DISKUZE K ČLÁNKU Analýza sektorů dokládá aerodynamickou nadvládu Red Bullů
SUZUKA - Co můžeme o výkonnosti jednotlivých vozů vyvodit z nejrychlejších časů v sektorech a maximálních dosahovaných rychlostí v kvalifikaci na Velkou cenu Japonska? Dnes opět se zpětnou vazbou zkušeného inženýra Dominica Harlowa.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Analýza sektorů dokládá aerodynamickou nadvládu Red Bullů
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Arnoux
21:32 14.10.2013 37.48.53.XXXMám jedno vysvětlení-program na upravu fotografií v PC. Kluci zapomente na TC.Nelze kontrolovat bez poklesu a regulace výkonu motoru a v momentě kdy má FIA přístup ke grafu z telemetrie, by bylo okamžitě vidět kdy se kontroloval výkon přenášený na dráhu.Psal to redaktor Petr, bylo by to tak velký sousto,že s těmi grafy komisaři FIA i spí.
Navíc i naivně věřim tomu,že by takhle RB vyhrávat nechtěl.Kdyby se to provalilo jsou vyřízený na dlouhou dobu-spíš navždy.
Hlavní otázka pro mně zní, jak může jet s tak velkým přítlakem a dosahovat vysoké rychlosti na rovině?
Ale Vážně .Připouštím jednu věc a sice, že při brzdění motorem před zatáčkou má Renault "divný zvuk".Kdybych měl říct šílenou teorii-něco jako motorovka u nákladáku, kdy se ucpe výfuk a motor dupe do zavřenýho výfuku-tím brzdí.Umožnilo by to pozdější rychlou akceleraci.O tom jestli by to vůbec bylo možné u motoru F1 nemám ponětí a hlavně jestli by to vůbec umožnila pravidla.?
Redaktore Petře nebylo by možné se na tuto teorii poptat závodního inženýra? a co ty na to?
-
Petr
09:31 15.10.2013 109.81.245.XXXOmlouvám se, že nestíhám odpovídat každému z vás, nestíhám.
Tohle jsem samozřejmě se závodními inženýry probíral. Pokud jde o tu vlásenku, ta je velmi hrbolatá a jezdci tam mají vždy problémy s trakcí. Je tam zlom a možná si vzpomenete na různé problémy s asfaltem v tom místě.
Důvodem té přerušované čáry (a nebyla pouze v Montrealu, takový stop letos byly spousty, nehledě na to, že RB většina podezřívá z TC až od Singapuru) nejsou pouze nerovnosti, ale i oscilace přes zamknutý diferenciál. Nechtěl jsem tady tahat zbytečně technické věci, kterým by rozumělo málo lidí, ale zkuste si spočítat podélnou frekvenci té jízdní stopy. Pohybuje se do 10Hz, takže vlnová dálka by při pomalé rychlosti odpovídala přibližně 2 m, což jsou přibližně ty mezery ve stopách po protáčející se pneumatice na výjezdu.
Další věcí je chování pneumatiky (uvolnění napětí) při snížení krouticího momentu kvůli kolísání v zátěži styčné plochy pneumatik. Když krouticí moment stoupá, pak se znovu protáčí skrz tu relaxační délku a občas se protočí, což zanechává stoup. Proces se opakuje na druhé straně vozu s tím, jak se mění krouticí moment na každé poloose.
S tímto konkrétním případem souvisí jen částečně, takže jen pro úplnost zmíním mapování motoru, kdy týmy mohou legálně snižovat krouticí moment pomocí zpožděného zážehu (což je dáno mapou zážehu). Pomáhá to pilotům s lepší ovladatelností vozu po křivce krouticího momentu.
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek