DISKUZE K ČLÁNKU Prohlášení týmů po Velké ceně Itálie

Jak hodnotí závod na nejrychlejším okruhu v kalendáři F1 jezdci a šéfové týmů?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Prohlášení týmů po Velké ceně Itálie

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 36, poslední 13.09.2012 13:07 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Fantomas (Hlasovalo 16 lidí) 09.09.2012 16:00
Lewis Docela by mě zajímalo, co znamenalo po… »
» odin (Hlasovalo 8 lidí) 09.09.2012 18:23
Hamík chce mnohem větší peníze a je pouze pár… »
» odin (Hlasovali 4 lidé) 09.09.2012 19:36
Tak jelikož se tvoje uvažování hodně podobá… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

              • odin

                odin

                77.240.96.XXX
                Je smutné, že jsem nikdy nečetl reakce fans Schumachera, (kteří si o sobě myslí, že nejsou mimo) na tlachy pomatených uctívačů vyšUMĚLÉHO mistra světa, když je před pár lety bezostyšně šířili. Zato, když se ty tlachy někdo opováží připomenout, jsi ty a tobě podobní okamžitě na stráži. Já nic z těchto hovadin za pravdu nepovažuji a ani jsem nikdy nepovažoval. Bohužel, když jsem se to snažíval před pár lety vyvracet, sklízel jsem jen posměch, protože to přece věděl "každý opravdový odborník na F1", že MS je původně automechanik a tudíž, když se svítí v dílně pozdě do noci, tak Michael odstraňuje závady a ladí auto pro nadcházející závod. Nikdo z nás u toho nebyl a nikdo nemůžeme tvrdit zda je pravda to či ono. Ale kěždému, kdo o konstrukci vozů F1 něco málo ví, je jasné, že profese automechanika není to nejvíce rozhodující v úspěšnosti prototypu. A ani to jak dlouho se v dílně svítí. Navíc zpětnou vazbu poskytují všichni piloti. Někteří lépe, jiní hůře. A i když, někteří poskytují zpětnou vazbu velmi dobře, ještě nikde není záruka, že konstruktéři a desingnéři dokáží ony poznatky pilotů vhodně aplikovat do konstrukce auta.
                Já jen připomínám kydy, kterými byly fóra o F1 před cca 6-8 lety zaplaveny a pro které nebylo indícií (krom zdravého rozumu) k jejich vyvrácení. Dnes už ale indície jsou pro to jak byl Michael Schumacher neuvěřitelně přeceňovaný pilot, jemuž se vkládaly neuvěřitelné schopnosti. Dnes, kdy je omezeno testování na pár týdnů před sezónou a jeden týden v jejím průběhu, jinak si všichni musí vystačit s omezeným časem během tréninků, se jasně ukazuje, jak na tom Schumacher v porovnání s ostatními je s tou zpětnou vazbou (a dají se tím i krásně vyvracet jeho nadpozemské ladičské a konstruktérské schopnosti). Je (a byl) to prostě běžný pilot, který možná občas skočil konstruktérům pro svačinu a který měl štěstí na dobu a týmy ve kterých působil.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • odin

                  odin

                  77.240.96.XXX
                  Jo ještě jsem zapomněl dodat. Podle tvého zjednodušeného pohledu byl Badoer ve Ferrari úplně na hov.no 18 Schumi to stačil otestovat, konstruktérům poradit a donést sváču v pohodě úplně sám18 18 18

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mynona

                    165.72.200.XXX
                    No někdo je možná zaslepený tak druhý onak. Např. z tebe mluví jen nenávist která přechází až v hloupost. Říkáš A a neříkáš B. Prostě Todt posbíral nejlepší mozky v F1, včetně bezkonkurenčně nejlepšího jezdce, snad se mu mohl rovnat jen Hakkinen a spolu vytáhli Ferrari ze sraček na absolutní vrchol.Můžeš si sežrat třeba všechny nehty i prstama, ale na tom už nic nezměníš. Sedm titulů nezíská kdejaký břídil a nic na tom nezmění ani to, že nyní jezdí v plečce a je ve svém věku logicky za zenitem. No nicméně nedávno v kvalifikaci Monaku dokázal, že na trati, kde tolik nerozhoduje vůz ale pilot může vyhrávat i s pomalejšími reakcemi, které provázejí všechny lidi v procesu stárnutí. Kldině plivej, prskej ... Já dokážu uznat i kvalitu mých neoblíbených jezdců, ale ty si musel dlouhá léta čekat, aby ses mohl konečně ... Předtím to nešlo, pár let si totiž mohl jenom šoupat papučema a s výrazem úplné beznaděje hořce nést ten pocit, že Schumi zase vyhrál. 13
                    Příspěvek byl redakčně upraven.

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • odin

                      odin

                      77.240.96.XXX
                      Nikdy jsem nezastíral, že mi Schumacher nepřirostl k srdci. Uznával jsem ho pouze od r. 1991 do r. 1993. V devadesáteém čtvrtém u mě skončil. Člověk, který není ochoten respektovat pravidla a soupeře, si nezaslouží ani můj respekt. A nechápu lidi, kteří ho obdivují. Proč? Protože si ho po smrti Senny mocní v F1 vybrali a udělali z něho nový idol pro stádo prosťáčků, aby se měli s kým stotožnit. A kterým stačila jeho umělá vítězství ke kompenzaci jejich vlastních neúspěchů? Protože mocní vsadili na silný německý trh a servírovali Němcům jejich mistra světa rok co rok, ve snaze vytřískat z toho co nejvíce? Proč myslíš, že se tehdá pořádaly v Německu dvě Grand Prix? A když se Schumi přestal finančně vyplácet, proč se přestaly pořádat a přesunuly se do Španělska? Nevidíš si ani na špičku nosu mě obviňovat z nenávisti a hlouposti. Jaké máš důkazy pro svá tvrzení, že Schumacher byl bezkonkurenčně nejlepší pilot? Žádné !!! V F1 vždy vítězil ten, kdo měl k dispozici nejlepší techniku a houby na tom záleželo, kdo v tom autě seděl. Pokud by měl např. Vettel (nebo kdokoliv jiný z té lepší poloviny pilotů) podmínky jako Schumacher v minulých letech, bezproblémů získá těch tvých sedm titulů taky. Jenže to by přestalo být pro diváky atraktivní, stejně jako to přestalo být atraktivní v r. 2004. Proto zasáhli mocní z F1 a stejně tak, jak Schumimu k titulům dopomohli, mu jejich získávání zarazili. A tento trend trvá a bude trvat i nadále (viz. spousty zákazů v každé sezóně.)
                      Je vidět jak máš prosťounké uvažování: "když MSC vítězil bylo to tím, že byl bezkonkurenčně nejlepším pilotem, nikoliv že měl nejlepší techniku, s neomezenou podporou svého týmového kolegy a nestoudnou přízeň komisařů a vedení F1." Zatímco, když se dnes plácá uprostřed startovního pole, je to způsobeno technikou, respektive "tou plečkou". Ani na chvíli tě nenapadlo, že v dobách jeho dominance jezdili zase jeho soupeři v plečkách? Navíc tehdá byly podmínky týmů hódně rozdílné, na rozdíl od současnosti, kdy se to uměle vyrovnává. Jeho vítězství mě nechávaly klidným, pokud ovšem byly dosaženy férovým způsobem. Problém je, že těch nefér bylo na jednoho pilota až příliš.

                      + 2 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Mynona

                        165.72.200.XXX
                        Plácáš nesmysly. Senna je modla, protože umřel, ale prasárny dělal taky, to ti samozřejmě nevadilo nebo tady můžeš přivřít očko. Jinak v 94´ co Hill čekal, že mu tam Michael nechá dálnici na vnitřku. Nezastírám, že to zavřel schválně, ale Hill je vůl, že se tam snažil protáhnout. Z druhé strany Senna se s tím taky nemazlil a když potřeboval, tak taky vrazil do Prosta. Jenže to je asi tvůj dvojí metr ? Jo a ten tvůj podtalent Schumi, těžil s techniky i v 96´ ?
                        Podívej se na to jak řádil na vodě v Barceloně v tom roce a snad procitneš. V té době Ferrari teprve dohánělo ztrátu co měl jak na Williams tak i následně na McLaren. Podívej se kde v pořadí končili v těch časech Schumiho kolegové. Zatímco co Schumi bojoval o titul na té plečce, tak jeho kolegové byli rádi když dojeli sem tam na bodech. Schumi nepřišel do Ferrari a měl to nejlepší jako třeba Hamilton. Že pak s nárustem kvality techniky rostla jeho dominance, je snad logické. Senna taky nejvíce dominoval, když měl tu nejlepší techniku. pokud ho tedy nepředčil týmový kolega. Jinak Ferrari mělo nejlepší techniku až od roku 2001, kde ale spíš McLaren ztrácel na spolehlivosti než na rychlosti, pak 2002 a nejvíce 2004. Ve všech ostatních letech nemělo Ferrari žádnou dominanci. Byly léta kdy Ferrari naopak ztrácelo, 96,97,05. Navíc v roce 98,99,03 nebylo Ferrari rozhodně absolutně top auto. A v 2006 byl Renault minimálně na stejné úrovni. O tom jak na to bylo Ferrari než tam přišel Schumi nemá cenu ani rozebírat...
                        Příspěvek byl redakčně upraven.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • odin

                          odin

                          77.240.96.XXX
                          Co se týče Senny, jsem k jeho kouskům stejně kritický jako k těm Schumacherovým. Nevím proč bych měl mít dvojí metr na stejné prasárny. Jak jsem psal jinde, "za úmyslné nehody se dříve udělovaly tituly mistrů světa", měl jsem na mysli právě tituly Senny a Schumachera.
                          Souhlasím s tebou, že Sennově glorifikaci pomohla jeho smrt. A že díky tomu není populární připomínat jeho prasárny na závodní dráze i mimo ni. Sennu nemám rád stejně jako Schumachera. Oba ze stejného důvodu - kvůli jejich nesportovnímu počínání. Vlastně jsou to jediní piloti, ke kterým mám radikálně odmítavý postoj.
                          Nevím proč všechno hrotíš, jako většina fanoušků MSC? Mně připadá, že jdete ode zdi ke zdi. Ztrácíte odstup a tím možnost vlastního úsudku. Jen bezmyšlenkovitě papouškujete výmluvy svého Guru. Nikde jsem nikdy nenapsal, že je Schumacher podtalent, nebo podprůměr. To bych si opravdu nedovolil, i když ho nemám rád. Byl to a stále je kvalitní pilot, ale v žádném případě nikdy nebyl bezkonkurenčně nejlepší. Kdyby tomu tak bylo, nemusel ve své kariéře tak často sahat k prasárnám a dokázal by své kvality potvrdit při férových soubojích. Já jen tvrdím, že patřil mezi špičkové piloty, kterých tam ovšem bylo vždy více. A rozdíly mezi nimi dělala technika a v případě Schumachera i přízeň komisařů.
                          Co se týče tvého zhodnocení "kvalit" Ferrari, tak nemám vážnějších výhrad. Jen napíšu to, co jsi možná opoměl, nebo také jsi řekl A a už ne B. Ferrari patřilo vždy mezi TOP auta, i když v některých letech nebylo dominantní. A pokud zaostávalo tak Schumacher na titul neměl nárok. Letos mluvíš o Merglu, jako o plečce. Ale tak to není. Tedy minimálně v počátku sezóny tomu tak nebylo v žádném případě. A přesto Schumacher nedokázal nic. A neberu výmluvy na defekty a jeho odstoupení. Nikdy neodstupoval z pódiových pozic a to ani v začátku sezóny, kdy na to auto měl. Tak jakýpak bezkonkurenčně nejlepší pilot? Brawn dělá zákulisní politikaření, vynucuje si zákazy u soupeřů, které mu pak paradoxně činí problémy i v jeho vlastním týmu.

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Mynona

                            165.72.200.XXX
                            Když ti v kvaldě nefunguje tu DRS tu zase něci jiného, tak moc nenaděláš v tak vyrovnaném poli. Stejně jako když se teď nedaří Britney. Je mi jasné, že Schumi už nebude to co za mlada, ale on byl ve "své" době top pilot. Možná proto, že po odchodu Senny nebyla taková konkurence. Jediný Hakkinen měl jezdecké kvality hodné mistra světa, zvláště když měl na konci století spolu s Davidem C. nejlepší vůz v poli. To, že titul ziskal i tak průměrný jezdec, myšleno v kontextu pilotů F1, jako byl Jacques, podporuje ono tvrzení, že na prvním místě potřeuješ vůz. Já ale píšu, že min. polovinu kariéry Schumi dominantní vůz neměl a dokonce jsem přesvědčen, že min. v pěti letech, kdy bojoval o titul měl techniku horší než ostatní adepti na titul. V roce 96,97,98,99 a 03. V roce 99 ho stála titul nehoda a vynechání závodů. V roce 2003 ho v obrovsky vyrovnané sezóně získal. V 97´ bojoval do posledního závodu a nebýt trestu (zákaz startu ?) během sezóny, tak ani nemuselo dojít na Jerez. V roce 2006 ho nejpíš stál titul, když musel pro poruchu odstoupit v předposledním závodě v Suzuce a taky se dá polemizovat zda bylo Ferrari lepší Renaultu, spíš to bylo jako na houpačce. V roce 2005 byly díky gumám na celý závod Ferrari neschopný ale stejně skončil celkově třetí. I v sezónách kdy neměl techniku na to ,aby mohl vůbec pomýšlet na titul dokázal pár závodů vyhrát, zvláště za mokrých podmínek. Prostě Schumi byl jezdec, který vymačkal z vozu co se dalo a to moc jezdců v oné éře nedokázalo. Trochu mi teď připomíná Alonsa, kterého zrovna nemusím, ale uznávám, že je to top pilot. Vůbec je nyní v F1 obrovská konkurence, kde je tak deset skvělých pilotů a to za Schumiho rozhodně nebylo.

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • odin

                              odin

                              77.240.96.XXX
                              No konečně jsi se zklidnil a začal psát rozumně a bez emocí. A kdybys nejprve pozorněji přečetl diskuzi, možná by ti neuniklo, že jsem v jejím počátku napsal, že Schumacher byl jen špičkový pilot. Tak že jsme se po zbytečném osočování a urážkách dopracovali opět na začátek. A že jsem si nevymýšlel (co se týče blábolů některých Schumiho fandů o jeho konstruktérských a jiných schopnostech), by ses mohl snadno přesvědčit v dřívějších diskuzích, stačí dohledat články a diskuzka z let před jeho ukončením kariéry (většinou na jiných fórech, ale i zde se občas objevila nějaká ta perla). Osobně mám větší problémy s vámi nesoudnými fanoušky MSC, než se samotným Míšou. A opravdu jsem nebyl nikterak vztaky bez sebe, když vyhrával, pokud to bylo fér. Zato, když ho vyhlásili vítězem, aniž by projel cílem, nevěřil jsem vlastním očím. Když nerespektoval černou vlajku a komisaři si jeho potrestání přehazovali jako horký brambor a odsouvali to na nejzažší dobu měl jsem podobné pocity. Nakonec úmyslně sejmul Hilla a namísto, aby byl vyloučen z celé sezóny, ho prohlásili mistrem světa. To jsem opravdu dodnes nepřekousl. Ve fotbale se za takovýto zákrok dává automaticky červená karta a hráč jde ještě před disciplinárku, která ho opálkuje podruhé. V 94´ byl ten titul opravdu získán uměle. A následovaly další incidenty a podivné rozhodování FIA. Já jsem přesvědčen, že kdyby Villeneuve nedokončil závod a nezískal potřebný počet bodů k titulu, byl Schumák dnes osminásobný mistr světa. Nikdo by ho nikdy nedisknul. A že to byl úmyslný manévr stejně jako v případě Hilla, je neodiskutovatelné. Já bych jen chtěl od tebe vědět proč to Schumacher měl zapotřebí dělat, když byl bezkonkurenčně nejlepší ? A co se tobě a ostatním jeho příznivcům na těchto prasárnách líbí, že ho obhajujete. Já posuzuji nejlepší piloty ne podle počtu titulů, ale podle toho jak jezdí. Podle mne je lepší ten, kdo dokáže s horším autem porážet ty v lepších, aniž by k tomu potřeboval být nějak protěžován, nebo se snižovat k unfair jednání. A to Schumacher rozhodně nikdy nebyl.
                              Vlastně jsi sám nepřímo uznal, že v dobách jeho dominance nebyla konkurence taková, tak že mě překvapuje jak rezolutně o něm tvrdíš, že je nejlepší. Odvážíš se dnes to samé tvrdit o Alonsovi? Pokud ano, pak máš nejlepší piloty dva. Ale nejlepší může být pouze jeden. Pokud ne, tak jak je možné, že v tak obrovské konkurenci dokáže Alonso vést šampionát, aniž by měl nejlepší auto? Já tu budu vždy odporovat každému, kdo bude prohlašovat Schumachera za nejlepšího pilota (je nejúspěšnější, to ano) a budu tady vždy připomínat jeho lumpárny. A ještě dovětek. On a Senna mají největší podíl na tom, že se dnes jezdí bezohledně a komisaři si mohdy neví...

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • Mynona

                                165.72.200.XXX
                                Psal jsem, že Schumi byl top jezdec své éry. Oni by asi dnešní jezdci byli také jiní, kdyby se narodili dříve. Schopnosti jaké měl Schumi, např. fyzičku apod. má dnes téměř každý. Tím, že se Schumimu zákonitě zpomalují reflexy a už to taky není takový dravec, tak se může srovnávat s dnešním průměrem, ale těžko už s těmi nejlepšími. I když ta kvalda mě trochu vyvedla z omylu. Co se týče těch bouraček a tvé otázky, zda to měl zapotřebí. Ano neměl, ale kdyby nebyl takový, tak by to třeba nedotáhnul tak vysoko. Nemluvě o tom, že Schumi zase těch bouraček tolik neměl. To co se stalo třeba v Jerezu se dnes i v minulosti děje skoro v každém závodě. Kolikrát někdo někoho zavře, že dojde ke karambolu. Nemluvě o tom, že by mě zajímalo, kde by Jacques v té zatáčce skončil, kdyby se neodrazil ? Najížděl z vnitřku, brzdil hodně pozdě a než došlo ke kontaktu tak vůbec nezahájil proces zatáčení. Podle mého názoru ho prostě jen Schumi nenechal prolétnout a pochybuji, že by se bejval Jacques udržel na silnici a pokud ano, tak by zatáčel až na vnější půlce zatáčky, tzn. že by se stejně musel Michael někam vypařit. V tom okamžiku to prostě vyhodnotil, tak to ne a chtěl ho zavřít. Ani mi ten manévr nepřišel od Jacka nějak připravený, prostě s poměrně velké ztáty tam vlítnul a děj se vůle boží. Že došlo ke kontaktu se dělo a děje téměř každý závod. Jenže na člověka, který pravidelně bojujoval o titul je logicky víc vidět a že měl za skoro dvacet let dva tři sporné okamžiky ? Jinak když píšeš A měl by si taky napsat B. Podívej se např. jak Hill sejmul Schumiho v Monze. Ale o tom se nepíše. V F1 prostě mohli mít jezdci na sebe pivku a prostě se tam to přehnali. Nebo bych mohl napsat, že Fisichella v Interlagos 06 dostal přílkaz, aby při souboji poškodil Schumiho. Taky to byl poslední závod sezóny a přestože díky odstoupení Michaela v Suzuce měl už jen teoretickou šanci na titul, tak byla to náhoda, že zrovna kolega Alonsa přeříznul Schumimu zadní gumu ? Stejně tak jsem si jist, že při podvodu v Singapore hrál jednu z hlavních rolí Alonso. Neznám jezdce, který by se zúčastnil tak komické strategie aniž by se nezeptal nebo nevěděl co za tím stojí. Prostě všechno není černé a bílé. Schumi pár ran v kariéře rozdal a taky jich pár obdržel. A nikdy nebyl plačka, prostě bral věci tak jak se přihodili a snad jen David ve Spa ho pořádně vytočil. A taky se můžu ptát udělal to David na příkaz týmu ? Aspoň že se po letech omluvil.

                                V tomhle kontextu mi přijde ubohé neustále opakovat jednu havárii a nepsat, že taky Hill torpédoval Schumiho, takže měli spolu otevřený účet.

                                A Schumi byl právě jeden z mála jezdců, kteří dokázali na plečce potrápit favority a pokud pršelo a rozdíly vozů se stírali tak se jasně projevoval...

                                + 1 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • odin

                                  odin

                                  77.240.96.XXX
                                  Konečně se s tebou nechá rozumně diskutovat a jsi schopen brát bez emocí i jiný názor na Schumiho. Nemysli si, že nevím o incidentech, které byly zase "proti" Schumacherovi. Jasně, že Hill jej sejmul nejen v Itálii, ale i v Anglii roku 1995 to nebylo zrovna nejčistější. A já se ptám, stejně jako ty. Kdyby nebylo Austrálie 94´, došlo by k incidentům v Itálii a Anglii 1995? Z mého pohledu je problém ten, že jednak tuto vlnu konfliktů spustil Schumacher (nikoliv Hill,Villeneuve, nebo někdo jiný) a že komisaři nebyli ochotní s tím něco udělat. Navíc je jasné, že sejmout soupeře v posledním závodě v přímém souboji o titul, bude vždy bráno jako větší prasárna, než uprostřed sezóny, když ještě o tolik nejde. Dnes se řeší následky přelomu let 80´a 90´ minulého tisíciletí a žehrá se na bezohlednost pilotů vůči sobě. A jak jsi napsal, "kdyby Schumi nebyl takový, nejspíše by nebyl tak úspěšný" a " dnes jsou mladí stejní, jako býval Schumacher." (Trochu jsem to zjednodušil, ale význam je stejný). Dokonce jsi citoval můj argument z před 3. let, když jsem se dohadoval se skalními fans, jímž bylo jasné, že se MSC vrací pro jeden až dva tituly a nebyli ochotní brát fakt, že mladí dnes jezdí stejně jako MSC.
                                  Bouraček Schumi tolik neměl? Ale incidentů měl na jednoho pilota přespříliš. Když budeš chtít jeho excesy vyvážit, musíš použít příklady 4-5 pilotů (vyjma Senny).
                                  O Alonsovi v Singaporu si dovolím pochybovat. Jestli o tom věděl, nebo ne, nevím. Ale určitě to nevymyslel. Na to tam byli jiní poctivci (Briatore, Nelsíňo) Je to totiž stejně ujetý argument, jako kdybych tvrdil, že Schumacher vymyslel všechny podvody, kterých se účastnil. Tak to nechodí. I Schumi má bohaté zkušenosti s "prací" Briatoreho12 Dokonce se říká, že mu Flávio před kolizí s Hillem radil do vysílačky, aby Hilla sejmul. Nikdy jsem tento argument nepoužil, zdá se mi nefér, neb nemám důkazů ani indicií.
                                  Jacques v Jerezu možná brzdil později, ale Schumi do něho úmyslně najel. Bylo jasně vidět, jak MSC pohnul volantem směrem do Villeneuva. Mně vadí, že omlouváš tento incident a zároveň cítíš křivdu v případě Belgie 1998. Tam David neudělal nic proti pravidlům. Jel svoji stopu, možná zpomalil (což pravidlům neodporuje, naopak) a Schumi to do něho napálil ze zadu. Zajímalo by mě, jak by byl Schumacher klidný, kdyby třebas Hill sejmul jeho a tím přišel o titul? Ty píšeš, že si nikdy nestěžoval. A na co si měl stěžovat? Když většinu prasáren dělal on!!! K Fisichellovi tam též měli spolu otevřený účet, v Maď zase Schumi likvidoval jeho. Dále namátkou Frentzen Kanada 98, Schumi v Rakousku 97 nerespektování žl. vlajek, Monako a parking... Ani to nebudu dál rozvíjet.

                                  + 0 / − 0

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                  • Mynona

                                    165.72.200.XXX
                                    Sám Coulthard uznal, že ve Spa 98 to byla od něj blbost, zpomalit v optimální stopě, při té viditelnosti. Jezdec za ním neměl šanci reagovat, protože on nevidí vůz před sebou ale jen gejzír vody a nemůže tušit, že jezdec před ním pustil plyn, což je taková ztráta rychlosti jako by před vámi na dálnici někdo šlápnul tvrdě na brzdu.
                                    O Jerezu 97´ jsem chtěl jen napsat, že Schumi kolidoval úmyslně, ale předcházel tomu Jacquesův útok ze vniřku do poměrně ostré pravotočivé zatáčky a do bodu kolize nebyl Jack schopen zatáčet, protože brzdil příliš pozdě. Podle mého úsudku, pokud by nedošlo ke kolizi, tak by Jack prolítnul rovně a začal zatáčet nejdřív až na vnějšku zatáčky zda-li vůbec a pokud by jel Schumi férově vnější stopu tak by byl výsledek obracený. Byl to podle mě od něj hodně optimistický útok. Schumi to podělal tím, že když ho viděl, tak prostě najel jako by tam Jack nebyl. Tyto rozhodnutí přicházejí v setinách sekundy a tady se prostě Schumi řídil instiktem zabijáka. Kdyby se nejednalo o závod kde se rozhodovalo o titulu a stalo se to někde uprostřed pole mezi bezvýznamnými jezdci, tak to byl jen běžný incident srovnatelný s tím co předvedl pro změnu Hill třeba v Monze 95´. Nicméně Schumi byl po právu potrestán, takže zde není nic nespravedlivého.

                                    S tím Alonsem v Singapore se ale musím usmát. Fakt si tak naivní, že si myslíš že v tom Fernando neměl prsty ? Neříkám, že to vymyslel ale už před startem MUSEL vědět co se chystá, protože jinak by jeho strategie brzké zastávky, na trati kde se nedá skoro předjíždět byla doslova sebevražedná. Je to sice bez důkazů neprokazatelné, ale tohle byla největší křivárna formulových dějin a to, že se tvářil Alonso jako, že o tom nevěděl, je tragikomické. Minimálně musel vědět, že Flávio nějak zařídí, aby ten SC na trať vyjel v právě ideálním čase. Navíc v té době platilo nesmyslné pravidlo o zavřeným boxech, což této komedii hodně pomohlo. Fernando nemusel znát nějaké podrobnosti, ale MUSEL vědět, že kdo jiný než kolega zařídí, aby ta strategie mohla zafungovat, protože pak by ta jeho strategie neměl vůbec žádný smysl.
                                    Kdyby si prolezl historii příspěvků tak někde najdeš můj komentář, kde jsem, po nasazení pravidla zamčených boxů, právě tuto možnost "strategie" předpovídal :-)

                                    + 0 / − 0

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                                    • odin

                                      odin

                                      77.240.96.XXX
                                      Nevím, zda Alonso o chystané úmyslné nehodě věděl, či nikoliv. Já si též myslím, že o tom věděl, ale jako největší křivárnu v dějinách ze strany Alonsa to nepovažuji. Předpokládejme, že o tom věděl. Co podle tebe měl udělat, aby to nebyla největší křivárna? Firma Renault tlačila na vedení stáje, ohledně jejich výsledků a ti vymysleli takovéto řešení (údajně to byl Piquetův nápad). To měl opět jít a prásknout vlastní stáj FIA? Dodnes to má na talíři za špinavosti, které se mu děly v McLarenu. Fakticky by mě zajímalo, jak bys to řešil ty v jeho pozici?
                                      Co se týká Coultharda, tak se vším, cos´napsal lze souhlasit. Ale těžko říci, zda to byl od něho likvidační zákrok na MSC. Já si tím prostě nejsem jistý. Jel pomaleji (proto byl také předjížděn o kolo) a když viděl modré vlajky dal nohu z plynu.Zrovna tak si myslím, že měl bídný přehled o tom, kdo a jak daleko je za ním. Navíc jsem přesvědčen, že MSC mohl lépe předvídat (podle gejzíru vody), kde se nachází auto před ním, než Coult. dle zpětných zrcátek. Mně jen vadí, když se např. Jerez a Spa hodnotí z hlediska úmyslu úplně převráceně, jak mají fans Schumiho ve zvyku.

                                      + 0 / − 0

                                      ohodnotit kladně záporně

                                      Reagovat Nahlásit
          • Karel

            109.164.3.XXX
            No "experti" dneska při přenosu říkali něco ve smyslu, že Lewisův managment ho tlačí k Mercedesu, protože by dostali 50% sponzorských peněz nebo co, což mi přijde jako pěkná levárna od nich.. tak snad si Lewis nenechá nic nakukat a zametat sebou a použije taky už konečně svůj vlastní rozum

            + 6 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Nasir

              188.175.176.XXX
              Tak samozřejmě, že z větší smlouvy by oni dostali větší podíl. To je běžná praxe. Ale za standardních podmínek by ten podíl dostali i ze smlouvy s McLarenem, pokud dorovná nabídku Mercedesu.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
    • anonym

      178.40.154.XXX
      Presne tak. Už by aj toho Felipeho mohli poriešiť. Veď v Monze vždy Ferrari oznamovalo jazdeckú dvojicu a teraz nič. Keby chceli DiRestu, Sutila, Pereza alebo predĺžiť s Massom tak myslím, že už by to bolo vyriešené. Ferrari ako keby čakalo alebo vyjednávalo s niekým kto si kladie podmienky :D. Je to len taká teória. Druhá možnosť je, že chcú držať Massu nabudeného do posledných pretekov a chcú aby plnil týmové príkazy.

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.96.XXX
        Asi se na něco (někoho) čeká. A až se to něco vyřeší, spustí se přestupová (nepřestupová) mašinérie jako, když cvrnkneš do první kostky domina. Najednou se objeví spousty podpisů nových smluv.12

        + 4 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama