DISKUZE K ČLÁNKU Schumacher: Proč je dnes F1 mnohem vyrovnanější

Současná Formule 1 je podle Michaela Schumachera podstatně vyrovnanější než před několika lety, kdy si vyjel sedm titulů mistra světa.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Schumacher: Proč je dnes F1 mnohem vyrovnanější

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 31, poslední 09.01.2013 13:08 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 9 lidí) 03.01.2013 18:58
Tak uvedeme na pravou míru rok 2003. V Brazílii… »
» odin (Hlasovalo 8 lidí) 03.01.2013 10:43
Typický pohled zaujatého schumacherovce.12»
» odin (Hlasovalo 6 lidí) 03.01.2013 12:48
Co se týče testů, tak třikrát více nenajezdil… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Mynona

    165.72.200.XXX
    Pro ignoranty Že tahle nula vyhrála kvaldu v Monaku kde nejvíc záleží na jezdci a nejméně na autě ?
    Ale asi nemá vysvětlovat ignorantům proč Schumi vyhrával závody, v jinak s nekonkurenčním vozem, když padali z nebe trakaře. Takový ignorant by to nikdy nepochopil a ještě by řekl, že to byla náhoda, že zrovna za deště dostávali všichni okolo i několik sekund na kolo v průměru.
    Jinak poslední leta se nejezdí na limitu ale podle pneumatik. Navíc jsou vozy lehce ovladatelné, vyvážené, takže Schumi tím chtěl říct, že mu tyhle "arkády" pro děti prostě nejdou. A nepopiratelně se na jeho výkonnost se podepsalo že už není nejmaldší. Až jednou budete vy ignoranti starší tak taky možná pochopíte, aby starší sportovec stačil mladým, musel být mnohem lepší než oni ve stejném věku. Já tyhle veterány sportu obdivuji a nejen ve formuli jedna. Ti chlapy podají špičkový výkon a pak tři dny nemohou chodit a stejně do toho znovu a znovu. Prostě jejich regenerace je úplně jinde než u mladých. Každý pohyb je bolí desetkrát více a přesto dokáží mladší i porážet. Mají můj neskonalý obdiv a jen pubescenti bez životních zkušeností mohou plácat takové kraviny. Jsem rád, že jsem měl tu čest, že jsem mohl sledovat celou kariéru toho prvotřídního sportovce.

    + 2 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Ono je to tak,.. ...že prichádzajú nové štandardy, ako prichádzajú aj nové poznatky vedy a techniky do tohoto športu a prakticky každá časť činnosti v F1 je vyšpičkovaná a stále sa hľadajú cesty nielen v prístupe, ale aj pravidlách, aby sa mohlo ísť ďalej, až na hranu technických možností auta a jazdcou, ktorí sa špeciálne pripravujú na simuláoroch a od ktorých sa nechce len to, aby jazdili rýchlo, ako to bolo za jeho čias, ale aby aj prispôsobili svoj štýl jazdy pnematikám a oknu, kedy vykazujú to pravé optimum a kedy je jazdec s nimi najrýchlejší. A tomuto trendu sa už Michael pipôsobiť jednoducho nevedel. Nič to však nebere na jeho majstrovstve a na tom, že je 7 násobný majster sveta v F1. 11

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • ja

    95.103.77.XXX
    Je naozaj obrovská škoda, že v obdobi jeho najväčšího "bačovania- devastácie F1", konkurencia nebola takto vyrovnaná09 02
    Dnes by určite po ňom, ani pes nebrechol!!!13

    + 16 / − 20

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      78.99.244.XXX
      čo to trepeš Hakinnen ,Hill,Vilneuve nebola konkurencia ?

      + 16 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • ja

        95.103.77.XXX
        Ale jasne že bola! Z ďaleka nie taká, aká je v uplynulých rokoch, ale aj tak ho každý z nich porazil!!! Ono ho vlastne porazil každý, kto mal konkurencie schopné auto a dokonca aj počas jeho devastačného obdobia v r2003. Ale absencia konkurencie v r. 95,2001,2,4 ukázala, že aj priemerný pilot, s "nadštandardným" autom si dokáže poľahku vykrúžiť titul a dokonca aj štyri12

        + 10 / − 8

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Jelda

          46.13.48.XXX
          Abych to zase poněkolikáté uvedl na pravou míru......ten kdo ho dokázal porazit měl ale vždy v tom roce lepší káru než Schumacher.....96(hill),97(villeneuve),98(hakkinen),2005(alonso)......v roce 94 a 2006 mi to příjde hodně podobné jenom v jednom případě dopadl lépe Schumi a v tom druhém Alonso.....rok 99 nelze moc hodnotit,ale já jsem rozhodně toho názoru,že nebýt té nehody tak už tehdy by se stal Schumi mistrem,když i Irvine dokázal bojovat o titul až do Suzuky.........jinak pravda,Schumi také měl nejlepší auto v letech 2001,2002 a 2004,ale to jsou jenom 3 tituly ze sedmi....další čtyři si musel opravdu vybojovat + v roce 96 kdy Ferrari se spíše pralo o 2.místo v PK s Bennetonem dokázal vyhrát 3 závody // v letech 97(Williams) a 98(McLaren) kdy opět neměl nejrychlejší auto dokázal Schumi bojovat o titul až do posledního závodu......myslím,že vše toto hovoří za vše,že je jeden z nejlepších pilotů celé historie F1 ne-li ten nejlepší.

          + 13 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • ja

            95.103.77.XXX
            .........jinak pravda,Schumi také měl nejlepší auto v letech 2001,2002 a 2004,
            zabudol si aj na rok 95 Benetton 195 -11 vin . z toho 9 v sezóne Schumi.
            Body: Schumi 102
            Hill 69
            V 94 si Schuni titul vybojoval tak, že už isto porazený s poškodeným autom, umyselne vrazil do Hilla. V 2003 mu titul vybojoval Barik a Mercedes!
            Tak že, suma sumárum, sktočne vybojovaný títul vidím len v r2000 a ten si aj Schumi váži najviac.
            Opakujem, škoda že v tomto období konkurencia nebola väčšia, lebo je evidentné, že kto sa mu dokázal čo i len priblížiť, každý ho porazil.
            U Schumiho bude v ždy platiť, že je to nešportový športovec,priemertných kvalít s najväčším počtom úspechov a titulov dosiahnutých na 90% s top autom v slabom, alebo bezkonkurenčnom prostredí. A že tomu tak je, potvrdilo aj jeho účinkovanie v Mercedese pri jeho návrate o ktorom si myslím, že bol aj za týmto účelom z inscenovaný03

            + 10 / − 8

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              178.255.168.XXX
              S Tvých příspěvků je evidentní že jsi viděl max 1 závod F1 a to ještě v sezoně 2012. Schumacher měl temné okamžiky ve své kariéře, ale nikdo nemůže zpochybnit, že dokázal na mnohem horším autě vyhrávat závody. O sezoně 94 jsi max slyšel a to jen o posledním závodě, jinak bys nemohl takhkle plácat. Dokázal porážet sennu s vozem, který měl o 70 koní slabší motor, mimochodem poslední titul pro motor ford cosworth DFV, navíc ho FIA na 3 závody odstavila, takže výsledná strkanice v posledním závodě vůbec nemusela nastat

              + 2 / − 6

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • ja

                95.103.77.XXX
                Ty asi žartuješ!!!12 Schumi dokázal porážať Senu? Áno!, len si zabudol dodať, že to nebolo v priamom súboji, ale vždy po odstúpeni Senu a hlavne ho porazil aj v pretekoch, kde sa Sena zabil02 Zabudol si aj povedať, že tých chýbajúcich 70 koní nahrádzal nelegálny softvér, ktorý bol do toho auta nainštalovaný, poúživaný a aj objavený. Tak že, v tomto roku nie len že titul získal tým, že vrazil do Hilla, ale ešte aj podvádzal, ale ono celá jeho kariéra bola jeden veľký podvod02 FIA ho odstavila na dva závody za nerešpektovanie čiernrj vlajky.Ale keď sa na to tak pozriem, tak ho mala diskvalifikovať z celej sezóny a v 97 aj celkom z kolotoča F1.Túto sezónu si evidentne nevidel ty, alebo ju účelovo zahmlievaš.10

                + 7 / − 4

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
            • Jelda

              46.13.48.XXX
              Ale tak dobře....ten 95 ti ještě vezmu,ale ten 94 už nikoliv........v roce 2003 se neohlížej prosím jenom na suzuku.Schumi měl aspoň získat aspoň bod a ten získal a bylo v tu chvíly i jedno,že by vyhrál Kimi + Schumi vyhrál v tom roce tuším 6.závodů zatímco Kimi jenom 1,takže naprosto zasloužený titul......a návrat nevyšel kvůli: 1)nemožnosti testovat 2)neschopnost mercedesu postavit konkurenceschopné auto a během sezony ho efektivně vyvíjet 3)pneumatiky pirelli které sami o sobě nesedí Schumiho stylu + vozu Mercedes.

              + 3 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • ja

                95.103.77.XXX
                Ako som už písal vyššie, z ročníka 94 mal byť diskvalifikovaný úplne!!!! V 2003 ten titul nie je úplne zaslúžený, ale budiš!
                Ale som rád, že si si vedomý a konečne si priznal, že za Schumiho úspechmi stojí predovšetkým možnosť neobmedzeného testovania, top auto, ktoré sa na základe neobmedzeného rozpočtu dá vyvíjať počas celej sezóny a hlavne pneumatiky vyrobebé na mieru!!!01 Ešte by som k tomu pridal aj nadštandardné vzťahy z FIA a a ďalšími mocnými. Bez týchto vymožeností, ako sme mali možnosť vidieť Schumi neviniká, len splynie s davom05

                + 6 / − 4

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Jelda

                  46.13.48.XXX
                  přiznávám jenom to testování......bez auta,které se nedrží špičky se mistrem světa prostě nestaneš.....pokud měl být Schumacher diskvalifikovaný v roce 94,tak měl být například i DSQ alonso v roce 2006 za ty tlumiče(stejně by tedy měl Schumi 7 titulů).....myslím,že to FIA vyřešila dobře v obou případech......nadstandartní vztahy s FIA? to mi konktrétně popiš na co tím jako narážíš.A nevím jaký máš problém s tím rokem 2003 pořád.

                  + 2 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • odin

                    odin

                    77.240.96.XXX
                    Tak uvedeme na pravou míru rok 2003. V Brazílii byl závod ukončen předčasně po kolizi Webbera a když do jeho tosek vozu najel Alonso. Těsně před tím převzal Fisichela od Kimiho vedení. Tomu ale vzápětí shořelo auto. Vyhlášení vítěze provázely velké zmatky. Nejprve byl vyhlášen Fisi, pak Kimi. Až od zeleného stolu zpětně bylo vítězství přiřčeno opět Fisichelovi. (2 body o které KR přišel). Na Nurburgringu odstoupil Kimi kvůli poruše motoru z 1.místa (netvrdím že by nutně musel vyhrát, ale bednu by udělal - další body o které přišel min. 6). A na Hockenheimu ho Barricello torpédoval hned po startu na 3-4.místě (opět by nejspíše nějaké body udělal. Tak že potřebné dva, respektive tři body, které Kimimu chyběly k titulu, by bohatě měl, nebýt smůly a pomoci Schumiho stájové dvojky. A to ještě nepočítám Monzu a Suzuku, nebo Silverstone, kdy Barik dokázal Kimiho udržet za svými zády a vzít mu potřebné body.
                    V Indiannopolisu zase komisaři odstavili Schumimu z cesty Montoyu. Pentlí za prohřešek, který se netrestá ani v dnešní přepenaltizované době. Zajímavé, že incident za který byl JPM potrestán nebyl s nikým jiným, než s Barikem.
                    A když se tu někdo opováží napsat, že Schumacherovi pomáhaly jeho týmové dvojky k titulům, snese se od jeho fans vlna nevole a kritiky, že to není pravda. Asi jste ty sezóny neviděli, přátelé a své názory tu píšete jen na základě zběžného pohledu na výsledky18 . Jo a v této sezóně byl McLaren až třetím týmem za Ferrari a Williamsem dle pořadí týmů. To jen kdybys chtěl zpochybňovat kvality Raikkonena, nebo Montoyi.03

                    + 9 / − 3

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                  • ja

                    95.103.77.XXX
                    V roku 2006 hmotové tlmiče Renaultu boli legálne! Alebo boli aspoň tak legálne,ako všetký rozporuplné vychytávky na vozoch Ferrari, ktoré v tom období podávali excelentné výkony .
                    No a k tým vzťahom! Stačí si spomenúť na rok 97, keď FIA chcela potrestať Schumiho za úmyselné vrazenie do Villeneva zákazom štartu v dvoch pretekoch v ďalšom ročníku a nechcela od tohoto stanoviska ustúpiť. A prečo asi? Až na základe obrovského tlaku tímov, zainteresovaných a verejnosti došlo k celkovej diskvalifikácii. V rokoch 2000-5 sa otvorene hovorilo, že FIA na čele s Moslym je pol Ferrari a naopak. Keď došlo k logickej kompromitácii Moslyho a všetci žiadali jeho odstúpenie, vtedy sa ho zastávalo nahlas tuším len Ferrari .A opäť, prečo asi? Myslíš, že to bolo lebo z čistej lásky k motoršportu, alebo v záujme zachovania veľmi dobrých vzťahov??

                    + 8 / − 3

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Nasir

                      188.175.176.XXX
                      Rok 97 komentovat nebudu, ale s Mosleym jsi na omylu. Mosley byl především dlouhodobě spojencem Ecclestonea, kterému prodal komerční práva na F1, za což ho mnohé týmy naopak kritizovaly. Během let měl menší či větší spory prakticky se všemi. U některých to bylo navíc osobní, nesnášel se hlavně s Dennisem, což potom McLarenu neprospělo v té aféře 2007. Ecclestone ho tam držel, dokud z toho měl prospěch. Mosleyho odvolání způsobily samotné týmy, když usilovaly o održení z F1 a vytvoření vlastní soutěže. V tom se hodně angažovalo i Ferrari, takže není pravda, že by byli s Mosleym velcí kamarádi. Všechny týmy vytvořily nátlak, aby Mosley konečně vypadl. Možná je velká škoda, že do toho nešlápli pořádně a neodstřihli taky Ecclestonea, ale přistoupili na polovičatou dohodu. Ale to už je jiný příběh.

                      + 1 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • ja

                        95.103.77.XXX
                        Nemyslel som túto kauzu ,ale tú kde ho zdiskreditovali fotografiami z nejakého sado-maso kludu. On sá neskôr piznal, že v tej tebou spominanej kauze, nechcel ublížiť, alebo ísť hlavne proti Ferrari a tuším aj Williamsu, ktoré sa ho zastalo zasa pri jeho diskreditačnej kauze, ktorá ho určite mala prihútiť k odchodu.Tie väzby tam určite boli, hoci to pri tebou spomínanej kauza tak nevyzeralo.

                        + 1 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama