DISKUZE K ČLÁNKU Proč Ferrari přešlapuje na místě? Analýza problémů vozu F138

Každý rok je to ten stejný obrázek. Od určitého bodu v sezoně se Ferrari přestane dařit. Vloni se mu přestalo dařit po letní pauze. Letos, zdá se, tato situace nastala ještě dříve. Může za to koncept auta?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Proč Ferrari přešlapuje na místě? Analýza problémů vozu F138

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 27, poslední 06.08.2013 11:40 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovalo 11 lidí) 04.08.2013 16:17
Jak se kalibruje aerodynamický tunel? Já si… »
» daaviid23 (Hlasovalo 7 lidí) 05.08.2013 10:49
článek pěkný článek ... ale jen měl zarazilo: … »
» Ferda (Hlasovali 5 lidé) 04.08.2013 18:43
Velice dobrá připomínka. 01 Měření průhybu je… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

anonym

90.179.29.XXX
Uvidíme co dál ale já věřím že Ferrari ještě zabojuje! 01

+ 1 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Ja si myslím, že u Ferrari vždy chýbal k úspechu len malý kúsok,.. ...a to bola neschopnosť osobnosti v rozhodovaní, vniesť do procesu prvok, ktorý tam chýbal a ktorý bol viditeľný v iných tímoch, napr. ao u Lotusu. Toto by malo byť minulosťou príchodom Jamesa do Farrri a jeho post v celkovej jeho štruktúre, ktorý túto funkciu v plnej miere do budúcnosti zabezpečí a zaručí, preto by sme mali na ovocie, ktoré táto zmena prinesie už v druhej polovici sezóny, počkať. 01

+ 5 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Honza33

Honza33

212.79.108.XXX
McLaren Je to takovy kdyby clanek s dobrou uvahou o vyvoji vozu Ferrari. Podle me loni mel nejrychlejsi auto Mclaren.
Kdyby nemeli takovou poruchovost a nedoslo k sestreleni Hama vyhrali by oba sampionaty s prehledem jiz tri zavody pred koncem.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

plačkobijec

193.25.183.XXX
Spíš by se Ferrari mělo zamyslet, kam jejich hlavní testovač a vývojář vede směr vývoje, neboť to vypadá, že opět do slepé uličky. Ferrari vyvýjí auto jen pro jednoho jezdce dle jeho zpětné vazby a výledek je .... Z nejrychlejšího auta je již rázem čtvrté nejrychlejší, a takový to má být mistr. 01 01 01 03

+ 3 / − 7

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

plačkobijec

193.25.183.XXX
Za první kontakt s Grosjeanem nemohl, to byly boží mlýny, ale u druhého kontaktu si Alfons o Kimiho auto rozšaloval vlastní auto sám!!! 01 01 01 03

+ 6 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Alonso tam skutečně dva kontakty měl. Jednou to bylo s Grosjeanem, podruhé s Kimim. Dokonce se spekulovalo o tom, že Lotus dostal zaplaceno od Red Bullu za to, aby Alonsa vyšachoval z boje o titul. Ty spekulace podporovalo i to, že Lotus, stejně jako Red Bull, bere motory od Renaultu. Byly to ale jenom spekulace. Minimálně Kimi by se k takovému kaskadérství nenechal přesvědčit.

+ 3 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

rock

37.188.225.XXX
Vidím to stejně (a to jsem fanda Alonsa). Jiná věc je, že stačilo i to jedno sestřelení...

+ 5 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Duncan66

89.29.32.XXX
autor asi mysli i onen kontakt s Kimim v Suzuce. Pokud je to fanda Ferrarri a Alonsa, tak tomu bude rikat "sestreleni". 13

+ 5 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

90.183.10.XXX
článek pěkný článek ...
ale jen měl zarazilo: "kdyby nebyl dvakrát sestřelen z trati" ???
já si teda pamatuju jen jedno sestřelení v Belgii

+ 7 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Inkognito

78.157.167.XXX
Ono to zas tak jednoduché není. Už jen základ, ta velká vrtule, vytváří turbulentní vzduch, který se liší od toho kterým projíždějí vozy F1. V tunelu se vlastne pohybuje vzduch, zatímco na dráze vůz samotný.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Duncan66

89.29.32.XXX
omlouvam se, s tim testovanim jsem to napsal spatne. U Ferrarri testujou pry tak, ze nejdrive jezdi auto s novinkami a potom nasadi nove dily pro korelaci a vyhodnoceni. Ale je tam problem, ze se prakticky vzdy trat zrychluje pogumenim a je proto narocne vyhodnotit, jestli novinky pomohly nebo je to zrychlenou trati a tak tapou a stoji na rozdil od konkurence, ktera nove dily nasazuje a zrychluje, Ferrarri stoji na miste.

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Duncan66

89.29.32.XXX
Problem Ferrarri Martin Blundell rikal po VC Madarska zajimave veci a nazory.
Podle nej je problem Ferrarri z velke casti zusoben tim, ze tam nemaji zadneho cloveka, ktery ma koule a rozhodne, ze se novinky nasadi i do zavodu ikdyby se nakonec ukazalo, ze nepomohly. Rikal, ze Ferrarri provadi testovani novych dilu jinak nez ostatni tymy. Narozdil od nich pry jeden vuz testuje novniky a druhy ma starou konfiguraci pro vyhodnoceni, jak moc ty novinky pomahaji. A kdyz vysledky nejsou uplne prukazne, tak vymeknou a radsi nasadi do kvaldy a zavodu starsi dily. Jsou jednoduse moc konzervativni a nemaji nikoho, kdo by na sebe vzal za nove dily celou odpovednost a rozhodl o jejich nasazeni do zavodu. U jinych tymu jako RB, Mercedes atd. pry nasadi novinky na obe auta a kdyz to neni katastrofa, tak je tam nechaji a diky tomu ikdyz obcas dily nefunguji uplne jak maji, tak jejich vyvoj jde rychleji dopredu, protoze stihnou vyzkouset vice novych variant a neboji se nasadit nove dily u kterych behem treninku neni prokazatelne zlepseni. Pry to ma zmenit prichod Allisona, ktery by mel byt tim muzem u Ferrarri, ktery na sebe dokaze vzit celou odpovednost a rozhodnout o nasazeni novych dilu.

Jinak vyborny clanek, dekuju 01

+ 5 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Mr_B

85.193.24.XXX
To už chceš po mě moc. Chtěl jsem jenom vysvětlit, že kalibrováním tunelu se ani tak nemyslí kalibrování "vrtule" a samotného tunelu (i když nějakým měřením a následnou úpravou určitě prochází i tato část), ale spíš přístrojů, které jsou umístěné na autě a sbírají data.

Ferrari už dlouho mluví o tom, že například v jejich aerotunelu nasbírají nějaká data, která ale následně neodpovídají skutečnosti. Tedy když umístí čidla na model do tunelu, přepočítají je na skutečnou velikost, tak při měření na skutečném voze jsou odlišná.

+ 5 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Prokop S.

Prokop S.

78.45.181.XXX
myslím, že to by dalo i na víc jak jeden článek.. 04

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
A jaké snímače se kalibrují a jak? Toť otázka která je zřejmá už v předmětu mého příspěvku.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Mr_B

85.193.24.XXX
Do aerotunelu se auta posílají proto, aby byla sesbírána data, která se následně zpracovávají. A pravě kalibrace snímačů a měřičů je to, co se na tunelu kalibruje tak, aby data co nevíc odpovídala skutečnému autu.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
A jaký vliv má velikost testovaného modelu na principu aerotunelu?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Mr_B

85.193.24.XXX
Koukám, že si to představuješ hodně jednoduše :-)

Ono jde o to, že v tunelu se nesmí testovat auta v životní velikosti, ale modely v 50, max. v 60% jejich skutečné velikosti (pokud se v těch číslech nepletu). Tyto modely se chovají jinak, než skutečná auta a některé jejich vlastnosti nelze zcela bezchybně přenést do skutečné velikosti. Například se psalo, že McLaren měl (mimo jiné) problémy s aerodynamikou letošního vozu díky odlišnému tvarovému chování zmenšených pneumatik.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

plačkobijec

46.13.250.XXX
Přesně tak, jinak vyčerpaný potenciál nemá auto, ale Alfons!!! 01 01 01 03

+ 6 / − 17

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000190

uzivatel000190

194.228.20.XXX
díky Super, článek a navíc se proti logice nedá nic namítat. Jen z laického hlediska, pro mě tunel nemusí vylučovat to, že auto už je na limitu, co když jim právě u nových dílů potvrzoval, že se proudění vzduch/plynů z výfuků zlepšuje a opak byl pravdou?
Tak jako tak mě přijde pokud to tak je, spíše velice nepravděpodobné, pokud jsou na limitu a ostatní ne s tím něco udělat...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama