DISKUZE K ČLÁNKU Proč Red Bull změnil Webberovi strategii na tři zastávky?
Šéf týmu Christian Horner vysvětluje, proč v průběhu Velké ceny Japonska u strategie Marka Webbera přešli ze dvou na tři zastávky.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Proč Red Bull změnil Webberovi strategii na tři zastávky?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001385
(Hlasovalo 12 lidí)
15.10.2013 08:13
Stratgie Dle mého názoru byly strategie týmu Red… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
Hr3bec
08:14 15.10.2013 85.135.106.XXXPneumatiky To jen znovu dokazuje jak tragická a závažná situace s pneumatikami je. Tohle vážně nemá moc společného se závoděním, když jezdci co stíhá toho před sebou odejdou gumy po 9 kolech a musí se stáhnout.....o to pak hůře, že mu i těch 9 kol za jiným vozem v podstatě prohrálo závod.... Temná doba F1...-
-
-
-
Jens
08:24 16.10.2013 109.81.245.XXXJako obvykle přeháníš. Komu letos po prvním kole odešla pneumatika? Pneumatiky se musely šetřit vždy, možná méně než letos, ale není to tak tragické, jak se to někteří snaží nafouknout - v Koreji na super-měkké během závodu ujeli před 20 kol. A piloti vždy chtějí rychlejší auto, více výkonu, trvanlivější gumy. Takže ty stížnosti na gumy jsou ubohé - nehledě na to, že Pirelli jen plní zadání. Super-tvrdou gumu není problém udělat. A doufám, že se ty nudné závody jen tak nevrátí. Děkuji Pirelli!-
Mike17
09:01 16.10.2013 147.229.7.XXXV tom případě nepřeháním já, ale Alonso. Ten nedávno tvrdil, že nevydrží ani 5km.
Kromě toho tomu odpovídají i časy jezdců, kteří přezuli před koncem a snažili se jet proto naplno. Už na konci druhého kola se časy začínají horšit. Ano, dá se na nich zajet více kol, ale za jakou cenu? Kde je nějaké závodění?
Myslím, že se dají udělat gumy, co nevydrží mnoho kol (aby zůstala atraktivita a několik přezouvání), ale začnou se zpomalovat až po určitém počtu kol. Tak jak to kdysi dokázal Bridgestone, nebo Michelin. Já tedy Pirelli neděkuji. Zeď jen vím, že Vettel (RB) je nejlepší šetřič gum, ale netuším jestli je (jsou) i nejrychlejší.
-
-
-
-
-
-
uzivatel001385
08:13 15.10.2013 89.103.251.XXXStratgie Dle mého názoru byly strategie týmu Red Bull zvoleny správně. Je nepopiratelné, že z logického hlediska to nešlo udělat lépe. Mark, Vettel, a Grosjean si jeli celý závod svou vlastní ligu, a zbytek pole naprosto deklasovali. Z pohledu Red Bullu bylo zvolení dvou rozdílných strategií naprosto nezbytné. Pokud chcete maximalizovat bodový zisk, a máte pře sebou pouze jedno konkurenční vozidlo, tak zvolením dvou rozdílných strategií si zajistíte, že konkurent nebude moci adekvátně reagovat, a upravovat svou vlastní strategii. Jednoduše řečeno si bude muset vybrat, ne které vaše vozidlo se bude soustředit.
Navíc obě dvě tyto strategie by byly takřka stejně úspěšné, kdyby se ovšem Webber po třetí výměně nezasekl za Grosjeanem, a pro mě ze zcela nepochopitelných důvodů ho nedokázal celou řadu kol předjet. (A to podotýkám, že Webber jel v tu chvíli na takřka zcela nových pneumatikách, kdežto Grosjean na zcela odrovnaných). Však si vzpomeňme. jak Webber stíhal dvojici VET, GRO, než jej dojel, a zasekl se za ním. Přibližně sekundou na kolo. Nepochybuji, že kdyby ho dokázal předjet ihned po dojetí, tak jak to dokázal bez větších problémů Vettel, tak svého týmového kolegu dojel, a minimálně s sním svedl pěkný boj o vítězství. Pokud tedy něco obralo Webbra o vítězství, tak to byla jeho neschopnost předjet Grosjeana na zcela odrovnaných gumách. Toť můj osobní názor.-
Hr3bec
08:23 15.10.2013 85.135.106.XXXTo je sice pravda, ale u Vettla to mohlo být taky tím, že Romain mohl udělat drobnou chybku na vjezdu na cílovku a už bylo vymalováno. Neříkám, že to tak bylo, ale v podstatě se na cílovce předjíždělo vždy po horším výjezdu z poslední šikany a to včetně DRS.
A dalším faktorem ty pneumatiky....Romain měl tvrdé a i když už na nich pár kol byl tak ty měkké od Marka ( co už navíc byly použité...cca 4 kola...pokud jsem se nepřehlídl ) po stíhačce odcházely určitě taky hodně. Takže to, že ho Vettel předjel za určitých podmínek, nemusí nutně znamenat, že to samé mohl udělat taky Mark. Ale je to jen další možný úhel pohledu...-
uzivatel001385
08:31 15.10.2013 89.103.251.XXXPřesně tak. Je mnoho úhlů pohledů, jak se na to dá nahlížet. Konec konců proto tady máme ty diskuze, aby jsme si ty úhly vyměňovali, a snažili se dospět k nějakému konečnému závěru. Uznávám, že podmínky pro předjetí Grosjeana nemuseli být u Vettla, a Webbra totožné, a i to mohlo hrát důvod, proč se to předjetí Markovi tak dlouho nedařilo. Ovšem i tak se domnívám, že by ty strategie byly za určitých podmínek stejně rychlé, a že tým Marka rozhodně úmyslně nepoškodil. Tak trochu mi připadá, že dvě zastávky byly málo, protože Vettel před druhou výměnou, a ke konci závodu musel jet hodně opatrně, a pomalu, ale tři byly zase příliš mnoho. Ideální by bylo asi dvě a půl zastávky, ale to je samozřejmě úplný nesmysl.-
-
uzivatel001385
09:02 15.10.2013 89.103.251.XXXTento názor zastávám také, ovšem z toho co jsem vypozoroval, tak si drtivá většina ostatních fanoušků myslí, že Vettel asi dostává podstatně lepší techniku, a že Webber je taková Red Bullácká popelka, které se jen ubližuje. Podle mě je toto naprostý nesmysl. Vettel je prostě kvalitativně někde jinde než Webber. To činí ten rozdíl mezi jejich výkony. Není to technika, která Webbra limituje. Nechápejte mě špatně, já mám Webbra celkem rád. je to sympatický chlapík, ale Vettel je co se jezdeckých schopností na daleko vyšší úrovni. Přesně, jak říkáš.
-
-
-
Duncan66
17:01 15.10.2013 89.102.3.XXXSeb si tu pozici sam vypracoval tim jak pred cilovkou na Romaina tlacil a nutil ho jet pomalejsi defenzivnejsi stopu apod. Mark naopak tlacil na Romaina pred Spoon a na konci kola byl dost daleko a naivc to vypadalo, jako by mel horsi vyjezdy na cilovku nez romain. Mel v tu chvili o 3s rychlejsi auto a trvalo mu to 4 kola, nez Romaina predjel. Neboli to byla z velke casti jeho vina. V pripade rychleho predjeti mel na Seba sanci, zvlast pokud by mu pomohli ti piloti o kolo zpet, kteri ale souperili mezi sebou.
-
-
Aktuálně
Poslední závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 19.05.2024
GP Emilia Romagna 63 kol (309.049 km)
Autodromo Enzo e Dino Ferraridní | hod | min | sek