DISKUZE K ČLÁNKU Vettel si nemyslí, že by jeho dominance byla nudná jako v éře Schumachera
Sebastian Vettel uvedl, že sportu nedominuje tak, jako Michael Schumacher na začátku 21. století.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Vettel si nemyslí, že by jeho dominance byla nudná jako v éře Schumachera
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
Kapor
16:57 10.10.2013 194.160.178.XXXNa rok začína éra turbomotorov,.. ..preto v nej je možné zo strany nielen Ferrari, ale aj Mercedesu postaviť lepšiu, jednoduhšiu, výkonnejšiu a kvalitnejšiu pohonnú jednotku a ja si dovoľujem tvrdiť, že bez toho, že sa nepoužijú poznatky a vynálezy z pseudoadiabatickej techniky, to jednoducho nepôjde. Potom okolo nej a pneumatík musia postaviť tieto tímy dokonalejšie a rýchlejšie auto, ako je RB 10 a potom nebude problém porážať v závodoch Sebastiana, čo iste raz musí prísť a bolo by dobré, keby sa tak stalo práve na budúci rok, lebo inak sú tímy Ferrari a Mercedes v závodnej stratégii veľmi zdatným súperom Red Bullu, len ich najväčší problém je postaviť víťazné auto. -
-
Mike17
10:50 10.10.2013 93.99.87.XXXS kým Schumi bojoval o titul v roce 2004? Je fakt, že se tam nebojovalo o 2. místo, ale jen o 3. místo. A o titul reálně jen necelou půlku sezony, nebo spíš bylo jasno už po 5-ti závodech. Když přidám, že se téměř nepředjíždělo ani za ním, pak mi zo toho vychází, že si tu sezonu prostě nepamatuješ (nebo jsi ji nezažil).-
Jake
14:19 10.10.2013 194.228.20.XXXVypíchnul jsi 1 sezonu Schumiho proti 2 zcela jasnejm s Vettelem (11 a 13) + ty lonsky (12) kdy opet od pulky dominoval a o titul mohl prijit jen diky chybe jaka prisla v Brazilii, bohuzel ho nestala titul. No nic, snad dodrzi stridavou tendenci a pristi sezona bude stejne tak zajimava jako 2010 a 2012 :)-
Mike17
14:46 10.10.2013 93.99.87.XXXAno, vypíchnul jsem tu nejvýraznější sezonu Schumiho. Nicméně nebyla jediná. Velmi podobně vypadala i sezona 2002 a 2001. Zatímco když ty děláš závěry z letošních 4 posledních závodů, tak je to úplná náhoda. Ve zbytku sezony sice Vettel nějaké 3 závody vyhrál, ale nijak dominantním způsobem, kdy by bylo po začátku jasné jak závod dopadne. Stejně jako Vettelovu dominanci v druhé půlce roku 2012 si pamatuji trochu jinak. Od Singapuru sice vyhrál 4 závody, ale na poslední 3 byl na tom líp Mclaren. 4 závody půlku nedělají a rozdíl pár bodů na Alonsa a rozhodování o titulu v druhé půlce posledního závodu mi jako nuda něčí dominance rozhodně nepřipadá.
I když připouštím, že rok 2011 v celku jasný byl, pořád to má do Schumiho éry trochu daleko. Pořád je rozdíl vyhrát 11 z 19-ti závodů (2011), než 11 ze 17-ti (2002), případně 13 z 18-ti (2004). O tom kolik by jich Schumi vyhrál nebýt poruch je zbytečné polemizovat.
Závěr: Nudnějších sezony bych našel víc, ale pokud ti letošek přijde jako nuda, roky 2001,2002 a 2004 bys neměl šanci přežít.-
Jenik
13:20 11.10.2013 94.113.68.XXX2002 a 2004 to bylo něco příšerného. Zvlášť 2004 byla neuvěřitelná nuda. Sezóna 2001 celkem ušla, Mclareny dobrou strategií a wiliamsy s Montoyom a Ralfem v životní formě dost často narušovali tu rudou dominanci. Na to se dalo dívat, Schumi sice získal titul s předstihem, ale těch závodů, kde by ujel o parník zase tolik nebylo.
-
-
-
-
-
-
-
-
Mike17
11:08 10.10.2013 93.99.87.XXXMožná by pravidelná čára vyžadovala trochu tréniku, ale nic moc na tom není. Dáš plný plyn, je čára, ubereš, není čára. S předním náhonem na to nepotřebuješ 700 koní.
Ještě dvě technické připomínky. Jednak motor F1 sám o sobě víc než bohatě stačí na prokluz kol. Těch 80kW KERSU navíc na tom nic moc nemění. Za druhé KERS sám o sobě přidává jen několik málo desetinek na kolo. Kolik času pak může ušetřit jeho kraťoučké vypínání. Řádově tisíciny, nebo možná i setinku?
Rozhodně nic, co by vysvětlovalo rozdíl RB a nic za co by stálo riskovat diskvalifikace.-
Duncan66
13:15 10.10.2013 89.29.32.XXXmyslim, ze o KERSU se zde hovori jako o elektronikou kontrolovane brzde vykonu motoru na vyjezdu ze zatacek, nikoli o pridani vykonu. Neboli ten KERS pouzivas na odvadeni energie z motoru a tim ho pouzivas k TC. Realne to asi je, jak je to s legalnosti netusim, kompletni TC to asi nenahradi a jestli to RB, nebo nekdo dalsi pouziva, kdo vi. -
mi88ki
13:20 10.10.2013 165.72.200.XXXTa čára za Sebem byla jak čárový kód, max. po nějaký desítkách centimetru. To bys musel mít pořádnýho Parkinsona, aby si takhle tikal nohou.
A je vidět, že TC moc neřešíš. TC normálně funguje tak, že elektronika zjistí, že rychlost pneumatiky je vyšší než celková rychlost vozu nebo možná jen sleduje vyšší nárust rychlosti pneumatiky a zasáhne. Prostě když zjistí, že tato situace nastvává, tak přeruší přísun paliva, případně vypne zapalování, v případě RB očekávám, že nechá palivo prohořet ve výfukovém potrubí.
Teď řekněme něco podobného bude dělat KERS, který je napojený taky na hnací hřídel. Zjistí, že se začíná protáčet kolo, tak zapne nabíjení KERS. Tato nadbytečná energie je odvede do baterie. A teď si představ, že to takhle vyhodnocuje třeba 1000x za sekundu.
Někdo tady podotknul, že je pravidly povoleno dobíjet KERS pouze při brždění. Pominuli, že TC lze využít i při brždění, tak si položme otázku co je brždění. Kdy auto snižuje svoji rychlost nebo kdy má jezdec nohu na brzdové pedálu. Účinek brzdné síly lze na pedálu nastavit. Takže teoreticky může mít Seb jemně zmáčknutý pedál i při výjezdu ze zatáčky aniž by to nijak výrazně neblokovalo samotné brzdy a zároveň by to řeklo KERSu, zcela podle pravidel, ano můžeš odebírat energii. A při odběru této energie nikde v pravidlech asi není řečeno, že musí odebírat 100% energie a v jaké frekvenci. Software uložený v KCU si pak může hrát se zatížením hnací hřídele a redukovat takto přenášenou sílu podle potřeby.
Je to sice jen má spekulace ale nevidím na ní nic sci-fi.
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek