DISKUZE K ČLÁNKU Ptejte se Xeviho Pujolara, závodního inženýra Pastora Maldonada

O víkendu jsme se měli možnost setkat se závodním inženýrem Pastora Maldonada, který zavítal k soukromé návštěvě v Praze. Čtenářům F1news.cz nabízíme jedinečnou možnost položit mu otázku a dozvědět se pár zajímavostí týkající se Formule 1.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ptejte se Xeviho Pujolara, závodního inženýra Pastora Maldonada

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 05.06.2012 08:15 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovali 3 lidé) 05.06.2012 08:15
Díky za dotazy. Xevi se sem vydal sám -… »
» uzivatel000324 (Hlasovali 3 lidé) 04.06.2012 09:39
Nic konkretne nechcem nemusi menovat vobec… »
» uzivatel000324 (Hlasovali 3 lidé) 04.06.2012 09:53
Dalsia varka trocha zo sukromia. - Ako casto… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Petr

Petr

109.81.245.XXX
Díky za dotazy.

Xevi se sem vydal sám - původně měl v plánu Španělsko, ale kvůli svátku v Anglii byly všechny lety plné. Tak si vybral Prahu. Proč? Je to hezké město 19

K obrázku Mercedesu si na nic zvláštního nevzpomínám - jen si ho pozorně prohlížel a poté chtěl vše přeložit. Obdivně pokyvoval hlavou nad článkem a obecně úrovní našeho webu (prý se nás budou ptát, když něco nebudou vědět o konkurenci :-).

O Mercedesu jsem tedy vykládal spíše já. Překvapilo mě, že mu uniklo, co Schumi provedl Hamiltonovi v FP3 v Barceloně (viz [odkaz na stránku] ) O Michaelovi a zákulisí mi pak něco řekl, celkem mě dost věcí překvapilo (nemůžu to ale publikovat).

Zajímavé, že se nikdo neptá na incident Maldonada s Pérezem. Já jsem byl v tomhle dost asertivní a upozorňoval ho jisté podobné rysy s loňskou kvalifikací ve Spa. Xevi je inteligentní a trpělivý chlapík, že tohle zvládl, protože já bych (být v jeho pozici) za to dal někomu už asi pár facek. 04 A hodně se zajímal o názory českých fanoušků a proč zrovna obhajují to či ono. Překvapilo mě to.

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Nasir

188.175.176.XXX
Poděkování a dotazy Tak tohle je super, takové vyzvídání ze zákulisí u závodního inženýra. Redakce zaslouží poděkování, nejen za tohle, ale i za další články.
- Můžu vědět, kdo ho vlastně pozval do Prahy? Že se sem vypravil zrovna před Kanadou.
- Říkal něco zajímavého na ten obrázek Mercedesu, co by se dalo zveřejnit? 03


Měl bych na něj taky dotazy:
- Jaká bývá psychická odolnost začínajících pilotů v F1? V první sezoně dělají mladí piloti pod tlakem většinou chyby, viz třeba Hulkenberg, Petrov. Když někoho mladého jako je Pastor dojíždí zkušený soupeř, jak reaguje závodní inženýr - je lepší na pilota vůbec nemluvit, nebo ho povzbudit, nebo mu říct přímo "makej, musíš ho udržet za sebou", nebo nepřímo "poslední kolo bylo pomalé"?
- Jak vychází Maldonado a Senna s ostatními piloty? Je tam někdo, s kým se hodně baví mimo kokpit?
- Když v tréninku havaruje jeden z jezdců a nemá pak dostatečně natestováno před závodem, můžou jeho inženýři "převzít" nastavením vozu kolegy a jenom ho upravit pro potřeby svého jezdce? Nebo jsou ty rozdíly tak velké, že to v podstatě nemá smysl?

+ 5 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Dan

109.80.103.XXX
dotazy Je skutečně reálné očekávat další pódiová umístění Maldonada v letošní sezoně?
Co je největší zbraní Pastora Maldonada?
Co naopak největší slabinou a jak ji eliminujete?
Byla za monackým propadákem, nějaká konkrétní příčina nebo šlo o vliv více faktorů?
Může se do popředí výsledkových listin dostat i Senna?
Má nějaké konkrétní problémy?
Jaký je Váš vztah s Frankem Williamsem?
Čemu se nyní věnuje Patrick Head?
Pracuje Williams ještě na setrvačníkovém KERS? Proč ho vlastně nikdy nenasadili?

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

85.71.63.XXX
Ja bych se chtěl zeptat, jak často během závodu mluví závodní inženýr s jezdcem za normálních okolností. Tzn. žádná porucha, prostě normální závod bez zvratů
Dík

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Ahoj Xevi,.. ...chcem sa opýtať, ako sa mení charakteristika jednotlivých pneumatík od charakteru trate a ktoré všetky parametre sledujete a zavádzate do optimalizácie pri spracovaní na počítači (simulácii) pre kvalifikáciu a závod (v postupnosti od tých, ktoré to najviac ovplyvňujú až po tie, ktoré menej). Čo je spracovaním pre výstup, t.j. ktoré všetky nastavenia meníte a ako volíte kompromis, aby ste sa trafili do nastavenia, ak je známe, že nastavené parametre sa menia tým, že monoposť zmení nielen svoju hmotnosť počas závodu o spálené palivo, ale aj rozloženie hmotnosti. Ak tieto veci overujete v tréningu, nie je možné odjazdiť kolá celého závodu, preto sa pýtam, ktorý úsek a s akým objemom paliva je pre vás najviac vypovedajúci, pre optimálne nastavenie pre tréning aj závod. Ďakujem ! 14

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jan_F1

109.81.245.XXX
Alonso Ahoj Xevi,

je to pravda, že jsi byl u začátků Alonsa na motokáře? Bylo už tehdy zřejmé, že má velký talent?

+ 4 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000324

uzivatel000324

80.242.32.XXX
Dalsia varka trocha zo sukromia.

- Ako casto je s rodinou ked v podstate cely rok lieta po svete a ci to manzelke a detom nevadi? :)
- Ci ma cas navstivit aj krajnu v ktorej momentalne pretekaju
- Ak moze nejako "opisat"/porovnat zarobky inzinierov v teame napr. v porovnani s pilotmi napr s Alonsom. 04
- Mechanici v boxoch su inzinieri alebo naozaj "len" mechanici 03 pracuju aj na inych postoch napr. v tovarni?
- Model pouzivany vo veternom tunely je na kolko percent rovnaky ako skutocne auto?.
- Ako je to napriklad s rivalitou v jednolivych teamoch ako napirklad medzi fanusikovskimi tabormi?
- Ak sa dlhsi dobu nedari napriklad ako im minuly rok je aj "krik" z vedenia a padaju neslusne slova na poradach? 04
- ako velmi je dolezita spatna vazba od pilota inzinierom, aky vpliv ma na vyvoj auta pilot, aky vpliv maju inziniery?
- kolko vedia o aute piloti myslim po technickej casti...

fuu no nieco Petr vyber :)

dodo

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000324

uzivatel000324

80.242.32.XXX
Nic konkretne nechcem nemusi menovat vobec zavody len v akych cislach sa hybu pri nastavaovani auta. Tie dalsie otazky su myslim dost vseobecne 04

Inak teraz ked je moznost tak ani neviem co sa spytat :-)

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
Máš jedinečnou možnost, tak piš. Uvidíme, kolik toho bude, co vše Xevi zvládne (teď toho před Kanadou bude mít hodně, dnes se přesouvá z Prahy domů a zítra letí do Montrealu) a na co bude ochoten oficiálně odpovědět (těžko například očekávat, že veřejně popíše detailně novinky pro příští závody a strategii pro Kanadu. Ale co se týče jeho či F1 obecně, tak by neměl být problém).

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000324

uzivatel000324

80.242.32.XXX
Otazka Ja by som sa chcel spytat v akych toleranciach pracuju a hlavne sa "hybu" pri nstavovani auta pre jednotlive trate. Auto je nastavene v milimetroch alebo v desatinach a tak isto zmena geometrie - vakych rozsahoch sa to hybe. Ci su to tie milimetre alebo desatinky napriklad pri jemnom doladovani... Dufam ze Petr rozumies

A este by ma zaujimalo nieco z tej mojej oblasti - ako je to s vyrobou suciastok. Vyrabaju si ich sami alebo aj kooperuju v akych presnostiach sa to vyraba (ano, viem ci tal som aj clanok :)) Hlavne co sa tyka vyrobi na CNC strojoch.

No a este ma napadlo ako to funguje ked prechadzaju jazdci z jedneho temau do duheho. Kolko vedia o aute a hlavne kolko vedia preniest informacii z jedneho teamu do druheho... Jednoducho ako to maju chranene pred spionazou?

a este ak ma nieco napadne tak napisem ak nevadi :)

dodo

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

188.175.139.XXX
Tak já bych se chtěla zeptat, co všechno závodní inženýři dělají a jaký je Pastor, jednou jsem ho potkala a byl to velice sympatický chlapík.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
Jj, byl. Skvělý zážitek, pohodová atmosféra, konečně dostatek času a odpovědi na všechno.

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
erdedy

erdedy

195.80.165.XXX
Ahááá... Tak Ty si "tam" bol s nim? 06 Dufam, ze sa pacilo! 01

+ 2 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama