DISKUZE K ČLÁNKU Schumacher je nespokejený s tím, jakou roli nyní hrají pneumatiky

Michael Schumacher nesouhlasí s tím, jakým směrem se vydává formule 1 a nemyslí si, že by závodění mělo být o tom, jak dokážete zvládnout pneumatiky.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Schumacher je nespokejený s tím, jakou roli nyní hrají pneumatiky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 47, poslední 25.04.2012 09:54 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001000 (Hlasovali 4 lidé) 23.04.2012 09:18
udělal bych větší rozdíl mezi směsmi Podle mého… »
» Petr (Hlasovali 4 lidé) 23.04.2012 13:51
Zadáním pro Pirelli bylo zpestřit závody (jak… »
» uzivatel000729 (Hlasovali 4 lidé) 23.04.2012 16:35
... tohle mi neskutečně chybí http://www.youtube… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

      • hmmm

        188.120.195.XXX
        Nedaleké? Asi si pod pojmem souboj představujeme každý něco jiného. Pro mě je soubojem situace, kdy reálně "hrozí" předjetí. Beznadějné kroužení v závěsu za o půldruhé sekundy pomalejším soupeřem a/nebo čekání na zastávky v boxech, jak jsme to zhusta vídávali v minulé dekádě, pro mě není soubojem. Závod, kde dojde v poli čítajícím dvě desítky vozů ke skutečnému boji o pozici na trati (!) pětkrát za necelé dvě hodiny, je nuda, nuda a nic víc než nuda.

        Navíc F1 nikdy nebyla půlhodinovým sprintem. Taktika, bezporuchovost a schopnost optimálního nakládání s prostředky ať už na úrovni jezdce nebo týmu byla vždy její důležitou součástí. Než schopné šetřílky, také bych raději viděl vítězit jezdce schopné vymáčknout z auta maximum, ale stav techniky (hlavně aerodynamiky) je, jaký je a jestli F1 nechce skomírat na úbytě, musí se tomu nějak přizpůsobit, protože "pár" zapálených fandů ji ani náhodou neuživí. DRS, nemožnost jízdy na limitu? To většinu platících vůbec nezajímá, hlavně když je na co koukat a když není závod z 90 % rozhodnutý už v sobotu. Takových je prostě drtivá většina.

        Smiř se se statem quo, protože dokud někdo nevymyslí řešení, které zvýší podíl pilota na výsledku, lepší to nebude.

        + 4 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • virtual

      virtual

      91.197.117.XXX
      Spíš souhlasím s Davidem a Eracerem, napínavé by bylo, kdyby např. Kimi a Seb bojovali až do konce, kdyby nevadilo, že při souboji probrzdí nebo vyjede z ideální stopy, kdyby při jízdě v závěsu nepřestalo auto chladit a aero. fungovat. Nedávno to bylo tak, že kdo jel víc kol za jiným vozem, zničil (minimálně) pneu, teď buď jezdec předá pozici prostřednictvím DRS, nebo se pokusí soupeřovi zničit pneu kličkováním apod. Dneska se naplno prostě nezávodí, bohužel...

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • hmmm

        188.120.195.XXX
        Předá pozici prostřednictvím DRS? Ale jdi! Podívej se na statistiky předjetí na trati při souboji o pozici, jaký podíl má předjetí mimo DRS zónu...

        Požadavky, které zmiňuješ, by splnila naposledy technika ze šedesátých let. Doutníkový tvar, úzké tvrdé pneumatiky... To už se do F1 nevrátí. F1 byla vždy o technice a čtyřicet let obrovského technologického pokroku se prostě vymazat nedá. Ryzí závodění? V F1 ani omylem, to musíš na motokáry. 03

        + 5 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • virtual

          virtual

          91.197.117.XXX
          Jaký podíl má předjetí mimo DRS zónu? Možná tak starty a vyjetí z boxů, pár extrémních rozdílů v kondici pneu, plus pár čestných vyjímek 03
          Nemyslím, že by to končilo v šedesátých letech, i některé dnešní série dokážou být napínavé a atraktivní, ale F1 jde už delší dobu (hlavně kvůli pravidlům) dolů... přestože se dá letošní ročník zatím nazvat nejlepším za posledních několik let...
          P.S. Pokrok se zastavit nedá, ale dají se mu přizpůsobit pravidla.

          + 1 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Nasir

            188.175.176.XXX
            Souhlasím, že ta degradace pneu je letos trochu přehnaná. Kusy žmolků, které ke konci závodu brání pokusům o předjetí, to by v závodě nemělo vůbec být. Loni se mi zdály pneu víc vyváženě co se trvanlivosti a degradace týče, tedy v první půlce sezóny.

            Ale jinak má pravdu hmm. Vzpomeň si na to, jak vypadaly poslední sezóny až do 2010. V půlce závodů se jezdily beznadějně nudné a zbytečné vláčky. Zejména 2010 - to byl doslova otřes a katastrofa, tam když nezapršelo, nebo se čistě náhodou někdo nevyboural, nebo Vettel někoho nesestřelil, tak ve 2/3 závodů se nestalo po startu prakticky vůbec nic! Vzpomeň si, jak fanoušci nadávali na F1 a modlili se za déšť. To bylo závod co závod plné diskuze přání za déšť a to nijak nepřeháním. Pokud toto někdo zpětně zapírá, tak si lže do kapsy. Teď máme 2 sezóny konečně nějaké závodění. Jak říkám výše - ještě to není ideální a nejspíš ani nikdy nebude. Dostali jsme se do takové úrovně s aerodynamikou, že představa starých soubojů je naprostá utopie a ty sezóny předchozí jsou jasný důkaz. Takže pokud FIA nepřekope pravidla tak, aby omezila aero, tak chvála bohu aspoň za to, co tu máme letos, i když k tomu mám také výhrady.

            + 4 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • virtual

              virtual

              91.197.117.XXX
              Však já souhlasím i píšu, že "se dá letošní ročník zatím nazvat nejlepším za posledních několik let" a třeba 10 aut ve třech desetinách po Q3 je nádhera, ale je tu stále ALE. Pravidla nepřímo směřují F1 k jakési přesně danné strategické jízdě pravidelnosti, kde těsná jízda v závěsu způsobí zkázu pneu, chlazení, nedá se to řídit a co já vím ještě. Jezdci pak prostě už nehledají tu každou skulinu, kterou by se dostali před soupeře, o které mluvil Senna. Je výhodnější to 1-2x zkusit, a jinak počkat na příp. chybu, pitstop nebo DRS...a šetřit pneu.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • hmmm

            188.120.195.XXX
            Statistika 2011: [odkaz na stránku] 55 % normálně vs. 45 % s DRS. Letos to nebude o moc jiné. Mimochodem srovnej loňských cca 450 předjetí bez DRS (+ 370 s DRS) s předloňskými ani ne 350 předjetími za celou sezónu. 14

            Které dnešní špičkové (nejen) formulové série jsou postavené na technice? Ty unifikované? Znovu říkám, F1 byla vždy o technice. Je to její specifikum, její koření i její prokletí...

            P.S. Pravidla se posledních několik let přizpůsobují, aby se F1 přiblížila běžnému divákovi. Nemusí se to každému líbit, ale s ničím lepším ještě nikdo nepřišel.

            + 4 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • hmmm

              188.120.195.XXX
              Kecám, v 2010 se už trochu předjíždělo (tehdy nejvíc od 93.), to správné číslo by mělo být cca 250 v roce 2009!

              + 3 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Nasir

                188.175.176.XXX
                2010 byla fakt lepší než 2009? Mě 2010 připadal otřesný. Samozřejmě byl napínavý tím, že o titul bojovalo několik pilotů, ale přímo na trati se spíš jen čekalo na chybu, která někdy díky Vettelovi nebo Webberovi skutečně přišla. Jinak měli všichni jednu propočítanou ideální zastávku, pneu držely, a nic - kroužilo se. Ale uznávám, byly tam i některé dobré závody, které mohly dost vylepšit statistiku.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • hmmm

                  188.120.195.XXX
                  Ano, taky se mi to motá, ale 2010 byl svého času rekordní i když proti současnosti pochopitelně slabota. Hrůza byly 2009, 2005, 2002, 2001, 1998 a 1996 - pod 14 předjetí na závod! Ale za prd to stálo víceméně už od tragického ročníku 1994. 09

                  + 1 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
            • David

              178.22.116.XXX
              Víš co se říká nejlepší je ta statistika kterou si sám vytvoří. Ale hlavně jsi zapomněl říct že do tohodle se počítají i předjetí o kolo takže takováto statistika je na nic.

              + 4 / − 5

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • hmmm

                188.120.195.XXX
                "... 1212 předjetí. Pokud bychom chtěli dojít ještě k přesnějším výsledkům a NEPOČÍTALI bychom 310 předjetí vozů posledních třech týmů (Caterham, HRT, Marussia) a 80 předjetí mezi týmovými kolegy, pak bychom došli k 822 manévrům."

                Neboli to číslo zhruba odpovídá. Budou tam některá o kolo, ale zase tam nejsou vnitrotýmová. Ono jestli je to 55vs45 nebo 45vs55, je úplně jedno, protože řada DRS haterů s tebou v čele žije v mylné představě, že se bez DRS skoro nepředjíždí, což je nesmysl, na kterém pár procent sem nebo tam nic nezmění. 14

                + 3 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • David

                  178.22.116.XXX
                  Jak říkám tohle prostě o ničem nevypovídá. A můžeš mi říct kde píšu že se bez DRS nepředjíždí?

                  + 3 / − 6

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
            • virtual

              virtual

              91.197.117.XXX
              Jak tu zaznělo "nevěřím statistice, kterou si sám nesfalšuju" 03 ale z tel. záběrů si teď pamatuju 3 manévry, kdy jezci "opravdu závodili", a sice SCH a RAI (oba si dali myslím MAS ve stejném místě) a HAM jak předjížděl mimo dráhu.
              Když pak sečteš auta propadající se na starých pneu, kolaře, boxy, nejvíc změn asi bude na startu když si někdo polepší třeba o 7 míst apod., nepřekvapí, že to bude víc než DRS, když to např. RAI zkusil na VET jen jednou, a to s DRS...ovšem žádná urputná bitva to nebyla. Dle mého hlavně kvůli těm pravidlům...

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • hmmm

                188.120.195.XXX
                První kola, boxy, předjetí poškozeného vozu a předjetí o kolo (tady jen poslední tři týmy) se NEZAPOČÍTÁVAJÍ. Prostě se díky Pirellkám a možnosti udržet se díky DRS na dostřel významně zvýšil i počet předjetí mimo DRS zónu. To není zfalšovaná statistika, ale holý fakt.

                Běžný divák je spokojen, řada skalních fandů je spokojena, většina lidí z F1 je spokojena, sponzoři jsou spokojení - mise splněna. V závodech se zase předjíždí jako před třiceti lety, sice za cenu umělých opatření, ale ono nic hodnotného není zadarmo.

                Naplno se nezávodí mnohem déle, než poslední rok a čtvrt. Možná Michael zapomněl na zákaz výměny pneu z 2005, jeden motor na dva závody, zmražený vývoj... Zákaz tankování, který s sebou automaticky nese šetření pneumatik tu byl už od poloviny 80. do poloviny 90. let a jaké to byly závody! Michaelovi se asi stýská po sezóně 2004 a já ho chápu, ale dvakrát do téže řeky nevstoupíš, změna je život... 04

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • virtual

                  virtual

                  91.197.117.XXX
                  Nepolemizuju nad pneumatikami, jejich menší předvídatelnost jistě papírově znamená větší počet předjetí, ale jde o celkové pojetí závodění. Vzhledem k nastaveným pravidlům se s trochou nadsázky nebojuje ale vozí. Opakuju z TV si pamatuju pouze 3 opravdu pěkná závodní předjetí z min. závodu, zbytek DRS nebo např. tuším KOB, ztrácející pozice na hodně špatných pneu (to, že mu to nebrzdí a nemá trakci na výjezdech a někdo ho předjede opět není žádné závodění). Nikdo se s nikým nehonil naplno, jen RAI nakonci naháněl VET, ale zřejmě tím zničil gumy a na závodění opět nedošlo (podobně BUT v Číně atd.).
                  Tedy statisticky možná mise splněna, ze sportovního pohledu jsou výsledky min. rozpačité, ocenit lze možná Alonza jak se statečně pere se špatnou technikou, Vettel taky min. rok dával do kvalifikací všechno, zbytek jsou takové záblesky...

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
  • Grolman

    89.24.86.XXX
    uzke pracovni okenko Otazkou je, kde je problem. Podle me to nebude v samotne vydrzi pneumatik - ta je v naprostem poradku. Je dobre, ze se nejezdi na jednu zastavku a to jeste z povinnosti. Potiz ale bude v uzkem rozsahu teplot, kdy pneumatiky pracuji spravne. Jezdec pak musi jet vicemene konstantne a hlidat gumy, jinak je odrovna a konci...
    Je to jen muj odhad. Praktickou zkusenost samozrejme nemam.

    + 5 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      88.80.244.XXX
      Stačila by konkurencia dvoch špičkových výrobcov pneumatík a bolo by po probléme. A zabudnúť na chorý nápad s trúsením smetí z pneumatík po ceste.

      + 6 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        89.24.86.XXX
        To by bylo hezke, ale je "krize" a pneumatikari se zrovna do F1 moc nepohrnou.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama