DISKUZE K ČLÁNKU Za dobrotu na žebrotu: Vývoj partnerství McLarenu s Mercedesem

McLaren jako konstruktér vozů a Mercedes jako dodavatel motorů, toto spojení dlouhou dobu platilo za jedno z nejsilnějších v F1. Pak ale Mercedes přišel s vlastním týmem a McLaren v podstatě ze dne na den přestal být továrním týmem Mercedesu. Ohledně konce partnerství ale existuje několik paradoxů, které nám připomíná Andrew Benson z BBC.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Za dobrotu na žebrotu: Vývoj partnerství McLarenu s Mercedesem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 26, poslední 31.01.2013 17:54 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovalo 9 lidí) 23.01.2013 15:28
Taky díky. 01 (Inteligentních anonymů je… »
» Zix. (Hlasovalo 6 lidí) 23.01.2013 09:54
Je docela zajímavý a trošku i divný proč je to… »
» Ferda (Hlasovalo 6 lidí) 23.01.2013 10:59
A kde je ta žebrota z nadpisu? Ta se nejspíše… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • anonym

    188.120.195.XXX
    Kdyby náhodou někdo nevěděl, tak za dobrotu je "až po osobní intervenci Martina Whitmarshe" a na žebrotu "tento rok poprvé také platí". Je to tam sice trochu schované, ale JE to tam, čímž se omlouvám autorovi za neoprávněnou kritiku nadpisu a Petrovi děkuju, že to všechno smazal - aspoň hned každý nevidí, co jsem za pitomce. 19

    Je to sice jen malá útěcha na mé ego, ale aspoň že jsem v tom nebyl sám. 03

    + 9 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    188.120.195.XXX
    Ne, ne, Petr udělal dobře a my jsme měli míň pindat, víc číst a hlavně u toho přemýšlet. Ono totiž v článku to přísloví z nadpisu opravdu je! Trochu skryté, ale je tam - ten dobrý skutek je "až po osobní intervenci Martina Whitmarshe" a žebrota potom samozřejmě nově vzniknuvší náklady na nákup motorů.

    Tímto se omlouvám za své předchozí kecy. 19

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    188.120.195.XXX
    V souvislosti s placením za motory mě napadá jedna věc - když už musí platit, nestálo by za pokus časem oprášit staré dobré spojenectví s Hondou?

    Je mi jasné, že by to nebylo hned (určitě ne v 2014), ale Honda by si jako dodavatel motorů mohla napravit pošramocenou pověst tragicky neúspěšného týmu a mohla by obchodně využít spojení motoru F1 s ERS v návaznosti na jejich hybridní technologie. Tentokrát by ekokampaň dokonce měla smysl, narozdíl od před(K)ERSové doby. Osobně by se mi moc líbilo obnovení spojení McLaren Honda a Williams Honda. 01

    + 8 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Ferda

      Ferda

      46.47.176.XXX
      Pro dva týmy se nevyplatí vyvinout a vyrábět motory s hloupostí ERS.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        188.120.195.XXX
        Kdo tvrdí, že by byly jenom dva? Podle mě je Honda dost etablovaný výrobce, aby si dokázala při rozumné ceně najít tři odběratele. Vždyť Honda RA168-E je dodnes (po 24 letech!) považovaná za nejlepší motor, který kdy v F1 jezdil. Mimochodem to bylo úsporné 1,5l V6 turbo s plnícím tlakem 2,5 baru - porovnej se specifikacemi budoucích motorů. 03

        Kdyby se do F1 vrátil 12. tým, vychází to přesně na 4 dodavatele každý se třemi týmy. Samozřejmě čím míň dodavatelů, tím menší poměrná částka za vývoj, takže to navypadá moc pravděpodobně, ale nech mě aspoň snít, jo? Díky. 13

        + 7 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Ferda

          Ferda

          46.47.176.XXX
          Ano Honda a Cosworth dodnes patří mezi nejlepší motory jaké F1 zažila, ale.....
          ...12 týmů začíná být těžká utopie, spíše se obávám, že po letošním roku vypadne Marussia a možná i Caterham a Force India to má taky hodně nahnuté.
          Ano, je to katastrofický scénář který se doufám nestane, ale Honda si ještě moc dobře pamatuje proč z F1 musela odejít a co tyhle zmíněné týmy taky může potkat.
          Další velkou nevýhodou je prodloužená životnost motorů, která dalším výrobcům zisky taky nepřinese a možná by se bránili i současní výrobci.
          Ač nerad, ale opravdu vstup Hondy ani jiného výrobce do F1 opravdu nevidím jako reálný.

          + 4 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    A kde je ta žebrota z nadpisu? Ta se nejspíše přestěhovala do Merglu o kterém bude jiný článek.12

    + 6 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Mercedes bude zrejme aj naďalej.. ...dodávateľom motorov tímu Mclaren a neskôr pohonných jednotiek, ale horšie je to s tímom Force India, ktorý ako sa zdá bude do tejto sezóny vstupovať dosť neisto. Som zvedavý aj ako sa k veci postavý po r. 2014 Williams, ktorý snáď možno začne odoberať pohonné jednotky od Mercedesu, ak by Force India prešla k Ferrari a stalo by sa pravidlom, že jeden výrobca by mal dodávať trom odberateľom. Otázka ostáva otvorená aj u tímu Marusie, ktorá v tom zrejme nemá ešte celkom jasno, ale určite pôjde cestou najmenších nákladov. 14

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Ligier

      Ligier

      109.80.171.XXX
      No mám obavu, že kolem Marusie se už jasní a Force India ji v tom bude následovat - tedy, že oba týmy zamíří do dveří, které otevřelo už HRT :-(

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • eR

    62.245.107.XXX
    Nemůžu si pomoct, ale 3 jezdecké a jeden konstruktérský titul za 17 let, se mně zdá, pro tým jako je McLaren, docela málo.
    .
    A letos, bez Hamiltona a Lowa, to vidím na příliš velké oslabení, než aby mohli v boji o titul uspět.

    + 7 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Zix.

      Zix.

      78.102.229.XXX
      Je docela zajímavý a trošku i divný proč je to spojejí "McLaren-Mercedes" tolik "oslavovaný",když spolu maj fakt "jen" 1 titul v PK a 3 tituly u jezdců,což neni za tolik let zase taková sláva.

      Jediný co se mi zdá na tom k oslavě je,že takhle dlouho spolu vydrželi,což se stává u málokoho nebo ve F1 je to možná rekord(pokud nebudu počítat Ferrari a další týmy co si motory dělaj/dělali).

      + 6 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        37.188.239.XXX
        "proč je to spojení tolik oslavovaný"

        Protože reklama. Zas tak velký průšvih to nebyl a Mercedes na tom stavěl kampaň velmi intenzivně (reklamní spoty s piloty, čumák Mercedesu SLR přímo odkazující na nos F1, stříbrná místo bílé, když jim docvaklo, že by mohli odkázat na historické "stříbrné šípy" atp, bylo toho hodně). A když se něco glorifikuje dostatečně dlouho a hlasitě, začne se to brát jako fakt ...

        + 4 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Ligier

        Ligier

        109.80.171.XXX
        No možná Lotus/Ford Cosworth ale jistý si nejsem (od roku 67, 68? Do roku ...? :-) )

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          188.120.195.XXX
          Od poloviny 67 do poloviny 83, kdy přesedlali na Renault, takže McLaren Mercedes už asi opravdu drží rekord.

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Zix.

            Zix.

            78.102.229.XXX
            Jojo máš pravdu a McLaren a Mercedes sou tedy spolu dýl - 18.sezon,ted bude 19. ... zatímco Lotus a Cosworth byli spolu 17.sezon.

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              188.120.195.XXX
              Dokonce jenom 16, protože to bylo cca od poloviny do poloviny. Kdyby došlo na "poměřování pindíků" určitě by se neúplnost sezóny musela brát v potaz a kdyby měl nedejbůh Mercedes míň, pořád by mohl vytáhnout, že odjeli s McLarenem víc závodů. Teď už je to jedno, když mají rekord tak jako tak. 12

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • rock

            37.188.239.XXX
            Nepřerušovaně asi ano, sumárně zatím ne. Kombinace Tyrrel-Ford má zatím 6 sezón k dobru, ale tam to bylo rozložené na tři etapy (ta nejdelší trvala 18 sezón, to McLaren-Mercedes letos překoná).

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • rock

              37.188.239.XXX
              ... i když vlastně ani tohle není pravda, protože první dvě sezóny jezdil Tyrrellův tým pod hlavičkou Matry - takže kombinace Tyrrell-Ford vydržela "jenom" 16+4+2 sezóny

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Ligier

                Ligier

                88.103.97.XXX
                Jen jeden rok nasazovali Matru (1969 - titul), 1970 jezdili March (a tedy uz motor Ford) a 1971 nasadili vlastní vůz /titul).

                + 2 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
Zavřít reklamu