DISKUZE K ČLÁNKU Analýza sektorů dokládá aerodynamickou nadvládu Red Bullů
SUZUKA - Co můžeme o výkonnosti jednotlivých vozů vyvodit z nejrychlejších časů v sektorech a maximálních dosahovaných rychlostí v kvalifikaci na Velkou cenu Japonska? Dnes opět se zpětnou vazbou zkušeného inženýra Dominica Harlowa.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Analýza sektorů dokládá aerodynamickou nadvládu Red Bullů
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
anonym
08:06 14.10.2013 109.80.228.XXXKontrola trakce KERSem Za úspěchem Redbulu stojí pravděpodobně kontrola trakce pomocí KERSu. Mnozí se diví kde berou ten přítlak v zatáčkách aniž by ztráceli rychlost na rovinkách. To je jednoduché. V zatáčkách žádný velký přítlak mít nemusí, ale KERSem asi regulují trakci tak, že při dobržďování do zatáčky vnitřní kola brzdí víc a vnější míň = lepší grip. Těžko říct kolik týmů se o to pokouší, ale je jisté že nějaký technický fígl Redbul má, protože forma jejich techniky během roku stoupla mimořádně hodně. Takového pokroku nelze dosáhnout nějakým křidélkem na čumáku atp. No ale ono se to časem všechno provalí.-
mi88ki
12:59 14.10.2013 165.72.200.XXXTo co popisuješ je diferenciál a mají ho všichni už desítky let, možná od začátku. To nemá s TC nic společného.
Je to trochu složitější diferenciál než ten v běžných vozech, neboť umožnuje nastavit různé chování pro akceleraci, brzdění a bez zátěže.
-
-
Arnoux
18:19 12.10.2013 37.48.40.XXXzařízení? Prostudoval jsem dost podrobně časy,rychlosti z dneška a jediné k čemu jsem došel je, že se Red Bullu podařilo zvládnout pasivní zmenšování odporu vzduchu,které zkoušel Lotus a nazýval ho zařízením.(DRD?)
V pasážích,které vyžadují přítlak jsou Mercedes a Lotus podle mně velmi blízko.Konstrukcí vozu se de facto přiblížily RB a aerodynamickou efektivitu v podstatě vyrovnaly.
I při závodě se tato obě auta chovají výborně jak při průjezdu zatáčkou,tak i na výjezdu.Tam bych viděl naprosto vyrovnanou partii a i Ferrari není vyloženě špatné .
Neuvěřitelný je to,kde bere RB takovou maximálku aníž by dělal nějaký kompromis ohledně přítlaku.Bylo to vidět už od Spa, kdy se Vettel za Rouge přehnal přes Mercedes jako by mu docházel benzín a přitom v zatáčkách s přítlakem jede jak po kolejích.
Není přeci možné zanechat vysoký přítlak a při tom mít tak nízký odpor pro maximálku.Nemá redakce nebo místní osazenstvo nějaké postřehy na co mohl geniální konstruktér zase přijít?
-
Mike17
19:18 12.10.2013 93.99.87.XXXNo jestli zvýšili přítlak na voze, pak mohli ubrat trochu na křídlech. To by to částečně vysvětlovalo. Ale jak se z nejpomalejších vozů (na rovinkách) staly najednou nejrychlejší, mi taky hlava nebere. Museli prostě přijít na něco podstatného.
S KERS to evidentně nemá co dělat, tak by mě taky moc zajímalo, kde k tomu přišli. Ale jak řekl Vettel, méžná se to nikdy nedovíme. -
Nasir
19:51 12.10.2013 188.175.176.XXXTak to jsme tři. Vem si, jak rychlí byli letos na Monze, která jim přitom v minulosti nevyhovovala.
Na postřehy bych navrhoval se (přes redakci) zeptat Dominica Harlowa. Možná k tomu něco řekne - nebo spíš ne, protože jinak by ho asi už měla zaměstnaného konkurence.-
Petr
08:14 13.10.2013 78.157.160.XXXBavili jsme se o tom s Dominicem. Ty rychlosti se často měří hned za zatáčkami, kde jsou RB pořád silné. Speed Trap je v podstatě ve 130R (těsně za). Podezřelý vám je asi S2. Je to spíše výsledek změny nastavení a převodových poměrů - ostatní šli podle Dominica cestou RB a volili kratší převody kvůli tomu, že je v Suzuce pouze jedna DRS zóna.-
Arnoux
19:53 13.10.2013 37.48.39.XXXNo to je logický vysvětlení, ale pokud by používali delší převody, nemůžou být tak rychlí při výjezdech ze zatáček.I když dnes bylo vidět,že Romain byl na výjezdu trochu rychlejší.Přesto je rychlost na rovině až neuvěřitelná v poměru k přítlaku.Bylo to markantní hlavně na Monze a ve Spa.
Mají prostě super auto, ale dnes byl Lotus víc než zdatným soupeřem.
Až na něco s Dominicem přijdete doufám,že se podělíte s námi.-
-
Arnoux
16:45 14.10.2013 37.48.36.XXXAha, tak to mně Petře nenapadlo.Je to fakt možny,že řešení bude nakonec celkem jednoduchý.V životě to dost často podobně chodí.
Každopádně teorie o mapování nebo kontrole trakce považuju za fantazie.
Bude to asi tak jak říkáš.Prostě vynikající kompromis mezi přítlakem a převody + skvělá aerodynamika.
RB mají neskutečný průjezd středně rychlou zatáčkou, ale mám fakt radost,když jsem viděl že Lotus na měkčích gumách jel to stejný.Škoda, že tvrdší směs tolik neposlechla.
-
-
-
-
-
-
-
mi88ki
13:08 14.10.2013 165.72.200.XXXPetře, nic podezřelého ? Podle mě to nikdo nikdy jinde neviděl. Možná mají šišaté kola ? Vysvětlit to nikdo neumí ale podezřelé to není, to si děláš (te) "srandu" ?
Jediné rozumné vystvětlené je nějaké nedokonalé TC. Co jiného ti udělá přerušovanou čáru než přerušovaný záběr hnací hřídele ? Nebo že by to šlo nastavit přes mapování motoru ? Že by měli nějaké vynechavané zapalování při akceleraci ?-
Petr
13:51 14.10.2013 109.81.245.XXXTakových pogumování jsme již viděli hodně nejen letos, ale chápu, že se teď při dominanci RB snaží někdo vyvolat senzaci. Při přetočení kol dochází k pogumování, k přerušení může dojít vlivem několika okolností (přeřazení atd.). O který moment vám konkrétně jde? Máte odkaz na video? Ne, že by to ale nebylo jedno - spekulovat o TC nad stopou po pneumatice pro mě zkrátka bez dat nemá smysl, na to takový odborník nejsem.
Pokud se ale chcete ptát v tom duchu, jak se ptáte - pak ano: dělám si "srandu," stejně jako všichni ostatní zaměstnanci týmů a inženýři v paddocku, kteří mají před sebou "jasný" důkaz o TC Red Bullu, ale protože v F1 zas tak o nic nejde a vítězství soupeři přejí, tak žádný podnět k šetření dosud nezahájili.-
McMatej
15:05 14.10.2013 176.67.230.XXX30.09.2013 18:25 McMatej - Moc jsem tomu nevěřil, ale na konkurenčním
webu se objevilo zajímavé video [odkaz na stránku] Všimně te si vygumované čáry na výjezdu ze zatáčky, napřed plná, pak přerušovaná ..... No tak vám nevím-
anonym
18:28 14.10.2013 46.13.241.XXXStavím se na stranu Petra, a prerušováná čára při akcelaraci není až tak zvláštní jev. Při kombinaci prudkého sešlápnutí pedálu a např. měkkého a vysokého zadku + nějaký ten hrbol na trat (to ani nepočítám KERS) a obrovská síla motoru to prostě rozpohybuje. Při přehuštění gum se jev ještě umocní. Pro ty co stále pochybují o tom že RB podvádí, zkuste se rychle odpíchnout z vlastním autem na křižovatce. Slyšíte pískání souvislé nebo přerušované? -
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek