DISKUZE K ČLÁNKU Harakiri della Ferrari: Itálie se rozdělila na dva tábory
Jakýkoliv výsledek stáje Ferrari bere celá Itálie velmi citlivě a vážně. Buď legendární tým oslavují, nebo zatracují. Po Grand Prix Kanady se Itálie rozdělila na dva tábory, ten negativní tvrdí, že strategie Ferrari byla doslova sebevražedná.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Harakiri della Ferrari: Itálie se rozdělila na dva tábory
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000249
(Hlasovalo 11 lidí)
12.06.2012 13:47
babráci ... tak neviem, červené gumy boli cca o… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Kapor
09:47 13.06.2012 194.160.178.XXXStratégia nebola vôbec dobrá a oba Talianske plátky sa vyjadrili úplne presne,... ...lebo aj Fernando je človek a nesleduje podrobne časy na kolo z telemetrie, ako jeho tím. Fernando to pri závodení nezbadá, že je pomalší a pomalší najprv o nejaké stotiny a neskôr desatiny, čo je alarm pre traťového inžiniera, ktorý to má sledovať, aby to oznámil jazdcovi a povolal ho ihneď na výmenu tak, ako to urobil traťový inžinier Lewisa H. a výmeny sa urobili včas a kvalitne. Ak niečo tím Ferrari odflákal, tak novinári majú právo ho kritizovať a Domino môže hovoriť, čo len chce. -
Jestli chtěli jet strategii na 1 zastávku, potom nechápu proč stáhli superměkké gumy v okamžiku, kdy ještě podávaly dobrý výkon a tím pekelně natáhli druhý stint
Podle mě mohli zareagovat podobně jako RBR a zachránit co se dalo. Nechci být generálem po bitvě, já se na tuhle strategii vztekal už u televize zhruba 11-12 kol před koncem -
Rostislav M.
15:17 12.06.2012 109.107.201.XXXmůj názor Nu, můj názor je, že Ferrari mělo reagovat na zastávku Lewise. To by byla jistá bedna. První místo sice ne, protože Lewis jel jak pila, ale proč ne druhé? Lepší jako páte, že ano? Co se pak týče Romaina a Peréze. Tam je to o tom jak kdo má nastaveno auto a jak šetřil pneu. Tihle dva prostě šetřili a tak na konci mohli šlápnout na plyn a snažit se dojet ty co nešetřili. Pochybuji, že i kdyby byl závod o deset kole delší, že by jeden z nich dojel Lewise.
Dále bylo vidět, že Sebastian zásadně zrychlil po výměně pneu a odměnou mu bylo předjetí Fernanda. Ale odměna to moc sladká nebyla. Fernando měl spíše štěstí, že jej nepředjel i Nico.
Dle mého názoru tato strategie byla hned od začátku špatná. Aby fungovala, tak by musel Fernando zůstat na první sadě o 10-15 kol déle.
Když zajel Lewis do boxů, tak jsem ani nepomýšlel na to že by jeli ti dva za ním na jednu zastávku. Pak na to upozorňovali pomocí rádia Lewise, tak jsem si jen zaklepal na čelo. Na takové tratí jet přes 50 kol na jedné sadě? To je snad i nebezpečné.....-
Hemmis
16:46 12.06.2012 90.177.28.XXXtak tak strategie ferrari byla vítezná chybělo ji nej to že vettel v nevím ted kolikátenm kole zajel do boxů to stejné udělal lewis a následně fernado kdyby zustal ješte takových 10 kolk byl by alonso vitěz vettel spustil serii prvních zastavem moc brzo . jinak strategie byla rozhodně lepší na jednu zastavku-
Rostislav M.
07:28 13.06.2012 109.107.201.XXXVettel dle mého názoru u Lewise nehrál zase takovou roli. Ten totiž jel do boxů přesně dle své strategie. Sebastian jel na to že jel jen na jednu zastávku velmi brzy. Toho se lekly ve Ferrari a stáhli Fernanda také.
A to že kdyby Fernando zůstal na trati o 10 kol déle a snažil se držet dobrých časů, tak by měl šanci bojovat o vítězství. Nebo by minimálně neztratil na konci tolik míst. Pod to bych se klidně podepsal.
I tak se mi ovšem výsledek velmi líbil. Je hezké, že i mladíci z jiných týmů stojí na bednách. Dělá to sezónu správně napínavou.
-
-
-
uzivatel000249
13:47 12.06.2012 188.167.44.XXXbabráci ... tak neviem, červené gumy boli cca o 1 sec rýchlejšie, ako žlté, keďže ham mal náskok 20 kôl pred koncom cca 3 sec. a boxy trvali cca 15 sec. tak na dobehnutie mu stačilo cca 12 kôl. čo sa presne tak stalo +/- ... a to ešte museli počítať s tým, že im gumy budú postupne odchádzať ... fiatky to neriskli, oni to zahodili ...-
uzivatel000249
13:49 12.06.2012 188.167.44.XXXa pravdaže, link na časy ...
[odkaz na stránku]
a link poradia v jednotlivých kolách ...
[odkaz na stránku]
a do tretice, odstupy v jednotlivých kolách ... (admin, môžeš to dať všetko do môjho prvého príspevku )
[odkaz na stránku]
Příspěvek byl redakčně upraven. -
de.ViL
14:43 12.06.2012 217.75.92.XXXAz na to, ze Ham dal na posledny stint tiez zlte.
Naopak, stalo to za ten risk, Ham sa mohol zaseknut za Vettelom, pripadne sa mohli navzajom brzdit.
Ak by Alonsovi neodisli gumy tak rapidne a tak nahle, ale keby im vydrzali ako napr Renaultu, tak by to urcite vyslo.-
-
-
-
de.ViL
22:18 12.06.2012 88.212.37.XXXneviem ci mas nieco s ocami, pisal som, ze na posledny stint dal zlte, nie zle.
ham mohol stratit cas v premavke, mohlo sa stat hocico.
co sa ti zda zvlastne na 50kolach?? Groseanovi kolko vydrzali?? podla casov by mu vydrzali asi aj dalsich 5kol alebo viac...
trate velmi nepoznas, ze?-
uzivatel000249
07:49 13.06.2012 188.167.44.XXXnj, žlté, sorry ...
v premávke mohol ostať hocikto, nielen ham. neboj, mali to vypočítané ...
podla časov možno, ale nevydržali...
-
-
-
-
-
anonym
13:06 12.06.2012 91.213.10.XXXdannak zrejme poprve v sezonne zajeli s pneumatikami na samou hranici jejich zivotnosti. Stalo to par bodu, ale urcite se takova informace da dal vyuzit.
A jak rikaji, po bitve je snadne rict, ze meli jeste zastavit. Osobne si myslim, ze jen neocekavali takovy dramaticky propad v casech v poslednich cca 2-3kolech; to uz asi bylo spis za hranou, nez na hranici zivotnosti. Skoda, auto jelo konecne docela pekne! a skoda Felipeho bodu, mohl byt podstatne vys. Tak snad priste. Alonsovi za vykon opet-
-
uzivatel000324
14:30 12.06.2012 80.242.32.XXXCim bolo RB odmenene? Tym ze sa dostalo z prveho miesta na stvrte?
F to risklo a nevyslo to mohli mat 18b takto maju len body za 5 miesto...
dodo
-
odin
14:50 12.06.2012 77.240.96.XXXFerrari i Red Bull jeli na jednu zastávku. V obou případech to byla špatná strategie. V Red Bullu na to zareagovali (sice pozdě, ale přece) a odměnou jim bylo alespoň 4. místo. Nebo jsi si jistý, že by skončil Vettel před Alonsem, kdyby si nezajel vyměnit pneu? Nebo dokonce, že by skončil i před Grosjeanem a Perézem na původních pneumatikách? Já tvrdím, že ne. A možná by ho v závěru dal i Rosberg.
-
-
-
uzivatel001000
17:06 12.06.2012 83.240.120.XXXAno, u Ferrari to bylo poprvé, nicméně v letošní sezóně jsme to už jednou viděli a bylo to přesně v Číně v podání Lotusu a Kimiho, který na takovéto strategické rozhodnutí doplatil ještě mnohem více. Ztratil během jednoho kola myslím dokonce 10 pozic. Ty gumy prostě v určité fázi rapidně ztratí na výkonnosti, otázkou je jen kdy k tomu dojde.
Já se domnívám, že ve Ferrari neudělali nějakou extra krpu. Svým rozhodnutím ztratili v podstatě jednu pozici a to Vettela. Grosjean a Perez by ho dali tak, jako tak. Navíc získali celkem cenná data při totální destrukci gum. Domněnky, že mohli být druzí jsou myslím trochu liché.
Nemyslím si, že by tam seděli nějací tupci. Naopak si myslím, že by svou inteligencí ti stratégové strčili do kapsy nás všechny, do jednoho.
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek