DISKUZE K ČLÁNKU Marko nařknul Lotus z nefér výhody: Nelíbí se mu, že Pirelli testuje s jejich vozem

Lotus má podle odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka neférovou výhodu, protože Pirelli k vývoji a testování pneumatik používá jejich starší monopost. Bývalý pilot F1 Alex Wurz s ním však nesouhlasí.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Marko nařknul Lotus z nefér výhody: Nelíbí se mu, že Pirelli testuje s jejich vozem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 35, poslední 11.04.2013 10:25 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovalo 28 lidí) 10.04.2013 08:42
Grglavky by měly mlčet. Právě tento tým měl… »
» uzivatel000299 (Hlasovalo 23 lidí) 10.04.2013 09:00
Ten Marko to je ale i.diot.02 »
» erdedy (Hlasovalo 9 lidí) 10.04.2013 13:36
Petr ;-) Spominas, ako som tu pred 1-2. rokmi… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • jc

      89.190.50.XXX
      Myslim ze ses totalne mimo. V moznostech zadneho vyrobce pneu neni postavit vlastni F1 jen kvuli testum, to je absolutni nesmysl. A maji je snad testovat na Fabii?

      To ze nekdo poskytne nekolik let stare auto pro testy muze mit nejakou (temer zanedbatelnou) vyhodu, ale ma to vic nevyhod - proto to nikdo nechtel udelat. RB to vyhodnotil stejne a ted kdyz za ne nekdo udelal tu tezsi cast prace, bude si stezovat na neco, co vpodstate neexistuje? Hanba.

      + 19 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Jake

        78.108.97.XXX
        Přesně tak, postavit vlastní monopost? Neutáhli by to finančně a stejně by to mělo nulovej smysl. I se zkušeným konstruktérem by to auto bylo horší než již nevyhovující Toyota.

        Když nejsou týmový testy, nezbejvá než vzít zavděk staršim monopostem. Udělal by to tak i Bridgestone, pokud by po něm byly požadovány takové "změny", když pneumatika musí vydržet jen pár kol a dělat show.

        + 10 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Jake

    78.108.97.XXX
    Zas ten Helmut Nekoukajic na fakt, ze jim mohli sami dat auto, at uz TR nebo RB, by si mel Helmut uvedomit neco jineho. Sami (a jako jediny ve startovnim poli) maji vzdy na trati 4 auta a 4 jezdce. Kolikrat predjizdej TR o kolo, nebo i po zastavkach, strasne lehce, kdezto souperi musi regulerne bojovat. To je jako fér výhoda?

    Nechci rikat ze Vettel loni ziskal titul jen diky tomu, ale i v poslednim rozhodujicim zavode byla tahle vyhoda dost viditelna, v tu chvili mu uhnul i Schumacher protoze jsou kamaradi...

    + 23 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      80.154.98.XXX
      nejen na trati, mají i dvojnásobné množství dat z testů a tréninků - a to je při současném obezen testování nezanedbatelná výhoda. I to mohl být zásadní faktor pro vzestup formy RBR v průběhu loňské sezony.

      + 18 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Alex však zamlčal jednu vec,.. ...že okrem auta je v tíme Pirelli aj skúšobný jazdec Lotusu Jerômé, korý nie je žiadne béčko a určite jazdcom poradil, čo treba s pneumatikami robiť, aby vydržali čo najdlhšie v dobrej kondícii. A kto rýchlo dáva, dvakrát dáva a u R30 sa to potvrdilo. Týmto si tú stratu auta, Lotus vynahradí. 11

    + 3 / − 12

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Arnoux

      37.188.229.XXX
      Ahoj.Já tedy fanoušek Lotusu (Renaultu) jsem a nemůžu souhlasit.Za prvé ty uvádíš D Amrosia, tak nejsem si uplně jistej jestli jde o pilota,který by byl tak kvalitní,že by Lotusu pomáhal tímto způsobem.Za druhé data od Pirelli nikdo nedostává, bylo by to proti duchu Fair play a věřím,že dnešní týmy toto ctí.Za třetí pokud vím,jezdí a testují s Renaultem R30, který je oproti dnešním Lotusům E20 a E21 na jiném základě a nešlo o zrovna povedené auto.Jezdil s ním TOP jezdec Robert Kubica a žádný zázrak.Ečka se víc blíží RB konstrukcí podlahy, tak proto jsou rychlá.
      A to nejdůležitější je že Lotus je ohleduplný k pneu za vysokou cenu restrikce přítlaku myslím na zadní nápravu.Ja vysokou cenu platí je jasné, pokud si srovnáte Austrálii a Malaisii, kdy byly na mokru Lotusy zoufalé a mám pocit,že by si je daly i Marussie.Jak bude tato filosofie uspěšná,uvidíme další závody. A za páté co ostatním bránilo dát jim svá auta na testování?
      Chce to přestat plakat a makat. 04

      + 14 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Nemáš pravdu ty,.. ...lebo dáta od Pirelli majú všetky tímy už pred predsezónnymi testami od všetkých druhov pmeumatík, lebo podľa čoho by dolaďovali autá na sezónu a tiež na čom by potom jazdci trénovali na simulátore, do prvých pretekov ? Skúšobný jazdec má však o pneumatikách hlbšie vedomosti a väčšie skúsenosti, ako tí čo si ich len osahajú v predsezónnych testoch a vie určite poradiť aj s nastavením. Predsa u Renaultu je určitá dedičnosť v prístupe a stavbe monopostu, čo je v tomto prípade 2++, pre Renault. Ale to nie je ich chyba, lebo na testovanie sa mohol podujať aj niekto iný. Jerômé sa ponúkol a tím Pirelli súhlasil. To isté platí o aute. 01

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Arnoux

          37.188.229.XXX
          Myslel jsem tím,že nemají přístup k jiným datům v průběhu sezony než ostatní.A to nemají.Trošku sporné je to u testovacího jezdce.Souhlasím,že by to jisté body mohlo nahrát,ale minimálně.Styl jezdce a jeho poznatky sice jsou určitým plusem, hlavním faktorem opotřebení pneumatik je ale nastavení a konstrukce auta.A vůbec nepochybuji,že firma jako je Pirelli by se snížila k něčemu jako dělat někomu gumy na míru.A kdyby -určitě by to nebyl Lotus.Dá se tedy asi souhlasit s tím,že o nějakou malou výhodu jde, ale trvám na tom,že šetrnost k pneumatikám je dána u Lotusu konstrukcí auta.Na druhou stranu mají ted na vodě obrovský problém a v momentě zvýšení přítlaku pujdou gumy do kopru jako ostatním.Zázraky se nedějí.To osobně očekávám.

          + 3 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kapor

            194.160.178.XXX
            O tom nikto neepochybuje,.. ...že to nie je namieru, ale tým závesom, čo má Lotus a teraz aj Mercedes FRIC), to vyhovuje viac ako ostatným. Možno do toho tak nevidíš, preto radšej mlč ! 14

            + 1 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Nasir

              188.175.176.XXX
              Tohle je diskuze a zatím to vypadá, že do toho Arnoux vidí víc než ty.
              Jinak chceš říct, že ty do toho vidíš? Proto píšeš tolik komentářů? 03

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • anonym

    88.100.209.XXX
    helmut zůstane helmutem , co víc dodat .. 07

    + 16 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      80.154.98.XXX
      Ač nejsem fanda Lotusu, tentokrát souhlasím - když Pirelli shánělo, kdo jim poskytne vůz na testy, nikdo jiný se nenabídl. Tak nechápu, co se tomu Helmutovi nezdá. Mohli jim věnovat starýho bulla, a teď mohli mít výhodu oni.

      + 15 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000299

    uzivatel000299

    94.112.176.XXX
    Ten Marko to je ale i.diot.02

    + 23 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Grglavky by měly mlčet. Právě tento tým měl nejlepší podmínky pro poskytnutí vozu pro testování pirellek. Jako jediný tým (Red Bull+Toro Rosso) měli nejvíce vozů k dispozici a jeden by klidně mohli postrádat.

    + 28 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama