DISKUZE K ČLÁNKU Schumacher je nespokejený s tím, jakou roli nyní hrají pneumatiky
Michael Schumacher nesouhlasí s tím, jakým směrem se vydává formule 1 a nemyslí si, že by závodění mělo být o tom, jak dokážete zvládnout pneumatiky.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Schumacher je nespokejený s tím, jakou roli nyní hrají pneumatiky
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001000
(Hlasovali 4 lidé)
23.04.2012 09:18
udělal bych větší rozdíl mezi směsmi Podle mého… »
» uzivatel000729
(Hlasovali 4 lidé)
23.04.2012 16:35
... tohle mi neskutečně chybí http://www.youtube… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
uzivatel000729
20:56 23.04.2012 94.113.208.XXXtakže tobě připadá normální,že závod F1 vyhraje ten co nejvíce pošetří pneumatiky?
Tobě připadá normální,že vítěz GP neodjel jediné kolo na 100% tak jako Nico v Číně???Jen aby ustřetřil pneumatiky?-
hmmm
21:11 23.04.2012 188.120.195.XXXNaprosto normální. Sledoval jsi F1 v době Prosta a Senny? Přišlo ti nenormální, jak Alain jezdil? Abys pochopil, na co se ptám - tehdy se také nesmělo během závodu tankovat, takže s sebou i tehdy vozili na začátku závodu metrák paliva navíc. A co bylo největší Alainovou zbraní? Hospodaření s pneumatikami na začátku závodu!
Jak jsi přišel na to, že vítěz neodjel jediné kolo na 100 %? Seb to někde říkal, nebo jsi s ním byl v kokpitu? -
ja
22:16 23.04.2012 178.41.124.XXXToto všetko mi pripadá normálne, lebo tento ročník je práve o tom, kto sa ako vysporiadá s nadmernou degradáciou pneumatík.Ten kto to zvládne najlepšie , ten aj vyhrá.Pneumatiky vždy hrali veľmi dôležitu úlohu a pilot ktorý sa k ním správal zodpovedne mohol pomýšľať aj na dobrý výsledok.Toto však neplatilo pre Miša, lebo ten mal vždy pneumatiky na mieru pre svoj osobytý štýl jazdy a nemusel tak dbať na ich opotrebenie.Dnes sa šdandardu nedokáže prispôsobiť a pre to kritizuje výrobcu.Toto je celý problém.
-
-
-
uzivatel000729
16:35 23.04.2012 94.113.208.XXX... tohle mi neskutečně chybí [odkaz na stránku]
1:24...komentář Walkera hovoří sám za sebe...skvělé časy-
-
-
-
uzivatel000729
20:53 23.04.2012 94.113.208.XXXparáda...Kdyby Villeneuve takhle probrzdil dneska,tak skončil ....krásný souboj
-
-
-
AE
11:51 23.04.2012 87.197.133.XXXMyslím si, že je naivné sa vyhovárať na to, že Pirelli len plní zadanie FIA. Podľa mňa to zatiaľ nehorázne pos... Opravte ma ak sa mýlim, ale zadania bolo v zmysle, že sa pneumatiky majú opotrebovávať na úkor rýchlosti, aby sa v priebehu závodu miešalo pole. Problém je, že sa nepodarilo splniť to hlavné - a síce to, že extrémne agresívny a rýchly pilot má z pneumatiky vyťažiť maximum za málo kôl. Čo znamená, že rýchli pilot, ktorý je agresívny k pneumatikám (poriadne reže zatáčky, prebrzďuje, ale zároveň je aj rýchly), dokáže za 8-10 kôl pneumatiky celkom odrovnať ale zároveň nabrať náskok, v porovnaní na šetriča.
Pokiaľ by bol balans medzi extrémnych šetričom idúcim 30 kôl na jednu sadu a agresívnym pilotom čo ide na doraz 12 kôl, zastávka, 12 kôl, + 6 kôl utrpenie, vo výsledku +- 1%, ktoré by sa líšilo závod od závodu, bol by to očakávaný výsledok. Problém je, že to tak nie je. Pri agresívnej jazde pilot pneumatiky odrovná rýchlo - avšak nezíska adekvátnu porciu času! A preto piloti jazdia ako jazdia - ako šetriči. Pretože na doraz sa jednoducho už ísť neoplatí.-
Petr
13:51 23.04.2012 109.81.245.XXXZadáním pro Pirelli bylo zpestřit závody (jak si to žádali diváci) pomocí 2 - 3 zastávek na závodníka, protože 1 zastávka v úplně stejný moment u všech sice umožňovala pilotům na to tlačit, ale vedla k nudnému procesí.
Loni si většina stěžovala na příliš velký rozdíl mezi směsmi (týmy kvůli němu odjížděly co nejvíce kol měkčí sadě), který měl bránit pestrým strategiím, proto byly pneu upraveny a tento rozdíl je nyní menší - a týmy opravdu více využívají i tvrdší ze dvou nabízených směsí.
Pirelli to holt nemá jednoduché. Mě jen trochu vadí to množství žmolků mimo ideální stopu, ale snad na tom zapracují a zlepší to.
-
-
Kapor
11:03 23.04.2012 194.160.178.XXXÁno, konečne tým mantákom z Pirelli, to niekto jasne vytmavil,.. ..a na plnú hubu povedal len pravdu. 7 násobný majster sveta M. Schumacher nie je začiatočník, vždy bol závodník a nie krúžič. Ak sa pneumatiky drolia a autá spomaľujú mimo ideálnu stopu, to nie je závodenie, ale krúženie a čakanie na DRS zónu, kde sa to dá realizovať úmelo. Tam dospela dnešná F1. Hrôza !-
jiva61
21:13 23.04.2012 212.158.158.XXXSouhlas.Třeba Kimi.....stíhá Vettla co to dá,dojede ho,ale už nepředjede.Proč?Podle Kimiho mu při stíhání odešly pneumatiky,tak se nedivím jeho zklamání i z druhého místa.Těžce se předjíždí mimo ideální stopu,protože je zbytek tratě pokrytý velkým množsvím žmolků z gum.Já bych navrhoval,aby se zase vrátilo tankování a gumy vydržely déle.A když víc zastávek tak bych to rozvrhnul třeba na 2 zastávky pro pneu a jednu na tankování bez možnosti výměny pneu.Myslím si,že by se taky dalo docela taktizovat.Jen takový nápad.-
hmmm
22:49 23.04.2012 188.120.195.XXXKimi, no... Docela dobře si vzpomínám, jakou měl v McLarenu smůlu na techniku. Jenom on, týmový kolega ne. Tehdy se zcela vážně řešilo, jestli je to opravdu smůla, nebo důsledek kombinace Kimiho trošku dravějšího stylu jízdy a Adrianova návrhu vozu orientovaného na maximální aero efektivitu na úkor chlazení, vibrací, atd. Zkrátka se uvažovalo o tom, že Kimi auto prostě sem tam uštval.
Proč o tom mluvím - Kimi jel famózní rychlostí, možná až tak famózní, že trochu dřív uštval pneumatiky. To není nic proti Kimimu, podle mě je to pilot par excellence, ale pro něj jsou Pirellky o dost novější než pro většinu ostatních. I tak odvádí po dvouleté pauze neuvěřitelně rychle výborné výkony. Jen bych prostě hned všechno nesváděl jenom na pneumatiky.
-
-
-
uzivatel001000
09:18 23.04.2012 83.240.120.XXXudělal bych větší rozdíl mezi směsmi Podle mého názoru to bylo loni lepší v tom, že byly větší rozdíly v jednotlivých směsech. Bylo by určitě pro všechny zajímavější, když by si pilot zvolil jet opravdu hranu při o dost rychlejších časech na kolo, ale za cenu o dost rychlejšího opotřebení pneumatik.
Řekněme, že v nějakém letošním závodě si týmy vybíraly mezi 2 a 3 zastávkovou strategií.
Letos to vždy bylo tak, že piloti museli jet relativně šetrně, aby pneu fungovaly a opotřebovávaly se "normálně". Ti co zvolili méně zastávek jeli ještě šetrněji ve snaze ušetřit čas jednoho pitstopu.
To, co já bych chtěl vidět je, že část pilotů pojede relativně šetrně, aby měli ty 3 zastávky a pár agrasivních jedinců by jelo hranu, aby dali 4 zastávky.
Jednoduše, nebaví mně to, že někteří pomalou jizdou ušetří čas jednoho pitstopu. Raději bych viděl, že někteří agresivní rychlou jízdou si vyjedou čas na jeden extra pitstop.-
David
09:29 23.04.2012 178.22.116.XXXSouhlasím, ale na těchto gumách se agresivně jezdit prostě nedá. To by těch zastávek měli šetřílci tři ale rychlí jezdci co chtějí předvést své umění by jich museli mít šest. Změna zadání je jediné řešení. Vyrobit gumu co dovolí jezdci jed naplno, byť by to znamenalo mít jednu pneu na závod. Pokud je guma tvrdší je i brzdná dráha delší a více šancí pro předjíždění.
-
-
hmmm
08:52 23.04.2012 92.62.224.XXXpro a proti Na jednu stranu Michaela chápu a do jisté míry s ním souhlasím, na druhou stranu se víceméně povedlo přesně to, o co všichni už dlouho usilovali - závody jsou divácky atraktivní, napínavé, protože se nikdy nedá předem odhadnout, jak závod dopadne. Po čtyřech závodech máme čtyři různé vítěze, pořadí v cíli proti startu úplně jinak zamíchané, často velice překvapivě, spoustu opravdových soubojů a předjížděcích manévrů... Může si divák přát něco víc?-
Eracer
08:59 23.04.2012 62.168.11.XXXSory ale to co se už druhým rokem odehrává za pomoci DRS a Pirelli za opravdové souboje nepovažuji. Kdybych měl hledat opravdové souboje tak bych musel zalistovat do nedaleké historie. To co se v dnešní době děje jsou rádoby předjížděcí manévry...
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek