DISKUZE K ČLÁNKU Sutil: V roce 2014 se v závodech bude hodně šetřit palivo, občas někomu dojde
Příští rok Formuli 1 čekají s příchodem nových motorů velké změny, které se podle Adriana Sutila z Force Indie dotknou také způsobu jízdy.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Sutil: V roce 2014 se v závodech bude hodně šetřit palivo, občas někomu dojde
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
anonym
10:09 14.08.2013 178.255.168.XXX"Kdoby nechtěl tlačítko pro vyšší výkon že?"
O tom to ale přece idea rekuperace odpadní energie vůbec není.
"Nakonec i slavná Toyota Prius prohraje ve všech srovnáních s moderním dieselem, který je levnější..."
Ve všech ani omylem a co týká spotřeby, záleží na způsobu používání a řízení. Navíc Prius má už poměrně starou, atmosférickou spalovací část. -
Mike17
12:27 14.08.2013 147.229.7.XXXPrius není supersport a není jediný normální vůz, který má rekuperaci. Ano zatím jsou moc drahé na to, aby se to ekonomicky vyplatilo. Ale tyhle technologie se hodně zlevňují. Nejdražší jsou baterie, ale brzy se přejde na nové materiály, o hodně levnější. A elektromotor? Je určitě levnější než spalovací. To že KERS pro F1 stojí miliony neznamená že podobný systém pro osobáky stojí stejně. Motor do F1 je taky o "trošku" dražší než do Fabie.
Benzín (nafta) jako palivo bude neustále dražší, takže návratnost investic do rekuperace bude stále rychlejší. A co jiného bude k pohonu než elektřina? Alkohol? Asi moc ne. Tak co jiného?
-
-
Mike17
15:58 15.08.2013 78.108.101.XXXSice nemůžu najít to co jsem myslel, ale aspoň toto:
[odkaz na stránku]
a toto:
[odkaz na stránku]
Ten druhý odkaz je sice starý princip, ale 10x větší kapacita na stejnou hmotnost a velikost ekologickou zátěž výrazně sníží a zmenší navýšení hmotnosti a nárok na prostor v autech.
Snad redakci nebude vadit odkaz. 21.století není konkurence.
-
-
-
-
-
anonym
09:58 14.08.2013 178.255.168.XXXPřesně tak... Honda, Nissan, Ford, Chevrolet, samozřejmě Toyota/Lexus... BMW mimo klasické rekuperace kinetické energie vážně pracuje na rekuperaci tepelné... Zkrátka prakticky každá trochu větší automobilka má své želízko v ohni a některé vážně stojí za to. Hybrid už se dostal z rodinných vozítek i do SUV, navíc se hybridní pohony postupně uplatňují u MHD, kde má rekup. kin. en. obzvlášť smysl.
Jak říkáš, tyhle technologie jsou pro automobilky atraktivní, za 10, 15 let budou v kdečem a ve výsledku budou přínosné každému z nás. Tudíž je jen logické, když se objeví a projdou nějakým vývojem ve výkladní skříni techniky - F1.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mike17
17:15 13.08.2013 93.99.87.XXXNevím, jestli za kolegu můžu mluvit, ale nejspíš myslí to, že ERS nespotřebuje žádný benzín, ale využívá nepotřebnou energii. Kdyby měli výkon ERS nahradit motorem, musel by "bumbat" výrazně víc. Jestli to pokryje nárůst hmotnosti asi nevypočítám, ale myslím že ano.-
-
-
Mike17
18:04 13.08.2013 93.99.87.XXXJo to je otázka. Sice je to 15% hmotnosti navíc, ale zase nárůst 20% výkonu. A motor s výkonem 700k bude žrát o dost míň než motor s 850k. Ale jak jsem psal, jestli to pokryje zvýšení hmotnosti neumím vypočítat. Nicméně rozdíl ve spotřebě asi nebude moc velký.-
-
Mike17
19:31 13.08.2013 93.99.87.XXXUznávám, na to jsem trochu pozapomněl a omlouvám se za nepřesnost. Na druhou stranu jsi se ji dopustil také. Protože se akcelerace (tudíž využití motoru) ani zdaleka nevyužívá na celém okruhu (kolem 70%?), takže se ty procenta zase trochu zvednou. Prostě v tom nebude velký rozdíl. -
-
anonym
10:24 14.08.2013 178.255.168.XXXBereš jen to, co se ti hodí, takže jsi samozřejmě zapomněl zmínit, že na plný plyn se na Interlagosu jede 62 % okruhu, takže přijde ERS ke slovu po většinu doby, kterou stráví pilot na plynu, a že je ta trať ve vyšší nadmořské výšce, která spalovacímu motoru ubírá výkon, zatímco elektromotoru nikoliv.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek