DISKUZE K ČLÁNKU Proč Red Bull změnil Webberovi strategii na tři zastávky?

Šéf týmu Christian Horner vysvětluje, proč v průběhu Velké ceny Japonska u strategie Marka Webbera přešli ze dvou na tři zastávky.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Proč Red Bull změnil Webberovi strategii na tři zastávky?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 54, poslední 22.10.2013 13:25 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovalo 15 lidí) 15.10.2013 10:34
Možná by stálo za to porovnat tvrzení Hornerovo… »
» uzivatel001385 (Hlasovalo 12 lidí) 15.10.2013 08:13
Stratgie Dle mého názoru byly strategie týmu Red… »
» Hr3bec (Hlasovalo 10 lidí) 15.10.2013 08:14
Pneumatiky To jen znovu dokazuje jak tragická a… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

      • odin

        odin

        77.240.96.XXX
        O jakém nejlepším Webberově autě mluvíš? Vždyť letos mu na tom autě negunguje vůbec nic a dokonce náhradní piloti-mechanici mu občas zapomenou natankovat dost paliva a nebo připevnit kolo.13 18 18

        + 5 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Hr3bec

    Hr3bec

    85.135.106.XXX
    Pneumatiky To jen znovu dokazuje jak tragická a závažná situace s pneumatikami je. Tohle vážně nemá moc společného se závoděním, když jezdci co stíhá toho před sebou odejdou gumy po 9 kolech a musí se stáhnout.....o to pak hůře, že mu i těch 9 kol za jiným vozem v podstatě prohrálo závod....02 Temná doba F1...09

    + 10 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • XR

      109.81.245.XXX
      V tom případě F1 do "doby temna" vstoupila hned v prvním závodě, kdy vozy nazuly gumové pneumatiky. A nikdy z ní nevykročí 02

      + 6 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        Dovolím si oponovat. Nikdy v historii (do příchodu Pirelli) neodcházely gumy už po prvním kole. Tedy až na časy, kdy se dělaly ještě kvalifikační gumy. 03

        + 4 / − 7

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          147.229.7.XXX
          Pro dárce mínusů: Máte nějaký příklad z historie, kdy odcházely už po prvním kole? Já jen abych se poučil. 04

          + 2 / − 6

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Jens

            109.81.245.XXX
            Jako obvykle přeháníš. Komu letos po prvním kole odešla pneumatika? Pneumatiky se musely šetřit vždy, možná méně než letos, ale není to tak tragické, jak se to někteří snaží nafouknout - v Koreji na super-měkké během závodu ujeli před 20 kol. A piloti vždy chtějí rychlejší auto, více výkonu, trvanlivější gumy. Takže ty stížnosti na gumy jsou ubohé - nehledě na to, že Pirelli jen plní zadání. Super-tvrdou gumu není problém udělat. A doufám, že se ty nudné závody jen tak nevrátí. Děkuji Pirelli!

            + 4 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              147.229.7.XXX
              V tom případě nepřeháním já, ale Alonso. Ten nedávno tvrdil, že nevydrží ani 5km. 03
              Kromě toho tomu odpovídají i časy jezdců, kteří přezuli před koncem a snažili se jet proto naplno. Už na konci druhého kola se časy začínají horšit. Ano, dá se na nich zajet více kol, ale za jakou cenu? Kde je nějaké závodění?
              Myslím, že se dají udělat gumy, co nevydrží mnoho kol (aby zůstala atraktivita a několik přezouvání), ale začnou se zpomalovat až po určitém počtu kol. Tak jak to kdysi dokázal Bridgestone, nebo Michelin. Já tedy Pirelli neděkuji. Zeď jen vím, že Vettel (RB) je nejlepší šetřič gum, ale netuším jestli je (jsou) i nejrychlejší. 03

              + 1 / − 5

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001385

    uzivatel001385

    89.103.251.XXX
    Stratgie Dle mého názoru byly strategie týmu Red Bull zvoleny správně. Je nepopiratelné, že z logického hlediska to nešlo udělat lépe. Mark, Vettel, a Grosjean si jeli celý závod svou vlastní ligu, a zbytek pole naprosto deklasovali. Z pohledu Red Bullu bylo zvolení dvou rozdílných strategií naprosto nezbytné. Pokud chcete maximalizovat bodový zisk, a máte pře sebou pouze jedno konkurenční vozidlo, tak zvolením dvou rozdílných strategií si zajistíte, že konkurent nebude moci adekvátně reagovat, a upravovat svou vlastní strategii. Jednoduše řečeno si bude muset vybrat, ne které vaše vozidlo se bude soustředit.

    Navíc obě dvě tyto strategie by byly takřka stejně úspěšné, kdyby se ovšem Webber po třetí výměně nezasekl za Grosjeanem, a pro mě ze zcela nepochopitelných důvodů ho nedokázal celou řadu kol předjet. (A to podotýkám, že Webber jel v tu chvíli na takřka zcela nových pneumatikách, kdežto Grosjean na zcela odrovnaných). Však si vzpomeňme. jak Webber stíhal dvojici VET, GRO, než jej dojel, a zasekl se za ním. Přibližně sekundou na kolo. Nepochybuji, že kdyby ho dokázal předjet ihned po dojetí, tak jak to dokázal bez větších problémů Vettel, tak svého týmového kolegu dojel, a minimálně s sním svedl pěkný boj o vítězství. Pokud tedy něco obralo Webbra o vítězství, tak to byla jeho neschopnost předjet Grosjeana na zcela odrovnaných gumách. Toť můj osobní názor.

    + 12 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Hr3bec

      Hr3bec

      85.135.106.XXX
      To je sice pravda, ale u Vettla to mohlo být taky tím, že Romain mohl udělat drobnou chybku na vjezdu na cílovku a už bylo vymalováno. Neříkám, že to tak bylo, ale v podstatě se na cílovce předjíždělo vždy po horším výjezdu z poslední šikany a to včetně DRS.

      A dalším faktorem ty pneumatiky....Romain měl tvrdé a i když už na nich pár kol byl tak ty měkké od Marka ( co už navíc byly použité...cca 4 kola...pokud jsem se nepřehlídl ) po stíhačce odcházely určitě taky hodně. Takže to, že ho Vettel předjel za určitých podmínek, nemusí nutně znamenat, že to samé mohl udělat taky Mark. Ale je to jen další možný úhel pohledu...

      + 3 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001385

        uzivatel001385

        89.103.251.XXX
        Přesně tak. Je mnoho úhlů pohledů, jak se na to dá nahlížet. Konec konců proto tady máme ty diskuze, aby jsme si ty úhly vyměňovali, a snažili se dospět k nějakému konečnému závěru. Uznávám, že podmínky pro předjetí Grosjeana nemuseli být u Vettla, a Webbra totožné, a i to mohlo hrát důvod, proč se to předjetí Markovi tak dlouho nedařilo. Ovšem i tak se domnívám, že by ty strategie byly za určitých podmínek stejně rychlé, a že tým Marka rozhodně úmyslně nepoškodil. Tak trochu mi připadá, že dvě zastávky byly málo, protože Vettel před druhou výměnou, a ke konci závodu musel jet hodně opatrně, a pomalu, ale tři byly zase příliš mnoho. Ideální by bylo asi dvě a půl zastávky, ale to je samozřejmě úplný nesmysl. 12 12

        + 5 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Kimi

          94.113.22.XXX
          Máš pravdu. Pokud někdo někoho nedokáže předjet, tak nemá šanci ani vyhrát. Webber je letos hodně slabý v předjíždění. Není to jen o Suzuce. Problémy s předjetím měl i v dalších mnoha závodech. Hold Vettel je o třídu výš než Webber. 03

          + 5 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel001385

            uzivatel001385

            89.103.251.XXX
            Tento názor zastávám také, ovšem z toho co jsem vypozoroval, tak si drtivá většina ostatních fanoušků myslí, že Vettel asi dostává podstatně lepší techniku, a že Webber je taková Red Bullácká popelka, které se jen ubližuje. Podle mě je toto naprostý nesmysl. Vettel je prostě kvalitativně někde jinde než Webber. To činí ten rozdíl mezi jejich výkony. Není to technika, která Webbra limituje. Nechápejte mě špatně, já mám Webbra celkem rád. je to sympatický chlapík, ale Vettel je co se jezdeckých schopností na daleko vyšší úrovni. Přesně, jak říkáš.

            + 4 / − 7

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • Duncan66

        89.102.3.XXX
        Seb si tu pozici sam vypracoval tim jak pred cilovkou na Romaina tlacil a nutil ho jet pomalejsi defenzivnejsi stopu apod. Mark naopak tlacil na Romaina pred Spoon a na konci kola byl dost daleko a naivc to vypadalo, jako by mel horsi vyjezdy na cilovku nez romain. Mel v tu chvili o 3s rychlejsi auto a trvalo mu to 4 kola, nez Romaina predjel. Neboli to byla z velke casti jeho vina. V pripade rychleho predjeti mel na Seba sanci, zvlast pokud by mu pomohli ti piloti o kolo zpet, kteri ale souperili mezi sebou.

        + 2 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama