DISKUZE K ČLÁNKU Alonso a Button kritizují pneumatiky, Pirelli reaguje

Piloti si po pátém závodě sezóny stěžovali na pneumatiky. Degradace byla v Barceloně výjimečně vysoká a každý z nich stavěl v boxech průměrně čtyřikrát. Co na situaci kolem pneumatik říkají?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Alonso a Button kritizují pneumatiky, Pirelli reaguje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 82, poslední 17.05.2013 16:20 Vložte komentář

Nejlepší názory

» erdedy (Hlasovalo 7 lidí) 14.05.2013 22:17
Neskutocne nezmysly na ich adresu citam uz par… »
» erdedy (Hlasovali 5 lidé) 14.05.2013 21:56
Caute banda! 03 Uz som si viac-menej isty,… »
» Tomur (Hlasovali 5 lidé) 14.05.2013 22:25
Budu se opakovat, nechce to gumy s nízkou … »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Mynona

    86.49.34.XXX
    Změna pneumatik Když pominu to, že musím poslouchat, "zpomal jedeš moc rychle" , což mě teda přijde u f1 přímo směšné, tak druhá věc je, proč pořád něco měnit ? Když se pravidla moc nemění, tak i slabší týmy se dotahují na nejlepší, protože už není co tak moc měnit a vylepšovat. Slabší týmy "okoukají" řešení jiných a výsledkem bylo třeba ještě nedávno16 aut v jedné sekundě v kvalifikaci. Což letos rozhodně neplatí. A co je hezčí než vyrovnané pole ? Taky se pak více ukáže jak kdo umí jezdit, když v autech není takový rozdíl.

    + 7 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mynona

    86.49.34.XXX
    Kecy Předjíždění řeší snad DRS, Pirelli jen vnáší do závodů chaos a zpomaluje vozy do nedůstojné rychlosti pro F1. Říkám i píšu to pořád a čím dál tím víc jezdců se přestává bát mluvit. Jen ti jejichž týmy měli to štěstí že jejich auto ničí gumy o chloupek méně logicky mlčí, protože jim to nese ovoce. Kdyby měl Lotus měl stejně velké problémy s gumami jako konkurence tak by i Kimi řval, že to není F1. Závodit se má v tom kdo bude rychlejší na trati a ne kdo se dokáže déle udržet na hadrácích. 02 02 02

    + 6 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      188.120.195.XXX
      Plus za kritiku častých změn pravidel, mínus za Pirelli. Pirelli nikam nic nevnáší, Pirelli jen plní zadání. Chceš kritizovat současné pneumatiky? Fajn, nadávej FIA a týmům, ale Pirelli jako značku výrobce do toho netahej.

      + 3 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mynona

        165.72.200.XXX
        OK, tak je blbý zadání. To, že se někomu líbil jeden bláznivý závod ještě neznamená, že musí být bláznívá celá sezóna. Navíc pokud se nestandartní závod stane standartem tak už ztrácí na zajímavosti. To je jako by ve fotbale, zvětšili dvojnásobně bránu, aby nasimulovali nějaký bláznivý výsledek určitého vyjímečného zápasu, který se dívákům líbil. Když pak bude končit každý zápas dvojciferný výsledkem ztratí góly na své výjimečnosti a bude z toho házená. Nějak podobně je to dneska s předjížděním. Jejich tolik, že ztratili punc výjimečnosti a už to nikoho nijak výrazně nevzrušuje, protože ve většině případů se jedná o předjetí vozu s ojetými gumami, který jede jinou strategii. Prostě všeho moc škodí. Sice nemám rád umělé předjíždění pomocí DRS, ale budiž. Určitě bych ještě omezil aktivaci DRS po předjetí bez DRS. Přijde mi absurdní, když někdo někoho předjede bez DRS a je za to potrestán tím, že mu to může soupeř hned vrátit za pomocí čudlíku. Dá se předpokládat, že se někdo může nechat předjet schválně, když si je vědom, že mu tov DRS zóně pohldně vrátí. Je to možná jednodušší, než se pak těžko někomu bránit v DRS zóně.

        A k čemu pak ještě gumy co nedovolují pořádné tempo ? Že to dělá závody zajímavější to mi tedy nepřijde. Nijak mě nevzrušuje časté zastávky v boxech a pravidelné rádiové hlášky, netlač na to tolik, gumy jsou na konci životnosti apod. nemluvě o tom, že žmolky z těch žvejkaček zadělají stopu, kde je pak o to těžší předjíždět klasicky, tedy bez DRS.
        A také ekonomičnost asi nebude zrovna ideální, když týmy v závodech spotřebují min. dvojnásobek sad než tomu bylo v minulosti. A taky to samozřejmě snižuje aktivitu jezdců v kvalifikaci a částečně i v trénincích. Co je to za gradaci kvalifikace, když pár vozů nezajede žádný čas s vědomím, že gumy je potřeba pošetřit do závodu ? Dalším aspektem žvejkaček je, že se v těsné jízdě za soupeřem opotřebovávají ještě více. Nemělo by být v zájmu závodů opak, tedy aby byly vozy co nejblíž a souboje časté a těsné ?

        + 5 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • zeto

        85.71.36.XXX
        Osobně si myslím, že plní to zadání špatně. Zadání neznělo "udělej gumu, která se drolí a lítají z ní mraky žmolků, aby auta nemohla vyvinout rychlost, na kterou mají". Ne, zadání znělo, aby přibylo zastávek v boxech. A to se klidně dalo udělat tak, že se udělá kvalitní guma, na které se dá jet naplno, jen aktivní vrstva bude tenčí, takže se na ní nedá jet déle, než X kol. A to je podle mne zásadní rozdíl. Když hrají zásadní rozdíl ve výkonu například 3 kola, tak je něco hodně špatně.

        + 5 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • XR

          109.81.245.XXX
          Když se má pneumatika opotřebovávat, kam se má tak aktivní vrstva asi podít?

          + 5 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            85.71.36.XXX
            Pogumuje trať? Třeba? Nebo chceš říct, že se Bridge a Mich neopotřebovávaly? A viděl jsi tam někdy takový kusy gumy?

            + 3 / − 5

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • XR

              109.81.245.XXX
              Pogumuje, veškerá guma ale nejde do pogumování, jen určitá část (souvisí to se směsmi gumy, množstvím přírodního kaučuku příměsí, s teplotou a hustotou atd., je to věda), zbytek se fyzicky odděloval. Vždy. Bridgestone a Micheliny se opotřebovávaly, ale mnohem méně než teď Pirelli. A s tím souvisí i množství gumy. A ano, žmolky se po trati objevovaly i tehdy.

              + 5 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • zeto

                85.71.36.XXX
                No však právě, že se opotřebovávaly daleko méně. A pokud by byl běhoun trvanlivější, ale tenčí, nebude se muset tolik gumy odlučovat. Poměrně jednoduchá logika, myslím.

                + 0 / − 5

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • XR

                  109.81.245.XXX
                  Tak to jsem rád, že to už je jasnější. Z tvého dřívějšího příspěvku totiž původně nevyplývalo, že by to byla až tak jednoduchá logika. 03 Ano, zadání znělo více zastávek, ale toho se dá dosáhnout pouze větším opotřebením pneu, tedy udělat gumu, která se drolí => žmolky.

                  + 3 / − 3

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • zeto

                    195.113.70.XXX
                    Ne, toho se dá docílit tenčím běhounem s pomalejším opotřebením. Takže ta logika koukám není tak jednoduchá, jak jsem si myslel.

                    + 0 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • XR

                      109.81.245.XXX
                      Ještě tenčím běhounem než teď mají v F1? To už by bylo poněkud nebezpečné.

                      + 2 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • zeto

                        85.71.36.XXX
                        Kdyby byl s vyšší výdrží? Viděl jsi foto některých pneu teď po závodě? Já se nehádám, jen se mi současný stav prostě hrubě nelíbí.

                        + 0 / − 1

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
              • zeto

                195.113.70.XXX
                Mimochodem - já jsem opravdu nepsal, že nebyly žmolky.

                + 1 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • XR

                  109.81.245.XXX
                  To já netvrdím. Vím, že to byl jeden z tisíce anonymů tady, kteří nemají problém s tím pustit nějakou hloupost, aniž by se za ní podepsaly. 03

                  + 0 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • zeto

                    85.71.36.XXX
                    No, pokud to byla reakce na " A viděl jsi tam někdy takový kusy gumy? ", tak to jsem psal já. Ale tam nic o žmolcích nebylo. To, co tam je dnes, nejsou žmolky, to jsou prostě kusy gumy a takové se v éře BG a Mich nikdy na trati nevyskytovaly. Proto říkám, že jsem o žmolcích nic nepsal, protože žmolek a kus gumy je pro mne zásadní rozdíl.

                    + 0 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • erdedy

                      erdedy

                      91.127.40.XXX
                      zeto ale v dobach Mich. a Bridge. sa dotankovavalo a nikdy neboli gumy vystavene takej zmene "na zaciatku/tazky --> na konci/lahky" (tusim rozdiel cca 150kg).

                      Urcite tento faktor nejde uplne lahko sklbit s pozadovanou programovanou zivotnostou len tak.

                      Nic v zlom, chcel som len zapojit/pripomenut ten najhlavnejsi faktor, kedze som ho nepostrehol v prispevkoch.

                      + 3 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • zeto

                        85.71.36.XXX
                        V pohodě, však od toho je to diskuse.03

                        Je pravda, že to mne nějak nenapadlo. Ale stejně si myslím, že udělat pneu tak, aby méně vydržela a přitom její výkon neklesal kolo od kola nemůže být až takový problém.

                        + 2 / − 2

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
  • Tomur

    Tomur

    188.175.121.XXX
    Budu se opakovat, nechce to gumy s nízkou životností, ale s nízkou přilnavostí 03

    + 5 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama