DISKUZE K ČLÁNKU Alonso a Button kritizují pneumatiky, Pirelli reaguje
Piloti si po pátém závodě sezóny stěžovali na pneumatiky. Degradace byla v Barceloně výjimečně vysoká a každý z nich stavěl v boxech průměrně čtyřikrát. Co na situaci kolem pneumatik říkají?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Alonso a Button kritizují pneumatiky, Pirelli reaguje
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Mynona
23:43 14.05.2013 86.49.34.XXXZměna pneumatik Když pominu to, že musím poslouchat, "zpomal jedeš moc rychle" , což mě teda přijde u f1 přímo směšné, tak druhá věc je, proč pořád něco měnit ? Když se pravidla moc nemění, tak i slabší týmy se dotahují na nejlepší, protože už není co tak moc měnit a vylepšovat. Slabší týmy "okoukají" řešení jiných a výsledkem bylo třeba ještě nedávno16 aut v jedné sekundě v kvalifikaci. Což letos rozhodně neplatí. A co je hezčí než vyrovnané pole ? Taky se pak více ukáže jak kdo umí jezdit, když v autech není takový rozdíl. -
Mynona
23:22 14.05.2013 86.49.34.XXXKecy Předjíždění řeší snad DRS, Pirelli jen vnáší do závodů chaos a zpomaluje vozy do nedůstojné rychlosti pro F1. Říkám i píšu to pořád a čím dál tím víc jezdců se přestává bát mluvit. Jen ti jejichž týmy měli to štěstí že jejich auto ničí gumy o chloupek méně logicky mlčí, protože jim to nese ovoce. Kdyby měl Lotus měl stejně velké problémy s gumami jako konkurence tak by i Kimi řval, že to není F1. Závodit se má v tom kdo bude rychlejší na trati a ne kdo se dokáže déle udržet na hadrácích.-
-
Mynona
09:49 15.05.2013 165.72.200.XXXOK, tak je blbý zadání. To, že se někomu líbil jeden bláznivý závod ještě neznamená, že musí být bláznívá celá sezóna. Navíc pokud se nestandartní závod stane standartem tak už ztrácí na zajímavosti. To je jako by ve fotbale, zvětšili dvojnásobně bránu, aby nasimulovali nějaký bláznivý výsledek určitého vyjímečného zápasu, který se dívákům líbil. Když pak bude končit každý zápas dvojciferný výsledkem ztratí góly na své výjimečnosti a bude z toho házená. Nějak podobně je to dneska s předjížděním. Jejich tolik, že ztratili punc výjimečnosti a už to nikoho nijak výrazně nevzrušuje, protože ve většině případů se jedná o předjetí vozu s ojetými gumami, který jede jinou strategii. Prostě všeho moc škodí. Sice nemám rád umělé předjíždění pomocí DRS, ale budiž. Určitě bych ještě omezil aktivaci DRS po předjetí bez DRS. Přijde mi absurdní, když někdo někoho předjede bez DRS a je za to potrestán tím, že mu to může soupeř hned vrátit za pomocí čudlíku. Dá se předpokládat, že se někdo může nechat předjet schválně, když si je vědom, že mu tov DRS zóně pohldně vrátí. Je to možná jednodušší, než se pak těžko někomu bránit v DRS zóně.
A k čemu pak ještě gumy co nedovolují pořádné tempo ? Že to dělá závody zajímavější to mi tedy nepřijde. Nijak mě nevzrušuje časté zastávky v boxech a pravidelné rádiové hlášky, netlač na to tolik, gumy jsou na konci životnosti apod. nemluvě o tom, že žmolky z těch žvejkaček zadělají stopu, kde je pak o to těžší předjíždět klasicky, tedy bez DRS.
A také ekonomičnost asi nebude zrovna ideální, když týmy v závodech spotřebují min. dvojnásobek sad než tomu bylo v minulosti. A taky to samozřejmě snižuje aktivitu jezdců v kvalifikaci a částečně i v trénincích. Co je to za gradaci kvalifikace, když pár vozů nezajede žádný čas s vědomím, že gumy je potřeba pošetřit do závodu ? Dalším aspektem žvejkaček je, že se v těsné jízdě za soupeřem opotřebovávají ještě více. Nemělo by být v zájmu závodů opak, tedy aby byly vozy co nejblíž a souboje časté a těsné ? -
zeto
12:34 15.05.2013 85.71.36.XXXOsobně si myslím, že plní to zadání špatně. Zadání neznělo "udělej gumu, která se drolí a lítají z ní mraky žmolků, aby auta nemohla vyvinout rychlost, na kterou mají". Ne, zadání znělo, aby přibylo zastávek v boxech. A to se klidně dalo udělat tak, že se udělá kvalitní guma, na které se dá jet naplno, jen aktivní vrstva bude tenčí, takže se na ní nedá jet déle, než X kol. A to je podle mne zásadní rozdíl. Když hrají zásadní rozdíl ve výkonu například 3 kola, tak je něco hodně špatně.-
-
-
XR
13:17 15.05.2013 109.81.245.XXXPogumuje, veškerá guma ale nejde do pogumování, jen určitá část (souvisí to se směsmi gumy, množstvím přírodního kaučuku příměsí, s teplotou a hustotou atd., je to věda), zbytek se fyzicky odděloval. Vždy. Bridgestone a Micheliny se opotřebovávaly, ale mnohem méně než teď Pirelli. A s tím souvisí i množství gumy. A ano, žmolky se po trati objevovaly i tehdy.-
-
XR
13:31 15.05.2013 109.81.245.XXXTak to jsem rád, že to už je jasnější. Z tvého dřívějšího příspěvku totiž původně nevyplývalo, že by to byla až tak jednoduchá logika. Ano, zadání znělo více zastávek, ale toho se dá dosáhnout pouze větším opotřebením pneu, tedy udělat gumu, která se drolí => žmolky. -
-
-
-
-
zeto
13:37 15.05.2013 85.71.36.XXXNo, pokud to byla reakce na " A viděl jsi tam někdy takový kusy gumy? ", tak to jsem psal já. Ale tam nic o žmolcích nebylo. To, co tam je dnes, nejsou žmolky, to jsou prostě kusy gumy a takové se v éře BG a Mich nikdy na trati nevyskytovaly. Proto říkám, že jsem o žmolcích nic nepsal, protože žmolek a kus gumy je pro mne zásadní rozdíl.-
erdedy
20:02 15.05.2013 91.127.40.XXXzeto ale v dobach Mich. a Bridge. sa dotankovavalo a nikdy neboli gumy vystavene takej zmene "na zaciatku/tazky --> na konci/lahky" (tusim rozdiel cca 150kg).
Urcite tento faktor nejde uplne lahko sklbit s pozadovanou programovanou zivotnostou len tak.
Nic v zlom, chcel som len zapojit/pripomenut ten najhlavnejsi faktor, kedze som ho nepostrehol v prispevkoch.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek