DISKUZE K ČLÁNKU Nové turbomotory: Jaké výzvy budou v roce 2014 představovat pro pneumatiky?

Příští rok budou současné atmosférické 2,4litrové osmiválce nahrazeny novými 1,6litrovými motory se systémy pro rekuperaci energie. Jak se tato změna dotkne pneumatik?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Nové turbomotory: Jaké výzvy budou v roce 2014 představovat pro pneumatiky?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 20, poslední 09.05.2013 20:02 Vložte komentář

Nejlepší názory

» B2SoS (Hlasovali 4 lidé) 04.05.2013 00:30
A kdybys to náhodou věděl už před předsezonními… »
» uzivatel001309 (Hlasovali 3 lidé) 04.05.2013 10:09
Je to jak říkáš. Při brždění bude i turbo… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

anonym

89.190.61.XXX
Jo, jo, máš pravdu, napíšu si do ferrari o pár prospektů.04

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Inak sú to otáčky,.. ...ktoré tu boli o tom na týchto stránkach zverejnené a sú to potom maximálne možné otáčky planéty, lebo tá je osadená na hriadeli turbíny turbokompresora, ktoré v podstate pri závode nemusia byť dosiahnuté, lebo záleží na režime riadenia MGUH počas závodu a teda od mapy, ktorá zodpovedá charakteru trate a potrebe dobíjať ión-lítiové batérie. Planétová prevodovka je výhodná najmä preto, lebo ňou docielime veľmi veľký prevodový pomer a je veľmi skladná, čiže má malé rozmery. 14

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Určite, je tam,.. ...a rachot nerobí, lebo ozubenie aj ustavenie je veľmi presné z dôvodu, že tu nie sú hriadele namáhané na ohyb, ale len na krut, preto počas prevádzky zaberajú veľmi presne a majú kultivovaný chod a aj účinnosť (literatúra : Maurício Wolf - planétové prevodovky a skriptá na každej strojníckej fakulte od Plzne až po Ostravu) je vyššia ako u bežnej prevodovky. Je mazaná ako aj bežná prevodovka, ktorá sa tiež zahrieva pri prevádzke monopostu F1 a má svoju životnosť obmedzenú, lebo sa jedná o závodnú prevodovku a nie na LKT (lesnom kolesovom traktore), kde sa tiež používa s motorom Zetor, ale v inom režime a tam tiež nevydrží večne, to mi ver. Treba sa obrátiť priamo na výrobcov pohonných jednotiek, ktorými sú Mercedes, Renault a Ferrari a oni ťa budú určite s radosťou informovať. 11 18

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

89.190.61.XXX
Já si moc nedovedu představit planetovou převodovku na 230000 ot/min, ty převody musí v takovych otáčkách dělat hroznej rachot. Taky v ní budou mech. ztráty a bude se hrozně zahřívat. Je tam určitě ta převodovka? Dá se otom někde něco najít? Třeba nějakej obrázek.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Ono je to tak,.. ...že pre určité tipy tratí, sa budú meniť pohonné jednotky spolu s prevodovkami. Takže asi tak a na sezónu je tých motorov 5 ks. 11 Určite sa to bude ešte meniť, lebo to nie je reálne. 02

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Lebo každé prečo,.. ...má svoje preto. 18

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Ono okrem motorgenerátora, čo je jeden stroj,... ...je v tom valci zabudovaná aj planétová prevodovka spolu s turbokompresorom, lebo inak by to nefungovalo. Cez tú sa práve rozročí turgokompresor ešte pred naštartovaním, motora motorom motorgenetátora, ktorý berie energiu z ión- lítiových batérií, ktoré sú pred štartom dobité na menovité napätie. Kompesor sa roztočí na menovité otáčky plniaceho tlaku turbomotora a natlakuje sací trakt motora s priamim vstrekovaním vzduchom a po naštartovaní turbomotora, sa vypína roztáčanie elktromotorom a kompresor sa poháňa cez twin scroll turbínu (so skrutným vírom), čo sú vlastne dve turbíny v jednej predelenej skrini so spoločným dnom. Turbína (má tvar hyperboloida-zotrvačník rovnakého napätia v ťahu) sa roztáča spalinami výfukových plynov na otáčky až okolo 230 000, čo je teda požehnane a v skutočnosti je to ideálny zotrvačník, z ktorého je možno získavať rekuperáciou elektrickú energiu premenou z mechanickej, ak predtým tá termálno-kinetická výfukových plynov (prečo aj termálna-dochádza na lopatkách turbíny k expanzii a zmeny v zmysle stavovej rovnice, ochladeniu spalín a kinetickej k ich spomaleniu, čím odovzdajú túto energiu turbíne) sa premenila na kinetickú energiu turbíny. Treba povedať aj to, že na výrobu elektrickej energie slúži práca nad rámec tej, ktorá sa spotrebuje na pohon kompresora na preplňovanie turbomotora. Že jej je dosť nie je pochýb, lebo tubomotor 1,6 V6 turbo v rozmedzí otáčok 10 500 až 15 000, produkuje dostatok spalín o potrebnej energii, preto ani to turbo nie je malé, ako sa tu predčasom na tom pozastavili niektorý čitatelia, ale také ako má byť a aké vyšli z výpočtou metódou CFD. Planétová prevodovka je tam preto, aby sa dosiahol potrebný krútiaci moment pri prevode do pomala z hriadeľa turbíny, kde je planéta, ktorá cez satelity poháňa ozubený veniec s vnútorným ozubením a jeho otáčky a krútiaci moent sú menovité pre striedavý generátor motorgenerátora (MKUH). Naopak prevod do rýchla je použitý pri opačnom chode, ak motorgenerátor beží ako trakčný jednosmerný motor, ktorý má ihneď maximálny krútiati momont a vie roztočiť turbokompresor na potrebné otáčky vo veľmi krátkom čase. Celý režim je riadený subsystémom MGUH a centrálna riadiaca jednotka je ako nadradená, ktorá v prípade výpadku subsystému prevezme riadenie v núdzovom režime. To je asi tak v kocke na pochopenie všetko. 11

+ 5 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

no

85.71.85.XXX
tak nevim proč když už konečně vychytali že jsou zajímavý závody, tak přijde tohle

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

89.190.61.XXX
To spíš si tu osmičku budou s sebou celou sezonu vozit zbytečně aby ju pak použili jenom na monze a v monaku tak max. šestku.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

XR

78.157.160.XXX
Je to tak, budou 8stupňové. V Monaku budou třeba kvůli pevným převodům využívat jen 7 rychlostí, v Monze osm.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

zlo

92.229.54.XXX
převodovky Tak jsem koukal do pravidel.
Skutečně budou 8 stupňové převodovky, ale s pevně danými převody.
Pokud tomu dobře rozumím, změna je povolená pouze jednou za sezónu. V takovém případě u ní tým už musí zůstat, výjimkou je nasazení starých převodovek s původními poměry ve volných trénicních.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

zlo

92.229.54.XXX
Neměly náhodou přijít 8stupňové převodovky? Mluvilo se o tom, ale nevím, zda to nezapadlo pod stůl.
Přesně gumy dostanou záhul při akcelaraci v nízkých otáčkách. Budou potřeba přilnavější (rychlejší) pneu, ale zároveň větší životnost.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

zlo

92.229.54.XXX
Tyhle motory mají obrovský potenciál. Hlavně ať je nezmrazí...

+ 4 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001309

uzivatel001309

89.203.143.XXX
Je to jak říkáš. Při brždění bude i turbo fungovat jako "brzda" a odpor pro motor a bude generovat energii do ERS. V určité fázi brždění se přepne elektromotor v turbu z generátorového do motorového režimu a roztočí turbo na požadované otáčky a docílí tím okamžitého maximálního plnícího tlaku.

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

95.129.242.XXX
Ale bude, krouťák bude k dispozici už v nízkých otáčkách díky turbu a bude to rvát gumy.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

89.190.61.XXX
turbo Mně se na tom obrázku moc nezdá to turbo. Jestli v něm bude nějakej generátor, tak to zvedne setrvačnost a to u turba asi nikdo nechce. Nevite někdo, jak je tohle řešený? Jestli mu třeba nebude při rozběhu pomáhat a vyrábět jenom při brzdění. Pak by to smysl mělo.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

89.190.61.XXX
točivý moment určitě bude větší, ale taky budou nižší otáčky motoru a tím pádem těžší převody, takže na kolech až takovej rozdíl nebude.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
B2SoS

B2SoS

193.165.69.XXX
A kdybys to náhodou věděl už před předsezonními testy, tak dej vědět...

+ 4 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

95.129.242.XXX
Moc se těším, miluju změny a rád pozoruju, jak se s tím týmy "perou".. Doufám, že V6 přinesou lepší podívanou a turba budou hezky svištět!

+ 5 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Určite to bude náročné pre všetky tímy F1,.. ...aj pre samotné Pirelli a jasnejšie kontúry, ako to bude fungovať, budeme vedieť až po absoalvovaní predsezónnych testov. Možno, že to všetko nebude až také dramatické, lebo predpisy sa menili už toľkokrát, že tímy aj Pirelli si na to zvykli. 11

+ 4 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama