselo být okamžitě podezřelé, že poté, co týmy zamítli změnu pneu, náhle přišel závod, který se počtem defektů vymykal všem předchozím (!) a rázem Pirelli vyhlásila, že změna je nutná kvůli bezpečnosti. Záminka jako vyšitá, zákulisního zájmu bylo dosaženo.
Ostatně jaká je oficiální verze těch incidentů? Říkalo se, že to byl jeden ostřejší obrubník. Pak se ale přišlo s verzí, že to byla součástka, která odpadla z Kimiho (?) vozu. Opravdu?-
Mike17
18:33 30.10.2013 93.99.87.XXXSamozřejmě můžeš mít pravdu, ale zdá se mi trochu komplikované, že by Pirelli vyrobilo speciální směs pro Silverstone tak, aby si toho moc lidí nevšimlo. Přívézt původně zamýšlené měkčí směsi by bylo jednodušší a nejspíš by byl výsledek podobný. Oficiální verze s kombinací náročného okruhu, ostrého obrubníku (nebo Kimiho součástky) a nesprávného použití, se mi zdá pravděpodobnější.
Netuším, jestli byla změna nutná. Každopádně doufám, že příští rok vyrobí gumy co nebudou degradovat ve druhém kole a nebudou se muset v půlce sezony měnit.
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek