DISKUZE K ČLÁNKU Dietrich Mateschitz sa hnevá na Pirelli
Šef Red Bullu Dietrich Mateschitz zaútočil na stav v F1. Hovorí, že to už nie je o pretekaní.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Dietrich Mateschitz sa hnevá na Pirelli
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000190
(Hlasovalo 19 lidí)
13.05.2013 15:43
jen tak dál Nejvíce potěší to, když pánové z rb… »
» uzivatel000949
(Hlasovalo 14 lidí)
13.05.2013 16:59
R.B, neumí nic jineho než plakat at jsou to … »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
Mike17
14:08 13.05.2013 93.99.87.XXXNevšiml jsem si, že by se teď někomu dařilo jinak než v minulosti. Pořadí je podobné jako loni, Vettel měl po Španělsku stejně bodů jako Alonso a malý náskok před Kimim. Navíc gumy kritizují delší dobu a ne jen RB.
Srovnání s motokárami mělo naznačit, že stejné podmínky nedělají špičkový šampionát. Nic víc.
Nechci návrat éry Bridgestonů, ale rád bych někoho viděl jezdit naplno. Určitě se dají udělat různě rychlé směsi, aniž by odešly za 2 kola zajeté nadoraz.
Na co investují miliony dolarů do aerodynamiky a motorů, když pak musí jezdit úmyslně na půl plynu?
Kromě toho by se podle mě poměr sil ani moc nezměnil. Tak proč pořádat šampionát v šetření, když to může být (má být) šampionát v rychlosti.-
Inkognito
14:55 13.05.2013 78.157.167.XXXPořadí po 5ti závodech možná je stejné, ale po úplně jiných závodech. Srovnávat vozy snad nemusím. Přiznám se, že fandím Alonsovi, nicméně nebyl jsem vždy jeho fanouškem, a některé jeho projevy se mi dodnes nelíbí. Jmenovitě předjetí Webberem v Monacu 2005. Od té doby ale vyzráv ve špičkového jezdce a myslím si, že je to poslední dvě sezóny hodně znát, viz. skvělé starty a chytré předjíždění, nechci opomenout ani jízdu minulý závod bez DRS.
Na druhé straně zase nemusím RB a jeho glorifikování Vettela Markem, Hornerem a kdoví-ještě-kým. Ano, Vettel je rychlý a hlavně trojnásobný mistr světa. ale jeho výroky typu "Mark is so slow, get him out of the way." podle mě nejsou hodny šampiona takového kalibru. Jmenovitě třeba uvedu Brazili 2012, kde po tom co se mu taktak vyhnul Raikkonen (*) zavřel Sennu a měl štěstí, že to dopadlo jak to dopadlo.
Proč ale tyto dva piloty srovnávám. Ať srovnávám jak srovnávám, nikdy si to nevyjasním stoprocentně. Proč? Dnešní F1 je velmi vyrovnaná a nikomu není tajemstvím, že to tak vždycky nebylo a ani není! Stále jsou rozdíly mezi vozy, kde každý může mít k výkonu jaký podává svojí cestu.
Dostávám se tak k otázce, jaký smysl má pořádat šampionát jezdců zároveň s pohárem konstruktérů, když se tyto věci navzájem ovlivnují a nakonec stejně není jasné, kdo je vlastně nejlepším pilotem.
Nakonec je to tak, jak to chce FIA a Bernie a Pirreli se snaží dělat to, co po nich chtějí. F1 se nikdy neřídila tím, co chtěli zapálení fanoušci. Populární je prostě proto, že tam závodí nejrychlejší monoposty na světě (což užtrochu není pravda kvůli V8mičkám a vývoji aeronydamiky(**).) Dělá se to pro masy.
Souhlasím s tebou, že to není dobře, že se jezdí na půl plynu, ale bohužel, je to tak. Já bych byl nejradši, kdyby se závodilo s monoposty jako MP4/4 a podobně, bez vyšperkované aerodynamiky a elektronických pomůcek. Nakonec se ale na závody stejně podíváme, at už se jim po pár kolech rozpadají pneumatiky nebo ne, není to tak?
* timto nesestřelením taky prokázal, a samozřejmě že ne poprvé, že je skvělým jezdcem.
**nebo přítlak, který vytváří trochu větší odpor a omezuje dosažitelný topspeed
-
Mike17
16:36 13.05.2013 93.99.87.XXXNijak ti nebudu vymlouvat obdiv k Alonsovi a ani nesympatie k Vettelovi, ikdyž mám preference jiné. Vůbec mi nejde o jezdce ani o pořadí. Ferrari sice přes horší body (proti loňsku) má asi lepší auto, ale trvanlivější gumy by na tom nejspíš nic nezměnily. Možná by trochu ztratil Lotus a získal Mercedes, ale asi nijak výrazně.
Prostě se mi stýská po závodech, kdy bylo na trati vidět, jak jezdci jezdí nahraně. Auta v zatáčkách lehce driftovala, při soubojích u brždění byl často vidět kouř od gum, častěji se dělaly chyby. Prostě mě baví, dívat se na úryvky videí z minulých let. Ten pohled na projíždění zatáček je úplně jiný. Obdivuju sice piloty za dokonale zajetá kola, ale je to trochu nuda se dívat na totožná kola jedno za druhým a jen sledovat kdo jak rychle začne ztrácet rychlost.
Já beru F1 za špičku v technologiích a nevidím smysl piplat dokonalou aerodynamiku a skvělé motory a pak s tím dokonalým vozem jezdit 2s pod jeho možnosti. To je vše co jsem tím chtěl říct.-
Nasir
18:33 13.05.2013 188.175.176.XXXNo pokud si někdo piplá dokonalou aerodynamiku a zapomene na to, že by se měl taky starat, aby jeho vůz neničil příliš pneu (jako se starali u Lotusu), tak je to jeho vlastní chyba. Copak FIA vyhlásila, že vyhrává jen dokonalá aerodynamika nebo motory?-
Mike17
19:18 13.05.2013 93.99.87.XXXPokud by konfigurace vozu s pneumatikami umožnila jet pilotovi nejvyšší rychlostí nemám nic proti. Vadí mi, že musí piloti jet úmyslně o nějakou to vteřinku pomaleji, než by mohli, jen aby nejeli za pár kol po ráfku.
Dám malý přehnaný příklad. Proč nestanovit spotřebu paliva 50l na závod. Při průměrné rychlosti kolem 50 km/h by to třeba dokázali. Určitě by vyhrál nejschopnější pilot s nejplynulejší stopou a lehkou nohou na plynu. A nejlepší by bylo auto, které by dokonale využilo potenciál motoru a aerodynamiky. Princip by byl naprosto stejný, jako je teď s gumama, jen by museli jet ještě o něco pomaleji než teď.-
anonym
19:34 13.05.2013 178.23.219.XXXMike, už jsem to psal jinde, pneu na plný výkon f1 nejdou udělat.
Jde jen o to jak rychle se zničí a zadání FIA bylo jednoznačné.
Vždy to bylo o práci s pneumatikami. Stejně jako přední křídlo má 80% vliv na aero mají a měli pneu obrovský vliv na celkovou rychlost jednotlivých vozů.
Poslední roky Brig měli problém Frrrari ohřát pneu za nižšších teplot, pokud bylo teplo vyhrávali rozdílem třídy. Pneu měli a budou mít vždy obrovský vliv.
Řekl bych,že driftovat se začalo po hodně letech právě na pirelkách pěkně kloužou-
Mike17
19:43 13.05.2013 93.99.87.XXXMě nejde o to, jaký potenciál dokážu vůz z gum získat. Jde mi o to, aby piloti nemuseli jet hodně pod své možnosti. Podle mě se vždy v F1 jezdilo většinu závodu na maximum. Teď se jezdí až na vyjímky celý závod pod možnosti. To je to co mi vadí. Vždyť to potvrzuje i Alonso (viz dnešní článek), ne jen RB.-
anonym
19:58 13.05.2013 178.23.219.XXXJo jezdilo se vždy na maximum-motoru,pneu,aero,jezdce a množství paliva jako celek.
Alonso jezdil konzistentně nejrychleji ze špičky a to na stejných a stejně strých pneu.Od poslední zastávky sundal 2s na kolo, ale tak to bylo i před deseti lety.
Nevím jaký článek myslíš,ještě jsem ho nečetl,byl jsem v rachtě-
Mike17
12:04 14.05.2013 93.99.87.XXXCitace Alonsa: "...od té doby jsme jeli víceméně jen na 90 %. Máte dostatek rychlosti na vytvoření potřebného náskoku a víte, že pokud byste jeli na 100 %, pak byste pneumatiky zabili, takže to je v závodech v roce 2013, řekněme, víceméně normální jízda. Snažíte se kontrolovat tempo a pneumatiky a tyto dvě věci vyvážit.
Článek ze včerejška o Alonsovým pohledu na Vettela.
Obdivuju Alonsovu konzistenci a inteligenci, co se týče šetření auta a rozhodně by byl stejně rychlý, kdyby ho šetřit nemusel. Bylo by úžasné zase vidět jízdu, jako Schumi v kdysi v Maďarsku, kdy jel půlku závodu kvalifikační kola. Dnes mám pocit, že ti chytří (Alonso) nejedou kvalifikační kola ani v kvalifikaci, aby si nezničili gumy na start. V závodě to nedělá nikdo. -
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Chasnik
13:41 13.05.2013 78.24.10.XXXChápu, že některé mladší ročníky mohou mít problém s mluvenou slovenštinou, holt na to nejsou zvyklí z dob federálního rozhlasu a televize. To je fakt možné a nedivil bych se tomu.
Ale co je někomu, kdo umí česky, nejasného na tomto psaném textu? Která slova jsou natolik odlišná od češtiny, aby nebylo možné pochopit ten článek? Maximálně si to teda někdo přečte pomaleji nebo některé pasáže dvakrát, ale finální informaci z toho lze v pohodě získat.
Ty jazyky jsou si v mnohém podobné a pro mně je lepší slovenská informace než žádná informace.
Ono jestli nebude problém spíš v tom, že u nás roste počet jedinců, kteří už jsou líní se i zamyslet. Asi je jednoduší říct "neumím", než se chvilku snažit... -
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek