DISKUZE K ČLÁNKU Whiting: Vozy budou příští rok až o 3 sekundy pomalejší, palivo jim na trati nebude docházet

Závodní ředitel FIA Charlie Whiting hovoří o tom, co můžeme očekávat v příští zlomové sezóně, kdy vozy budou pohánět nové motory. Změny doznají také pravidla pro aerodynamiku či trestní systém pilotů.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Whiting: Vozy budou příští rok až o 3 sekundy pomalejší, palivo jim na trati nebude docházet

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 33, poslední 05.07.2013 13:26 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovalo 15 lidí) 03.07.2013 12:59
Dočkáme se toho, že auta v doprovodných… »
» uzivatel001000 (Hlasovalo 9 lidí) 03.07.2013 14:02
Souhlasím, jen ať to platí celý kalendářní rok,… »
» Mike17 (Hlasovalo 6 lidí) 03.07.2013 15:59
To říkal tuším po Španělsku, kde museli kvůli… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • zlo

    92.225.53.XXX
    2014 Myslím, že rekordy budou padat v kvalifikacích. Pochopitelně bude hodně záležet na pneumatikách. Dalo by se čekat, že nahoru půjdou i maximální rychlosti, ale s ohledem na pevné nastavení nových osmistupňových převodovek těžko předvídat.
    Pokud budou kvalitní pneu, časy v závodě podle mě budou podobné jako letos. Auta budou výrazně méně natankovaná a více umožní jízdu na limitu.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • NsT

      85.70.60.XXX
      Ti myslíš vazne tu 8stupnovou převodovku?????? 17

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • XR

        109.81.245.XXX
        Ano, budou osmistupňové s převodovými poměry předem zvolenými na celou sezónu.

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • PC

          212.47.2.XXX
          Tak to naopak upadnou současní nejčastější vítězové kvalifikací, protože každý se bude raději soustředit na vlastní závod,ne? A samotná kvalifikace napoví, kdo se jak umístí v závodě.....

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Andy

          62.168.11.XXX
          Tomu dost dobře nedokážu porozumět. Stejný převodový poměry pro Monaco i Monzu? 20 Co to zase vymysleli...?

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • XR

            109.81.245.XXX
            Přesně tak. Někde se o tom tady už psalo. Prostě v Monaku třeba nebudou ten osmý rychlostní stupeň vůbec využívat.

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • zlo

              92.225.53.XXX
              Já očekávám, že většina týmů nastaví maximálku na pouhých cca 325 km/h. To je totiž rychlost, která se dá dosáhnout ne většině okruhů. Půjdou vyřazovací metodou. Proč nastavit osmičku třeba na 360, když to využijí pouze na Monze? Zaměří se na akceleraci. Dobrým příkladem je Vettelovo nastavení na Monze v roce 2011. Měl krátké převody, které něsly nad 326 km/h. Téhle rychlosti ale dosahoval velice rychle a na omezovač jel více než polovinu cílové rovinky. Stejně ho nikdo nemohl předjet, jelikož když se k němu mnohem rychlejší auta přiblížila, už se brzdilo.

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • B2SoS

                B2SoS

                193.165.69.XXX
                Já si to zase pamatuju tak, že sice musí nahlásit převodové stupně předem na celou sezonu, ale ne jen jednu jejich sadu - že se mohou lišit pro jednotlivé závody. Nebo je to tak teď a "nabudúce" se to mění na jedno nastavení na celou sezonu?

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • anonym

                89.190.61.XXX
                No ale ty převody musí zůstat v závodě stejný, jako v kvalifikaci a tím by na to v kvaldě doplatil.

                + 0 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • anonym

    78.111.126.XXX
    No tak samozrejme,ze budou pomalejsi a palivo jim nebude dochazet,kdyz pojedou na 50% vykonu :(

    + 1 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Andrej

    195.168.231.XXX
    Tvar monopostov Niekde som vyčítal, že monoposty sa budú podobať tým zo starších rokov. Užšie krídla bez prídávných krídel, zadné krídla by mali byť nižšie, tak uvidíme :) Celkovo by mali byť viac podobne tým starým. Nosy by mali byť nižšie, neviem čo to bude ako v rokoch 200.-2008 alebo ako v roku 2009. No každopádne sa nechajme prekvapiť :)

    + 5 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • NsT

    85.70.60.XXX
    F1 vs. běžná produkční auta Aby se v budoucnosti nestalo, že nějaký frája s upraveným vozítkem naseká !!!eFjedničku!!! na zadek. Ti trotlové z FIA svými nařízeními mají k tomuto nakročeno...

    + 9 / − 13

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      178.255.168.XXX
      Blbost! Vůz F1 má a zatím pořád bude mít takový poměr výkon/hmotnost a takový přítlak, že mu za rovných podmínek žádný sebeupravenější cesťák nebo supersport ani omylem nenaseká.

      Jestli je někdo trotl, tak leda člověk, který si myslí, že mohou rekordy padat donekonečna. Nemohou! Stále rychlejší auta by znamenala nutnost změny bezpečnostních standardů, potažmo rozsáhlé úpravy všech okruhů apod. To je s ohledem na současnou ekonomickou situaci naprostá utopie. 20

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        89.190.61.XXX
        Třeba takový Caparo T1, kdyby se upravilo tak cca na 1000ps, třeba přidáním biturba, tak už by stíhat mohlo.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Qay

    212.108.4.XXX
    z toho jsem jelen vozy mohou natankovat bez omezení, ale v závodě mohou spotřebovat pouze předem určené množství, takže pak se bude z vozů všechno palivo odčerpávat... ale pokud vím, tak vše z vozu nikdy nedostanete, takže pokud to bude na hraně... takže pokud budete mít natankováno 120kg a v závodě můžete spotřebovat 100kg, tak musíte po závodě z formule dostat 20kg, ať se děje co se děje a kontrolní vzorek se bude odebírat z tohoto přebytku, nebo mimo něj? taky něco zůstane ve vedení, čerpadle....

    stejně tak možná budou o přestupech spolurozhodovat trestné body - určitě je rozdíl kupovat pilota,
    kterému k trestu chybí 1 bod, nebo pilota s čistým štítem

    + 5 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • rock

      37.188.237.XXX
      Ve článku se píše, že auta budou mít v nádržích nainstalovaný průtokoměr FIA k měření maximálního průtoku - nevidím důvod, proč by ho nemohli použít i ke změření celkové spotřeby, takže by to mohlo jít i bez odčerpávání.

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Tak ako v F1, tak aj GP2... atď. sa chystajú zmeny,... ....tak nie je pravda, že F1 sa dostane na úroveň GP2 v rýchlosti na kolo. Na to pozor ! 14

    + 5 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • skejpa

    skejpa

    89.102.107.XXX
    Už se nemůžu dočkat :) Upřímně řečeno se strašně těším na to, až některý z top monopostů příští sezóny zajede nějaké měřené kolo. Trochu mě mrzí to velké omezení aerodynamiky protože jsem tak trochu doufal, že nové motory, ač to jsou 1.6ky, poskytnou větší výkon než motory stávající a konečně zase začnou padat rekordy na tratích :) Ale třeba se mýlím :)

    + 5 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama