DISKUZE K ČLÁNKU Analýza sektorů dokládá aerodynamickou nadvládu Red Bullů

SUZUKA - Co můžeme o výkonnosti jednotlivých vozů vyvodit z nejrychlejších časů v sektorech a maximálních dosahovaných rychlostí v kvalifikaci na Velkou cenu Japonska? Dnes opět se zpětnou vazbou zkušeného inženýra Dominica Harlowa.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Analýza sektorů dokládá aerodynamickou nadvládu Red Bullů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 29, poslední 15.10.2013 22:10 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovalo 6 lidí) 13.10.2013 08:10
Nic podezřelého, co by naznačovalo použití TC,… »
» Petr (Hlasovalo 6 lidí) 13.10.2013 08:14
Bavili jsme se o tom s Dominicem. Ty rychlosti… »
» Petr (Hlasovalo 6 lidí) 13.10.2013 22:44
Asi jsi mi špatně porozuměl. Nejde o to, že by… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • anonym

    109.80.228.XXX
    Kontrola trakce KERSem Za úspěchem Redbulu stojí pravděpodobně kontrola trakce pomocí KERSu. Mnozí se diví kde berou ten přítlak v zatáčkách aniž by ztráceli rychlost na rovinkách. To je jednoduché. V zatáčkách žádný velký přítlak mít nemusí, ale KERSem asi regulují trakci tak, že při dobržďování do zatáčky vnitřní kola brzdí víc a vnější míň = lepší grip. Těžko říct kolik týmů se o to pokouší, ale je jisté že nějaký technický fígl Redbul má, protože forma jejich techniky během roku stoupla mimořádně hodně. Takového pokroku nelze dosáhnout nějakým křidélkem na čumáku atp. No ale ono se to časem všechno provalí. 03

    + 0 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • mi88ki

      mi88ki

      165.72.200.XXX
      To co popisuješ je diferenciál a mají ho všichni už desítky let, možná od začátku. To nemá s TC nic společného.
      Je to trochu složitější diferenciál než ten v běžných vozech, neboť umožnuje nastavit různé chování pro akceleraci, brzdění a bez zátěže.

      + 3 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Arnoux

    37.48.40.XXX
    zařízení? Prostudoval jsem dost podrobně časy,rychlosti z dneška a jediné k čemu jsem došel je, že se Red Bullu podařilo zvládnout pasivní zmenšování odporu vzduchu,které zkoušel Lotus a nazýval ho zařízením.(DRD?)
    V pasážích,které vyžadují přítlak jsou Mercedes a Lotus podle mně velmi blízko.Konstrukcí vozu se de facto přiblížily RB a aerodynamickou efektivitu v podstatě vyrovnaly.
    I při závodě se tato obě auta chovají výborně jak při průjezdu zatáčkou,tak i na výjezdu.Tam bych viděl naprosto vyrovnanou partii a i Ferrari není vyloženě špatné .

    Neuvěřitelný je to,kde bere RB takovou maximálku aníž by dělal nějaký kompromis ohledně přítlaku.Bylo to vidět už od Spa, kdy se Vettel za Rouge přehnal přes Mercedes jako by mu docházel benzín a přitom v zatáčkách s přítlakem jede jak po kolejích.

    Není přeci možné zanechat vysoký přítlak a při tom mít tak nízký odpor pro maximálku.Nemá redakce nebo místní osazenstvo nějaké postřehy na co mohl geniální konstruktér zase přijít?

    + 2 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      No jestli zvýšili přítlak na voze, pak mohli ubrat trochu na křídlech. To by to částečně vysvětlovalo. Ale jak se z nejpomalejších vozů (na rovinkách) staly najednou nejrychlejší, mi taky hlava nebere. Museli prostě přijít na něco podstatného.
      S KERS to evidentně nemá co dělat, tak by mě taky moc zajímalo, kde k tomu přišli. Ale jak řekl Vettel, méžná se to nikdy nedovíme. 05

      + 2 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Nasir

      188.175.176.XXX
      Tak to jsme tři. Vem si, jak rychlí byli letos na Monze, která jim přitom v minulosti nevyhovovala.
      Na postřehy bych navrhoval se (přes redakci) zeptat Dominica Harlowa. Možná k tomu něco řekne - nebo spíš ne, protože jinak by ho asi už měla zaměstnaného konkurence. 03

      + 3 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Petr

        Petr

        78.157.160.XXX
        Bavili jsme se o tom s Dominicem. Ty rychlosti se často měří hned za zatáčkami, kde jsou RB pořád silné. Speed Trap je v podstatě ve 130R (těsně za). Podezřelý vám je asi S2. Je to spíše výsledek změny nastavení a převodových poměrů - ostatní šli podle Dominica cestou RB a volili kratší převody kvůli tomu, že je v Suzuce pouze jedna DRS zóna.

        + 6 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Arnoux

          37.48.39.XXX
          No to je logický vysvětlení, ale pokud by používali delší převody, nemůžou být tak rychlí při výjezdech ze zatáček.I když dnes bylo vidět,že Romain byl na výjezdu trochu rychlejší.Přesto je rychlost na rovině až neuvěřitelná v poměru k přítlaku.Bylo to markantní hlavně na Monze a ve Spa.
          Mají prostě super auto, ale dnes byl Lotus víc než zdatným soupeřem.

          Až na něco s Dominicem přijdete doufám,že se podělíte s námi.04

          + 1 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Petr

            Petr

            78.157.160.XXX
            Asi jsi mi špatně porozuměl. Nejde o to, že by RB používal delší převody, ale že ostatní kvůli jediné DRS použili kratší než obvykle u dvou DRS zón.

            + 6 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Arnoux

              37.48.36.XXX
              Aha, tak to mně Petře nenapadlo.Je to fakt možny,že řešení bude nakonec celkem jednoduchý.V životě to dost často podobně chodí.
              Každopádně teorie o mapování nebo kontrole trakce považuju za fantazie.
              Bude to asi tak jak říkáš.Prostě vynikající kompromis mezi přítlakem a převody + skvělá aerodynamika.
              RB mají neskutečný průjezd středně rychlou zatáčkou, ale mám fakt radost,když jsem viděl že Lotus na měkčích gumách jel to stejný.Škoda, že tvrdší směs tolik neposlechla.

              + 4 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
    • Adam

      85.239.228.XXX
      No me by hlavne zajimala ta jejich trakce - viz prerusovana pogumovana cara u Webbera v Singapuru pri vyjezdu z pomalych zatacek. (Video je na YT).
      To mne hlava nebere.
      Co na to Petr napr.?

      + 5 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Petr

        Petr

        78.157.160.XXX
        Nic podezřelého, co by naznačovalo použití TC, na tom nevidím.

        + 6 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • mi88ki

          mi88ki

          165.72.200.XXX
          Petře, nic podezřelého ? Podle mě to nikdo nikdy jinde neviděl. Možná mají šišaté kola ? Vysvětlit to nikdo neumí ale podezřelé to není, to si děláš (te) "srandu" ?
          Jediné rozumné vystvětlené je nějaké nedokonalé TC. Co jiného ti udělá přerušovanou čáru než přerušovaný záběr hnací hřídele ? Nebo že by to šlo nastavit přes mapování motoru ? Že by měli nějaké vynechavané zapalování při akceleraci ?

          + 2 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Petr

            Petr

            109.81.245.XXX
            Takových pogumování jsme již viděli hodně nejen letos, ale chápu, že se teď při dominanci RB snaží někdo vyvolat senzaci. Při přetočení kol dochází k pogumování, k přerušení může dojít vlivem několika okolností (přeřazení atd.). O který moment vám konkrétně jde? Máte odkaz na video? Ne, že by to ale nebylo jedno - spekulovat o TC nad stopou po pneumatice pro mě zkrátka bez dat nemá smysl, na to takový odborník nejsem.

            Pokud se ale chcete ptát v tom duchu, jak se ptáte - pak ano: dělám si "srandu," stejně jako všichni ostatní zaměstnanci týmů a inženýři v paddocku, kteří mají před sebou "jasný" důkaz o TC Red Bullu, ale protože v F1 zas tak o nic nejde a vítězství soupeři přejí, tak žádný podnět k šetření dosud nezahájili.

            + 5 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • McMatej

              McMatej

              176.67.230.XXX
              30.09.2013 18:25 McMatej - Moc jsem tomu nevěřil, ale na konkurenčním
              webu se objevilo zajímavé video [odkaz na stránku] Všimně te si vygumované čáry na výjezdu ze zatáčky, napřed plná, pak přerušovaná ..... No tak vám nevím

              + 3 / − 5

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • anonym

                46.13.241.XXX
                Stavím se na stranu Petra, a prerušováná čára při akcelaraci není až tak zvláštní jev. Při kombinaci prudkého sešlápnutí pedálu a např. měkkého a vysokého zadku + nějaký ten hrbol na trat (to ani nepočítám KERS) a obrovská síla motoru to prostě rozpohybuje. Při přehuštění gum se jev ještě umocní. Pro ty co stále pochybují o tom že RB podvádí, zkuste se rychle odpíchnout z vlastním autem na křižovatce. Slyšíte pískání souvislé nebo přerušované?

                + 3 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Arnoux

                  37.48.34.XXX
                  Máš pravdu.Majitelé starých M3 by určitě mohli vyprávět, jestli nejsi jedním z nich.04

                  + 1 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • M3

                    46.13.241.XXX
                    No jéje. Akorát sem se seknul s tím měkkým zadkem, tím se to právě eliminuje.

                    + 2 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Arnoux

                      37.48.35.XXX
                      No myslím,že u totohle starýho brutálního stroje je přerušovaná čára s jakymkoliv zadkem.04 Kde jsou ty časy klasický mechaniky a síly motoru bez nějakejch elektronickejch sr... .
                      Když dneska čtu,že má sporták 1850kg musim se jen smát.

                      + 2 / − 3

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                • McMatej

                  McMatej

                  89.29.72.XXX
                  Když není přerušovaná vygumovaná čára až tak zvláštní jev, proč je na všech fotkách vidět jen čáry souvislé?

                  + 5 / − 5

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • M3

                    109.107.201.XXX
                    Jednoduše když pilot umí zacházet z plynem velmi citlivě, pak se dá polemizovat o tom, jestli sofistikována TC umí víc než pilot. Souvislé čáry jsou také od brždění.

                    + 2 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama