U McLarenu je věru tradiční záležitostí, že jejich monopost na prahu nových sezón nefunguje a ztrácí. Letos se na první pohled karta obrátila, ale jen co dozněly oslavy z Albert Parku, McLaren začal ztrácet.
Další vítězství po Jensonu Buttonovi v Austrálii nepřišlo až do Grand Prix Kanady, kde triumfoval Lewis Hamilton.
„Kolem Velikonoc nás konkurence předběhla, na druhou stranu si myslím, že jsme je ve vývoji předběhli v červnu,“ míní Neale.
„Červenec a srpen v podstatě ještě běží, takže uvidíme. Rozdíly mezi monoposty jsou asi desetina až dvě na jedno kolo, což je opravdu málo,“ tvrdí Neale. „Pro fanoušky a diváky je vzrušující vidět tolik rozdílných vítězů a jejich následný úpadek.“
„Poslední závod pro nás byl opravdu potěšující. Získali jsme 150. pole-position v historii týmu, na což bychom měli být velmi hrdí. Myslím, že úpravy, které jsme přivezli do Německa a Maďarska, nám výrazně zvýšily konkurenceschopnost,“ pokračuje Neale.
Zastávky v boxech - největší slabina McLarenu (foto: McLaren Mercedes)
Všehovšudy má McLaren tři vítězství, celkově čtvrtý Hamilton má po dvou, sedmý Button zvítězil na začátku roku. Nicméně o titul mohli bojovat z mnohem lepších pozicí, nebýt zpackaných zastávek v boxech.
„Samozřejmě je hezké mít nejrychlejší pitstop, ale potřebujeme stabilitu. Nemá smysl dát zastávku za 2,31 vteřiny a další víkend za šest vteřin,“ naráží Neale na různorodé výkony mechaniků během pitstopů.