DISKUZE K ČLÁNKU Dietrich Mateschitz sa hnevá na Pirelli

Šef Red Bullu Dietrich Mateschitz zaútočil na stav v F1. Hovorí, že to už nie je o pretekaní.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Dietrich Mateschitz sa hnevá na Pirelli

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 84, poslední 16.05.2013 09:59 Vložte komentář

Nejlepší názory

» erdedy (Hlasovalo 21 lidí) 13.05.2013 13:00
A ani cesky... 01 06 »
» uzivatel000190 (Hlasovalo 19 lidí) 13.05.2013 15:43
jen tak dál Nejvíce potěší to, když pánové z rb… »
» uzivatel000949 (Hlasovalo 14 lidí) 13.05.2013 16:59
R.B, neumí nic jineho než plakat at jsou to … »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Nevšiml jsem si, že by se teď někomu dařilo jinak než v minulosti. Pořadí je podobné jako loni, Vettel měl po Španělsku stejně bodů jako Alonso a malý náskok před Kimim. Navíc gumy kritizují delší dobu a ne jen RB.
          Srovnání s motokárami mělo naznačit, že stejné podmínky nedělají špičkový šampionát. Nic víc. 03
          Nechci návrat éry Bridgestonů, ale rád bych někoho viděl jezdit naplno. Určitě se dají udělat různě rychlé směsi, aniž by odešly za 2 kola zajeté nadoraz.
          Na co investují miliony dolarů do aerodynamiky a motorů, když pak musí jezdit úmyslně na půl plynu?
          Kromě toho by se podle mě poměr sil ani moc nezměnil. Tak proč pořádat šampionát v šetření, když to může být (má být) šampionát v rychlosti. 03

          + 3 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Inkognito

            78.157.167.XXX
            Pořadí po 5ti závodech možná je stejné, ale po úplně jiných závodech. Srovnávat vozy snad nemusím. Přiznám se, že fandím Alonsovi, nicméně nebyl jsem vždy jeho fanouškem, a některé jeho projevy se mi dodnes nelíbí. Jmenovitě předjetí Webberem v Monacu 2005. Od té doby ale vyzráv ve špičkového jezdce a myslím si, že je to poslední dvě sezóny hodně znát, viz. skvělé starty a chytré předjíždění, nechci opomenout ani jízdu minulý závod bez DRS.
            Na druhé straně zase nemusím RB a jeho glorifikování Vettela Markem, Hornerem a kdoví-ještě-kým. Ano, Vettel je rychlý a hlavně trojnásobný mistr světa. ale jeho výroky typu "Mark is so slow, get him out of the way." podle mě nejsou hodny šampiona takového kalibru. Jmenovitě třeba uvedu Brazili 2012, kde po tom co se mu taktak vyhnul Raikkonen (*) zavřel Sennu a měl štěstí, že to dopadlo jak to dopadlo.
            Proč ale tyto dva piloty srovnávám. Ať srovnávám jak srovnávám, nikdy si to nevyjasním stoprocentně. Proč? Dnešní F1 je velmi vyrovnaná a nikomu není tajemstvím, že to tak vždycky nebylo a ani není! Stále jsou rozdíly mezi vozy, kde každý může mít k výkonu jaký podává svojí cestu.
            Dostávám se tak k otázce, jaký smysl má pořádat šampionát jezdců zároveň s pohárem konstruktérů, když se tyto věci navzájem ovlivnují a nakonec stejně není jasné, kdo je vlastně nejlepším pilotem.
            Nakonec je to tak, jak to chce FIA a Bernie a Pirreli se snaží dělat to, co po nich chtějí. F1 se nikdy neřídila tím, co chtěli zapálení fanoušci. Populární je prostě proto, že tam závodí nejrychlejší monoposty na světě (což užtrochu není pravda kvůli V8mičkám a vývoji aeronydamiky(**).) Dělá se to pro masy.
            Souhlasím s tebou, že to není dobře, že se jezdí na půl plynu, ale bohužel, je to tak. Já bych byl nejradši, kdyby se závodilo s monoposty jako MP4/4 a podobně, bez vyšperkované aerodynamiky a elektronických pomůcek. Nakonec se ale na závody stejně podíváme, at už se jim po pár kolech rozpadají pneumatiky nebo ne, není to tak?

            * timto nesestřelením taky prokázal, a samozřejmě že ne poprvé, že je skvělým jezdcem.
            **nebo přítlak, který vytváří trochu větší odpor a omezuje dosažitelný topspeed

            + 5 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Nijak ti nebudu vymlouvat obdiv k Alonsovi a ani nesympatie k Vettelovi, ikdyž mám preference jiné. Vůbec mi nejde o jezdce ani o pořadí. Ferrari sice přes horší body (proti loňsku) má asi lepší auto, ale trvanlivější gumy by na tom nejspíš nic nezměnily. Možná by trochu ztratil Lotus a získal Mercedes, ale asi nijak výrazně.
              Prostě se mi stýská po závodech, kdy bylo na trati vidět, jak jezdci jezdí nahraně. Auta v zatáčkách lehce driftovala, při soubojích u brždění byl často vidět kouř od gum, častěji se dělaly chyby. Prostě mě baví, dívat se na úryvky videí z minulých let. Ten pohled na projíždění zatáček je úplně jiný. Obdivuju sice piloty za dokonale zajetá kola, ale je to trochu nuda se dívat na totožná kola jedno za druhým a jen sledovat kdo jak rychle začne ztrácet rychlost.
              Já beru F1 za špičku v technologiích a nevidím smysl piplat dokonalou aerodynamiku a skvělé motory a pak s tím dokonalým vozem jezdit 2s pod jeho možnosti. To je vše co jsem tím chtěl říct. 03

              + 5 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • anonym

                194.228.11.XXX
                V F1 už hodně dlouho neexistuje zvlášť auto a zvlášť pneumatiky. Jde o jeden balík, jeden funkční celek, takže nic jako jízda pod možnosti vozu neexistuje. 03

                + 2 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • Nasir

                188.175.176.XXX
                No pokud si někdo piplá dokonalou aerodynamiku a zapomene na to, že by se měl taky starat, aby jeho vůz neničil příliš pneu (jako se starali u Lotusu), tak je to jeho vlastní chyba. Copak FIA vyhlásila, že vyhrává jen dokonalá aerodynamika nebo motory?

                + 2 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  Pokud by konfigurace vozu s pneumatikami umožnila jet pilotovi nejvyšší rychlostí nemám nic proti. Vadí mi, že musí piloti jet úmyslně o nějakou to vteřinku pomaleji, než by mohli, jen aby nejeli za pár kol po ráfku.
                  Dám malý přehnaný příklad. Proč nestanovit spotřebu paliva 50l na závod. Při průměrné rychlosti kolem 50 km/h by to třeba dokázali. Určitě by vyhrál nejschopnější pilot s nejplynulejší stopou a lehkou nohou na plynu. A nejlepší by bylo auto, které by dokonale využilo potenciál motoru a aerodynamiky. Princip by byl naprosto stejný, jako je teď s gumama, jen by museli jet ještě o něco pomaleji než teď. 03

                  + 2 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • anonym

                    178.23.219.XXX
                    Mike, už jsem to psal jinde, pneu na plný výkon f1 nejdou udělat.
                    Jde jen o to jak rychle se zničí a zadání FIA bylo jednoznačné.
                    Vždy to bylo o práci s pneumatikami. Stejně jako přední křídlo má 80% vliv na aero mají a měli pneu obrovský vliv na celkovou rychlost jednotlivých vozů.
                    Poslední roky Brig měli problém Frrrari ohřát pneu za nižšších teplot, pokud bylo teplo vyhrávali rozdílem třídy. Pneu měli a budou mít vždy obrovský vliv.
                    Řekl bych,že driftovat se začalo po hodně letech právě na pirelkách pěkně kloužou 04

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      93.99.87.XXX
                      Mě nejde o to, jaký potenciál dokážu vůz z gum získat. Jde mi o to, aby piloti nemuseli jet hodně pod své možnosti. Podle mě se vždy v F1 jezdilo většinu závodu na maximum. Teď se jezdí až na vyjímky celý závod pod možnosti. To je to co mi vadí. Vždyť to potvrzuje i Alonso (viz dnešní článek), ne jen RB.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • anonym

                        178.23.219.XXX
                        Jo jezdilo se vždy na maximum-motoru,pneu,aero,jezdce a množství paliva jako celek.
                        Alonso jezdil konzistentně nejrychleji ze špičky a to na stejných a stejně strých pneu.Od poslední zastávky sundal 2s na kolo, ale tak to bylo i před deseti lety.
                        Nevím jaký článek myslíš,ještě jsem ho nečetl,byl jsem v rachtě 03

                        + 0 / − 1

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          93.99.87.XXX
                          Citace Alonsa: "...od té doby jsme jeli víceméně jen na 90 %. Máte dostatek rychlosti na vytvoření potřebného náskoku a víte, že pokud byste jeli na 100 %, pak byste pneumatiky zabili, takže to je v závodech v roce 2013, řekněme, víceméně normální jízda. Snažíte se kontrolovat tempo a pneumatiky a tyto dvě věci vyvážit.
                          Článek ze včerejška o Alonsovým pohledu na Vettela.
                          Obdivuju Alonsovu konzistenci a inteligenci, co se týče šetření auta a rozhodně by byl stejně rychlý, kdyby ho šetřit nemusel. Bylo by úžasné zase vidět jízdu, jako Schumi v kdysi v Maďarsku, kdy jel půlku závodu kvalifikační kola. Dnes mám pocit, že ti chytří (Alonso) nejedou kvalifikační kola ani v kvalifikaci, aby si nezničili gumy na start. V závodě to nedělá nikdo. 05

                          + 1 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Nasir

                            188.175.176.XXX
                            Takové věci se ale mají řešit předem nebo po sezóně. Nemůže si někdo vynutit změnu, protože zjistil, že mu současná situace nevyhovuje.

                            + 1 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Mike17

                              Mike17

                              93.99.87.XXX
                              S tím souhlasím. Ale nebudu se zlobit, když se začne závodit už letos. 03 Pokud se na tom shodne většina.... Jeden tým si určitě takovou změnu nevydupe. Navíc před sezonou nikdo nečekal, jaké šroty to Pirelli vyvine.

                              + 0 / − 1

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001084

    uzivatel001084

    37.188.237.XXX
    Cesky prosim Ja slovensky numim.10

    + 7 / − 11

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001084

      uzivatel001084

      37.188.237.XXX
      Neumim*

      + 5 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • erdedy

      erdedy

      91.127.62.XXX
      A ani cesky... 01 06

      + 21 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001084

        uzivatel001084

        37.188.237.XXX
        A kde je chyba prosim te?

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • erdedy

          erdedy

          91.127.62.XXX
          Ved si sa sam opravil, nie?

          Co z toho robis kovbojku?04 03 Ok-ok, "podlo" som vyuzil Tvoje "momentalne rozpolozenie"... Sorry 12

          + 3 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Chasnik

            78.24.10.XXX
            Chápu, že některé mladší ročníky mohou mít problém s mluvenou slovenštinou, holt na to nejsou zvyklí z dob federálního rozhlasu a televize. To je fakt možné a nedivil bych se tomu.

            Ale co je někomu, kdo umí česky, nejasného na tomto psaném textu? Která slova jsou natolik odlišná od češtiny, aby nebylo možné pochopit ten článek? Maximálně si to teda někdo přečte pomaleji nebo některé pasáže dvakrát, ale finální informaci z toho lze v pohodě získat.

            Ty jazyky jsou si v mnohém podobné a pro mně je lepší slovenská informace než žádná informace.

            Ono jestli nebude problém spíš v tom, že u nás roste počet jedinců, kteří už jsou líní se i zamyslet. Asi je jednoduší říct "neumím", než se chvilku snažit...

            + 22 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama