DISKUZE K ČLÁNKU Nové motory mají v roce 2014 vyjít na 455 milionů, zákazníkům se to zdá příliš
Nové motory a systémy pro rekuperaci energie (ERS) - nejen kinetické - vyjdou podle německého od roku 2014 každý tým na 18 miliónů Eur (455 mil. Kč). To je o 80 % více, než musí platit v současnosti.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Nové motory mají v roce 2014 vyjít na 455 milionů, zákazníkům se to zdá příliš
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000190
(Hlasovalo 11 lidí)
30.05.2012 15:13
Strop = zaplatí to vývojář motoru, to není moc… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Hemmis
22:40 30.05.2012 90.177.28.XXXvývoj motorů? nechápu co jim na tom vivoji stojí tolik milionů co tam na vymíšlely za novinky které ješte neexistují?? vsadím se že judd by motor podle pravidel dokázal udělat levnejší o hodně možná by měl o 200koní mín ale o 90ˇ% levnejší . myslím že je chyba v ustanovení nesmyslného turbomotoru objem 1.6 pro nejvišší kategorii??? nejlepší byl objem 3,5l atmosféra libovolný pořet válců a předvet te se bnyly motori jako boxec 12 váálec subaru v12 lamborghini v8 ford či v10 renault . výrobci jako judd, illmor,hart, a nesmíme zapomenout a na motory od yamahy . takový motor by těch 700-800 koní klidně měl a naklady by určitě byly nižší zakázal bych ruzné systémy a dal požadavky co a jak musí být jasne stanovil cenu a přesné parametry-
hmmm
12:39 31.05.2012 188.120.195.XXXNesmyslný 1,6 turbo pro nejvyšší kategorii, nejlepší byly 3,5 atmosféry? Tím chceš říct, že byla zlatá éra F1 od konce 70. do druhé poloviny 80. let, kdy se postupně prosazovalo přeplňování, až nezbyl v F1 jediný atmosférický motor, nesmyslná? Dovol abych se zasmál.
3,5 litry přišly v 87., 2 roky před zákazem turbomotorů a FIA předem oznámila, že turba zakáže. Turbomotory byly pouhé 1,5 litry a už tehdy měly omezený plnící tlak. Kdyby se dopředu nevědělo, že dostanou ban a ještě před tím budou tvrdě omezené, atmosféry by nikoho nezajímaly bez ohledu, jestli by byly 3 nebo 3,5 litrové. V posledním roce byl povolený plnící tlak jenom 2,5 baru a přesto malinkaté (lehce) přeplňované šestiválce ročníku 88 dominovaly a Honda RA168E je dodnes považovaná za nejlepší motor v historii F1.
Co je ale nejdůležitější, přeplňování se prosadilo samo díky svým výhodám převažujícím nevýhody. Kdyby nenarostl výkon turbomotorů způsobem, který pomalu dělal z vozu F1 (stěží) řízenou třelu, nebyl by důvod k jejich zákazu a o atmosférách v F1 bychom už od druhé poloviny roku 1985 neslyšeli. Tak si nech ty své pohádky pro malé děti.
-
-
-
anonym
23:28 30.05.2012 95.103.186.XXXCoToMeles...?! Ved Ty sa prvy ozyvas, ked ide o techn. "pokrok" a vypisujes vsade o "super/turbo/eko-vysavacoch", ake budu "bomba a super" v porovnani s dnesnymi "anchronickymi V8 atmosfermi"...
Zaspal si dobu? Myslis, ze dnes staci, primontovat turbo na "bars-jaky" seriovy 4-valec, prip. max. vytunit 1,6TSI na 600PS a vybavene, ze...?
Tak ja Ti to prezradim, Ty "brepto"... - znova si uplne vedla!!! Nove motory nebudu mat so seriovymi nic spolocne! Akurat nazov - "motor"! to je vsetko.
Takze svojich 20% navyse, si mozes strcit akurat tak za klobuk! A ink to nikdy v F1 ani nebolo!
-
-
Zix.
17:38 30.05.2012 78.102.231.XXXmotory Tak at si je zákaznický týmy stavěj taky samy a bude po problému.
Jinak :
"V současnosti týmy za špičkové motory platí 10 miliónů Eur (250 mil. Kč), KERS vychází na další 2 - 6 mil. Eur - ten však není povinný (bez něj nastupují Marussia a HRT)."
=16 milionů Eur
Ta cena bude asi nižší nebo mi neříkejte že by si tolik stěžovali kdyby šlo "jenom" o 2 miliony Eur.-
-
hmmm
11:33 31.05.2012 188.120.195.XXXI kdyby to dodrželi, tak ERS bude povinný, takže si k ceně současného Cosworthu připočti vývoj, výrobu a zástavbu ERS a hned jsi nad 10 mega. ERS je komplexnější a složitější systém, takže jeho cena asi nebude nižší než nejdražší současné KERSy...
Ano, pořád je tam rozdíl, ale poloviční proti tomu, co naznačuješ.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
ladys
10:22 31.05.2012 85.160.39.XXXJasně napíšu příspěvek a chci dostat upozornění, ale proč ho dostanu na každý jednotlivý příspěvek ve vlákně, když to přeženu tak může přijít 50x upozornění...
Jinde to funguje tak,že přijde upozornění na první reakci a další upozornění přijde,až po navštěvě vlákna,na další nový příspěvek.
Funguje to tak na drtivé většině fór
Jinak jsem zaregistroval úpravy, řazení podle času,u nej příspěvků jenok kladné hodnocení
-
-
-
-
-
-
-
-
-
dannak
16:11 30.05.2012 91.213.10.XXXnaklady Takze utracet prachy za aero, novy kridylka, vyfuky apod. kraviny je OK, ale motor se jim zda presprilis ? Boha jeho, kam ta F1 speje. Chapu, ze mensim tymum se nelibi takhle enormni naklady, na druhou stranu, proc by vyrobce zbozi mel mit nekym stanovenou max. cenu ? chapu, ze je to sice forma oligopolu, ktery by nejakym zpusobem regulovany mel byt, ale zas nikdo tymy prece nenuti si motory kupovat. pokud se jim zakaznicka cena zda prilis vysoka, muzou zkusit vlastni vyvoj. zcela jiste by rychle pochopili, odkud se najednou ta suma vzala.-
anonym
22:08 30.05.2012 95.102.143.XXXkedze FIA bola za zavedenim novych motorov tak mala zaroven stavit aj max.cenu za tento motor
a potom by uz bolo len na vyrobcoch kolko by dali do vyvoja aby neprerabali
+mohla FIA este totalne zmrazit vyvoj terajsich motorov a nebol by ziadny paraleny vyvoj ale len vyvoj noveho-
-
erdedy
09:14 31.05.2012 195.91.55.XXXJe zmrazeny ale nie uplne. Moze sa vyvijat v niektorych oblastiach ako spolahlivost/znizenie sporeby/emisii apod... "nemal" by sa navysovat vykon. "Nemal" pisem preto, ze moze sa navysit len o "nezbytne nutny" - napr. ked vylepsis nejak dajme tomu ventil, kvoli spolahlivosti a potom/popritom bude to mat za nasledok (dajme tomu) o 3kone viac, tak sa nic nedeje.
A ako vzdy, pri tejo prilezitosti , nezabudnem na Mercedes, ktory takto u svojho motoru "vobec nevyvijal vykon" , len "vylepsoval spolahlivost" tak, ze je "zrazu" najvykonnejsi.
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek