DISKUZE K ČLÁNKU Proč Ferrari přešlapuje na místě? Analýza problémů vozu F138
Každý rok je to ten stejný obrázek. Od určitého bodu v sezoně se Ferrari přestane dařit. Vloni se mu přestalo dařit po letní pauze. Letos, zdá se, tato situace nastala ještě dříve. Může za to koncept auta?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Proč Ferrari přešlapuje na místě? Analýza problémů vozu F138
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Kapor
10:45 06.08.2013 194.160.178.XXX
Ja si myslím, že u Ferrari vždy chýbal k úspechu len malý kúsok,.. ...a to bola neschopnosť osobnosti v rozhodovaní, vniesť do procesu prvok, ktorý tam chýbal a ktorý bol viditeľný v iných tímoch, napr. ao u Lotusu. Toto by malo byť minulosťou príchodom Jamesa do Farrri a jeho post v celkovej jeho štruktúre, ktorý túto funkciu v plnej miere do budúcnosti zabezpečí a zaručí, preto by sme mali na ovocie, ktoré táto zmena prinesie už v druhej polovici sezóny, počkať.
Honza33
23:36 05.08.2013 212.79.108.XXX
McLaren Je to takovy kdyby clanek s dobrou uvahou o vyvoji vozu Ferrari. Podle me loni mel nejrychlejsi auto Mclaren.
Kdyby nemeli takovou poruchovost a nedoslo k sestreleni Hama vyhrali by oba sampionaty s prehledem jiz tri zavody pred koncem.
Kdyby nemeli takovou poruchovost a nedoslo k sestreleni Hama vyhrali by oba sampionaty s prehledem jiz tri zavody pred koncem.
plačkobijec
15:55 05.08.2013 193.25.183.XXX
Spíš by se Ferrari mělo zamyslet, kam jejich hlavní testovač a vývojář vede směr vývoje, neboť to vypadá, že opět do slepé uličky. Ferrari vyvýjí auto jen pro jednoho jezdce dle jeho zpětné vazby a výledek je .... Z nejrychlejšího auta je již rázem čtvrté nejrychlejší, a takový to má být mistr.
Pepan
14:59 05.08.2013 89.24.157.XXX
Alonso tam skutečně dva kontakty měl. Jednou to bylo s Grosjeanem, podruhé s Kimim. Dokonce se spekulovalo o tom, že Lotus dostal zaplaceno od Red Bullu za to, aby Alonsa vyšachoval z boje o titul. Ty spekulace podporovalo i to, že Lotus, stejně jako Red Bull, bere motory od Renaultu. Byly to ale jenom spekulace. Minimálně Kimi by se k takovému kaskadérství nenechal přesvědčit.
Duncan66
10:21 05.08.2013 89.29.32.XXX
omlouvam se, s tim testovanim jsem to napsal spatne. U Ferrarri testujou pry tak, ze nejdrive jezdi auto s novinkami a potom nasadi nove dily pro korelaci a vyhodnoceni. Ale je tam problem, ze se prakticky vzdy trat zrychluje pogumenim a je proto narocne vyhodnotit, jestli novinky pomohly nebo je to zrychlenou trati a tak tapou a stoji na rozdil od konkurence, ktera nove dily nasazuje a zrychluje, Ferrarri stoji na miste.
Duncan66
10:15 05.08.2013 89.29.32.XXX
Problem Ferrarri Martin Blundell rikal po VC Madarska zajimave veci a nazory.
Podle nej je problem Ferrarri z velke casti zusoben tim, ze tam nemaji zadneho cloveka, ktery ma koule a rozhodne, ze se novinky nasadi i do zavodu ikdyby se nakonec ukazalo, ze nepomohly. Rikal, ze Ferrarri provadi testovani novych dilu jinak nez ostatni tymy. Narozdil od nich pry jeden vuz testuje novniky a druhy ma starou konfiguraci pro vyhodnoceni, jak moc ty novinky pomahaji. A kdyz vysledky nejsou uplne prukazne, tak vymeknou a radsi nasadi do kvaldy a zavodu starsi dily. Jsou jednoduse moc konzervativni a nemaji nikoho, kdo by na sebe vzal za nove dily celou odpovednost a rozhodl o jejich nasazeni do zavodu. U jinych tymu jako RB, Mercedes atd. pry nasadi novinky na obe auta a kdyz to neni katastrofa, tak je tam nechaji a diky tomu ikdyz obcas dily nefunguji uplne jak maji, tak jejich vyvoj jde rychleji dopredu, protoze stihnou vyzkouset vice novych variant a neboji se nasadit nove dily u kterych behem treninku neni prokazatelne zlepseni. Pry to ma zmenit prichod Allisona, ktery by mel byt tim muzem u Ferrarri, ktery na sebe dokaze vzit celou odpovednost a rozhodnout o nasazeni novych dilu.
Jinak vyborny clanek, dekuju
Podle nej je problem Ferrarri z velke casti zusoben tim, ze tam nemaji zadneho cloveka, ktery ma koule a rozhodne, ze se novinky nasadi i do zavodu ikdyby se nakonec ukazalo, ze nepomohly. Rikal, ze Ferrarri provadi testovani novych dilu jinak nez ostatni tymy. Narozdil od nich pry jeden vuz testuje novniky a druhy ma starou konfiguraci pro vyhodnoceni, jak moc ty novinky pomahaji. A kdyz vysledky nejsou uplne prukazne, tak vymeknou a radsi nasadi do kvaldy a zavodu starsi dily. Jsou jednoduse moc konzervativni a nemaji nikoho, kdo by na sebe vzal za nove dily celou odpovednost a rozhodl o jejich nasazeni do zavodu. U jinych tymu jako RB, Mercedes atd. pry nasadi novinky na obe auta a kdyz to neni katastrofa, tak je tam nechaji a diky tomu ikdyz obcas dily nefunguji uplne jak maji, tak jejich vyvoj jde rychleji dopredu, protoze stihnou vyzkouset vice novych variant a neboji se nasadit nove dily u kterych behem treninku neni prokazatelne zlepseni. Pry to ma zmenit prichod Allisona, ktery by mel byt tim muzem u Ferrarri, ktery na sebe dokaze vzit celou odpovednost a rozhodnout o nasazeni novych dilu.
Jinak vyborny clanek, dekuju
Mr_B
09:23 05.08.2013 85.193.24.XXX
To už chceš po mě moc. Chtěl jsem jenom vysvětlit, že kalibrováním tunelu se ani tak nemyslí kalibrování "vrtule" a samotného tunelu (i když nějakým měřením a následnou úpravou určitě prochází i tato část), ale spíš přístrojů, které jsou umístěné na autě a sbírají data.
Ferrari už dlouho mluví o tom, že například v jejich aerotunelu nasbírají nějaká data, která ale následně neodpovídají skutečnosti. Tedy když umístí čidla na model do tunelu, přepočítají je na skutečnou velikost, tak při měření na skutečném voze jsou odlišná.
Ferrari už dlouho mluví o tom, že například v jejich aerotunelu nasbírají nějaká data, která ale následně neodpovídají skutečnosti. Tedy když umístí čidla na model do tunelu, přepočítají je na skutečnou velikost, tak při měření na skutečném voze jsou odlišná.
Mr_B
07:50 05.08.2013 85.193.24.XXX
Koukám, že si to představuješ hodně jednoduše :-)
Ono jde o to, že v tunelu se nesmí testovat auta v životní velikosti, ale modely v 50, max. v 60% jejich skutečné velikosti (pokud se v těch číslech nepletu). Tyto modely se chovají jinak, než skutečná auta a některé jejich vlastnosti nelze zcela bezchybně přenést do skutečné velikosti. Například se psalo, že McLaren měl (mimo jiné) problémy s aerodynamikou letošního vozu díky odlišnému tvarovému chování zmenšených pneumatik.
Ono jde o to, že v tunelu se nesmí testovat auta v životní velikosti, ale modely v 50, max. v 60% jejich skutečné velikosti (pokud se v těch číslech nepletu). Tyto modely se chovají jinak, než skutečná auta a některé jejich vlastnosti nelze zcela bezchybně přenést do skutečné velikosti. Například se psalo, že McLaren měl (mimo jiné) problémy s aerodynamikou letošního vozu díky odlišnému tvarovému chování zmenšených pneumatik.
uzivatel000190
23:27 04.08.2013 194.228.20.XXX
díky Super, článek a navíc se proti logice nedá nic namítat. Jen z laického hlediska, pro mě tunel nemusí vylučovat to, že auto už je na limitu, co když jim právě u nových dílů potvrzoval, že se proudění vzduch/plynů z výfuků zlepšuje a opak byl pravdou?
Tak jako tak mě přijde pokud to tak je, spíše velice nepravděpodobné, pokud jsou na limitu a ostatní ne s tím něco udělat...
Tak jako tak mě přijde pokud to tak je, spíše velice nepravděpodobné, pokud jsou na limitu a ostatní ne s tím něco udělat...
Aktuálně
Poslední závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 19.05.2024
GP Emilia Romagna 63 kol (309.049 km)
Autodromo Enzo e Dino Ferraridní | hod | min | sek