DISKUZE K ČLÁNKU Prohlášení týmů po Velké ceně Japonska, Alonsa těší rekord
SUZUKA - Jak hodnotí dnešní závod v Japonsku piloti a další významní zástupci týmů?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Prohlášení týmů po Velké ceně Japonska, Alonsa těší rekord
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel000232
08:14 14.10.2013 109.80.228.XXXKontrola trakce KERSem No alespoň už je jasné čím to že je Redbull tak rychlý, kontrola trakce KERSem, to je pak všechno jasné. Nepotřebují velký přítlak, stačí v zatáčkách lehce přibržďovat a systém pak bere energii na rekuperaci z vnitřních kol. No a bez přehnaného přítlaku jsou pak i na rovinkách rychlí. Vysvětluje to také proč Redbull stále trpí na poruchy KERSu, je zřejmé že jeho využívání jako kontroly trakce je asi dost náročné, takže se to občas sesype. No na jednu stranu člověk může nadávat že je to podvod, ale na druhou stranu F1 vždy byla o tom, kdo dokáže vymslet nějaký fígl, který více či méně obejde pravidla. Takže jim to přejme-
Mike17
09:55 14.10.2013 93.99.87.XXXKdyby měli kontrolu trakce (jakoukoliv), proč teda startují tak tragicky? Start je část závodu, kdy by takový systém byl o mnoho účinější, než v jakékoliv zatáčce, ze které zrychlují až od nějakých 80-100km/h. Po startu by měli mít náskok "půlky" rovinky a mezitím jsou pomalejší než ostatní. Není ti to divné?-
uzivatel000232
12:20 14.10.2013 109.80.228.XXXNení Nejde o to že by kersem kola poháněli každé zvlášť dle potřeby, takže při startu se to nedá použít, to by bylo porušení pravidel. Možná jde o to, že kersem kola přibržďují do zatáček = rychlé průjezdy technických pasáží.-
Mike17
12:49 14.10.2013 93.99.87.XXXKERSem přibržďují do zatáček všichni. To je princip jeho dobíjení. Bylo to tu podáváno tak, že jeho dobíjením je odčerpáván přebytek výkonu motoru při prokluzu kol a tím simuluje funkci TC. Jestli to tak funguje, není problém to využít úplně stejně i při startu a při něm by to mělo být mnohem efektivnější. Tedy pokud nemáš zase nějaké nové vysvětlení jejich údajné "kontroly trakce".-
uzivatel000232
15:50 14.10.2013 109.80.228.XXXJe mi 40 let F1 sleduji již velmi dlouho, takže děkuji, ale nepotřebuji vysvětlení jak funguje KERS
Já nevím jak to přesně funguje Redbullu, to asi nikdo, ale za ty desetiletí vím, že stáj která je vpředu VŽDY využívá nějakou fintu na kterou ostatní nepřišli, nebo ji nemají tak doladěnou, respektive ji teprve časem kopírují a tím jsou stále pozadu. Máš jiné vysvětlení proč je Redbull rychlý v zatáčkách i na rovinkách? Věříš že mají zázračně fungující aerodynamiku? Já ne.
Takže zkus použít fantazii, neboť to vývojáři a hlavně ti v F1 dělají, co když je třeba kontrola trakce mechanická a je aktivovaná odstředivou silou?
A jinak nevím jak dlouho sleduješ F1, ale kdyby jsi zažil doby kdy se pilotům na startu kouřilo od pneu, tak TEHDY se nepoužívala kontrola trakce. Sice je dnes oficiálně zakázaná, ale protože se pilotům na startu od pneu nekouří, tak nějakou kontrolu trakce mají všichni tedy pokud nemají nějaký zázračný dar v nohách...
Vysvětlení může být mnoho-
Mike17
17:07 14.10.2013 93.99.87.XXXVůbec nepochybuji, že přišli na nějakou fintu. Už jsem tu četl o několika lidech z F1, co tu rozebírali možné využití výfukových plynů u RB. Nepřijde mi to tedy nijak zcestné a odpovídá to přesně místům kde mají RB (ale i Lotus a Sauber) převahu. Na rozdíl od nějaké kontroly trakce pomocí KERS. A stejně to vysvětluje i zlepšení Sauberu a částečně i Lotusu (podobná konstrukce na zádi).
Kontrolu trakce aktivovanou odstředivou silou si už vůbec nedokážu představit. Byla by nejvíc potřeba v místech, kde zas tak velké odstředivé síly nepůsobí (pomalé zatáčky). Ale jistě, nemám tolik fantazie jako Newey a je asi spousta možných řešení, které by mě nenapadly.
Sleduji to zhruba stejně dlouho jako ty a poučovat tě nechci. Ale jestli mají tedy všichni nějakou kontrolu trakce, tak proč tu řešíme RB?
-
-
-
-
-
Mike17
12:54 14.10.2013 93.99.87.XXXSouhlasím, že Mark má starty horší (už roky). Na druhou stranu včera přišel po startu Seb o 2 pozice, v Singapuru o jednu, v ostatních posledních závodech sice vjel do zatáčky první, ale i první startoval a na startu nijak ostatním neodjel. Takže jsem si nijak nevšiml, že by ani jeden RB měl nějakou výhodu při startu. Řekl bych, že jen tiše závidí Ferrari jejich starty. Pokud bych někde hledal kontrolu trakce (nehledám!), pak bych se díval právě tam.-
uzivatel000232
15:56 14.10.2013 109.80.228.XXXŠpatný nebo dobrý start je myšleno prvních 0,5s závodu, ne schrumáž v první zatáčce. To je největší Markovo slabina.
Kdysi když Fernando kraloval v Renaultu měli tehdy právě takovéhle dokonalé starty a to ještě byla povolená launchcontrol... Těžko říct zda je to možné, ale třeba Fernando věděl jaký je princip a mohl to přinést do F.... Kdo ví....... tehdy se spekulovalo že je to o celkovém těžišti vozu, prostě o trochu víc na zadek... ale kdo ví, nechci se hádat, vždyť je to jedno... jen je škoda že to se to nikdy přesně nedozvíme, nebo možná za 20 let až vydá Horner knihu-
Mike17
17:10 14.10.2013 93.99.87.XXXJá myslel také na první sekundy po startu. Jak Ham, tak Romain odstartovali líp něž Vettel, stejně tak Rosberg v Singapuru. Prostě žádný zázrak.
Necháme se překvapit, co časem vyjde najevo. Jsem téhož názoru, že o tom teď spekulovat nemá smysl.
Rád jsem si podiskutoval, měj se.
-
-
-
-
-
anonym
10:13 14.10.2013 178.40.252.XXXporychy kersu trapia aj ine timy len sa o nich tolko nepise
a kontrola trakcie pomocou kersu sice je technicky mozna ale odporovala by pravidlam a na zaklade telemetrickych dat by take vyuzivanie kersu bolo velmi jednoducho odhalitelne
a ak to pouziva RB tak to pouzivaju aj ostatne timy kedze toto je vec co inzinierov urcite napadlo a je to pritom pomerne lahko realizovatelne-
uzivatel000232
12:24 14.10.2013 109.80.228.XXXNemyslím že by to bylo odhalitelné. Co když to je založené na mechanickém principu? To by muselo existovat zařízení, které by měřilo kolik energie do kersu přichází z každého kola a posílat do telemetrie. A i tak - je přeci jasné že když budu brzdit a zatáčet, tak vnější kola jsou mnohem mnohem víc zatížená, takže neprokluzují = jde z nich víc energie do kersu. Takže rozdíly tam budou u všech, takže to těžko může technická komise napadnout... -
uzivatel000232
12:28 14.10.2013 109.80.228.XXXA lehko realizovatelné by to bylo, kdyby to šlo přímo zabudovat do řídící jednotky, jenže to nejde, na to by se přišlo hned. Pokud to mají, muselo by to fungovat třeba na mechanickém principu nezávisle na řídící jednotce a to už asi tak jednoduché není...-
anonym
21:39 14.10.2013 178.40.252.XXXnabijanie kersu je mozne len pri brzdeni, pri zrychlovani kedy ma TC zmysel nieje mozne kers nabijat a teda nemoze sluzit na TC
aj keby to bolo na mechanickom principe tak musi do baterii tiec prud a toto by sa zaznamenalo v riadiacej jednotke, takze na telemetrickych datach by to bolo vidiet
a tiez by bolo predsa vidiet ze motor dava plny vykon ale na kolesa sa to uz neprenasa
nemysli si ze ti komisari nevedia ako by vyzerali telemetricke data keby auto vyuzivalo TC
taketo "vychytavky" boli mozne v case kedy fia nemala pristup k tym datam
teraz k nim maju plny pristup-
uzivatel000232
21:59 14.10.2013 109.80.228.XXXTohle je vždycky nejlepší když přijde někdo později do diskuse, nic si nepřečte a začne znovu psát něco z historie
Kontrola trakce je v F1 výživná HLAVNĚ v určitém typu zatáček. Kontrolu trakce bržděním má i moje Oktáva, kdy řídící jednotka aktivuje ABS na jednotlivých kolech v případě, že detekuje možnost smyku. Stejně tak funguje kontrola trakce při jízdě na sněhu, kdy ABS přibrzdí kolo, které se protáčí (mám 4x4).
Zjednodušeně pro ty co si to neumí představit: Kontrola trakce bržděním je podobné jako jízda v tanku, kde se zatáčí tak, že se zvlášť reguluje rychlost levého a pravého pásu.
Proud který teče do baterií při brždění a zatáčení je vždy z každého kola jiný, protože třeba vnitřní kola se točí pomaleji a navíc mohou prokluzovat což vidíme velmi často v opakovačkách... a vnější kola jsou naopak velmi zatížená, takže neprokluzují. Takže KERS tak jako tak odebírá z každého kola jiné množství energie. Takže pokud bude kers nějak nastavený aby rozdíl v odebírání energie z jednotlivých kol byl nápomocný pro zatáčení, FIA pořád uvidí nějaké rozdíly v energiích z kol, ale ty jsou tam vždy, takže to těžko může brát jako důkaz o porušení pravidel.....
Pokud to tak je, je to obcházení pravidel, které v F1 vždy bylo a vždy bude, všichni se o to snaží. Komu se to povede nejlépe obvykle vyhrává... Řešení takového obcházení pak má různá stádia, FIA obvykle sama přímo nezasahuje, většinou to začne řešit po protestech ostatních stájí. Ostatní stáje protestují obvykle tehdy, když sami nedokáží podobný systém vyvinout....
Docela zajímavé by bylo zjistit, zda a jak hodně někteří piloti v některých zatáčkách používají zároveň brzdu i plyn.......-
McMatej
22:23 14.10.2013 89.29.72.XXXKers nebere energii přímo z kol, protože je připojený před diferenciálem, takže neodebírá z různých kol různé množství energie. O to se stará diferenciál.
Myslím, že kolik energie dodává motor a kolik z toho se dostane na kola z telemetrie vyčíst nejde (viz obrázky telemetrie v nějakém dřívějším článku)
Kontrola trakce na autech je ASR (Systém regulace prokluzu kol)-
anonym
23:46 14.10.2013 178.40.252.XXXale urcite ide vycitat z telemetrie ze ked pri zrychlovani pri vyjazdoch zo zakrut ide motor na plny vykon a zaroven ale dochadza k nabijaniu kersu
toto ide vycitat na 100% a toto by bola ta forma TC o ktorej sa spekulovalo ze to vyuziva RB ale to by bolo urcite nelegalne kedze kers sa moze nabijat len ked auto brzdi nie ked zrychluje
a dalsia mozna forma TC pomocou kersu je ked by motor pri vyjazdoch zo zakrut nesiel naplno ale povedzme 90-95% a zvysny vykon by dodaval kers presne taky aby nedoslo k preklzu kolies
ale toto by tiez bolo proti pravidla kedze energia kersu sa uvolnuje na pokyn jazdca a nieje mozne tu energiu uvolnovat automaticky ako by si to vyzadovala TC-
McMatej
06:50 15.10.2013 176.67.230.XXXAno, KERS se může nabíjet při brždění, ale nikde není napsané, že se nesmí brzdit na výjezdu ze zatáček.
Forma TC to je. Pokud toto FIA připustila, tak to chtělo hodně velkou míru tolerance. Jakékoliv zařízení umožňující TC je zakázané, ale KERS v autě být musí.
Druhá možnost je hloupost. Když k nepřesnému výkonu motoru přidáš přesný výkon KERSu, bude výsledek stejně nepřesný, nehledě k tomu, že schází údaje o prokluzu kol.-
anonym
08:34 15.10.2013 178.40.179.XXXano nikde nieje zakazane brzdit na vyjazde zo zakrut
ale to musi jazdec dupnut na brzdovy pedal aby mohol kers zacat pracovat a to by uz malo aky zmysel ked potrebujes akcelerovat a zaroven si budes brzdit? brzdili by aj predne kolesa lebo sice mozu nastavovat rozlozenie brzdnej sily medzi predne a zadne ale len v urcitom rozsahu
a ta druha moznost rozhodne nieje hlupost lebo je to len opacny princip tej prvej
a ked je mozne odoberat presne pozadovany vykon tak je ho aj mozne presne pridavat
technicky to je na rovnakej urovni, ked vies realizovat prvu moznost vies aj druhu
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek