DISKUZE K ČLÁNKU Marko nařknul Lotus z nefér výhody: Nelíbí se mu, že Pirelli testuje s jejich vozem
Lotus má podle odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka neférovou výhodu, protože Pirelli k vývoji a testování pneumatik používá jejich starší monopost. Bývalý pilot F1 Alex Wurz s ním však nesouhlasí.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Marko nařknul Lotus z nefér výhody: Nelíbí se mu, že Pirelli testuje s jejich vozem
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
jc
10:24 10.04.2013 89.190.50.XXXMyslim ze ses totalne mimo. V moznostech zadneho vyrobce pneu neni postavit vlastni F1 jen kvuli testum, to je absolutni nesmysl. A maji je snad testovat na Fabii?
To ze nekdo poskytne nekolik let stare auto pro testy muze mit nejakou (temer zanedbatelnou) vyhodu, ale ma to vic nevyhod - proto to nikdo nechtel udelat. RB to vyhodnotil stejne a ted kdyz za ne nekdo udelal tu tezsi cast prace, bude si stezovat na neco, co vpodstate neexistuje? Hanba.-
Jake
10:44 10.04.2013 78.108.97.XXXPřesně tak, postavit vlastní monopost? Neutáhli by to finančně a stejně by to mělo nulovej smysl. I se zkušeným konstruktérem by to auto bylo horší než již nevyhovující Toyota.
Když nejsou týmový testy, nezbejvá než vzít zavděk staršim monopostem. Udělal by to tak i Bridgestone, pokud by po něm byly požadovány takové "změny", když pneumatika musí vydržet jen pár kol a dělat show.
-
-
-
Jake
09:35 10.04.2013 78.108.97.XXXZas ten Helmut Nekoukajic na fakt, ze jim mohli sami dat auto, at uz TR nebo RB, by si mel Helmut uvedomit neco jineho. Sami (a jako jediny ve startovnim poli) maji vzdy na trati 4 auta a 4 jezdce. Kolikrat predjizdej TR o kolo, nebo i po zastavkach, strasne lehce, kdezto souperi musi regulerne bojovat. To je jako fér výhoda?
Nechci rikat ze Vettel loni ziskal titul jen diky tomu, ale i v poslednim rozhodujicim zavode byla tahle vyhoda dost viditelna, v tu chvili mu uhnul i Schumacher protoze jsou kamaradi... -
Kapor
09:30 10.04.2013 194.160.178.XXXAlex však zamlčal jednu vec,.. ...že okrem auta je v tíme Pirelli aj skúšobný jazdec Lotusu Jerômé, korý nie je žiadne béčko a určite jazdcom poradil, čo treba s pneumatikami robiť, aby vydržali čo najdlhšie v dobrej kondícii. A kto rýchlo dáva, dvakrát dáva a u R30 sa to potvrdilo. Týmto si tú stratu auta, Lotus vynahradí.-
Arnoux
10:37 10.04.2013 37.188.229.XXXAhoj.Já tedy fanoušek Lotusu (Renaultu) jsem a nemůžu souhlasit.Za prvé ty uvádíš D Amrosia, tak nejsem si uplně jistej jestli jde o pilota,který by byl tak kvalitní,že by Lotusu pomáhal tímto způsobem.Za druhé data od Pirelli nikdo nedostává, bylo by to proti duchu Fair play a věřím,že dnešní týmy toto ctí.Za třetí pokud vím,jezdí a testují s Renaultem R30, který je oproti dnešním Lotusům E20 a E21 na jiném základě a nešlo o zrovna povedené auto.Jezdil s ním TOP jezdec Robert Kubica a žádný zázrak.Ečka se víc blíží RB konstrukcí podlahy, tak proto jsou rychlá.
A to nejdůležitější je že Lotus je ohleduplný k pneu za vysokou cenu restrikce přítlaku myslím na zadní nápravu.Ja vysokou cenu platí je jasné, pokud si srovnáte Austrálii a Malaisii, kdy byly na mokru Lotusy zoufalé a mám pocit,že by si je daly i Marussie.Jak bude tato filosofie uspěšná,uvidíme další závody. A za páté co ostatním bránilo dát jim svá auta na testování?
Chce to přestat plakat a makat.-
Kapor
10:51 10.04.2013 194.160.178.XXXNemáš pravdu ty,.. ...lebo dáta od Pirelli majú všetky tímy už pred predsezónnymi testami od všetkých druhov pmeumatík, lebo podľa čoho by dolaďovali autá na sezónu a tiež na čom by potom jazdci trénovali na simulátore, do prvých pretekov ? Skúšobný jazdec má však o pneumatikách hlbšie vedomosti a väčšie skúsenosti, ako tí čo si ich len osahajú v predsezónnych testoch a vie určite poradiť aj s nastavením. Predsa u Renaultu je určitá dedičnosť v prístupe a stavbe monopostu, čo je v tomto prípade 2++, pre Renault. Ale to nie je ich chyba, lebo na testovanie sa mohol podujať aj niekto iný. Jerômé sa ponúkol a tím Pirelli súhlasil. To isté platí o aute.-
Arnoux
13:13 10.04.2013 37.188.229.XXXMyslel jsem tím,že nemají přístup k jiným datům v průběhu sezony než ostatní.A to nemají.Trošku sporné je to u testovacího jezdce.Souhlasím,že by to jisté body mohlo nahrát,ale minimálně.Styl jezdce a jeho poznatky sice jsou určitým plusem, hlavním faktorem opotřebení pneumatik je ale nastavení a konstrukce auta.A vůbec nepochybuji,že firma jako je Pirelli by se snížila k něčemu jako dělat někomu gumy na míru.A kdyby -určitě by to nebyl Lotus.Dá se tedy asi souhlasit s tím,že o nějakou malou výhodu jde, ale trvám na tom,že šetrnost k pneumatikám je dána u Lotusu konstrukcí auta.Na druhou stranu mají ted na vodě obrovský problém a v momentě zvýšení přítlaku pujdou gumy do kopru jako ostatním.Zázraky se nedějí.To osobně očekávám.
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek