DISKUZE K ČLÁNKU Proč Ferrari přešlapuje na místě? Analýza problémů vozu F138

Každý rok je to ten stejný obrázek. Od určitého bodu v sezoně se Ferrari přestane dařit. Vloni se mu přestalo dařit po letní pauze. Letos, zdá se, tato situace nastala ještě dříve. Může za to koncept auta?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Proč Ferrari přešlapuje na místě? Analýza problémů vozu F138

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 27, poslední 06.08.2013 11:40 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovalo 11 lidí) 04.08.2013 16:17
Jak se kalibruje aerodynamický tunel? Já si… »
» daaviid23 (Hlasovalo 7 lidí) 05.08.2013 10:49
článek pěkný článek ... ale jen měl zarazilo: … »
» Ferda (Hlasovali 5 lidé) 04.08.2013 18:43
Velice dobrá připomínka. 01 Měření průhybu je… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

        • Mr_B

          85.193.24.XXX
          Koukám, že si to představuješ hodně jednoduše :-)

          Ono jde o to, že v tunelu se nesmí testovat auta v životní velikosti, ale modely v 50, max. v 60% jejich skutečné velikosti (pokud se v těch číslech nepletu). Tyto modely se chovají jinak, než skutečná auta a některé jejich vlastnosti nelze zcela bezchybně přenést do skutečné velikosti. Například se psalo, že McLaren měl (mimo jiné) problémy s aerodynamikou letošního vozu díky odlišnému tvarovému chování zmenšených pneumatik.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            46.47.176.XXX
            A jaký vliv má velikost testovaného modelu na principu aerotunelu?

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mr_B

              85.193.24.XXX
              Do aerotunelu se auta posílají proto, aby byla sesbírána data, která se následně zpracovávají. A pravě kalibrace snímačů a měřičů je to, co se na tunelu kalibruje tak, aby data co nevíc odpovídala skutečnému autu.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Ferda

                Ferda

                46.47.176.XXX
                A jaké snímače se kalibrují a jak? Toť otázka která je zřejmá už v předmětu mého příspěvku.

                + 2 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Prokop S.

                  Prokop S.

                  78.45.181.XXX
                  myslím, že to by dalo i na víc jak jeden článek.. 04

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • Mr_B

                  85.193.24.XXX
                  To už chceš po mě moc. Chtěl jsem jenom vysvětlit, že kalibrováním tunelu se ani tak nemyslí kalibrování "vrtule" a samotného tunelu (i když nějakým měřením a následnou úpravou určitě prochází i tato část), ale spíš přístrojů, které jsou umístěné na autě a sbírají data.

                  Ferrari už dlouho mluví o tom, že například v jejich aerotunelu nasbírají nějaká data, která ale následně neodpovídají skutečnosti. Tedy když umístí čidla na model do tunelu, přepočítají je na skutečnou velikost, tak při měření na skutečném voze jsou odlišná.

                  + 5 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
    • Inkognito

      78.157.167.XXX
      Ono to zas tak jednoduché není. Už jen základ, ta velká vrtule, vytváří turbulentní vzduch, který se liší od toho kterým projíždějí vozy F1. V tunelu se vlastne pohybuje vzduch, zatímco na dráze vůz samotný.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama