DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari o výzvách spojených s vývojem nových motorů, obává se přílišného šetření paliva

Ferrari hovoří o výzvách spojených s vývojem nových 1,6litrových V6 turbomotorů pro příští sezónu Formule 1.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ferrari o výzvách spojených s vývojem nových motorů, obává se přílišného šetření paliva

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 37, poslední 05.07.2013 21:21 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001000 (Hlasovali 4 lidé) 02.07.2013 17:02
Galerka pod článkem Tak galerka pod článkem je… »
» Pepan (Hlasovali 3 lidé) 03.07.2013 11:24
Strejce z FIA bych vůbec nepodezíral, že mají… »
» Pepan (Hlasovali 2 lidé) 03.07.2013 12:08
Bernie je obchodník a snaží se z F1 vytřískat… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • anonym

      85.237.227.XXX
      Redakcia otázka? To ako fakt - turbo čo má 25tisíc otáčok? - to je strašne málo - ak je to pravda tak to by ma zaujímalo prečo iba toľko.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Je to zlý preklad,... ...je to dolná hranica otáčok, pod ktoré Turbo nesmie klesnúť, aby kompreor turbokompresoru dodal motoru potrebný tlak a objem preplňovaného vzduchu a takto je aj naprogramovaná aj centrálna jednotka, ktorá zabezpečuje spoluprácu motora a turbokomresoru. Totiž pri natočení monopostu, mi nabehne najprv tlak ojejového čerpadla hydrodynamických ložísk turbokompresoru na požadovaný tlak, aby v nich nebolo trenie hriadeľa o púzdra, potom trakčný elektromoror cez spojku roztočí rotor turbokompresoru na otáčky 25 000 ot./min. a motor sa natočí a udržuje na 10 500 ot./min., centrálnou jednotkou, lebo jeho pracovná oblasť je 10 500-15 000 ot./min. Vtip je totiž v tom, že ión-lítiové batérie sú dobíjané vtedy cez MGUH, keď auto akceleruje na rovinkách a rýchlych zátačkách a Turbo sa toztáča od 25 000 ot./min. nahor a marí sa v ňom nadbytočná mechanická práca na elektickú a pri brzdení zase cez MGUK, čím je tento systém dokonalejší ako predchodzí, lebo k dispozícii je vždy k upotrebeniu 4MJ elektrickej energie k predbiehaniu, alebo bráneniu pozície. 01 Dúfam, že teraz to bude každému jasné, lebo systémy MGUK a MGUH nikdy nepracujú súčastne, ale sa svo výrobe elekrickej energie striedajú. Ako dvaja páni, na jednej dáme. 11

        + 4 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          109.81.245.XXX
          To, že to je pro tebe nové neznamená, že je to zlý překlad. Originál: "Turbo is a new type which runs to 25,000 rpm and is definitely something absolutely new." [odkaz na stránku]

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kapor

            194.160.178.XXX
            Tak to písal niekto,... ...kto tomu absolutne nerozumel a je to potom to isté, lebo z hľadiska techniky je to nemysliteľné a takýmto názorom sa môžu stotožniť len ľudia, čo tomu absolutne nerozumejú. Buhužiaľ.

            + 3 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • XR

              109.81.245.XXX
              Kapore, to je citace Marmoriniho. Uvedlo ji na svých oficiálních stránkách Ferrari. Ty si myslíš, že tomu šéf vývoje motorů "absolutně nerozumí?" Nezlob se na mě, věřil bych spíše mu než tobě, byť možná máš určité technické vzdělání.

              + 3 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Kapor

                194.160.178.XXX
                Je to hlúposť, alebo dezinformácia,... ...lebo ak by si si pozrel katalog dodávaných turbokompresorov, tak zistíš, že s rozsahom otáčok 0-25.000 ot./min, k dodávaným pracovným tlakom a objemu motoru, tam nikde nenájdeš. (KKK, Garet, ...atď.) 18

                + 3 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • AAA

    178.41.52.XXX
    No takže už vieme, že Ferrari má problémy so spotrebou 04

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Ja si nemyslím, že kameň úrazu nových motorov bude spotreba a ani spoľahlivosť,.. ...lebo je to motor s priamym vstrekovaním a vstrekovanie je vysoktlaké, pričom sa bude spaľovať chudobná zmes (lambda=1,2) a vstrekov bude podľa potreby toľlo, koľko ich dovolí vstrekovacia jednotka, za zdvih 5 až 7-dem, záleží to na jeho zaťažení od charakteru trate. Nebude to záležať len od motora, ale aj podporných systémov MGUK a MGUH a od toho, aby si tímy rozvrhli tipy okruhov a k správnemu nastaveniu motora určili správne prevody prevodovky tak, aby potom, túto sústavu motor V1,6 Turbo + ERS + prevodovka mohli len prehodiť a doladiť program riadiacej jednotky, podľa podmienok, za akých sa kvalifikácia a závod pôjde na konkrétnej trati. Kto to zvládne najlepšie, ten bude kráľ. Ak na to nemá Ferrari dostatok ľudí, vždy je niekto voľný z branže, kto sa dá kúpiť, preto ja nevidím nikde problém, ak o ňom nehovorí Renault a ani Mercedes. 01

    + 4 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      89.190.61.XXX
      Lambda 1,2 k tomu turbo a 15000 ot/min., to by tak akorát propálili písty.03

      + 2 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Ako si na to prišiel,... ...piest prepáliš skôr pri bohatej zmesy a nie chudobnej. Nemáš absolutne pravdu. 02

        + 4 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          89.190.61.XXX
          To je právě blbost, bohatší směsí se píst chladí, palivo odebírá skupenské teplo při odpařování.

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kapor

            194.160.178.XXX
            Ale nie v závodnom motore V8,... ...ktorý pracuje pri vyšších teplotách na hrane samozápalu, kde by podľa teba malo horieť naraz večšie množstvo paliva naraz, teda bohatá zmes, len preto aby si chladil piest, ako to prezentuješ ty, ... sa to nerobí preto, lebo čím menej paliva na závod v nádrži, tým lepšie časy na kolo a bolo by veľkým prepichom voziť o niekoľko litrov paliva viac a byť pomalší v závode len preto, že nejaký imbecil, chce lepšie chladiť piest a preto doporučil v motoroch F1 používať bohatú zmes. Nemyslíš ? Lebo v posledných 5 rokoch k žiadnemu prepalu piestu v F1 nedošlo a nebude to ani u motorov Turbo, lebo pôjde o usmernené vstreky, ktoré budú zaručovať postupné horenie a lepšiu premenu na mechanickú prácu a menšie telelné straty. Aj u bežných aut sa to už rieši systémom GDI. ... vyhľadaj si to niekde, aby si mal o tom aspoň dunst. 02
            Příspěvek byl redakčně upraven.

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              89.190.61.XXX
              Píšeš nesmysly. K propálení pístu nedochází, protože nikdo nepoužívá tvoju chudobnů směs, v závodních motorech se používá spíš bohatší, protože je pak vyšší výkon, lambda cca 0,8 až 0,9 a pořád se to vyplatí i za cenu vyšší spotřeby a hmotnosti na startu. A v sérii se vrstvená ochuzená směs používá jenom u atmosférických motorů, turbo používá vždy homogení směs, měl by sis o tom něco zjistit a postupné horenie je u zážehovýho motoru snad vždycky, jestli teda nemyslels, že to budou nafťáky.03

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Kapor

                194.160.178.XXX
                Nie DGI nie je nafták ! 11 18

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Kapor

                  194.160.178.XXX
                  Oprava GDI je to. Si prečítaj (nájdeš to cz gooogle.cz a napíš systém vstrekovania GDI), ... 18
                  Příspěvek byl redakčně upraven.

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
        • Arnoux

          89.24.14.XXX
          Zase plácáš hovadiny.Chudá směs žere písty ne bohatá.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama