DISKUZE K ČLÁNKU Proč Ferrari přešlapuje na místě? Analýza problémů vozu F138

Každý rok je to ten stejný obrázek. Od určitého bodu v sezoně se Ferrari přestane dařit. Vloni se mu přestalo dařit po letní pauze. Letos, zdá se, tato situace nastala ještě dříve. Může za to koncept auta?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Proč Ferrari přešlapuje na místě? Analýza problémů vozu F138

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 27, poslední 06.08.2013 11:40 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovalo 11 lidí) 04.08.2013 16:17
Jak se kalibruje aerodynamický tunel? Já si… »
» daaviid23 (Hlasovalo 7 lidí) 05.08.2013 10:49
článek pěkný článek ... ale jen měl zarazilo: … »
» Ferda (Hlasovali 5 lidé) 04.08.2013 18:43
Velice dobrá připomínka. 01 Měření průhybu je… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • anonym

    90.179.29.XXX
    Uvidíme co dál ale já věřím že Ferrari ještě zabojuje! 01

    + 1 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Ja si myslím, že u Ferrari vždy chýbal k úspechu len malý kúsok,.. ...a to bola neschopnosť osobnosti v rozhodovaní, vniesť do procesu prvok, ktorý tam chýbal a ktorý bol viditeľný v iných tímoch, napr. ao u Lotusu. Toto by malo byť minulosťou príchodom Jamesa do Farrri a jeho post v celkovej jeho štruktúre, ktorý túto funkciu v plnej miere do budúcnosti zabezpečí a zaručí, preto by sme mali na ovocie, ktoré táto zmena prinesie už v druhej polovici sezóny, počkať. 01

    + 5 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Honza33

    Honza33

    212.79.108.XXX
    McLaren Je to takovy kdyby clanek s dobrou uvahou o vyvoji vozu Ferrari. Podle me loni mel nejrychlejsi auto Mclaren.
    Kdyby nemeli takovou poruchovost a nedoslo k sestreleni Hama vyhrali by oba sampionaty s prehledem jiz tri zavody pred koncem.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • daaviid23

    daaviid23

    90.183.10.XXX
    článek pěkný článek ...
    ale jen měl zarazilo: "kdyby nebyl dvakrát sestřelen z trati" ???
    já si teda pamatuju jen jedno sestřelení v Belgii

    + 7 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      89.29.32.XXX
      autor asi mysli i onen kontakt s Kimim v Suzuce. Pokud je to fanda Ferrarri a Alonsa, tak tomu bude rikat "sestreleni". 13

      + 5 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • rock

      37.188.225.XXX
      Vidím to stejně (a to jsem fanda Alonsa). Jiná věc je, že stačilo i to jedno sestřelení...

      + 5 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Duncan66

    89.29.32.XXX
    Problem Ferrarri Martin Blundell rikal po VC Madarska zajimave veci a nazory.
    Podle nej je problem Ferrarri z velke casti zusoben tim, ze tam nemaji zadneho cloveka, ktery ma koule a rozhodne, ze se novinky nasadi i do zavodu ikdyby se nakonec ukazalo, ze nepomohly. Rikal, ze Ferrarri provadi testovani novych dilu jinak nez ostatni tymy. Narozdil od nich pry jeden vuz testuje novniky a druhy ma starou konfiguraci pro vyhodnoceni, jak moc ty novinky pomahaji. A kdyz vysledky nejsou uplne prukazne, tak vymeknou a radsi nasadi do kvaldy a zavodu starsi dily. Jsou jednoduse moc konzervativni a nemaji nikoho, kdo by na sebe vzal za nove dily celou odpovednost a rozhodl o jejich nasazeni do zavodu. U jinych tymu jako RB, Mercedes atd. pry nasadi novinky na obe auta a kdyz to neni katastrofa, tak je tam nechaji a diky tomu ikdyz obcas dily nefunguji uplne jak maji, tak jejich vyvoj jde rychleji dopredu, protoze stihnou vyzkouset vice novych variant a neboji se nasadit nove dily u kterych behem treninku neni prokazatelne zlepseni. Pry to ma zmenit prichod Allisona, ktery by mel byt tim muzem u Ferrarri, ktery na sebe dokaze vzit celou odpovednost a rozhodnout o nasazeni novych dilu.

    Jinak vyborny clanek, dekuju 01

    + 5 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      89.29.32.XXX
      omlouvam se, s tim testovanim jsem to napsal spatne. U Ferrarri testujou pry tak, ze nejdrive jezdi auto s novinkami a potom nasadi nove dily pro korelaci a vyhodnoceni. Ale je tam problem, ze se prakticky vzdy trat zrychluje pogumenim a je proto narocne vyhodnotit, jestli novinky pomohly nebo je to zrychlenou trati a tak tapou a stoji na rozdil od konkurence, ktera nove dily nasazuje a zrychluje, Ferrarri stoji na miste.

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000190

    uzivatel000190

    194.228.20.XXX
    díky Super, článek a navíc se proti logice nedá nic namítat. Jen z laického hlediska, pro mě tunel nemusí vylučovat to, že auto už je na limitu, co když jim právě u nových dílů potvrzoval, že se proudění vzduch/plynů z výfuků zlepšuje a opak byl pravdou?
    Tak jako tak mě přijde pokud to tak je, spíše velice nepravděpodobné, pokud jsou na limitu a ostatní ne s tím něco udělat...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petis

    188.175.48.XXX
    "..kdyby nebyl dvakrát sestřelen z trati..." článek psal zřejmě nezaujatý fanda FA03 Jinak ale zajímavá úvaha o vyčerpaném potenciálu letošního vozu Ferrari, možná na tom něco bude.

    + 6 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • plačkobijec

      46.13.250.XXX
      Přesně tak, jinak vyčerpaný potenciál nemá auto, ale Alfons!!! 01 01 01 03

      + 6 / − 17

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • plačkobijec

      193.25.183.XXX
      Spíš by se Ferrari mělo zamyslet, kam jejich hlavní testovač a vývojář vede směr vývoje, neboť to vypadá, že opět do slepé uličky. Ferrari vyvýjí auto jen pro jednoho jezdce dle jeho zpětné vazby a výledek je .... Z nejrychlejšího auta je již rázem čtvrté nejrychlejší, a takový to má být mistr. 01 01 01 03

      + 3 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • plačkobijec

    46.13.250.XXX
    Chyba v článku "Fernando Alonso i tak dokázal bojovat o titul až do konce a kdyby nebyl dvakrát sestřelen z trati a v Monze kvůli defektu nepřišel o pole position, tak ho asi i získal." Co je tohle za nesmysl!! 01 01 01 03

    + 19 / − 22

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Alonso tam skutečně dva kontakty měl. Jednou to bylo s Grosjeanem, podruhé s Kimim. Dokonce se spekulovalo o tom, že Lotus dostal zaplaceno od Red Bullu za to, aby Alonsa vyšachoval z boje o titul. Ty spekulace podporovalo i to, že Lotus, stejně jako Red Bull, bere motory od Renaultu. Byly to ale jenom spekulace. Minimálně Kimi by se k takovému kaskadérství nenechal přesvědčit.

      + 3 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • plačkobijec

        193.25.183.XXX
        Za první kontakt s Grosjeanem nemohl, to byly boží mlýny, ale u druhého kontaktu si Alfons o Kimiho auto rozšaloval vlastní auto sám!!! 01 01 01 03

        + 6 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • neon

    83.208.243.XXX
    dekujeme ..;) 01

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    94.112.101.XXX
    Skvělé Díky za článek!

    + 6 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Jak se kalibruje aerodynamický tunel? Já si představuje aerotunel jako velkou rouru, na keré je z jedné strany velký ventilátor který dělá vítr a jedinou věc, která se dá kalibrovat je rychlost proudění vzduchu.
    Tolik základ tunelu.
    Další věci jsou už pouze ty dlouhé cigaretle, kterými se dodává kouř na přesně určené místa, aby jsme zřetelně viděli jak kouř obeplová části vozidla a kde dochází nežádaným turbulencím, které vůz zpomalují.
    Na samotném tunelu se snad dá upravit pouze jeho průměr, vzhledem k velikostí modelu, který je FIA povolený. Lopatky a a rychlost otáčení ventilátoru a clona na výstupu tunelu. Délka tunelu.Toť vše.
    Další věci je už pouze rozmístění kamer na snímaní a zaznamenání turbulencí. K tomu bych ještě přidal Pipotovy trubice, které měří skutečnou rychlos vzduchu a teploměry, které zase měří teplotu vzduchu, která taky může mít díky termice nějaký vliv.
    žádné jiné důležité zařízení mě už nenapadá.

    Vlastně ano a tím jsou počítače, kde se hodnoty ukládají a především lidé s dobrými očima, kteří by už během testu mohli rozpoznat, kde je to víření vzduchu větší než je zdrávo.

    + 11 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Indy

      81.200.55.XXX
      Někde jsem četl, že se ještě měří průhyb materiálu a délka vláken přes úchylkoměry v závislosti na rychlosti proudění. V některých tunelech prý testované modely natáčejí. Každopádně tunel Red Bullu uměl průhyb křídla změřit moc dobře 04

      + 5 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        Velice dobrá připomínka. 01 Měření průhybu je hodně důležitá věc, především u předních křídel. Technický problém v tom ale nevidím. Stačí použít nivelační laser, který má kdejaký maltochlust a na měřené části udělat rysky.

        + 5 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama