DISKUZE K ČLÁNKU Analýza sektorů dokládá aerodynamickou nadvládu Red Bullů

SUZUKA - Co můžeme o výkonnosti jednotlivých vozů vyvodit z nejrychlejších časů v sektorech a maximálních dosahovaných rychlostí v kvalifikaci na Velkou cenu Japonska? Dnes opět se zpětnou vazbou zkušeného inženýra Dominica Harlowa.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Analýza sektorů dokládá aerodynamickou nadvládu Red Bullů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 29, poslední 15.10.2013 22:10 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovalo 6 lidí) 13.10.2013 08:10
Nic podezřelého, co by naznačovalo použití TC,… »
» Petr (Hlasovalo 6 lidí) 13.10.2013 08:14
Bavili jsme se o tom s Dominicem. Ty rychlosti… »
» Petr (Hlasovalo 6 lidí) 13.10.2013 22:44
Asi jsi mi špatně porozuměl. Nejde o to, že by… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

            • Adam

              85.239.228.XXX
              Dobře, když upustíme od TC, jak se to dá tedy vysvětlit?
              Jedná se o to, co postnul McMatej.
              A snad si tady nebudeme povídat že to je přeřazením, nerovností...
              Mám jen dotaz na větší odborníky a chtěl bych vědět čím se to dá vysvětlit.

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Arnoux

                37.48.53.XXX
                Mám jedno vysvětlení-program na upravu fotografií v PC.04 Kluci zapomente na TC.Nelze kontrolovat bez poklesu a regulace výkonu motoru a v momentě kdy má FIA přístup ke grafu z telemetrie, by bylo okamžitě vidět kdy se kontroloval výkon přenášený na dráhu.Psal to redaktor Petr, bylo by to tak velký sousto,že s těmi grafy komisaři FIA i spí.
                Navíc i naivně věřim tomu,že by takhle RB vyhrávat nechtěl.Kdyby se to provalilo jsou vyřízený na dlouhou dobu-spíš navždy.
                Hlavní otázka pro mně zní, jak může jet s tak velkým přítlakem a dosahovat vysoké rychlosti na rovině?

                Ale Vážně .Připouštím jednu věc a sice, že při brzdění motorem před zatáčkou má Renault "divný zvuk".Kdybych měl říct šílenou teorii-něco jako motorovka u nákladáku, kdy se ucpe výfuk a motor dupe do zavřenýho výfuku-tím brzdí.Umožnilo by to pozdější rychlou akceleraci.O tom jestli by to vůbec bylo možné u motoru F1 nemám ponětí a hlavně jestli by to vůbec umožnila pravidla.?
                Redaktore Petře nebylo by možné se na tuto teorii poptat závodního inženýra? a co ty na to?

                + 1 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Petr

                  Petr

                  109.81.245.XXX
                  Omlouvám se, že nestíhám odpovídat každému z vás, nestíhám.

                  Tohle jsem samozřejmě se závodními inženýry probíral. Pokud jde o tu vlásenku, ta je velmi hrbolatá a jezdci tam mají vždy problémy s trakcí. Je tam zlom a možná si vzpomenete na různé problémy s asfaltem v tom místě.

                  Důvodem té přerušované čáry (a nebyla pouze v Montrealu, takový stop letos byly spousty, nehledě na to, že RB většina podezřívá z TC až od Singapuru) nejsou pouze nerovnosti, ale i oscilace přes zamknutý diferenciál. Nechtěl jsem tady tahat zbytečně technické věci, kterým by rozumělo málo lidí, ale zkuste si spočítat podélnou frekvenci té jízdní stopy. Pohybuje se do 10Hz, takže vlnová dálka by při pomalé rychlosti odpovídala přibližně 2 m, což jsou přibližně ty mezery ve stopách po protáčející se pneumatice na výjezdu.

                  Další věcí je chování pneumatiky (uvolnění napětí) při snížení krouticího momentu kvůli kolísání v zátěži styčné plochy pneumatik. Když krouticí moment stoupá, pak se znovu protáčí skrz tu relaxační délku a občas se protočí, což zanechává stoup. Proces se opakuje na druhé straně vozu s tím, jak se mění krouticí moment na každé poloose.

                  S tímto konkrétním případem souvisí jen částečně, takže jen pro úplnost zmíním mapování motoru, kdy týmy mohou legálně snižovat krouticí moment pomocí zpožděného zážehu (což je dáno mapou zážehu). Pomáhá to pilotům s lepší ovladatelností vozu po křivce krouticího momentu.

                  + 2 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
          • anonym

            46.13.241.XXX
            Kontrola trakce přece hřídel nezastavuje(to by to asi moc dlouho nevydželo při výkonech přes 500 kW). TC hřídel jenom zpomaluje do stavu, aby kola neproklouzávala.

            + 3 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • Adam

          85.239.228.XXX
          V poradku, dik.
          Jaky je teda vysvetleni te prerusovane pogumovane cary?

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
Zavřít reklamu