DISKUZE K ČLÁNKU Haug s Schumacherovou kritikou pneumatik Pirelli nesouhlasí
Sportovní ředitel Mercedesu Norbert Haug nesouhlasí s kritikou, kterou Michael Schumacher po závodě v Bahrajnu uvedl na adresu pneumatik Pirelli.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Haug s Schumacherovou kritikou pneumatik Pirelli nesouhlasí
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
ja
20:01 25.04.2012 178.41.124.XXXVšetci určite nejazdia pod limitom auta a ani svojim, lebo zo seba a ani z auta nedokážu vytiahnuť viac , aby to neako extrémne ublížilo pneumatikám.
Mišovu kritiku by som bral, keby aspom jeden stint aspom 5 kôl zajazdil na limite auta a v ňom zaznamenal aspom jedno najrýchlejšie kolo pretekov, ale on také nič za 2,5 roka nedokázal len sa spokojne vozí v strede poľa a potom mu to pripadá ako keby sa vozil za safety carom, a je tomu tak len pre to, že ešte stále nepochopil pneumatiky . Ale on nepochopil,že F1 nie je o ňom a že sa mu už nikto nebude prispôsobovať, ale prispôsobiť sa musí on novým výzvam a daným podmienkám. Nepochopil ,že kto to zvládne najlepšie ten vyhrá a o tom je tento ročník a teda nviem, či si vôbec postreho, že F1 nabrala úplne iný smer.-
anonym
09:17 26.04.2012 165.72.200.XXXJenže kdyby zajel jedno kolo na hraně, tak další pět kol zajede o čtvrt minuty pomaleji. Je vidět, že si vůbec nepochopil o co tu vlastně jde a co vlastně obnáší degradace pneumatik. Nejde totiž o to, že se ti gumy "ojíždějí", ale hlavně se ničí. Navíc při jízdě na hraně je nejspíš i přehřeješ a jakmile je guma mimo ideální okno, tak prostě nemá grip a pak jedeš jako Kimi na konci Sepangu.-
ja
17:21 26.04.2012 178.41.124.XXXJa to rozumiem veľmi dobre, chcel som len povedať, že Mišo vôbec nedokáže zájsť ani jedno najrýchlejšie kolo v závode ako jeho súperi a závod ešte aj dokážu vyhrať. Veď keď krúžim v polovici štartového poľa a mám minútovu stratu tak to aspom skúsim aj keby som mal ísť do boxov aj po piatich kolách, lebo nemám čo stratiť: Je úplne jedno či skon čím 11 alebo 16 ale ukážem svojím fanúšikom, že viem byť rýchly aj v závodoch. Toto Mišo nedokázal, lebo jeho spôsob jazdenia a nastavenie auta nevyhovuje dnešným pneumatikám. Ak niečo na tomto nezmení a nepochopí pneumatiky, tak v jeho prípade nadmernej degradácii pneumatík nezabráni a nikdy nebude podávať adekvátne výkony.
-
-
-
Mynona
17:23 25.04.2012 165.72.200.XXXVůbec se Schumimu nedivím Chceš-li jet rychleji neboli jinak řečeno na hraně, pak daleko na gumách nedojedeš. Závod tedy není o tom, kdo dokáže jet rychleji, ale jak daleko na jedněch gumách dojedeš. Kdysi to sice taky bylo ale v daleko menší míře. Gumy i při jízdě na hraně vydrželi poměrně dlouho, takže buď si musel šetřit gumy a jet třeba na jeden pit, nebo na to šlapat a jet na na dvě nebo tři zastávky. Jenže dneska by si musel při jízdě na hraně do boxu každých pět kol, možná ještě méně a to se nemůže vyplatit. A je to vidět i v TV jak jezdci jedou hlavně v rychlejších zatáčkách neskutečně opatrně, např. v té rychlé levotočivé zatáčce do kopce. Když to porovnám s minulostí tak je to nebe a dudy. Schumimu je také jasné, že pokud by byly trvanlivější gumy, tak nepojede rychle jenom on, ale prostě by se závodilo v tom, kdo je rychlejší a ne úspornější. I Hamilton se učí jezdit konzistentně a úsporně protože ví, že rychlost mu je na otrhaných gumách na dvě věci. -
David
12:11 25.04.2012 178.22.116.XXXAnderson Nechci rýpat do tohoto pána protože v mnoha věcech s ním souhlasím, ale kdy řídil formuli 1 s pneumatikami Pirelli že chce rozdávat rozumy? Nemá ani milimetr zkušeností s řízením vozu na těchto pneu, takže to jeho vyjádření na stranu Schumiho je jen jeho osobní dojem nic víc.-
hmmm
13:16 25.04.2012 92.62.224.XXXKdys ji řídil ty?
Všimni si, že Norbert nevyvrací Michaelovo tvrzení, nehodnotí chování vozu nebo způsob jízdy, ale vliv pneumatik na závody, který je i přes viceméně ojedinělé výkřiky nespokojenosti jednoznačně úspěchem. Než začneš kritizovat něčí výroky, aspoň si je přečti. -
rogih
14:44 25.04.2012 109.107.208.XXXK Schumiho chování: on je 100% profík a tak kolem sebe nekope... ale rozdává úsměvy. Ví, že každý jeho kyselý ksicht média roznasou jako senzaci.
K těm vynikajícím závodům: promiňte, mě to ze všeho nejvíc připomíná ruletu, ta je taky vzrůšo.... , ale tohle vzrůšo není moje parketa... a myslím, že motorsport je o něčem jiném. Skuste kouknout na SBK, tam to funguje líp!
-
-
hmmm
10:42 25.04.2012 92.62.224.XXXNorbert má pravdu. "... všichni musí jezdit pod svým limitem a hlavně pod limitem vozu, aby udržoval pneumatiky"
To ale platí jenom při přehřívání, se kterým se Mercedes snad mimo Číny pořád potýká. Když má ale někdo problém pneumatiky zahřát, tak jezdí na 100 % a ještě je to málo, takže mi v tomto bodě přijde Michaelovo tvrzení poněkud liché.
Přehřívání pneumatik musely týmy F1 řešit už v dobách, kdy Michael honil motokáru a snil o tom, že bude jednou velkým závodníkem. Současné Pirellky mají proti těm dobám o dost větší rozdíl výkonnosti mimo ideální teplotní rámec, který je navíc mnohem užší. Ale principiálně nejde v F1 o nic nového. Dnes jenom musí být týmy v práci s pneumatikami mnohem preciznější než dřív.
Norbert trefil hřebíček na hlavičku, že je to stejné pro všechny. Michaelovi se stýská po dobách, kdy jezdil s nejlepším autem, kterému byly pneumatiky šité na míru, takže mohli jako jedni z mála (možná dokonce jako jediní) závodit bez kompromisů. Ostatní to tehdy tak růžové neměli, což vyplývá i z Andersonova vyjádření. [odkaz na stránku]-
-
hmmm
15:22 25.04.2012 90.179.165.XXX1.) Všichni musí jezdit pod limitem != všichni musí jezdit pořád pod limitem.
2.) Jestli jezdci jezdí naplno, nebo ne, je problém jezdců, ne diváků. Kdo chce vidět borce jezdící hranu proti časomíře, může koukat na Rally. Doba aut vlnících se v rukou virtuozů jako byli Senna nebo Villeneuve senior je tak jako tak pryč a samotné pneumatiky za to nemohou.
Když bude na výběr mezi procesím jezdícím proti stopkám bez výměny pozice půldruhé hodiny jedno rychlé kolo za druhým a závodem, ve kterém se v každém kole bojuje o pozici kolo na kolo, drtivá většina si vybere druhou možnost a jestli piloti jezdí na krev, nebo šetrně, jim bude víceméně jedno. Hlavně, že je na co koukat.
Nemusí se ti to líbit, na to máš plné právo, ale letošní sezóna má mnohem blíž ke druhé možnosti a je to tak dobře. Ano, určitě to není ideální, možná tím trpí sportovní hodnota F1, ale zatím jde o nejnapínavější závody i sezónu za pěkně dlouhou dobu.-
virtual
17:36 25.04.2012 91.197.117.XXX"Doba aut vlnících se v rukou virtuozů jako byli Senna nebo Villeneuve senior je tak jako tak pryč a samotné pneumatiky za to nemohou." - už jsme debatovali na stejné téma jinde, tak Tě můj názor nepřekvapí. Vlastně souhlasím s oběma částmi věty, jen si myslím, že by to vč. pneu šlo udělat aspoň trochu líp. Mám za to, že poměrně dost jezdců v dnešním poli by na předvádění špičkových výkonů měla...můžeme se jen dohadovat, co by předvedli (třeba nic) Kimi v Bahrajnu nebo Jenson v Číně, kdyby se nebáli o pneumatiky.
"zatím jde o nejnapínavější závody i sezónu za pěkně dlouhou dobu" - zde plně souhlasím.
-
hmmm
20:48 25.04.2012 92.62.224.XXXNo, já mluvil o autech ("doba aut"). Michael, Lewis nebo třeba Kimi by nepochybně dokázali s takovým FW11, 98T nebo MP4/4 také hezky zatancovat.
Kdy naposled jezdil někdo třeba takhle? [odkaz na stránku] Projet podobně část zatáčky řízeným smykem s dnešními auty? Ani s Davidem všude vychvalovanými tvrdými, ultratrvanlivými Bridžkami.-
virtual
10:21 26.04.2012 91.197.117.XXXTo byla krásná doba a skvělé výkony, snad jen bezpečnost pilotů mohla být lepší. Když vidím a slyším práci pilota (bez mačkání spousty tlačítek na volantu, šahání někam k levému kolenu na rovinkách apod.), připomíná mi to řidičskou nirvánu...
Já to spíš myslel tak, že je nyní opravdu velká skupina silných pilotů a s poupravenou technikou (např. víc koní, míň aera, pneu co vydrží jet hranu atd.) by dokázali předvést velké divadlo...
BTW Lewise jsem někde (Top Gear?) viděl jet se Sennovým McLarenem, ale spíš v propagačním módu.-
hmmm
21:08 26.04.2012 92.62.224.XXX"I love this car, I love it!" [odkaz na stránku]
Míň aera, to by bylo něco! Leč máme rok 2012. Ta doba už se prostě nevrátí i kdyby FIA vymýšlela s pravidly bůhvíco. Aerodynamika za tu dobu tak strašlivě pokročila... Ty znalosti nikdo konstruktérům z hlavy nevymaže a kdyby FIA pevně stanovila tvary odpovídající aerodynamice z před pětadvaceti lety, už by to nebyla F1, jenom další mistrovství unifikovaných vozů. Prostě musíme brát, co máme, a těšit se z toho, že je v závodech aspoň na co koukat. Jenže tohle prostě někteří nepochopí...-
virtual
22:33 26.04.2012 91.197.117.XXXJá bych neházel flintu do žita, ty úpravy co zmiňuju, neznamenají nějaký radikální směr (dnes už se opravdu nejede vrátit 20-30 let zpět), záleží na "politické vůli". Trochu mi to připomíná začátky ABS, spousta lidí říkala nikdy a dnes si (pro běžné použití) kupují auta s ABS, ESP a třeba i automatem...
BTW Ty hnusné nosy bude chtít FIA určitě nějak ošetřit, tak větší změny k lepšímu můžou přijít brzy. Uvidíme a zatím to snad bude pokračovat jako uplynulé závody letošní sezóny.
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek