DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari o výzvách spojených s vývojem nových motorů, obává se přílišného šetření paliva
Ferrari hovoří o výzvách spojených s vývojem nových 1,6litrových V6 turbomotorů pro příští sezónu Formule 1.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ferrari o výzvách spojených s vývojem nových motorů, obává se přílišného šetření paliva
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001000
(Hlasovali 4 lidé)
02.07.2013 17:02
Galerka pod článkem Tak galerka pod článkem je… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
anonymous
12:54 04.07.2013 193.86.121.XXXJak přišli na podobný výkon mi teda uniká. Když dnes, jak se píše v článku má motor cca 750 koní + 80 KERS, tak je to 750k celou dobu plsu 6,7 s 830 (750+80), ale nový motory mají mít 600 - 650 celou dobu plus 160 koní na 33 s což znamená že kromě 33 sekund (kdy to bude 760-810k) budou mít nový motory o 100-150 koní míň. Takže nový motory budou "zhruba" stejně výkoné jen 26.3 sekundy za kolo. -
-
-
Kapor
12:18 03.07.2013 194.160.178.XXXJe to dezinformácia,... ...lebo neviem z akého dôvodu by mal Marmoríni zavesiť na nos hodnoty ich úzko stráženého motora pre r. 2014 na nos nejakému zahraničnému pisálkovi, ak aj konkurencia v tomto zaryte mlčí, ohľadne turbokompresora, ktorý v katalógu nenájdeš, lebo je to na mieru vyrobený turbokompresor k motoru Ferrari pre sezónu 2014 a tiež rozsah jeho pracovných otáčok, ktorý nemôže byť stanovený jednou hodnotou, ale ich rozsahom, taktiež pracovných tlakov a objemov, ktorým motor plní. Marmoríni nie je Lewis, že zverejní niečo, čo je know-how Ferrari. Už podvečer, by ho odtiaľ vyhnali bez odstupného a svinským krokom. Nemyslíš.
-
-
Pepan
07:32 03.07.2013 89.24.157.XXXMůj závěr k motorům. Od příštího roku v rámci úspor bude stát paket na jeden vůz 2-3x více než v letošním roce a to jenom proto, aby se ušetřilo něco málo paliva. A s ohledem na limit 100 litrů benzínu na závod mi vychází, že si diváci připlatí více na vstupenkách jenom proto, aby viděli větší množství kroužičů, kteří budou šetřit palivo s obavami o dojezd do cíle závodu. A tomu se říká "královna motorsportu". Holt, musí se šetřit ať to stojí co to stojí.-
Kapor
10:07 03.07.2013 194.160.178.XXXV tom nemáš pravdu ! Aj nábeh výroby chrobáka bol zo začiatku prodelečný. Len potom jeho sériová výroba generovala výdelečnosť, teda zisk. A tak je to aj s týmito motormi, ktoré sú šité na použitie v komerčných automobiloch, aj keď nie ako podštvorcové V6, ale nadštvorcové R4 Turbo, ktoré majú pracovnú oblasť otáčok v rozmedzí 3.000-4000 ot.min., lebo to bohate stačí s MGUK, ktoré dodáva autu energiu a nabíja ioń-lítiové batérie pri brzdení a MGUH zase pri jazde po diaľnici, kedy sa získava pri rýchlej jazde el. z turba, aby bola kedykoľvek k dispozícii elktrická energia pri predbiehaní, alebo v zakázaných mestkých zónach len na pohon s elktrickým motorom, veď k tomu smeruje aj prejazd boxami, len na elektický pohon.. F1 je len odvetvie športu, ktoré svoje finančné prostriedky, ktorých má vďaka sponzorom, rozumne usmerní a obetuje na oltár k dopracovaniu a dotvoreniu tejto zložitej techniky, k jej dokonalosti a spoľahlivosti.-
Pepan
10:34 03.07.2013 89.24.157.XXXVýroba čehokoliv ze začátku je prodělečná. Jenomže něco jiného je masová výroba, kde se cena vývoje rozplyne do statisíců či miliónů výrobků a něco jiného je vývoj pro čtyři až šest závodních vozů. Mě skutečně zaráží ten fakt, že aby se ušetřilo pár desítek litrů benzínu, bude to stát na jedno auto třeba o deset miliónů dolarů více. To je pro mě dost na hlavu. A myslím si, že fakt se může stát, že ke konci závodu bude na trati jenom skupinka kroužičů, kteří budou sledovat měřák paliva a budou se bát, aby dojeli do cíle. Začíná mi to připomínat nějakou ekorallye, kdy se bojuje o to, kdo na litr benzínu dojede nejdál. A to si myslím už s královnou motorsportu nemá moc společného.-
Kapor
11:04 03.07.2013 194.160.178.XXXJa viem že ťa tie sumy rozčuľujú,... ...ale si treba uvedomiť, že to nie je len technikov použitého HW, ale aj SW, ktorý teraz zahltí úplne centrálnu počítačovú jednotku a možno ju bude treba aj modernizovať a tiež vyvinúť niečo dokonalejšie, lebo program urobiť správne tak, aby motor pracoval spľahlivo s oboma subsystémami na každej trati, to bude výzva pre tímy a ich ľudí. Spotreba o strany Ferrari, je len výhovorka tých, ktorí nevedia riešiť podstatu problému, ak Renault a Mercedes o tom nehovorí a to je spolupráca a optimálne riadenie oboch subsystémov s motorom V6 Turbo, ktorá samozrejme má dopad na spotrebu, ale to je len problém podružný, ktorý generuje nedokonalý program spolupráce MGUK, MGUH s motorom a tiež nesprávna voľba prevodov a máp motora na konkrétny okruh, ktorého režim sa na brzde dá nastaviť len nahrubo a bude záležať v priebehu sezóny, ako si s tým programátori jednotlivých tímov poradia. To je hlavný problém, ktorý po vyriešení bude mať cenu zlata aj pre komerčné automobily. Každý vývoj je bohu žiaľ drahý a na na to FIA obetovala F1, čo je podľa mňa hlúposť, lebo tým mohli poveriť inú sériu, ktorá to má ku komerčným autám bližšie. Žiaľ tam asi nevideli dostatok finančných prostriedkov, preto tým poverili F1, kde sa to vyrieši, kde nie je len dosť odborníkov, ale aj združených finančných prostriedkov, ktoré na to bohate postačujú u veľkých tímov. Na malé tímy ako vieš dá FIA aj Bernie pramálo, preto je to v F1 tak, ako je.-
Pepan
11:24 03.07.2013 89.24.157.XXXStrejce z FIA bych vůbec nepodezíral, že mají zájem koukat někam daleko dopředu. Stačilo mi, jakým způsobem zprasili třeba mistrovství světa značek v automobilových soutěžích. Přitom šéf FIA je bývalý soutěžák a jezdil jako spolujezdec s Mikkolou. Já si jenom myslím, že formule jedna by měla být o sportu a ne o tom, co se na okruzích a v zákulisí děje dneska.-
-
Pepan
12:08 03.07.2013 89.24.157.XXXBernie je obchodník a snaží se z F1 vytřískat co nejvíce peněz. Horší je to se soudruhy z FIA. Ti si klidně bzdí na svých seslích a dokud se nestane nějaký velký průser, tak se nepohnou. Vezmi si třeba ten poslední průser s pneumatikami. To že je s nimi nějaký problém, se vědělo už dávno, protože občas někomu zdánlivě bez důvodu praskla. Ale dokud se nestala doslova ničivá pandemie v Silverstone, nic se nedělo. A přitom kolik chybělo k tomu, aby třeba kus gumy z Perézova vozu urazil Alonsovi hlavu? Je neskutečná klika, že to "jenom" zamíchalo pořadím v závodě a nikdo z pilotů nepřišel k úrazu. A to mohla FIA už dávno vyřešit. Já jsme moc zvědavý, jak budou gumy fungovat v Německu, když mezi závody byl pouze týden a Pirelli nemělo moc času na to, aby ty pneumatiky otestovalo.
-
-
-
-
-
-
-
uzivatel001000
17:02 02.07.2013 90.178.240.XXXGalerka pod článkem Tak galerka pod článkem je výborná, čumím na to a slintám. Pěkný kousek inženýrství.-
-
tom11
09:29 03.07.2013 77.48.94.XXXvypadá opravdu nádherně!
a přiznám se, že se na to docela těším. dnešní motory jsou tak spolehlivé, že se snad ani nepamatuju, kdy někdo nečekaně odstoupil pro poruchu motoru. minimálně na začátku nové turbo éry bychom se mohli dočkat nějakých překvapení a možná i změn v poměru sil i v průběhu sezony v důsledku vývoje. to by mohlo F1 zase trošku okořenit.
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek