DISKUZE K ČLÁNKU Vettel si nemyslí, že by jeho dominance byla nudná jako v éře Schumachera

Sebastian Vettel uvedl, že sportu nedominuje tak, jako Michael Schumacher na začátku 21. století.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Vettel si nemyslí, že by jeho dominance byla nudná jako v éře Schumachera

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 23, poslední 11.10.2013 13:27 Vložte komentář

Nejlepší názory

» enzo (Hlasovalo 7 lidí) 10.10.2013 11:35
Nemyslíš? Tak se mrkni na pár záznamů. Schválně,… »
» Mike17 (Hlasovalo 7 lidí) 10.10.2013 10:50
S kým Schumi bojoval o titul v roce 2004? Je… »
» Pepan (Hlasovali 5 lidé) 10.10.2013 12:42
Říká se že jinak voní seno koním, jinak… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel001379

    uzivatel001379

    88.146.243.XXX
    jj Souhlas

    + 1 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Na rok začína éra turbomotorov,.. ..preto v nej je možné zo strany nielen Ferrari, ale aj Mercedesu postaviť lepšiu, jednoduhšiu, výkonnejšiu a kvalitnejšiu pohonnú jednotku a ja si dovoľujem tvrdiť, že bez toho, že sa nepoužijú poznatky a vynálezy z pseudoadiabatickej techniky, to jednoducho nepôjde. Potom okolo nej a pneumatík musia postaviť tieto tímy dokonalejšie a rýchlejšie auto, ako je RB 10 a potom nebude problém porážať v závodoch Sebastiana, čo iste raz musí prísť a bolo by dobré, keby sa tak stalo práve na budúci rok, lebo inak sú tímy Ferrari a Mercedes v závodnej stratégii veľmi zdatným súperom Red Bullu, len ich najväčší problém je postaviť víťazné auto. 11

    + 2 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RST

      88.103.17.XXX
      S pseudoadiabatikou jdi do do haje. Uz je to znamo mnoho let a to, ze nad tim Fico prestrihnul pasku, neznamena vubec nic. A taky je z toho furt hovno po pesine. Asi vedi proc..

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Říká se že jinak voní seno koním, jinak zamilovaným. A o těch závodech je to to samé. Z jeho pohledu se nejedná o nudnou záležitost, většina diváků v hledišti a u televizí je opačného názoru. Kdo asi má pravdu?

    + 5 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • enzo

    enzo

    92.251.115.XXX
    Nemyslíš? Tak se mrkni na pár záznamů. Schválně, jak se budeš bavit.03

    + 7 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Jake

    194.228.20.XXX
    Má taky jednou pravdu ten chlapec A jednou mu jeho slova věřim, má pravdu - jeho dominance je mnohem nudnější. Schumi bojoval, s Mikou, pak s Fernandem, dominoval, ale závody stály za to. Teď se zcela jasně bojuje jen o 2. místo. Nuda...

    + 6 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      S kým Schumi bojoval o titul v roce 2004? Je fakt, že se tam nebojovalo o 2. místo, ale jen o 3. místo. A o titul reálně jen necelou půlku sezony, nebo spíš bylo jasno už po 5-ti závodech. Když přidám, že se téměř nepředjíždělo ani za ním, pak mi zo toho vychází, že si tu sezonu prostě nepamatuješ (nebo jsi ji nezažil). 12

      + 7 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Jake

        194.228.20.XXX
        Vypíchnul jsi 1 sezonu Schumiho proti 2 zcela jasnejm s Vettelem (11 a 13) + ty lonsky (12) kdy opet od pulky dominoval a o titul mohl prijit jen diky chybe jaka prisla v Brazilii, bohuzel ho nestala titul. No nic, snad dodrzi stridavou tendenci a pristi sezona bude stejne tak zajimava jako 2010 a 2012 :)

        + 2 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Ano, vypíchnul jsem tu nejvýraznější sezonu Schumiho. Nicméně nebyla jediná. Velmi podobně vypadala i sezona 2002 a 2001. Zatímco když ty děláš závěry z letošních 4 posledních závodů, tak je to úplná náhoda. Ve zbytku sezony sice Vettel nějaké 3 závody vyhrál, ale nijak dominantním způsobem, kdy by bylo po začátku jasné jak závod dopadne. Stejně jako Vettelovu dominanci v druhé půlce roku 2012 si pamatuji trochu jinak. Od Singapuru sice vyhrál 4 závody, ale na poslední 3 byl na tom líp Mclaren. 4 závody půlku nedělají a rozdíl pár bodů na Alonsa a rozhodování o titulu v druhé půlce posledního závodu mi jako nuda něčí dominance rozhodně nepřipadá.
          I když připouštím, že rok 2011 v celku jasný byl, pořád to má do Schumiho éry trochu daleko. Pořád je rozdíl vyhrát 11 z 19-ti závodů (2011), než 11 ze 17-ti (2002), případně 13 z 18-ti (2004). O tom kolik by jich Schumi vyhrál nebýt poruch je zbytečné polemizovat.
          Závěr: Nudnějších sezony bych našel víc, ale pokud ti letošek přijde jako nuda, roky 2001,2002 a 2004 bys neměl šanci přežít. 03

          + 3 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Jenik

            94.113.68.XXX
            2002 a 2004 to bylo něco příšerného. Zvlášť 2004 byla neuvěřitelná nuda. Sezóna 2001 celkem ušla, Mclareny dobrou strategií a wiliamsy s Montoyom a Ralfem v životní formě dost často narušovali tu rudou dominanci. Na to se dalo dívat, Schumi sice získal titul s předstihem, ale těch závodů, kde by ujel o parník zase tolik nebylo.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Souhlasím. Nebyly to nejzábavnější roky, ale já se přímo nenudil. Jen jsem tím chtěl dokázat, že to letos je mnohem lepší. 03

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • anonym

    89.203.142.XXX
    Pravda, je mnohem nudnější 12

    + 5 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • mi88ki

    mi88ki

    165.72.200.XXX
    zajímalo by mne jak by Seb odpověděl na následující otázku ? Sebastiane, jak si dokázal v Montrealu akcelerovat, že za tebou zůstávala pravidelně přerušovaná čára z gumy ? Pokud nemáš nějaký tik v pravačce tak to není bez TC možné.

    + 4 / − 10

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • XR

      109.81.245.XXX
      Bez TC to možné je.

      + 4 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      To umím taky i se svým osobním autem (které není ani žádné "dělo") a bez TC. 03

      + 3 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • mi88ki

        mi88ki

        165.72.200.XXX
        Tak to bych chtěl vidět.

        + 3 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Možná by pravidelná čára vyžadovala trochu tréniku, ale nic moc na tom není. Dáš plný plyn, je čára, ubereš, není čára. S předním náhonem na to nepotřebuješ 700 koní.
          Ještě dvě technické připomínky. Jednak motor F1 sám o sobě víc než bohatě stačí na prokluz kol. Těch 80kW KERSU navíc na tom nic moc nemění. Za druhé KERS sám o sobě přidává jen několik málo desetinek na kolo. Kolik času pak může ušetřit jeho kraťoučké vypínání. Řádově tisíciny, nebo možná i setinku?
          Rozhodně nic, co by vysvětlovalo rozdíl RB a nic za co by stálo riskovat diskvalifikace. 03

          + 4 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Duncan66

            89.29.32.XXX
            myslim, ze o KERSU se zde hovori jako o elektronikou kontrolovane brzde vykonu motoru na vyjezdu ze zatacek, nikoli o pridani vykonu. Neboli ten KERS pouzivas na odvadeni energie z motoru a tim ho pouzivas k TC. Realne to asi je, jak je to s legalnosti netusim, kompletni TC to asi nenahradi a jestli to RB, nebo nekdo dalsi pouziva, kdo vi. 13

            + 3 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Takhle jsem o tom neuvažoval a dává to smysl. Jen si myslím, že to musí být nutně vidět na telemetrii, kterou má FIA k dispozici. Takže trochu pochybuju, že by jim něco takového prošlo.

              + 2 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • mi88ki

            mi88ki

            165.72.200.XXX
            Ta čára za Sebem byla jak čárový kód, max. po nějaký desítkách centimetru. To bys musel mít pořádnýho Parkinsona, aby si takhle tikal nohou.
            A je vidět, že TC moc neřešíš. TC normálně funguje tak, že elektronika zjistí, že rychlost pneumatiky je vyšší než celková rychlost vozu nebo možná jen sleduje vyšší nárust rychlosti pneumatiky a zasáhne. Prostě když zjistí, že tato situace nastvává, tak přeruší přísun paliva, případně vypne zapalování, v případě RB očekávám, že nechá palivo prohořet ve výfukovém potrubí.
            Teď řekněme něco podobného bude dělat KERS, který je napojený taky na hnací hřídel. Zjistí, že se začíná protáčet kolo, tak zapne nabíjení KERS. Tato nadbytečná energie je odvede do baterie. A teď si představ, že to takhle vyhodnocuje třeba 1000x za sekundu.
            Někdo tady podotknul, že je pravidly povoleno dobíjet KERS pouze při brždění. Pominuli, že TC lze využít i při brždění, tak si položme otázku co je brždění. Kdy auto snižuje svoji rychlost nebo kdy má jezdec nohu na brzdové pedálu. Účinek brzdné síly lze na pedálu nastavit. Takže teoreticky může mít Seb jemně zmáčknutý pedál i při výjezdu ze zatáčky aniž by to nijak výrazně neblokovalo samotné brzdy a zároveň by to řeklo KERSu, zcela podle pravidel, ano můžeš odebírat energii. A při odběru této energie nikde v pravidlech asi není řečeno, že musí odebírat 100% energie a v jaké frekvenci. Software uložený v KCU si pak může hrát se zatížením hnací hřídele a redukovat takto přenášenou sílu podle potřeby.
            Je to sice jen má spekulace ale nevidím na ní nic sci-fi.

            + 5 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama