DISKUZE K ČLÁNKU Alonso a Button kritizují pneumatiky, Pirelli reaguje
Piloti si po pátém závodě sezóny stěžovali na pneumatiky. Degradace byla v Barceloně výjimečně vysoká a každý z nich stavěl v boxech průměrně čtyřikrát. Co na situaci kolem pneumatik říkají?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Alonso a Button kritizují pneumatiky, Pirelli reaguje
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
anonym
07:10 15.05.2013 188.120.195.XXXOno to bohužel není tak jednoduché. Umělé snižování mechanického gripu už jsme tu měli v podstatě od 1994 do 2009 (užší vozy, užší pneu, drážky...) a co to přineslo? Bouřlivější vývoj v oblasti aerodynamiky a se zvětšujícím se podílem aerodynamického gripu stupňující se nudu v závodech, protože megaefektivní aerodynamika je zároveň megacitlivá a to způsobuje neschpnost předjíždět na trati.
Zatímco aerodynamický grip při stíhání soupeře klesá, mechanický se nemění. Správnou cestou by tedy mělo být naopak zvýšení mechanického gripu na úkor aerodynamického. Tedy aspoň teoreticky. Cesta snižování mechanického gripu se každopádně ukázala být nesprávnou, takže...
Jak se říká, každý složitý problém má nejméně jedno jednoduché a zpravidla nefukční řešení.-
Tomur
11:33 15.05.2013 188.175.121.XXXCesta snižování mechanického gripu by nebyla nesprávnou, kdyby současně s tím pravidla nedovolily extrémní rozvoj aerodynamiky. Jen se podívej na ty nejzajímavější závody, většina je jich na mokru, kde mají pneu nízkou přilnavost a nestíhají přenést výkon na dráhu Mimochodem, můj původní příspěvek byl jen o gumách a ne o celkovém řešení zajímavosti závodů -
-
-
-
-
-
-
Arnoux
21:02 14.05.2013 89.24.9.XXXProblém je v tom,že Pirelli si vůbec nedělá co chce, ale naopak přesně plní zadání vedení F1.Pirelli když bude chtít,tak udělá gumu na celý víkend, ale každý chtěl vzrušení z opotřebení a výměn gum.Problémem je to,že jsou ted v řiti známé a bohaté stáje.Kdyby si stěžovala Indie a třeba Sauber-asi by směs neměnili a to je špatně.Pravidla jsou pro všechny-padni komu padni.-
Mynona
12:50 15.05.2013 165.72.200.XXX"každý chtěl vzrušení z opotřebení a výměn gum". A co když to každý nechtěl ? V F1 co se týče stájí rozhoduje prostá většina. Když si deset lidí v záchraném člunu odhlasuje, že pádlovat bude jen ten jedenáctý, tak je to sice demokratický, ale do spravedlnosti to má hodně daleko. Ostatně sama demokracie vznikla v době, kdy ve stejné společnosti žili otroci, kteří neměli žádná práva a ženy a chudí tuším také ne, takže demokracie je jen právo které si vyhrazuje většina nad menšinou. I v životě to tak funguje, až na jeden paradox, ale specifikovat nebudu, to bych byl nejspíš cenzúrován.
-
-
-
-
Arnoux
19:53 14.05.2013 89.24.9.XXXOno to bude asi tím,že je založením ryzí sportovec a je zvyklý respektovat pravidla hry.I v jeho vyjádřeních většinou hledá chybu v sobě a svém autě než v druhých.Změna pneumatik je právě ranou pod pás těmto pravidlům, ale tlaku plačících týmů už Pirelli nedokáže odolávat.
Oni tedy změní pneumatiky a co se stane? Podle mně vůbec nic.Ferrari a Lotus přitlačí auto víc na dráhu a budou stejně dobří jako ted.Kimi začne pořádně závodit a bude spokojenost. Auta se jim prostě extrémně povedla a gumy je nezničí.
RB se k této změně modlí, ale pokud čtete mezi řádky v trenincích, kvaldách -jejich problém nebude tolik v pneu, ale spíš nemají tak vyjímečný vůz jako dříve.Ferrari a Lotus je jednoduše dohnaly a jsou s nimi vyrovnané.
A Mercedes? jejich problém nejsou pneumatiky, ale spíš 200litrů benzínu v nádrži na startu.Jsou pomalí s plnou bandou i na nových gumách všechny brzdí a až ke konci závodu se to zlepší.Vzpomente na minulou sezonu.Bylo to uplně stejné a pneumatiky měli trvanlivější.
MCL ? ten postavil nekonkurenceschopné auto, takže mu už nepomůže asi nic.
Takže at RB a Mercedes sportovní ideu Fair Play zašlapou do země,ale myslím že jim to stejně moc nepomůže.Kimi je nezmar, který se otočí u zavřených vrat a stejně dojede na bodech.Je to fakt borec.-
ja
20:16 14.05.2013 158.195.4.XXXPlne súhlasím! Ako hovoríš, nestane sa takmer nič! Iba Lotus namiesto troch zastávok absolvuje dve
RB asi došli "patróny" a s veľkou nevôľou sa musi pozerať, ako si povedal, že ich Lotus a Ferrari dobehli a mám pocit, že aj predbehli. Ak bude Ferrari podávať také výkony, ako teraz v Barcelóne-pekelný štart a pekelné tempo, tak z Bohom a je po sezóne Ja dúfam, že tomu tak nebude a hlavne Lotus - Kimi, Ferrari-Alonsovi, poriadne podkúria! Vettel by tam už nemusel zavadzať-
Arnoux
20:43 14.05.2013 89.24.9.XXXVíš ale nejvíc mně štve podstata toho všeho.At už je RB dobrý,at to Fernando pálí jako ted, nebo Kimi dojede v Austrálii před ostatními, že by si dal ještě párek.Kvůli tomu přeci nejde měnit podmínky uprostřed sezony! Vždyt to je proti logice věci a podstatě soupeření.Ted je v laufu Ferrari, tak mu přidáme kus betonu do podlahy? Jak píše Eric ptejme se proč je Lotus šetrný k pneumatikám,proč má Ferrari výborný čas v technických pasážích, ale přesto nejlepší Top Speed.Ostatní to musí zjistit, dohnat a předjet.A ne změnit tvrdost gum aby zoufalci jako je ted Mercedes a MCL měli možnost se zmátořit.Williams postavil taky křáp ale neslyším žádné plačky.Prostě makají a snaží se to zlomit.
Je mi z toho celkem smutno-ne proto, že fandím Lotusu, ale proto že vedení F1 tomuhle naslouchá.
Na všech forech se vždy psalo "uplakané Ferrari" ale minulý rok,když měli střep, který nedělal třetí kvaldu jsem žádný pláč neslyšel.Makali a nakonec to málem vyhráli.Toho by se měli držet momentálně neuspěšné týmy a ne si pořád stěžovat na gumy.A Lewis si musí uvědomit,že když přestoupil ke gumožroutům,bude asi problém hlavně v autě který mají a pořád budou mít o jednu zastávku víc.To je realita.
A nebo mám návrh.Mercedes má auto co stojí za ho..... s plnou bandou,tak bych jim jediným povolil tankovat, aby mohl Lewis z auta dostat maximum a divák byl spokojen.
-
ja
21:23 14.05.2013 158.195.4.XXXUrčite nie si sám koho tieto prehmaty štvú. Ani mne to nie je vôbec po chuti. Mám pocit, že tieto zmeny s pneumatikami,môžeme vnímať, ako hodené záchrane koleso pre vyvolené tímy, ktoré sa topia vo vlastnej nemohúcnosti! Ono sa nám príliž rýchlo vyktryštalizovala špička pre túto sezónu a veľa možností nieje , ako ich pribrzdiť, vlastne okrem tých nešťastných pneu. tu žiadná možnosť nejestvuje. Tak si myslím, že vedenie F1 je nútené počuvať tých nešťastníkov a to hlavne v záujme neustálej dramatizácie a napínavosti celého ročníka, až do záverečného podujatia. No teda dobre,keď už sa k zmenám pristupuje , nech sa tak aj udeje, ale som nesmierne zvedavý čo sa stane, ak ani toto nepomôže tým neštastníkom z bryndy? Čo sa bude diať potom?-
Arnoux
21:36 14.05.2013 89.24.9.XXXPřesně tak a jak se mnohdy děje tyhle domnělé výhody z nových směsí se pak lehce můžou otočit proti nim samotným.
Nemá cenu se rozčilovat.Prostě to tak je a nic s tím nenaděláme.Asi jediný argument pro beru to tvrzení Alonsa, že diváci na tribunách mohou být zmateni.To asi má logiku.To si ale měl promotér uvědomit před objednávkou pneumatik.A navíc myslím,že Barcelona žere gumy víc vždycky,takže dělají zbytečnou paniku. -
erdedy
21:56 14.05.2013 195.91.10.XXXCaute banda!
Uz som si viac-menej isty, ze toto vsetko ma na svedomi RedBull a MB (co je jasne). Ale toto spm chcel - jednoducho si myslim, ze dopochodovali za Berniem a dali mu malu "ponuku": "bud s tym nieco spravis, alebo uz nebudeme nalievat do F1 tie miliardy!". A dedek "pustil", RB a MB tu musi mat!
A hned aj vysvetlim preco si to myslim - cakal by som, ze Ferrari by bolo ihned k obrane Pirelli v "prvni linii", keby v tom nebolo nieco "viac". Takto asi cakali, az kym sa dedek vymackne (a on sa bohuzel vymackol az dnes). Velmi nejasne - keby boli spokojny, povedali by to na plnu hubu (ako maju vo zvyku) a ked niesu spokojny, tak isto! Za tym je nieco viac.
Svinstvo hlavne je, ze si to Pirelli ods.re najviac - pritom za nic v podstate nemozu.
Znova zopakujem - obdivujem Hemberyho! a vedenie, ze ma (vlastne malo doteraz) gule, riskovat reputaciu firmy. Bohuzial, dalo sa cakat, ze sa zachovaju obchodne a nakoniec podlahnu medialnemu tlaku od RB a MB. Ako som predpokladal/aj sa potvrdilo - RedBull najprv vyvolal v mediach pocit "nebezpecnosti" u más co ich pocuvaju, pekne ich dodr.ali, az potom (este len) bude informovat Hemberyho o svojich poziadavkach!!!
Uz teraz sa objavuju casto prispevky vo forach - "nikdy Pirelli!"... A toto si oni nemozu dovolit.
Stejne tak Bridgestone nechcelo ani pocut o vyrobe gum s "programovanou degradaciou".-
-
erdedy
22:17 14.05.2013 91.127.46.XXXNeskutocne nezmysly na ich adresu citam uz par dni/tyzdnov...
Jednoznacne ich niekto dostal/dotlacil tam, kam chcel.
Ako som uz pisal minule - mne sa tiez zda, ze tento rok je to trosku asi extrem ale tento hon na carodejnice som necakal - zasa len - "zasranana politika!" A hlavne spinava!!!
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
Lewis HAMILTON - 2. Trénink (9:00 - 10:00)
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek