DISKUZE K ČLÁNKU Montezemolo: Red Bull chytře angažoval Neweyho, klást důraz na aerodynamiku je ale chybou

Prezident Ferrari Luca di Montezemolo opět kritizuje důraz na aerodynamiku, která je podle něj ve Formuli 1 chybně upřednostňována. Oceňuje chytrý tah "výrobce nápojů" v angažování Adriana Neweyho, nikomu však "nic nezávidí."

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Montezemolo: Red Bull chytře angažoval Neweyho, klást důraz na aerodynamiku je ale chybou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 22, poslední 08.08.2013 08:51 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000026 (Hlasovalo 24 lidí) 06.08.2013 12:42
aerodynamika Tak možná máte o Montezemolovi… »
» uzivatel000532 (Hlasovalo 22 lidí) 06.08.2013 14:46
Snaha o odvedeni pozornosti??? Nezda se vam, ze… »
» Ligier (Hlasovalo 18 lidí) 06.08.2013 16:04
Tak je to Ital, kecání místo práce je národní… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • zeto

    85.71.36.XXX
    Hm... na celém tomto vyjádření je nesmutnější to, že kdyby se jim dařilo, tak drží pusu a je jim to fuk. Mám nepříjemný pocit, že se z toho týmu, který se pyšní přídomky jako nejlepší, nejúspěšnější a podobně, stává tým především nejuplakanější. A to je opravdu hloupé a trapné.02

    + 9 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000532

    uzivatel000532

    188.29.164.XXX
    Snaha o odvedeni pozornosti??? Nezda se vam, ze je Montezemolo posledni dobou az prilis vyrecny? Prijde mi jako by se snazil odvest pozornost od sveho tymu, kteremu se prilis nedari a jeho vysledky nejsou hodne tymu s takovou historii a uspechy. Aerodynamika bude vzdy zasadni, uz jenom proto, ze se formule pohybuji prumernou rychlosti okolo 220km/h, na tom nic nezmeni. Mel by se vic soustredit na svuj tym a na jeho vysledky, nez se starat o spoustu jinych veci, ktere jeho autum vykonnost nepridaji...

    + 22 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Ligier

      Ligier

      88.103.97.XXX
      Tak je to Ital, kecání místo práce je národní sport :-)

      + 18 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • wrt

      88.80.244.XXX
      Je to tak, ale má pravdu v tom, že namiesto ofukovania v tuneloch by autá mali jazdiť. Je to tak samozrejmé až je to smiešne.

      + 4 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        82.41.69.XXX
        Máš pravdu. Na druhou stranu jak jsem psal, jezdí tak rychle, že to proudění vzduchu okolo auta je dost zásadní a dokud budou mít křídla, podlahu a v podstatě i odpor vzduchu, tak to vždy zásadní bude. jediná možnost by byla dát jednotný křídla, podlahu nesmět vyvíjet ostatní části, které ovlivňují proudění k těmhle částem, což si neumím představit. Myslím, že jiný to nebude...

        + 3 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • wrt

          88.80.244.XXX
          My to nezmeníme, ale keby chceli tak ľahko vymyslia obmedzenia.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            178.255.168.XXX
            Nemyslím, že by komplexní omezení aerodynamiky bylo lehké, aniž by došlo aspoň k částečné standardizaci nebo naprostému sešněrování předpisy, které by určovaly většinu rozměrů, úhlů apod. od předního křídla po (daleko za zadní nápravou končící) výfuk.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              88.80.244.XXX
              Napríklad obmedzenie rozmerov krídel, zadné krídlo môže mať len dve horizontálne obdĺžnikové plochy a dve vertikálne plochy, predné dve horizontálne a jednu vertikálnu na každej strane trupu, žiadne iné plochy nie sú dovolené, len zakrytovanie po vzore kamier, zákaz zdvihnutých čumákov, tvary kasne aerodynamicky neobmedzené...

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • anonym

                178.255.168.XXX
                Asi by ses hodně divil, co by z takhle vágní definice dokázali inženýři v F1 vykouzlit. 04

                + 2 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • wrt

                  88.80.244.XXX
                  To nie je definícia, len jednoduchý príklad. Inžinieri sú na to aby vymýšľali. Ale v tomto prípade radšej autá, ako lietadlá.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • anonym

                    178.255.168.XXX
                    Tak s tím jednoznačně souhlasím. Aerodynamika se v F1 vyvinula do obludných rozměrů a polyká většinu výdajů týmů. Výrazně jí omezit by bylo ku prospěchu všech - týmů i diváků.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
  • Mobil1

    90.177.148.XXX
    Nikomu nic nezávídím... ... a proto se snažím přetáhnout k Ferrari každého kdo se dá, včetně Neweyho 12

    Fakt vtipálek ten italský playboy...

    Už se těším na jeho další výplody!

    + 19 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    77.240.177.XXX
    haha Jinými slovy slavní výrobci automobilů dostávají na prdel od výrobců nápojů :-) Chtělo by to míň žvástů a víc makat.

    + 18 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000026

    uzivatel000026

    193.165.205.XXX
    aerodynamika Tak možná máte o Montezemolovi pravdu, ale on má zase pravdu v tom, že je blbé, když je rychlost auta závislá především na aerodynamice. To totiž znamená, že se nedá pořádně předjíždět, protože po příblížení se k soupeři přestává aerodynamika fungovat. A pak se to kompenzuje ptákovinama jako DRS. Montezemolo chtěl asi říct, že by nebylo od věci aerodynamické prvky auta (křídla, podlahu, ...) pomalu v pravidlech usměrňovat (tzn. zmenšovat), aby měly menší vliv na rychlost auta ve srovnání s jinými vlastnostmi auta (motor, podvozek, KERS, ...).

    Není pravda, že to s tou aerodynamikou tak bylo vždy - začalo to pořádně až v 60. letech a až v 80. letech nastoupila přední a zadní křídla, která dnes považujeme za samozřejmé. A škoda to je, protože to nejen omezuje závodění, ale také tady FIA nevyužívá prostor k nasměrování F1 k vývoji technologií, které by stálo za to vyvíjet. V aerodynamice totiž od 70. let, od kdy se prakticky nemění letadla, už není co vyvíjet, jen se dohadují o kdejakém pahejlu, co někdo namontuje na auto a možná z toho vyvaří pár tisícin na kolo.

    + 24 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • rogi

      rogi

      109.107.208.XXX
      Křídla za to nemohou, s těmi se jezdilo dávno a závodilo se.Chyba pro závodění je podlaha jako aerodynamický prvek. Jeden čas to bylo zakázané, časem se to ale prosadilo a tohle je výsledek. Aerodynamický výkon podlahy je mnohem větší než u křídel, ale ona je právě velmi citlivá na turbulence a tím nám kazí závodění....05

      + 4 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        178.255.168.XXX
        Není to náhodou opačně, totiž že horní aerodynamika je špinavý vzduch háklivější než spodní a proto jsou současná auta, která mají spodní aerodynamiku očesanou až na kost (vysoká plochá podlaha bez utěsnění) tak citlivá na soupeře vepředu v rychlých zatáčkách?

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      89.103.167.XXX
      Mozna ma pravdu, ale urcite neobjevil ameriku a tohle se vi dlouho, takze je to i jeho vina a tymu, ze se s tim dlouhodobe skoro nic nedelo, nebo to melo naopak opacnou tendenci, ze ten duraz se v prubehu let zvetsoval. Sam rika, jak dlouho je v F1, tak proc s tim nic nedelal? V takove veci by urcite nasel spojence aby si prosadili svoje pravidla. Misto toho zase zacne brecet, kdyz neni jeho tym na spici. Zajimave, ze frekvence podobnych vyjadreni je uplne jinde, kdyz Alik vyhrava jeden zavod za druhym. 13

      Libi se mi ty jeho kecy o tom, proc jsou v F1. Zajimalo by me, jak by byli spokojeni, kdyby nedostavali kazdy rok to nechutne vypalne, ktere nedostava zadny jiny tym, kdyz tvrdi, ze to delaji z tech jinych duvodu 18

      + 12 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Ligier

      Ligier

      88.103.97.XXX
      Křídla na autech byla dávno před tím, cca 20 let, než uvádíš, v osmdesátých letech naopak skoro zmizela, a aerodynamika hýbe nejen F1 ale i běžnými auty...

      + 5 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • mim

    37.48.45.XXX
    Ferrari tohle dělá vždycky, když dostává na prdel od někoho, kdo by je teoreticky porážet neměl.02

    + 22 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • PC

    212.47.2.XXX
    Neklást u moderních vozů doraz na aerodynamiku!.......to fakt vypadá jako předsmrtné kopání všude kolem sebe.......
    Asi už si na něho konečně posvítili a nevypadá to pro něj dobře.

    + 21 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama