DISKUZE K ČLÁNKU Andrettiho tým by chtěl závodit v F1 se zákaznickými vozy

Jeho otec, Mario Andretti vyhlásil, že Michael by se angažoval ve Formuli 1 za předpokladu, že budou schváleny zákaznické vozy.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Andrettiho tým by chtěl závodit v F1 se zákaznickými vozy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 46, poslední 18.09.2013 18:09 Vložte komentář

Nejlepší názory

» tom11 (Hlasovalo 11 lidí) 16.09.2013 13:15
bývalo to běžné ještě nejsou tak dávno doby, kdy… »
» Pavel A. (Hlasovalo 9 lidí) 16.09.2013 15:43
Zákaznické vozy V 70. letech byly zákaznické… »
» odin (Hlasovalo 8 lidí) 16.09.2013 13:41
Neodporuješ si trošku? Zákaznické vozy přeci ve… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                • odin

                  odin

                  77.240.96.XXX
                  Nic z toho, co jsi napsal nepopírám. Dokonce si myslím, že pokud by byla podobná pravidla a zákazníci neměli možnost podílů na výsledcích, nikdo z nich by do toho nešel. Andretti jen sonduje možnosti ohledně zákaznických vozů. Nevím, proč bych měl být (stejně jako kdokoliv) proti ještě dřív, než se o tom začne seriózně uvažovat mezi elitou mocných v F1.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Roberto

                    78.98.200.XXX
                    Ono sa už nad tým uvažovalo xkrát a Frank Williams bol vždy proti a ostatné stredné tímy (okrem STR) myslím tiež. Nevidím dôvod na túto tému ďalej fantazírovať.

                    + 2 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
            • Zix.

              Zix.

              78.102.229.XXX
              Kdyby to bylo jak píšeš,tak by tam těžko některý týmy byli a přesto tam sou - Super Aguri nebo v prvních 3(nevim přesně jestli 3) Toro Rosso a určitě by se našli další.03

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Pavel A.

              Pavel A.

              85.70.8.XXX
              Pohár konstruktérů Už jsem to tu napsal v jiné souvislosti - v roce 1974 měl McLaren dva týmy - "Marlboro Team Texaco" a "Yardley Team McLaren". Do poháru konstruktérů se započítávaly výsledky obou týmů, což si lze jednoduše ověřit z výsledkových tabulek. Já nevidím s pohárem konstruktérů žádný problém, dokonce by to mohl být zajímavý nástroj soutěživosti, protože ten, kdo by nasadit (bodující) zákaznické vozy, měl by větší šanci pohár vyhrát.

              + 2 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • anonym

            178.40.196.XXX
            mimo si ty, lebo montezuma pri takmer kazdom spomenuti zakaznickych aut(on nehovori o len nejakom sasi ale celom aute) spomina rok stare auta
            alebo si myslis ze top timy budu chciet aby im konkurenciu robili auta z dielne? :) :)

            nikto nevymysla nove problemy, mimochodom sam bernie navrhoval A a B kategoriu kde by 5 top timov malo 5 svojich B-cok ktore by jazdili s rok starymi autami
            a proti sa stavia hlavne williams

            a aj tie problemy ze by musel s autom si zaplatit aj ludi neni z mojeje hlavy to tvrdia aj ludia priamo z timov
            ved len k motoru su dodavany myslim ze 8 ludia a to je len zakladny balik, k autu by muselo byt niekolko nasobne viac ludi priamo z A-timu

            si to jednoducho predstavujes ze si niekto kupi len aky si zaklad a ostatok a aj vyvoj pocas sezony si bude robit sam 04
            ved kym by ti ludia pochopili koncepciu auta tak je koniec sezony 04

            ale kludne nech spravia A a B seriu len potom nech neplacu ze ked im krachne A tim tak automaticky skonci aj B a o 2 timy menej
            a ak by nahodou krachli dve A naraz tak to F1 moze pochovat

            + 2 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.96.XXX
              Mimo nejsem. Buď změna pravidel, což zmiňuji, nebo podobná koncepce, kterou jsem velmi zhruba nastínil.
              Veškeré návrhy koncepcí a jednání která proběhla zatím stroskotala, tak proč na nich stavíš?
              A to si opravdu myslíš, že na světě existuje pouze 10 lidí schopných porozumět koncepci auta F1 a všichni už jsou rozděleni u jednotlivých týmů? Jsi směšný.

              + 4 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
      • eR

        62.245.107.XXX
        Ano, to že byly v minulosti i zákaznické vozy, vím. Ale zároveň vím i to, že ke kvalitě F1 ničím nepřispěly, protože se plácaly většinou na konci roštu. Povětšinou to totiž byly rok (i víc) staré monoposty zavedených týmů. A to byl taky důvod, proč týmy které chtěli vyhrávat, začaly konstruovat své monoposty. Došlo jim totiž, že se zákaznickým, titul nikdy nevyhrají.

        A rozmanitost rozhodně nevidím v tom, že všechna auta budou mít stejné šasi, což je typický důsledek zavedení zákaznických vozů. 8 RB, 8 Ferrari a 8 McLarenů na startu v prvním roce, jen v jiných barvách a když bude RB ten rok dominantní, tak to bude příští rok, 20 RB, 2 Ferrari a 2 McL. Proč ne? Vždyť nemusím nic vyvíjet, ušetřím za plat 400 lidí v továrně, za továrnu (kterou nepotřebuju) a koupím si ten nejrychlejší zákaznický vůz.

        Kdo chce zákaznické vozy, tak má možnost GP2, Indy, Formule 2 a 3. To jsou vše závody, kde si týmy vozy kupují od výrobce a potom "upravují". Jestli to někomu z vás přijde zábavné, tak se na to může dívat.

        + 4 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel000792

          uzivatel000792

          88.212.36.XXX
          Tak ale to nemas pravdu. Vela uspesnych jazdcov zacinalo s timami so zakaznickymi autami a dokazali prehanat aj spicku.

          + 3 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • eR

            62.245.107.XXX
            Nevím co si pod tím prohánět mám představit. Ale z těch stovek závodů co byly v F1 odjety, kolik jich vyhrál jezdec v zákaznické formuli? 0? 1? 2? Víc jich asi nebude. Zákaznické formule prostě pro F1 neměli žádný přínos. Většina jezdců v nich se dokonce ani nekvalifikovala do závodu.

            + 3 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              89.177.124.XXX
              např. první vítězství Lotusu v F1 ... se povedlo zákaznickému týmu Roba Walkera - bylo to v Monacu 1961 a vůz pilotoval teď čerstvý oslavenec Stirling Moss :-) Když takto začínal Ken Tyrrell - např. v roce 1969 se jeho jezdec Jackie Stewardt stal mistrem světa - vyhrál několik závodů ... Vůz byla zákaznická Matra osazená motorem Ford Cosworth ... atd. Když nic nevíš - tak raději nic nepiš. Díky.

              + 4 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.96.XXX
          S prvním odstavcem souhlasím.
          O stejné šasí všech vozů bych strach neměl. A bez dalšího vývoje během sezóny nebude nikdo úspěšný. Tedy ani týmy vlastnící zákaznické vozy, ani zavedené konstruktérské týmy to mohou bez vývoje zabalit . Pokud budou lidé jako Andretti jezdit pouze v zákaznickém voze tak jak jej koupili, utratí zbytečně peníze a rychle skončí. Nějaký vývoj by byl nutný, stejně jako tým inženýrů.
          Ty se obáváš, že příjde zazobaný nýmand, koupí si nejlepší auto a vyhraje šampionát? To je blbost. Už jen proto, že ten nýmand nebude před sezónou vědět, které auto je to nejlepší.

          + 6 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • eR

            62.245.107.XXX
            Jsem si jistý, že konstruktéři by nikdy neprodali svůj aktuální monopost, ale vždy minimálně rok starý model. A u toho už bude mít zájemce o výkonnosti docela dobrou představu.

            Aby bylo jasno. Já si vůbec nemyslím, že by zákaznický tým někdy mohl něco v F1 vyhrát. Ale jsem proti zaplevelovaní startovního pole nefachčenky co Formuli 1 nic nepřinesou. Chceš jezdit >> postav si formuli. A jestli na to nemáš, tak jsi looser a v F1 nemáš co dělat!

            + 2 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.96.XXX
              K prvnímu odstavci: V tom případě by se musela změnit pravidla, respektive zvyklosti, dle kterých jsou pro každou sezónu konstruovány speciální auta vyhovující pouze pravidlům té které sezóny.
              Druhý oddstavec:V předpokládané úspěšnosti se nelišíme. Ale o zaplevelování F1 podle mne nejde. Nejspíše by se pak musela jezdit předkvalifikace a rozhodovala by výkonnost. Tak že z hlediska výkonů by jezdili závod ti nejlepší. A pokud ti jde o "kupování", tak to by tam nesměl být ani Mercedes, ani RedBull atd, atd. A závodili by Ferrari, McLaren, Williams. Ostatním nezbylo nic jiného, než si svá místa v F1 koupit s celým ansáblem.03

              + 0 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Roberto

                78.98.200.XXX
                Ďalší krásny nápad! Sauber sa odtrepe niekam do Malajzie a kôli 4 Ferrari 4 Mercedesom a 4 Red Bullom sa nedostane do preteku, dokonca ani do hlavnej kvalifikácie. Finančná vražda. To čo si tu ty a ďalší predstavujete sú len také fantázie ktoré nemajú s realitou nič spoločného. Predkvalifikácia bola keď sa mimo Európy išli 2-3 preteky na ktoré potom slabo financované fímy nemuseli jazdiť.

                + 4 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    77.48.94.XXX
    bývalo to běžné ještě nejsou tak dávno doby, kdy se jednotlivé týmy vybavovaly rozdílnými zákaznickými vozy, které si dále upravovaly a piplaly, osazovaly různými motory atd. dnes by to bylo při velmi rozvinutých technologiích velmi složité, ale proč ne.
    bylo by velmi zajímavé si tak odhadnout, kdo vlastně by ta šasi prodával. myslím, že špičkové týmy ( RB, Fer, Merc, McL... ) by to nejspíš nebyly. ty si svá tajemství příliš střeží. takže na čele startovního pole by to nejspíš neznamenalo nic, nebo alespoň nic podstatného. možná by se nechal "ukecat" Lotus. rozhodně by to ale mohlo zamíchat pořadím na hranici desítky, resp. ve druhé polovině startovního pole. mohlo by být více týmů a mohla by zase přijít ke slovu kvalifikace a následná eliminace těch úplně nejpomalejších, kteří by do závodu ani nenastoupili.......
    mě by to rozhodně nevadilo.

    + 11 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • th

      88.103.147.XXX
      Hlavně že Andrettiho a dalších týmy z indycar ani nemají cash na to, aby si vyvinuly aerokity odlišné od základu dodávaného Dallarou a zablokovaly to. A bez toho by to nešlo. Nebo čeká, že mu Ferko bude dodávat každý víkend novou sadu křídel, podlah, výfuků, bočnic atd.? Buď by musel vysolit podstatně víc než jenom za ''zákaznické'' šasi a motory (jedno aktuální přední křídlo, který pilot zničí po startu stojí víc než stotisíc Kč) a nebo by se na ně vys..., dostali by základ na začátku roku a ať si poradí. A to by pak Andretti se svým modrým ferrari moc nepředvedl, když auta zrychlí během roku o několik sekund, na konci sezony by mu i Maruše s Caterhamem dávaly kolo ...

      + 5 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Roberto

      78.98.202.XXX
      Problém sa našiel v tom že história sa nemôže len tak zopakovať. Vylúčil si že by prvé štyri tímy prezradzovali tajomstvá. RB ukázal že by to nerobili. Zákaznícke vozy ešte ani neboli povolené a už z toho Red Bull ťažil a takmer rovnaké auto dostalo Toro Rosso, z čoho jednu sezónu Vettel vyťažil víťazstvo - a to dostalo STR len surový voz od RBT, vieš si predstaviť to znechutenie ostatných konštruktérov za posledné štyri roky keby v poli boli dva tímy Red Bullu? Honda síce Super Aguri dodávala rok staré vozy, ale opäť príklad juniorky ktorá by sa po oficiálnom povolení zákazníckych vozov vyšvihla vpred. Tiež McLaren mal v tom čase záujem o juniorku a myslím že medzi záujemcami na šéfovanie takémuto tímu bol aj Richards. Ferrari roky deklaruje že chce ďalšie (svoje) auto aby si v ňom mohol zadok navážať Valentino Rossi a iné známe osobnosti. A prečo by štyri autá na štarte nechcel mať Mercedes? Dnes keď je testovanie tak obmedzené!

      Takže nie, top tímy by pravdepodobne nepredávali svoje tajomstvá tretím stranám, predávali by ich sami sebe, zdvojnásobili si reklamu, mali pod kontrolou technológie a v prípade úspešného auta by si vyhradili kompletné stupne víťazov a štyri bodované miesta.
      Modré Ferrari obieha červené Ferrari, fajn, a ako k tomu príde Williams alebo Sauber mimo pozornosť kamier? Už teraz ťažko hľadajú sponzorov. Poradí im Andretti aby predali svoje továrne výrobcom osviežovačov vzduchu a tiež si šli nakúpiť nejaké tie ferrárká? Len do vypredania zásob!

      Ak predávať autá F1, tak len do inej série. Nech si Andrettivoci založia Severoamerické Majstrovstvá F1, s prelakovanými vozmi z MS, rád si to pozriem.

      + 5 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        178.40.196.XXX
        samozrejme ze by top timy tie auta predavali ale len s tym ze by svojim zakaznikom prenajimali s tym aj svojich ludia aby sa nikto cudzi k tym technologiam nedostal
        a ten zakaznicky tim by len zabezpecoval financnu stranku ale techniku by mal komplet pod palcom predavajuci

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Roberto

          84.47.0.XXX
          Odpovieš ty alebo niekto iný na otázku kam by sa podeli tradiční konštruktéri Williams prípadne Sauber? Obetovať ich v záujme B tímov? Keď už by sa stala taká vec nepravdepodobná že by si niekto kúpil zrovna šasi od Williamsu, čo by tým Williams získal? Malý príjem od malého tímu, a na oplátku by vypustil na trať ďalšie dve autá ktoré by mu brali body, pozornosť kamier a preťahovali sponzorov. To chceš aby sira Williamsa trafil šľak?20

          + 4 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Zix.

            Zix.

            78.102.229.XXX
            Museli by stavět takový vozy,který by předehnali konkurenční starý vozy. Pokud by to nedali,tak by na tom byli dost blbě a asi by poté dlouho nevydrželi "naživu".

            + 2 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama