DISKUZE K ČLÁNKU Andrettiho tým by chtěl závodit v F1 se zákaznickými vozy
Jeho otec, Mario Andretti vyhlásil, že Michael by se angažoval ve Formuli 1 za předpokladu, že budou schváleny zákaznické vozy.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Andrettiho tým by chtěl závodit v F1 se zákaznickými vozy
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Kapor
10:30 18.09.2013 194.160.178.XXXMáš smolu Mário ! F1 je preto jedinečná, lebo tu sa ukáže nielen fortieľ jazdcov, ale aj tímu. Na zákazníckych vozoch vie pretekať hocikdo, lebo tu nejde o špičkové auto, ktoré mu iný tím poskytne, lebo by bol sám priti sebe a preto by to nebolo ani to najlepšie, ale o triedu horšie, na čom môže len krúžiť po trati a krútiť panenkami, keď ho súperi predbiehajú. Toto predsa v F1 nechceme ! Chceme tu to najlepšie, čo v závodnom športe existuje a to nie sú len jazdci, ale aj monoposty, z ktorých každý tím príde s jedinečným a neopakovateľným, v každom roku okrem Caterhamu v r. 2013 a v tom je to krásne a motivujúce pre diváka. Ak tak bude jeho syn krúžiť s autom s minuloročným šasi od napr. Ferrari, je jasné, že bude prinajlepšom niekde v strede poľa aj keby sa roztrhal a neviem ako chcel, lepšie by to určite nebolo. K čomu potom takéto závodenie v kráľovne motoristického športu F1. Nebolo by to vôbec k ničomu. -
Zix.
20:14 16.09.2013 78.102.229.XXXZákaznické vozy Sice to bude mít dost kritiků,ale rozhodně bych pro ně byl,protože by dostávali šanci mladý piloti a určitě by tolik týmů nemělo finanční problémy.
Myslim si,že je i otázka času než přijdou,protože týmů bez peněz je dost,ale jejich peněženky nemusejí být dlouho plný.
PS. Největší paradox je,že před pár lety proti nim bojoval Frank Williams,kterej je se svým 1. týmem používal. -
Pavel A.
15:43 16.09.2013 85.70.8.XXXZákaznické vozy V 70. letech byly zákaznické vozy běžné. Vozy March vznikly jako zákaznické, V roce 1974 připravoval McLaren zákaznický vůz v rámci vlastního týmu. Rebaque používal Lotus, Williams nasazoval třetí vůz, vozy prodával Tyrrell, Hasketh i McLaren. Brabham, když začal používat motory Alfa Romeo, prodal staré vozy s Cosworthem. Jediný, kdo neprodával vozy bylo Ferrari. Jsem přesvědčen, že týmy Marussia nebo Caterham by byly konkurenceschopnější s vozy Sauber, nebo Force India a o to přeci v F1 jde, aby se závodilo a některé týmy nesloužily jen jako pojízdné šikany.-
-
-
-
Pavel A.
09:31 17.09.2013 85.70.8.XXXAno, je to tak, pokud nepočítáme první závody historie, tak G.Baghetti je jediný, kdo vyhrál při svém prvním startu. Pro zajímavost - nejblíže k vítězství v prvním závodě co jel měl Jacques Villeneuve v Austrálii 1996, kdy ještě pět kol před koncem vedl...
-
-
-
-
-
-
Pavel A.
21:12 16.09.2013 85.70.8.XXXTovární tým McLarenu "Marlboro Team Texaco" připravoval vůz pro tým "Yardley Team McLaren", což vlastně nebyl samostatný tým, ale součást továrního týmu, financovaný původním sponzorem.
Máš pravdu, Frank napřed nasazoval zákaznické vozy a později vozy prodával (např. v roce 1980 týmu RAM/Williams Grand Prix Engineering R.Keegana), nebo sám nasadil třetí vůz (např. v roce 1983 pro J.Palmera)
-
-
rock
13:29 17.09.2013 37.188.236.XXXNo jo, jenže tehdy bylo možné koupit auto a každý, kdo měl sadu gola klíčů, si ho dokázal odservisovat. Dneska ... asi by to muselo fungovat formou pronájmu servisního týmu a kompletního technického vybavení. Zákaznický tým by se skládal víceméně jen z pilota, který by dostával připravené auto.
Netvrdím tedy, že by to tak nešlo. Chtěl jsem jenom podotknout, že moc nevěřím v ten princip z 60.-70. let. Muselo by to mít úplně jinou podobu.
-
eR
13:30 16.09.2013 62.245.107.XXXZákaznické vozy znamenají konec Poháru konstruktérů, takže jsem proti.
Rozmanitost technických řešení, je to, co F1 odlišuje od ostatních závodních sérií. A nevidím jediný důvod, proč tuto rozmanitost, která trvá přes 60 let rušit jen kvůli tomu, že nějaký Američan, by chtěl mít v F1 svůj tým, ale nemá prach na to, aby si vyprojektoval a postavil vlastní auto.-
odin
13:41 16.09.2013 77.240.96.XXXNeodporuješ si trošku? Zákaznické vozy přeci ve formuli 1 existovaly a žádnou tvojí rozmanitost to nerušilo. Naopak ! Právě jiná řešení zákaznických vozů může rozmanitost ještě rozšířit.
Já souhlasím s názorem od tom11. Zákaznické vozy by asi neznamenaly žádné "míchání pořadím" na špici, ale s pořadím na konci bodované desítky by zamíchat mohly. Proč ne?-
anonym
17:11 16.09.2013 178.40.196.XXXlenze vtedy to bolo tak ze si kupili auto a tym to bolo skoncene
dnes by spolu s autom museli timy poskytovat aj svojich zamestnancov aby ti zakaznici vedeli to auto aj spravne nastavit
tak ako je to s motormi, tam sa tiez musia tiez s motorom prist aj ludia z automobilky inak by z tych motorov timy nedokazali dostat maximum prip. ich by ich dokazali lahsie odrovnat
dnes by tie zakaznicke timy fungovali prakticky ako b-cka top timov nieco na sposob STR len by nemali spolocnych vlastnikov
ale urcite by museli ked to bude potrebne pracovat v prospech ich dodavatela
hadam si nikto nemysli ze ferrari,... si budu robit predajom "lacnych" aut dalsiu konkurenciu
alebo by to skoncilo tak ze by sa predavali rok stare auta a to by potom zas zakaznici boli odkazani do role statistov lebo tie stare auta by pocas novej sezony uz nikto nezlepsoval a potom je to absolutne zbytocne a pomohlo by to paradoxne len top timom ktore by mali prijmy navyse
a timy ako williams, lotus, sauber by to polozilo uplne
od williamsu,sauberu si nikto tim nekupi lebo za mozno len o par milionov viac si moze kupit RB,ferrari a zas williams by si zas zakaznicke auto nekupil-
odin
18:21 16.09.2013 77.240.96.XXXTo vůbec není pravda, stejně jako není pravda, že by to znamenalo konec Poháru konstruktérů. Každý, kdo by si koupil zákaznický vůz, by jel za "svůj tým", případně by se mohli dva zájemci spojit v jeden tým. A co se týče nastavování a jiných prací na vozech? Tak to je přece věcí každého zájemce o zákaznický vůz. Buď si vše umí udělat sám (v rámci týmu), nebo si tyto věci, (úkony) koupí.
A riziko "B" týmů vůbec neřeš. Vždyť to v F1 už několik let u jednoho týmu funguje. Tak proč by měl mít tuto výhodu pouze RedBull?
Rok stará auta by se asi dle platných pravidel prodávat nemohla, protože by jednoduše odporovala regulím. Zase jste mimo mísu. Prodávat by se musela jakási základní verze se kterou by každý dále pracoval. Nebo by se musela změnit pravidla. Nevymýšlejte umělé problémy.-
-
odin
20:15 16.09.2013 77.240.96.XXXTak mi tedy vysvětli, co byl ten tvůj Constructors´ Champions jež podle tebe existoval od r.1958 v sedmdesátých letech. Kdy např. Hector Rebaque koupil od Lotusu sedmdesátosmičku a jezdil s ní za tým Rebaque. A podobných příkladů bylo víc. Tehdá se také PK nepřejmenovával na Best Businessmans and Assemblers Championship.-
Roberto
20:45 16.09.2013 84.47.0.XXXTen bod sa mu predsa do PK nepočítal [odkaz na stránku] . Nedostávať podiel z TV práv, poplatkov od okruhov, reklamy na okruhoch a ďalších vecí ktoré sa rozdeľujú za PK, to už Andretti nepovedal či by mu to voňalo.
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek