DISKUZE K ČLÁNKU FIA bude chtít před Maďarskem upravit pravidla mapování motorů
Včera v Londýně zasedala Technická pracovní skupina (TWG) Mezinárodní automobilové federace (FIA) kvůli mapování motorů, které v posledních závodech využíval Red Bull. Konkrétní rozhodnutí sice nepadlo, ale do příštího závodu na Hungaroringu se FIA bude snažit pravidla upravit.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: FIA bude chtít před Maďarskem upravit pravidla mapování motorů
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
Hr3bec
08:22 24.07.2012 85.135.106.XXXSouhlas Posledních pár sezon je RedBull pořád zmiňován v kombinaci s nelegálností auta. Ale co předvádí letos už je moc. Už od Bahrajnu jezdili se zakázanou dírou vzadu v podlaze....a co? Jen ji museli odebrat....zadny postih. Ted je tu ještě vetší prohřešek....nečekaná změna formy RBR je odhalena. Ale podle mě tímto RedBull měl ohromnou výhodu a co se stane? Zase jim to projde bez čehokoli? Já RedBull neměl nikdy rád, ale tohle už je děs co si dovolí a co jim projde!!!-
uzivatel001003
08:42 24.07.2012 194.228.45.XXXMožná je RedBull zmiňovaný v kombinaci s nelegálností auta, ale všimni si že nebyl letos za to potrestán. Je to z toho důvodu, že máslo na hlavě má hlavně FIA, která nemá jasně a transparentně napsaná pravidla. Kdyby RB nesplňoval pravidla tak dostane hned trest, ale FIA ví že má díru v pravidlech tak jediné co jí zbývá je tyhle místa ošetřit. Možná RB balancuje na hraně pravidel, ale pokud to FIA nezakáže, tak je to právě RB kdo udává ostatním týmům směr ve vývoji, protože ostatní týmy to zkopírují. Mě se třeba líbí, že RB se nebojí experimentovat, ale pokud jednoznačně poruší pravidla tak ať dostanou taky trest. Každý tým který se snaží dělat nějaký vývoj auta a chce přijít s něčím novým, tak musí jít až na hranici pravidel aby se to na výkonu auta projevilo.-
Nasir
15:33 24.07.2012 188.175.176.XXXS těmi nejasnými pravidly bych si nebyl tak jistý. Po té díře v podlaze vydala FIA zdůvodnění, jaké stávající pravidlo otvor RB porušuje a proč nesouhlasí s vyjádřením RB. Pokud si pamatuju, ten článek vyšel i tady a argumenty vypadaly poměrně přesvědčivě. Nezdálo se mi, že by to šlo uhrát na nejasnost pravidel. Spíš nebyla vůle RB potrestat, protože by se asi RB a lidi začali oprávněně ptát, proč toto FIA nerozhodla dřív a připustila nelegální vůz hned do 3 závodů. Takže se radši vlk nažral a koza zůstala celá - zakázali jsme to, ale abysme neměli máslo na hlavě, že jsme pomalí, tak jsme vyhlásili diplomaticky, že "bylo nutné zpřesnit pravidla a proto netrestáme".
Samozřejmě že týmy zkoušejí hledat skupiny, ale pokud je přistihnou potřetí, tak už by RB potrestat měli, protože není normální, aby se jedna stáj neustále vymlouvala, že pochopila jinak pravidla. Nejsme v nějaké české amatérské motokárové lize. Ti lidi musí vědět, jak postupovat v případě pochybností při výkladu pravidel. Týmy během vývoje konzultují různé věci s FIA, aby měli jistotu, že jejich řešení je legální. Takže je správné, aby RB opakovaně tvrdil, že něco pochopil jinak? Myslíte si, že když něco ukradnete v obchodě a pak tvrdíte, že jste si mysleli, že si to můžete vzít, tak vás pustí a řeknou - no jo, měli bysme to v zákonech přepsat, aby to pochopil úplně každý retard?-
uzivatel001003
15:57 24.07.2012 194.228.45.XXXJak říká Martin Brundle, cituji: "Vzhledem k možnostem dnešních technologií a softwaru mají týmy nezměrné množství způsobů, jak pravidla interpretovat. Pohybují se velmi blízko hranice, o které musí mít FIA jasno."
Jenže FIA o tom jasno úplně nemá, ačkoliv si myslí že ano. Přirovnání krádeže v obchodě s "vylepšováky" RedBullu není přesná, protože krádež je už za hranicí, ale "vylepšovák" je na hranici, která není zcela jasná.
Je to prostě o té interpretaci. Teď mě napadlo DDRS Mercedesu. Všechny ostatní týmy byly přesvědčeny o tom, že to je nelegální a že to je za hranicí pravidel, protože si to tak interpretovaly. FIA ovšem řekla, že to je OK.
Kdyby se mělo předejít těmhle dohadům, tak buď by musela FIA udělat neprůstřelný pravidla a nebo všem rozdat stejný nemodifikovatelný monoposty. Ale to by byla podle mě zase nuda a hlavně by se tím zabila kreativita a vynalézavost týmových inženýrů-
Nasir
16:33 24.07.2012 188.175.176.XXXAno, já s tebou souhlasím, a naprosto neprůstřelná pravidla jsou utopie, ale nezdálo se mi, že by zrovna ten otvor v podlaze šel uhrát na nejasnost v pravidlech. Většina věcí je řešena více pravidly a jestli využiju nejasnosti v jednom a přitom vědomě porušuju pravidlo jiné, tak bych se neměl odvolávat na to, že jsem to první "pochopil jinak". Pokud je týmům něco nejasné, mají se (musí) dotazovat FIA, aby ssi to upřesnili. Prostě mi zákaz FIA přišel dostatečně podložený ve srovnání se slovíčkařením RB a taky ostatní týmy si v tomhle případě dávaly velký pozor, aby udělaly v podlaze pouze výřez.
Jinak o ten otvor samotný nejde, to byla celkem prkotina, horší je to s foukáním. FIA by měla být důslednější při kontrole hlavně těch věcí, ze kterých týmy dříve hodně těžily, ale FIA je do dalších sezón zakázala. Protože je jasné, že se týmy budou snažit tenhle zákaz obchcat a znovu se té staré technologie využívat. Ono je rozdíl, když tým přijde ve vývoji s nějakou novinkou, a když jen cíleně hledá způsob, jak obejít pravidla a znovu nasadit něco, co už bylo zakázáno.-
anonym
23:19 24.07.2012 188.120.195.XXXNo, ta díra nebylo žádné skryté zařízení a vůz s ní prošel několikrát technickou přejímkou = podle FIA bylo v ten moment auto legální = nebylo za co trestat. Chyba FIA. Nemělo by, ale stane se. Následné "upřesnění" výkladu bylo jediné, co v tu chvíli mohla FIA dělat. Vůle trestat s tím nejspíš nemá nic společného. Podle mě, kdyby RB vyloučili ze závodů, kde ji používal, a ten s tím šel k civilnímu soudu, byla by FIA v háji.
Nadávat v diskusích na RB, FIA a tak, je hrozně jednoduché (tím nemyslím konkrétně tebe), ale na složité problémy většinou neexistují jednoduchá řešení. Hezky jsi to vystihl s těmi pravidly, že neprůstřelná jsou utopie.
-
-
-
-
-
-
FWMonty
08:01 24.07.2012 80.82.145.XXXRed bull za tohle měl být v Německu odsunutý na chvost pole.Na vodě měly nesmírnou výhodu v kvalifikaci jako by měli kontrolu trakce a tá je zakázana od roku 2008.Když jsem se to dozvěděl v neděli chtěl jsem okamžitě trest pro Red bull a stále na tom trvám Kdyby by to byl jinej tým už by měl problémy Poslední dobou Red Bullu všechno prochází-
erdedy
08:36 24.07.2012 195.91.10.XXXNo, neni to uplne tak... Trakcna kontrola je autonomny/automaticky system zabranujuci preklzu a toto co predviedli RedBullaci, nic take nieje. Slo skor o obmedzenie krutaku v nejakom rozsahu otacok a tym o "lahsiu" ovladatelnost pri akceleracii - jazdec nemal tolko problemov s pretacanim kol ale "musel to aj tak robit/strazit sam".
Druha vec je, ze pani "pravidlodarci" by uz pri pisani pravidiel, mohli trosku viac "zavriet vratka" aby nevznikali "sede zony".-
-
erdedy
09:04 24.07.2012 195.80.165.XXXNeni to ani ciastocna kontrola! To len nejaky (predpokladam nemecky) novinar niekde prirovnal k TC a uz sa to omiela dookola, az z toho bude nakoniec dogma...
Nemam moc v laske RedBull ale nelegalne !podla pravidiel! jednoducho nebol a ani neni! Preto ani "nasbirano" neni nijak na mieste.-
ladys
10:52 24.07.2012 85.160.43.XXXPokud to omezí kroutící moment v daných otáčkách, tak je výsledek stejný jako u TC. Auto není tolik náchylné k přetáčení při výjezdu ze zatáček..
A navíc používají opožděný zážeh k foukání a to podle zvuku minimálně od Valencie.
To vše bude zřejmě za skokovým zlepšením. Dost možná,že to používají i jiné týmy.-
erdedy
11:25 24.07.2012 195.80.165.XXXVysledok moze byt stejny, ak to pilot udrzi v "spravnej" polohe.
Mas pravdu - zvuk maju jasne odlisny ako hocikto iny (vcitane Renault-powered vozov). "Podobny" ako minuly rok...(?)
Ale aby sme sa nemotali okolo vselijakych domnienok, tuto - [odkaz na stránku] - je dikument FIA, podla ktoreho sa vlastne "neprevinili".
Vlastne sa v cl. 5.5.3 (spominanom v dokumente) prakticky nic nehovori o mapovani/priebehu/fukani/opozdeni atdatd. V tom clanku je "len" definovana max/min. pozicia plynoveho pedalu a z nej vyplyvajuce max/min krutiace momenty. Nic ine.
Zostava len dodat, ze to spravili velmi "f(u/i)kane".-
ladys
16:17 24.07.2012 178.23.219.XXXPřesně, zase očůrali pravidla.
Řekl bych,že to je ale za hranou, TC a její náhražky jsou zakázané a foukání docílili obejitím pravidel. Osobně bych je potrestal, je to znevažování motorsportu
A že o tom rozhodovali sportovní komisaři-mají vůbec technické znalosti na patřičné úrovni?-
erdedy
19:41 24.07.2012 178.41.9.XXXJa by ich netrestal. Ked neni schopna FIA postavit pravidla neprestrielne (co nikdy neni na 100%), tak sa bude vyuzivat vsetko mozne donekonecna i tak.
V tomto pripade nevidim dovod, preco laborovali s koncovkami vyfukov a nechavali "nejake" moznosti smerovania... Sami su si vinny. Mali jasne definovat (nejak) pozicie koncoviek aby to jednoducho neslo zneuzit! Je mi jedno ako, oni su plateny odbornici! Ak to nedokazu, su zbytocny a potom bud nech uvolnia vyvoj alebo nech odidu. Nahrad je habadej... Aj tu na tomto fore!-
ladys
20:38 24.07.2012 178.23.219.XXXPravidla jsou jasná od roku 2007
Nové znění článku 9.3 Technických regulí je následující: "Žádný vůz nesmí být vybaven systémem nebo zařízením, které je schopné zamezit protáčení poháněných kol pod výkonem nebo kompenzovat nadbytečné přidání plynu jezdcem. Jakékoli zařízení, které upozorňuje jezdce na začínající protáčení kol není povoleno.
To co používají kompenzuje nadbytečné přidání plynu. je jedno,že je to jenom při určitých otáčkách...
Měli by je diskvalifikovat z minulých závodů!!!
Jenom bych doplnil-sportovní komisaři ví prd a dost často rozhodují jako šašci...nebo nerozhodují,pentle po 20ti kolech...
Nechápu proč řeší technické věci o kterých nic neví.
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek