DISKUZE K ČLÁNKU Schumacher je nespokejený s tím, jakou roli nyní hrají pneumatiky
Michael Schumacher nesouhlasí s tím, jakým směrem se vydává formule 1 a nemyslí si, že by závodění mělo být o tom, jak dokážete zvládnout pneumatiky.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Schumacher je nespokejený s tím, jakou roli nyní hrají pneumatiky
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001000
(Hlasovali 4 lidé)
23.04.2012 09:18
udělal bych větší rozdíl mezi směsmi Podle mého… »
» uzivatel000729
(Hlasovali 4 lidé)
23.04.2012 16:35
... tohle mi neskutečně chybí http://www.youtube… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
hmmm
13:03 23.04.2012 188.120.195.XXXNedaleké? Asi si pod pojmem souboj představujeme každý něco jiného. Pro mě je soubojem situace, kdy reálně "hrozí" předjetí. Beznadějné kroužení v závěsu za o půldruhé sekundy pomalejším soupeřem a/nebo čekání na zastávky v boxech, jak jsme to zhusta vídávali v minulé dekádě, pro mě není soubojem. Závod, kde dojde v poli čítajícím dvě desítky vozů ke skutečnému boji o pozici na trati (!) pětkrát za necelé dvě hodiny, je nuda, nuda a nic víc než nuda.
Navíc F1 nikdy nebyla půlhodinovým sprintem. Taktika, bezporuchovost a schopnost optimálního nakládání s prostředky ať už na úrovni jezdce nebo týmu byla vždy její důležitou součástí. Než schopné šetřílky, také bych raději viděl vítězit jezdce schopné vymáčknout z auta maximum, ale stav techniky (hlavně aerodynamiky) je, jaký je a jestli F1 nechce skomírat na úbytě, musí se tomu nějak přizpůsobit, protože "pár" zapálených fandů ji ani náhodou neuživí. DRS, nemožnost jízdy na limitu? To většinu platících vůbec nezajímá, hlavně když je na co koukat a když není závod z 90 % rozhodnutý už v sobotu. Takových je prostě drtivá většina.
Smiř se se statem quo, protože dokud někdo nevymyslí řešení, které zvýší podíl pilota na výsledku, lepší to nebude.
-
-
virtual
11:52 23.04.2012 91.197.117.XXXSpíš souhlasím s Davidem a Eracerem, napínavé by bylo, kdyby např. Kimi a Seb bojovali až do konce, kdyby nevadilo, že při souboji probrzdí nebo vyjede z ideální stopy, kdyby při jízdě v závěsu nepřestalo auto chladit a aero. fungovat. Nedávno to bylo tak, že kdo jel víc kol za jiným vozem, zničil (minimálně) pneu, teď buď jezdec předá pozici prostřednictvím DRS, nebo se pokusí soupeřovi zničit pneu kličkováním apod. Dneska se naplno prostě nezávodí, bohužel...-
hmmm
13:16 23.04.2012 188.120.195.XXXPředá pozici prostřednictvím DRS? Ale jdi! Podívej se na statistiky předjetí na trati při souboji o pozici, jaký podíl má předjetí mimo DRS zónu...
Požadavky, které zmiňuješ, by splnila naposledy technika ze šedesátých let. Doutníkový tvar, úzké tvrdé pneumatiky... To už se do F1 nevrátí. F1 byla vždy o technice a čtyřicet let obrovského technologického pokroku se prostě vymazat nedá. Ryzí závodění? V F1 ani omylem, to musíš na motokáry.-
virtual
14:04 23.04.2012 91.197.117.XXXJaký podíl má předjetí mimo DRS zónu? Možná tak starty a vyjetí z boxů, pár extrémních rozdílů v kondici pneu, plus pár čestných vyjímek
Nemyslím, že by to končilo v šedesátých letech, i některé dnešní série dokážou být napínavé a atraktivní, ale F1 jde už delší dobu (hlavně kvůli pravidlům) dolů... přestože se dá letošní ročník zatím nazvat nejlepším za posledních několik let...
P.S. Pokrok se zastavit nedá, ale dají se mu přizpůsobit pravidla.-
Nasir
15:02 23.04.2012 188.175.176.XXXSouhlasím, že ta degradace pneu je letos trochu přehnaná. Kusy žmolků, které ke konci závodu brání pokusům o předjetí, to by v závodě nemělo vůbec být. Loni se mi zdály pneu víc vyváženě co se trvanlivosti a degradace týče, tedy v první půlce sezóny.
Ale jinak má pravdu hmm. Vzpomeň si na to, jak vypadaly poslední sezóny až do 2010. V půlce závodů se jezdily beznadějně nudné a zbytečné vláčky. Zejména 2010 - to byl doslova otřes a katastrofa, tam když nezapršelo, nebo se čistě náhodou někdo nevyboural, nebo Vettel někoho nesestřelil, tak ve 2/3 závodů se nestalo po startu prakticky vůbec nic! Vzpomeň si, jak fanoušci nadávali na F1 a modlili se za déšť. To bylo závod co závod plné diskuze přání za déšť a to nijak nepřeháním. Pokud toto někdo zpětně zapírá, tak si lže do kapsy. Teď máme 2 sezóny konečně nějaké závodění. Jak říkám výše - ještě to není ideální a nejspíš ani nikdy nebude. Dostali jsme se do takové úrovně s aerodynamikou, že představa starých soubojů je naprostá utopie a ty sezóny předchozí jsou jasný důkaz. Takže pokud FIA nepřekope pravidla tak, aby omezila aero, tak chvála bohu aspoň za to, co tu máme letos, i když k tomu mám také výhrady.-
virtual
16:23 23.04.2012 91.197.117.XXXVšak já souhlasím i píšu, že "se dá letošní ročník zatím nazvat nejlepším za posledních několik let" a třeba 10 aut ve třech desetinách po Q3 je nádhera, ale je tu stále ALE. Pravidla nepřímo směřují F1 k jakési přesně danné strategické jízdě pravidelnosti, kde těsná jízda v závěsu způsobí zkázu pneu, chlazení, nedá se to řídit a co já vím ještě. Jezdci pak prostě už nehledají tu každou skulinu, kterou by se dostali před soupeře, o které mluvil Senna. Je výhodnější to 1-2x zkusit, a jinak počkat na příp. chybu, pitstop nebo DRS...a šetřit pneu.
-
-
hmmm
15:03 23.04.2012 188.120.195.XXXStatistika 2011: [odkaz na stránku] 55 % normálně vs. 45 % s DRS. Letos to nebude o moc jiné. Mimochodem srovnej loňských cca 450 předjetí bez DRS (+ 370 s DRS) s předloňskými ani ne 350 předjetími za celou sezónu.
Které dnešní špičkové (nejen) formulové série jsou postavené na technice? Ty unifikované? Znovu říkám, F1 byla vždy o technice. Je to její specifikum, její koření i její prokletí...
P.S. Pravidla se posledních několik let přizpůsobují, aby se F1 přiblížila běžnému divákovi. Nemusí se to každému líbit, ale s ničím lepším ještě nikdo nepřišel.-
-
Nasir
15:44 23.04.2012 188.175.176.XXX2010 byla fakt lepší než 2009? Mě 2010 připadal otřesný. Samozřejmě byl napínavý tím, že o titul bojovalo několik pilotů, ale přímo na trati se spíš jen čekalo na chybu, která někdy díky Vettelovi nebo Webberovi skutečně přišla. Jinak měli všichni jednu propočítanou ideální zastávku, pneu držely, a nic - kroužilo se. Ale uznávám, byly tam i některé dobré závody, které mohly dost vylepšit statistiku.
-
-
-
hmmm
15:51 23.04.2012 188.120.195.XXX"... 1212 předjetí. Pokud bychom chtěli dojít ještě k přesnějším výsledkům a NEPOČÍTALI bychom 310 předjetí vozů posledních třech týmů (Caterham, HRT, Marussia) a 80 předjetí mezi týmovými kolegy, pak bychom došli k 822 manévrům."
Neboli to číslo zhruba odpovídá. Budou tam některá o kolo, ale zase tam nejsou vnitrotýmová. Ono jestli je to 55vs45 nebo 45vs55, je úplně jedno, protože řada DRS haterů s tebou v čele žije v mylné představě, že se bez DRS skoro nepředjíždí, což je nesmysl, na kterém pár procent sem nebo tam nic nezmění.
-
-
virtual
16:52 23.04.2012 91.197.117.XXXJak tu zaznělo "nevěřím statistice, kterou si sám nesfalšuju" ale z tel. záběrů si teď pamatuju 3 manévry, kdy jezci "opravdu závodili", a sice SCH a RAI (oba si dali myslím MAS ve stejném místě) a HAM jak předjížděl mimo dráhu.
Když pak sečteš auta propadající se na starých pneu, kolaře, boxy, nejvíc změn asi bude na startu když si někdo polepší třeba o 7 míst apod., nepřekvapí, že to bude víc než DRS, když to např. RAI zkusil na VET jen jednou, a to s DRS...ovšem žádná urputná bitva to nebyla. Dle mého hlavně kvůli těm pravidlům...-
hmmm
19:48 23.04.2012 188.120.195.XXXPrvní kola, boxy, předjetí poškozeného vozu a předjetí o kolo (tady jen poslední tři týmy) se NEZAPOČÍTÁVAJÍ. Prostě se díky Pirellkám a možnosti udržet se díky DRS na dostřel významně zvýšil i počet předjetí mimo DRS zónu. To není zfalšovaná statistika, ale holý fakt.
Běžný divák je spokojen, řada skalních fandů je spokojena, většina lidí z F1 je spokojena, sponzoři jsou spokojení - mise splněna. V závodech se zase předjíždí jako před třiceti lety, sice za cenu umělých opatření, ale ono nic hodnotného není zadarmo.
Naplno se nezávodí mnohem déle, než poslední rok a čtvrt. Možná Michael zapomněl na zákaz výměny pneu z 2005, jeden motor na dva závody, zmražený vývoj... Zákaz tankování, který s sebou automaticky nese šetření pneumatik tu byl už od poloviny 80. do poloviny 90. let a jaké to byly závody! Michaelovi se asi stýská po sezóně 2004 a já ho chápu, ale dvakrát do téže řeky nevstoupíš, změna je život...-
virtual
11:03 24.04.2012 91.197.117.XXXNepolemizuju nad pneumatikami, jejich menší předvídatelnost jistě papírově znamená větší počet předjetí, ale jde o celkové pojetí závodění. Vzhledem k nastaveným pravidlům se s trochou nadsázky nebojuje ale vozí. Opakuju z TV si pamatuju pouze 3 opravdu pěkná závodní předjetí z min. závodu, zbytek DRS nebo např. tuším KOB, ztrácející pozice na hodně špatných pneu (to, že mu to nebrzdí a nemá trakci na výjezdech a někdo ho předjede opět není žádné závodění). Nikdo se s nikým nehonil naplno, jen RAI nakonci naháněl VET, ale zřejmě tím zničil gumy a na závodění opět nedošlo (podobně BUT v Číně atd.).
Tedy statisticky možná mise splněna, ze sportovního pohledu jsou výsledky min. rozpačité, ocenit lze možná Alonza jak se statečně pere se špatnou technikou, Vettel taky min. rok dával do kvalifikací všechno, zbytek jsou takové záblesky...
-
-
-
-
-
-
-
-
Grolman
08:33 23.04.2012 89.24.86.XXXuzke pracovni okenko Otazkou je, kde je problem. Podle me to nebude v samotne vydrzi pneumatik - ta je v naprostem poradku. Je dobre, ze se nejezdi na jednu zastavku a to jeste z povinnosti. Potiz ale bude v uzkem rozsahu teplot, kdy pneumatiky pracuji spravne. Jezdec pak musi jet vicemene konstantne a hlidat gumy, jinak je odrovna a konci...
Je to jen muj odhad. Praktickou zkusenost samozrejme nemam. -
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek