DISKUZE K ČLÁNKU Nové turbomotory: Jaké výzvy budou v roce 2014 představovat pro pneumatiky?

Příští rok budou současné atmosférické 2,4litrové osmiválce nahrazeny novými 1,6litrovými motory se systémy pro rekuperaci energie. Jak se tato změna dotkne pneumatik?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Nové turbomotory: Jaké výzvy budou v roce 2014 představovat pro pneumatiky?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 20, poslední 09.05.2013 20:02 Vložte komentář

Nejlepší názory

» B2SoS (Hlasovali 4 lidé) 04.05.2013 00:30
A kdybys to náhodou věděl už před předsezonními… »
» uzivatel001309 (Hlasovali 3 lidé) 04.05.2013 10:09
Je to jak říkáš. Při brždění bude i turbo… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • no

    85.71.85.XXX
    tak nevim proč když už konečně vychytali že jsou zajímavý závody, tak přijde tohle

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    89.190.61.XXX
    turbo Mně se na tom obrázku moc nezdá to turbo. Jestli v něm bude nějakej generátor, tak to zvedne setrvačnost a to u turba asi nikdo nechce. Nevite někdo, jak je tohle řešený? Jestli mu třeba nebude při rozběhu pomáhat a vyrábět jenom při brzdění. Pak by to smysl mělo.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001309

      uzivatel001309

      89.203.143.XXX
      Je to jak říkáš. Při brždění bude i turbo fungovat jako "brzda" a odpor pro motor a bude generovat energii do ERS. V určité fázi brždění se přepne elektromotor v turbu z generátorového do motorového režimu a roztočí turbo na požadované otáčky a docílí tím okamžitého maximálního plnícího tlaku.

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • zlo

        92.229.54.XXX
        Tyhle motory mají obrovský potenciál. Hlavně ať je nezmrazí...

        + 4 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Kapor

      194.160.178.XXX
      Ono okrem motorgenerátora, čo je jeden stroj,... ...je v tom valci zabudovaná aj planétová prevodovka spolu s turbokompresorom, lebo inak by to nefungovalo. Cez tú sa práve rozročí turgokompresor ešte pred naštartovaním, motora motorom motorgenetátora, ktorý berie energiu z ión- lítiových batérií, ktoré sú pred štartom dobité na menovité napätie. Kompesor sa roztočí na menovité otáčky plniaceho tlaku turbomotora a natlakuje sací trakt motora s priamim vstrekovaním vzduchom a po naštartovaní turbomotora, sa vypína roztáčanie elktromotorom a kompresor sa poháňa cez twin scroll turbínu (so skrutným vírom), čo sú vlastne dve turbíny v jednej predelenej skrini so spoločným dnom. Turbína (má tvar hyperboloida-zotrvačník rovnakého napätia v ťahu) sa roztáča spalinami výfukových plynov na otáčky až okolo 230 000, čo je teda požehnane a v skutočnosti je to ideálny zotrvačník, z ktorého je možno získavať rekuperáciou elektrickú energiu premenou z mechanickej, ak predtým tá termálno-kinetická výfukových plynov (prečo aj termálna-dochádza na lopatkách turbíny k expanzii a zmeny v zmysle stavovej rovnice, ochladeniu spalín a kinetickej k ich spomaleniu, čím odovzdajú túto energiu turbíne) sa premenila na kinetickú energiu turbíny. Treba povedať aj to, že na výrobu elektrickej energie slúži práca nad rámec tej, ktorá sa spotrebuje na pohon kompresora na preplňovanie turbomotora. Že jej je dosť nie je pochýb, lebo tubomotor 1,6 V6 turbo v rozmedzí otáčok 10 500 až 15 000, produkuje dostatok spalín o potrebnej energii, preto ani to turbo nie je malé, ako sa tu predčasom na tom pozastavili niektorý čitatelia, ale také ako má byť a aké vyšli z výpočtou metódou CFD. Planétová prevodovka je tam preto, aby sa dosiahol potrebný krútiaci moment pri prevode do pomala z hriadeľa turbíny, kde je planéta, ktorá cez satelity poháňa ozubený veniec s vnútorným ozubením a jeho otáčky a krútiaci moent sú menovité pre striedavý generátor motorgenerátora (MKUH). Naopak prevod do rýchla je použitý pri opačnom chode, ak motorgenerátor beží ako trakčný jednosmerný motor, ktorý má ihneď maximálny krútiati momont a vie roztočiť turbokompresor na potrebné otáčky vo veľmi krátkom čase. Celý režim je riadený subsystémom MGUH a centrálna riadiaca jednotka je ako nadradená, ktorá v prípade výpadku subsystému prevezme riadenie v núdzovom režime. To je asi tak v kocke na pochopenie všetko. 11

      + 5 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        89.190.61.XXX
        Já si moc nedovedu představit planetovou převodovku na 230000 ot/min, ty převody musí v takovych otáčkách dělat hroznej rachot. Taky v ní budou mech. ztráty a bude se hrozně zahřívat. Je tam určitě ta převodovka? Dá se otom někde něco najít? Třeba nějakej obrázek.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Kapor

          194.160.178.XXX
          Určite, je tam,.. ...a rachot nerobí, lebo ozubenie aj ustavenie je veľmi presné z dôvodu, že tu nie sú hriadele namáhané na ohyb, ale len na krut, preto počas prevádzky zaberajú veľmi presne a majú kultivovaný chod a aj účinnosť (literatúra : Maurício Wolf - planétové prevodovky a skriptá na každej strojníckej fakulte od Plzne až po Ostravu) je vyššia ako u bežnej prevodovky. Je mazaná ako aj bežná prevodovka, ktorá sa tiež zahrieva pri prevádzke monopostu F1 a má svoju životnosť obmedzenú, lebo sa jedná o závodnú prevodovku a nie na LKT (lesnom kolesovom traktore), kde sa tiež používa s motorom Zetor, ale v inom režime a tam tiež nevydrží večne, to mi ver. Treba sa obrátiť priamo na výrobcov pohonných jednotiek, ktorými sú Mercedes, Renault a Ferrari a oni ťa budú určite s radosťou informovať. 11 18

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Kapor

          194.160.178.XXX
          Inak sú to otáčky,.. ...ktoré tu boli o tom na týchto stránkach zverejnené a sú to potom maximálne možné otáčky planéty, lebo tá je osadená na hriadeli turbíny turbokompresora, ktoré v podstate pri závode nemusia byť dosiahnuté, lebo záleží na režime riadenia MGUH počas závodu a teda od mapy, ktorá zodpovedá charakteru trate a potrebe dobíjať ión-lítiové batérie. Planétová prevodovka je výhodná najmä preto, lebo ňou docielime veľmi veľký prevodový pomer a je veľmi skladná, čiže má malé rozmery. 14

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • anonym

    89.190.61.XXX
    točivý moment určitě bude větší, ale taky budou nižší otáčky motoru a tím pádem těžší převody, takže na kolech až takovej rozdíl nebude.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      95.129.242.XXX
      Ale bude, krouťák bude k dispozici už v nízkých otáčkách díky turbu a bude to rvát gumy.

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • zlo

        92.229.54.XXX
        Neměly náhodou přijít 8stupňové převodovky? Mluvilo se o tom, ale nevím, zda to nezapadlo pod stůl.
        Přesně gumy dostanou záhul při akcelaraci v nízkých otáčkách. Budou potřeba přilnavější (rychlejší) pneu, ale zároveň větší životnost.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • zlo

          92.229.54.XXX
          převodovky Tak jsem koukal do pravidel.
          Skutečně budou 8 stupňové převodovky, ale s pevně danými převody.
          Pokud tomu dobře rozumím, změna je povolená pouze jednou za sezónu. V takovém případě u ní tým už musí zůstat, výjimkou je nasazení starých převodovek s původními poměry ve volných trénicních.

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • XR

            78.157.160.XXX
            Je to tak, budou 8stupňové. V Monaku budou třeba kvůli pevným převodům využívat jen 7 rychlostí, v Monze osm.

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              89.190.61.XXX
              To spíš si tu osmičku budou s sebou celou sezonu vozit zbytečně aby ju pak použili jenom na monze a v monaku tak max. šestku.

              + 0 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Kapor

                194.160.178.XXX
                Ono je to tak,.. ...že pre určité tipy tratí, sa budú meniť pohonné jednotky spolu s prevodovkami. Takže asi tak a na sezónu je tých motorov 5 ks. 11 Určite sa to bude ešte meniť, lebo to nie je reálne. 02

                + 2 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • anonym

    95.129.242.XXX
    Moc se těším, miluju změny a rád pozoruju, jak se s tím týmy "perou".. Doufám, že V6 přinesou lepší podívanou a turba budou hezky svištět!

    + 5 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Určite to bude náročné pre všetky tímy F1,.. ...aj pre samotné Pirelli a jasnejšie kontúry, ako to bude fungovať, budeme vedieť až po absoalvovaní predsezónnych testov. Možno, že to všetko nebude až také dramatické, lebo predpisy sa menili už toľkokrát, že tímy aj Pirelli si na to zvykli. 11

    + 4 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Bývalý prezident Ferrari Luca di Montezemolo

Vasseur a další odmítají místo šéfa Ferrari, Montezemolo je situací znepokojený. Neměl Binotto raději zůstat?

Lance Stroll a Guanyu Zhou v závodě v Brazílii

F1 oznámila počet sprintů pro sezonu 2023. Bude jich víc než letos

Jeden ze starších motorů v muzeu Ferrari

Nový motor Ferrari bude bomba, slibují v Maranellu

Christian Horner s Mattiem Binottem před závodem v Monaku

"Moc mě to nepřekvapilo," reagoval Horner na konec Binotta u Ferrari

George Russell s Mercedesem W13 v Abú Zabí

Mercedes během sezóny zcela změnil koncept svého vozu, nikdo nic nepoznal

Patrick Tambay pózuje u vozu značky, na níž dosáhl svých dvou vítězství v F1

Odešel pilot, jehož provázely opakované návraty - Patrick Tambay

Kolize Verstappena s Hamiltonem v průběhu GP Brazílie

Marko má o největším soupeři Red Bullu v sezoně 2023 jasno

Závod v Číně

První změna v kalendáři. Na tradičním okruhu se nepojede ani v sezoně 2023

Alex Palou

Šampion série IndyCar získává místo u McLarenu

Piloti Ferrari před závodem v Monze

Piloti Ferrari reagují na Binottův odchod

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama