DISKUZE K ČLÁNKU Montezemolo: Red Bull chytře angažoval Neweyho, klást důraz na aerodynamiku je ale chybou
Prezident Ferrari Luca di Montezemolo opět kritizuje důraz na aerodynamiku, která je podle něj ve Formuli 1 chybně upřednostňována. Oceňuje chytrý tah "výrobce nápojů" v angažování Adriana Neweyho, nikomu však "nic nezávidí."
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Montezemolo: Red Bull chytře angažoval Neweyho, klást důraz na aerodynamiku je ale chybou
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000026
(Hlasovalo 24 lidí)
06.08.2013 12:42
aerodynamika Tak možná máte o Montezemolovi… »
» uzivatel000532
(Hlasovalo 22 lidí)
06.08.2013 14:46
Snaha o odvedeni pozornosti??? Nezda se vam, ze… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
zeto
22:01 06.08.2013 85.71.36.XXXHm... na celém tomto vyjádření je nesmutnější to, že kdyby se jim dařilo, tak drží pusu a je jim to fuk. Mám nepříjemný pocit, že se z toho týmu, který se pyšní přídomky jako nejlepší, nejúspěšnější a podobně, stává tým především nejuplakanější. A to je opravdu hloupé a trapné. -
uzivatel000532
14:46 06.08.2013 188.29.164.XXXSnaha o odvedeni pozornosti??? Nezda se vam, ze je Montezemolo posledni dobou az prilis vyrecny? Prijde mi jako by se snazil odvest pozornost od sveho tymu, kteremu se prilis nedari a jeho vysledky nejsou hodne tymu s takovou historii a uspechy. Aerodynamika bude vzdy zasadni, uz jenom proto, ze se formule pohybuji prumernou rychlosti okolo 220km/h, na tom nic nezmeni. Mel by se vic soustredit na svuj tym a na jeho vysledky, nez se starat o spoustu jinych veci, ktere jeho autum vykonnost nepridaji...-
-
anonym
21:54 06.08.2013 82.41.69.XXXMáš pravdu. Na druhou stranu jak jsem psal, jezdí tak rychle, že to proudění vzduchu okolo auta je dost zásadní a dokud budou mít křídla, podlahu a v podstatě i odpor vzduchu, tak to vždy zásadní bude. jediná možnost by byla dát jednotný křídla, podlahu nesmět vyvíjet ostatní části, které ovlivňují proudění k těmhle částem, což si neumím představit. Myslím, že jiný to nebude...-
-
anonym
08:42 07.08.2013 178.255.168.XXXNemyslím, že by komplexní omezení aerodynamiky bylo lehké, aniž by došlo aspoň k částečné standardizaci nebo naprostému sešněrování předpisy, které by určovaly většinu rozměrů, úhlů apod. od předního křídla po (daleko za zadní nápravou končící) výfuk.-
anonym
12:47 07.08.2013 88.80.244.XXXNapríklad obmedzenie rozmerov krídel, zadné krídlo môže mať len dve horizontálne obdĺžnikové plochy a dve vertikálne plochy, predné dve horizontálne a jednu vertikálnu na každej strane trupu, žiadne iné plochy nie sú dovolené, len zakrytovanie po vzore kamier, zákaz zdvihnutých čumákov, tvary kasne aerodynamicky neobmedzené... -
-
-
-
-
-
uzivatel000026
12:42 06.08.2013 193.165.205.XXXaerodynamika Tak možná máte o Montezemolovi pravdu, ale on má zase pravdu v tom, že je blbé, když je rychlost auta závislá především na aerodynamice. To totiž znamená, že se nedá pořádně předjíždět, protože po příblížení se k soupeři přestává aerodynamika fungovat. A pak se to kompenzuje ptákovinama jako DRS. Montezemolo chtěl asi říct, že by nebylo od věci aerodynamické prvky auta (křídla, podlahu, ...) pomalu v pravidlech usměrňovat (tzn. zmenšovat), aby měly menší vliv na rychlost auta ve srovnání s jinými vlastnostmi auta (motor, podvozek, KERS, ...).
Není pravda, že to s tou aerodynamikou tak bylo vždy - začalo to pořádně až v 60. letech a až v 80. letech nastoupila přední a zadní křídla, která dnes považujeme za samozřejmé. A škoda to je, protože to nejen omezuje závodění, ale také tady FIA nevyužívá prostor k nasměrování F1 k vývoji technologií, které by stálo za to vyvíjet. V aerodynamice totiž od 70. let, od kdy se prakticky nemění letadla, už není co vyvíjet, jen se dohadují o kdejakém pahejlu, co někdo namontuje na auto a možná z toho vyvaří pár tisícin na kolo.-
rogi
13:23 06.08.2013 109.107.208.XXXKřídla za to nemohou, s těmi se jezdilo dávno a závodilo se.Chyba pro závodění je podlaha jako aerodynamický prvek. Jeden čas to bylo zakázané, časem se to ale prosadilo a tohle je výsledek. Aerodynamický výkon podlahy je mnohem větší než u křídel, ale ona je právě velmi citlivá na turbulence a tím nám kazí závodění....-
anonym
08:51 08.08.2013 178.255.168.XXXNení to náhodou opačně, totiž že horní aerodynamika je špinavý vzduch háklivější než spodní a proto jsou současná auta, která mají spodní aerodynamiku očesanou až na kost (vysoká plochá podlaha bez utěsnění) tak citlivá na soupeře vepředu v rychlých zatáčkách?
-
-
Duncan66
14:04 06.08.2013 89.103.167.XXXMozna ma pravdu, ale urcite neobjevil ameriku a tohle se vi dlouho, takze je to i jeho vina a tymu, ze se s tim dlouhodobe skoro nic nedelo, nebo to melo naopak opacnou tendenci, ze ten duraz se v prubehu let zvetsoval. Sam rika, jak dlouho je v F1, tak proc s tim nic nedelal? V takove veci by urcite nasel spojence aby si prosadili svoje pravidla. Misto toho zase zacne brecet, kdyz neni jeho tym na spici. Zajimave, ze frekvence podobnych vyjadreni je uplne jinde, kdyz Alik vyhrava jeden zavod za druhym.
Libi se mi ty jeho kecy o tom, proc jsou v F1. Zajimalo by me, jak by byli spokojeni, kdyby nedostavali kazdy rok to nechutne vypalne, ktere nedostava zadny jiny tym, kdyz tvrdi, ze to delaji z tech jinych duvodu
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek