DISKUZE K ČLÁNKU Whiting: Vozy budou příští rok až o 3 sekundy pomalejší, palivo jim na trati nebude docházet

Závodní ředitel FIA Charlie Whiting hovoří o tom, co můžeme očekávat v příští zlomové sezóně, kdy vozy budou pohánět nové motory. Změny doznají také pravidla pro aerodynamiku či trestní systém pilotů.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Whiting: Vozy budou příští rok až o 3 sekundy pomalejší, palivo jim na trati nebude docházet

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 33, poslední 05.07.2013 13:26 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovalo 15 lidí) 03.07.2013 12:59
Dočkáme se toho, že auta v doprovodných… »
» uzivatel001000 (Hlasovalo 9 lidí) 03.07.2013 14:02
Souhlasím, jen ať to platí celý kalendářní rok,… »
» Mike17 (Hlasovalo 6 lidí) 03.07.2013 15:59
To říkal tuším po Španělsku, kde museli kvůli… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

anonym

89.190.61.XXX
No ona právě aerodynamika dělá auto F1 a přetížení 5G v zatáčkách.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

89.190.61.XXX
Třeba takový Caparo T1, kdyby se upravilo tak cca na 1000ps, třeba přidáním biturba, tak už by stíhat mohlo.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

89.190.61.XXX
No ale ty převody musí zůstat v závodě stejný, jako v kvalifikaci a tím by na to v kvaldě doplatil.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
B2SoS

B2SoS

193.165.69.XXX
Já si to zase pamatuju tak, že sice musí nahlásit převodové stupně předem na celou sezonu, ale ne jen jednu jejich sadu - že se mohou lišit pro jednotlivé závody. Nebo je to tak teď a "nabudúce" se to mění na jedno nastavení na celou sezonu?

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

zlo

92.225.53.XXX
Já očekávám, že většina týmů nastaví maximálku na pouhých cca 325 km/h. To je totiž rychlost, která se dá dosáhnout ne většině okruhů. Půjdou vyřazovací metodou. Proč nastavit osmičku třeba na 360, když to využijí pouze na Monze? Zaměří se na akceleraci. Dobrým příkladem je Vettelovo nastavení na Monze v roce 2011. Měl krátké převody, které něsly nad 326 km/h. Téhle rychlosti ale dosahoval velice rychle a na omezovač jel více než polovinu cílové rovinky. Stejně ho nikdo nemohl předjet, jelikož když se k němu mnohem rychlejší auta přiblížila, už se brzdilo.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

178.255.168.XXX
Blbost! Vůz F1 má a zatím pořád bude mít takový poměr výkon/hmotnost a takový přítlak, že mu za rovných podmínek žádný sebeupravenější cesťák nebo supersport ani omylem nenaseká.

Jestli je někdo trotl, tak leda člověk, který si myslí, že mohou rekordy padat donekonečna. Nemohou! Stále rychlejší auta by znamenala nutnost změny bezpečnostních standardů, potažmo rozsáhlé úpravy všech okruhů apod. To je s ohledem na současnou ekonomickou situaci naprostá utopie. 20

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

XR

109.81.245.XXX
Přesně tak. Někde se o tom tady už psalo. Prostě v Monaku třeba nebudou ten osmý rychlostní stupeň vůbec využívat.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Andy

62.168.11.XXX
Tomu dost dobře nedokážu porozumět. Stejný převodový poměry pro Monaco i Monzu? 20 Co to zase vymysleli...?

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000190

uzivatel000190

194.228.20.XXX
On podle mě srovnával kvalifikační gp2 a závodní tempo f1.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

PC

212.47.2.XXX
Tak to naopak upadnou současní nejčastější vítězové kvalifikací, protože každý se bude raději soustředit na vlastní závod,ne? A samotná kvalifikace napoví, kdo se jak umístí v závodě.....

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

PC

212.47.2.XXX
Rozhodně to není nijak ekonomická cesta. Vývoj i cena všech těch dodatečných "hejblátek" zákonitě musí být mnohem dražší, než vývoj a stavba "čistého a jednoduchého" motoru. A tím, že není limitováno množství vezeného pali mě fakt dostali! Copak si myslí, že ho někdo bude s sebou vozit jako zbytečnou mrtvou zátěž, jen proto, aby mu možná někde někdy trochu paliva nescházelo?! 18

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

XR

109.81.245.XXX
Ano, budou osmistupňové s převodovými poměry předem zvolenými na celou sezónu.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

NsT

85.70.60.XXX
Ti myslíš vazne tu 8stupnovou převodovku?????? 17

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

zlo

92.225.53.XXX
2014 Myslím, že rekordy budou padat v kvalifikacích. Pochopitelně bude hodně záležet na pneumatikách. Dalo by se čekat, že nahoru půjdou i maximální rychlosti, ale s ohledem na pevné nastavení nových osmistupňových převodovek těžko předvídat.
Pokud budou kvalitní pneu, časy v závodě podle mě budou podobné jako letos. Auta budou výrazně méně natankovaná a více umožní jízdu na limitu.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
hixaxon

hixaxon

86.49.108.XXX
A já bych neosekával vůbec nic a k výkonnějšímu ERS nechal průtok na stávajících hodnotách (150kg/závod? nevím jistě). Jen ať z těch motorů vytáhnou vše co jen půjde. 14

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
To říkal tuším po Španělsku, kde museli kvůli šetření gum jezdit několik sekund na kolo pod možnosti vozu. Za normálních okolností je rozdíl větší. A těch 3s bych se nebál, už v průběhu první sezony část podle mě doženou vylepšováním vozů.

+ 6 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

109.81.245.XXX
To naštěstí jen u Ferrari 12

+ 5 / − 7

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

78.111.126.XXX
No tak samozrejme,ze budou pomalejsi a palivo jim nebude dochazet,kdyz pojedou na 50% vykonu :(

+ 1 / − 7

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Andrej

195.168.231.XXX
Tvar monopostov Niekde som vyčítal, že monoposty sa budú podobať tým zo starších rokov. Užšie krídla bez prídávných krídel, zadné krídla by mali byť nižšie, tak uvidíme :) Celkovo by mali byť viac podobne tým starým. Nosy by mali byť nižšie, neviem čo to bude ako v rokoch 200.-2008 alebo ako v roku 2009. No každopádne sa nechajme prekvapiť :)

+ 5 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

NsT

85.70.60.XXX
F1 vs. běžná produkční auta Aby se v budoucnosti nestalo, že nějaký frája s upraveným vozítkem naseká !!!eFjedničku!!! na zadek. Ti trotlové z FIA svými nařízeními mají k tomuto nakročeno...

+ 9 / − 13

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama