DISKUZE K ČLÁNKU Za dobrotu na žebrotu: Vývoj partnerství McLarenu s Mercedesem

McLaren jako konstruktér vozů a Mercedes jako dodavatel motorů, toto spojení dlouhou dobu platilo za jedno z nejsilnějších v F1. Pak ale Mercedes přišel s vlastním týmem a McLaren v podstatě ze dne na den přestal být továrním týmem Mercedesu. Ohledně konce partnerství ale existuje několik paradoxů, které nám připomíná Andrew Benson z BBC.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Za dobrotu na žebrotu: Vývoj partnerství McLarenu s Mercedesem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 26, poslední 31.01.2013 17:54 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovalo 9 lidí) 23.01.2013 15:28
Taky díky. 01 (Inteligentních anonymů je… »
» Zix. (Hlasovalo 6 lidí) 23.01.2013 09:54
Je docela zajímavý a trošku i divný proč je to… »
» Ferda (Hlasovalo 6 lidí) 23.01.2013 10:59
A kde je ta žebrota z nadpisu? Ta se nejspíše… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • anonym

    188.120.195.XXX
    Kdyby náhodou někdo nevěděl, tak za dobrotu je "až po osobní intervenci Martina Whitmarshe" a na žebrotu "tento rok poprvé také platí". Je to tam sice trochu schované, ale JE to tam, čímž se omlouvám autorovi za neoprávněnou kritiku nadpisu a Petrovi děkuju, že to všechno smazal - aspoň hned každý nevidí, co jsem za pitomce. 19

    Je to sice jen malá útěcha na mé ego, ale aspoň že jsem v tom nebyl sám. 03

    + 9 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    188.120.195.XXX
    Ne, ne, Petr udělal dobře a my jsme měli míň pindat, víc číst a hlavně u toho přemýšlet. Ono totiž v článku to přísloví z nadpisu opravdu je! Trochu skryté, ale je tam - ten dobrý skutek je "až po osobní intervenci Martina Whitmarshe" a žebrota potom samozřejmě nově vzniknuvší náklady na nákup motorů.

    Tímto se omlouvám za své předchozí kecy. 19

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    188.120.195.XXX
    V souvislosti s placením za motory mě napadá jedna věc - když už musí platit, nestálo by za pokus časem oprášit staré dobré spojenectví s Hondou?

    Je mi jasné, že by to nebylo hned (určitě ne v 2014), ale Honda by si jako dodavatel motorů mohla napravit pošramocenou pověst tragicky neúspěšného týmu a mohla by obchodně využít spojení motoru F1 s ERS v návaznosti na jejich hybridní technologie. Tentokrát by ekokampaň dokonce měla smysl, narozdíl od před(K)ERSové doby. Osobně by se mi moc líbilo obnovení spojení McLaren Honda a Williams Honda. 01

    + 8 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Ferda

      Ferda

      46.47.176.XXX
      Pro dva týmy se nevyplatí vyvinout a vyrábět motory s hloupostí ERS.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        188.120.195.XXX
        Kdo tvrdí, že by byly jenom dva? Podle mě je Honda dost etablovaný výrobce, aby si dokázala při rozumné ceně najít tři odběratele. Vždyť Honda RA168-E je dodnes (po 24 letech!) považovaná za nejlepší motor, který kdy v F1 jezdil. Mimochodem to bylo úsporné 1,5l V6 turbo s plnícím tlakem 2,5 baru - porovnej se specifikacemi budoucích motorů. 03

        Kdyby se do F1 vrátil 12. tým, vychází to přesně na 4 dodavatele každý se třemi týmy. Samozřejmě čím míň dodavatelů, tím menší poměrná částka za vývoj, takže to navypadá moc pravděpodobně, ale nech mě aspoň snít, jo? Díky. 13

        + 7 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Ferda

          Ferda

          46.47.176.XXX
          Ano Honda a Cosworth dodnes patří mezi nejlepší motory jaké F1 zažila, ale.....
          ...12 týmů začíná být těžká utopie, spíše se obávám, že po letošním roku vypadne Marussia a možná i Caterham a Force India to má taky hodně nahnuté.
          Ano, je to katastrofický scénář který se doufám nestane, ale Honda si ještě moc dobře pamatuje proč z F1 musela odejít a co tyhle zmíněné týmy taky může potkat.
          Další velkou nevýhodou je prodloužená životnost motorů, která dalším výrobcům zisky taky nepřinese a možná by se bránili i současní výrobci.
          Ač nerad, ale opravdu vstup Hondy ani jiného výrobce do F1 opravdu nevidím jako reálný.

          + 4 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    A kde je ta žebrota z nadpisu? Ta se nejspíše přestěhovala do Merglu o kterém bude jiný článek.12

    + 6 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Mercedes bude zrejme aj naďalej.. ...dodávateľom motorov tímu Mclaren a neskôr pohonných jednotiek, ale horšie je to s tímom Force India, ktorý ako sa zdá bude do tejto sezóny vstupovať dosť neisto. Som zvedavý aj ako sa k veci postavý po r. 2014 Williams, ktorý snáď možno začne odoberať pohonné jednotky od Mercedesu, ak by Force India prešla k Ferrari a stalo by sa pravidlom, že jeden výrobca by mal dodávať trom odberateľom. Otázka ostáva otvorená aj u tímu Marusie, ktorá v tom zrejme nemá ešte celkom jasno, ale určite pôjde cestou najmenších nákladov. 14

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Ligier

      Ligier

      109.80.171.XXX
      No mám obavu, že kolem Marusie se už jasní a Force India ji v tom bude následovat - tedy, že oba týmy zamíří do dveří, které otevřelo už HRT :-(

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • eR

    62.245.107.XXX
    Nemůžu si pomoct, ale 3 jezdecké a jeden konstruktérský titul za 17 let, se mně zdá, pro tým jako je McLaren, docela málo.
    .
    A letos, bez Hamiltona a Lowa, to vidím na příliš velké oslabení, než aby mohli v boji o titul uspět.

    + 7 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Zix.

      Zix.

      78.102.229.XXX
      Je docela zajímavý a trošku i divný proč je to spojejí "McLaren-Mercedes" tolik "oslavovaný",když spolu maj fakt "jen" 1 titul v PK a 3 tituly u jezdců,což neni za tolik let zase taková sláva.

      Jediný co se mi zdá na tom k oslavě je,že takhle dlouho spolu vydrželi,což se stává u málokoho nebo ve F1 je to možná rekord(pokud nebudu počítat Ferrari a další týmy co si motory dělaj/dělali).

      + 6 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        37.188.239.XXX
        "proč je to spojení tolik oslavovaný"

        Protože reklama. Zas tak velký průšvih to nebyl a Mercedes na tom stavěl kampaň velmi intenzivně (reklamní spoty s piloty, čumák Mercedesu SLR přímo odkazující na nos F1, stříbrná místo bílé, když jim docvaklo, že by mohli odkázat na historické "stříbrné šípy" atp, bylo toho hodně). A když se něco glorifikuje dostatečně dlouho a hlasitě, začne se to brát jako fakt ...

        + 4 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Ligier

        Ligier

        109.80.171.XXX
        No možná Lotus/Ford Cosworth ale jistý si nejsem (od roku 67, 68? Do roku ...? :-) )

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          188.120.195.XXX
          Od poloviny 67 do poloviny 83, kdy přesedlali na Renault, takže McLaren Mercedes už asi opravdu drží rekord.

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Zix.

            Zix.

            78.102.229.XXX
            Jojo máš pravdu a McLaren a Mercedes sou tedy spolu dýl - 18.sezon,ted bude 19. ... zatímco Lotus a Cosworth byli spolu 17.sezon.

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              188.120.195.XXX
              Dokonce jenom 16, protože to bylo cca od poloviny do poloviny. Kdyby došlo na "poměřování pindíků" určitě by se neúplnost sezóny musela brát v potaz a kdyby měl nedejbůh Mercedes míň, pořád by mohl vytáhnout, že odjeli s McLarenem víc závodů. Teď už je to jedno, když mají rekord tak jako tak. 12

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • rock

            37.188.239.XXX
            Nepřerušovaně asi ano, sumárně zatím ne. Kombinace Tyrrel-Ford má zatím 6 sezón k dobru, ale tam to bylo rozložené na tři etapy (ta nejdelší trvala 18 sezón, to McLaren-Mercedes letos překoná).

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • rock

              37.188.239.XXX
              ... i když vlastně ani tohle není pravda, protože první dvě sezóny jezdil Tyrrellův tým pod hlavičkou Matry - takže kombinace Tyrrell-Ford vydržela "jenom" 16+4+2 sezóny

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Ligier

                Ligier

                88.103.97.XXX
                Jen jeden rok nasazovali Matru (1969 - titul), 1970 jezdili March (a tedy uz motor Ford) a 1971 nasadili vlastní vůz /titul).

                + 2 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton měl podle některých zpráv čelit sabotáži

Hamilton obětí sabotáže vlastního týmu? Policie vydala oficiální prohlášení

Fernando Alonso se pokouší pozvednout týmovou morálku

Alonso burcuje: Méně slibujme, předveďme více!

Nico Hülkenberg si pochvaloval výkon, ale s umístěním pochopitelně spokojen nebyl (Ilustrační foto)

GP ŠPANĚLSKA: Prohlášení po závodě - Verstappen září, Norris lituje, Hamilton je spokojen

Lewis Hamilton sice nevyhrál, ale připomněl své lepší dny

GP ŠPANĚLSKA: Verstappen na pro něj úspěšné trati vítězí, hrdinou dne opět Norris

Valtteri Bottas je jedním z těch, kdo si po kvalifikaci nemálo důvěřuje (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci GP Španělska: Všichni hovoří o minimálních rozdílech

Hvězda Landa Norrise stále stoupá - ve Španělsku získal druhé pole-position (ilustrační snímek)

KVALIFIKACE GP ŠPANĚLSKA: Smíšené pocity u McLarenu, Norris triumfuje, Piastri zahodil šanci

Carlos Sainz v tuenlu v závodě v Monaku

Třetí trénink byl mimořádně vyrovnaný. Nejrychlejší Sainz

Pierre Gasly se na katalánském okruhu vytáhl (ilustrační foto)

Druhý trénink kořistí Hamiltona, překvapením bezesporu Alpine

Lando Norris v závodě v Bahrajnu

První trénink pro Norrise. Alonso způsobil červenou vlajku

George Russell v GP Kanady

"Jak jsme mohli být tak hloupí?" Allison o objevu, díky kterému se teď Mercedes dotáhl na špici

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • Kvalifikace (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (12:30 - 13:30)
    • 1. Závod (16:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama