DISKUZE K ČLÁNKU Fry upřímně: Problémy Ferrari mají hlubší kořeny
Po nečekaném vítězství Fernanda Alonsa v Malajsii se Ferrari rychle vrátilo do šedých vod průměru. I když se podle oficiálních prohlášení pracuje na zlepšení F2012, technický ředitel Fry varuje, že problém je mnohem větší.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Fry upřímně: Problémy Ferrari mají hlubší kořeny
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Ron Dennis
23:59 17.04.2012 46.135.32.XXXByla to dobrá doba a pěkné souboje Aspoň je vidět, kdo má největší podíl na titulech Ferrari a je to...Bridgestone. Nebylo potřeba mít nejlepší monopost, zařídily to to pneumatiky.Nakonec letos se to potvrzuje a to je maj všichni stejné.Taloši nikdy moc aerodynamiku neuměli, nakonec i v dobách MS, byli v hodně věcech konzervativní.Holt pneumatiky na míru, to se to jezdilo. -
Kapor
15:36 17.04.2012 194.160.178.XXXJe to práve na Ferrari, aby revidovalo svoje postupy podľa ostatných,.. ..ak napr. Lotus išiel testovať do tunela 1:1 do Ameriky, aby mohol spoľhlivo korigovať výsledky svojho pri zmennšenom modeli, je mi záhadov, prečo Ferrari nevyužije takéto možnosti, čím by svoje výsledky doviedol na správnu mieru a nevyrábal atrapy, akým F2012 rozhodne je. -
Pikaso
15:09 17.04.2012 178.17.100.XXXKonečně to někdo řekl celé Osobně s Fryem souhlasím. Pořád se mluví o zlepšování auta a práci na gumách, aerodinamice atd. atd., ale dodnes nikdo neřekl, že hlavní problém bude v celkové koncepci práce. Ona změna jde zatím sice vidět pouze v boxech, protože zastávky předloni a loni byla katastrofa a letos už aspoň zde pracují profíci, ale ve zbytku to asi nebude tak jednoduché. No a tak doufám, že ona změna začne působit co nejdříve a ferko stáhne ztrátu na cca. 0.4 až 0.5 za špičku a pak už to fery dokáže. Víc bych asi letos nečekal, protože vyvíjet budou všichni a ty 4 měsíce náskoku ferko jenom těžko stáhne. Doufám, že už aspoň posadili k pc u aerodinamického tunelu, nějakého profíka, který vymyslel algoritmus, který bude přepočet dat dělat opravdu skutečný a ne s rozdílem 0.7 až 1.0 s reálem, protože v opačném případě bez testování prostě nikdy nemohou postavit konkurence schopné auto. Když tunel ukazuje čas na kolo 1:30:00 a ve skutečnosti je to pak 1:31:00 je asi nejspíš chyba v programu a to je právě to, že nestačí pracovat jenom na autě, ale musíte sehnat odborníky, kteří budou schopni v době bez testů správně pracovat s daty.-
elrik
15:48 17.04.2012 195.122.192.XXXneber si to nejak osobne ale tvoje predstava o fungovani aerodynamickeho tunelu a vystupu z nej je hodne zmatena. tunel nedava jako vystup cas na kolo ale jen znazornuje proudeni kolem auta v nejake poloze. pripadne udava vystupy o pritlaku a podobnych meritelnych velicinach proudeni vzduchu.
jak bude auto rychle na okruhu je pak vystupem ze slozite simulace, ktera si jen bere data z tunelu, dalsich mechanickych zkousek tlumicu, motoru, klima dat atd.
to ze jim nesouhlasi data mezi simulaci a realem, je dano spatnou praci s daty. at uz spatne zkalibrovanym tunelem(coz tusim resili pred dvema lety), nebo nevhodnymi merenimi, pripadne spatnymi algoritmy ve vypoctech simulace. nejsem zadny profik na aero, ale mel jsem tu moznost byt pri mereni na statickych modelech v tunelu a prd*l s tim pocitanim to rozhodne nebude. zvlast pokud si vsechny algoritmy a jejich overeni vytvari sami.-
Pikaso
20:07 18.04.2012 178.17.100.XXXZdar pane. Taky nejsem žádnej odborník přes aero a ani se do té role nepasuji. Vzhledem k tomu, že pravděpodobně tu nejsme odborník nikdo napsal jsem to tak jednoduše jak to jen šlo, aby bylo zřetelné co si myslím o tom, kde je chyba. Tak tedy ještě jednou. Ony simulace a přepočty jsou asi bez jakékoliv diskuze součástí práce v aerodinamickém tunelu a výstup tedy lze zjednodušeně prezentovat jako výsledek času na jedno kolo v tunelu vs reál, protože tyto simulace tam samozřejmě na základě výstupů měření Z VLASTNÍHO TUNELU patří. (mimochodem pokud se tedy já jako neodborník nepletu v tunelu lze podle výpočtů nasimulovat proměnlivé proudění vzduchu jednotlivých okruhů tak jako by se zde stojící model vozu opravdu pohyboval, jinak vlastně aerotunel postrádá smysl, to si pak můžu vzít jenom váhy, "měřáky" a velkej fukar a dělat to v každé garáži, tedy všem co jsi rozebíral patří dohromady a lze to dle mého názoru označit jako aerodinamický tunel) To je, ale v celku jedno, tuto problematiku jsem použil stejně jenom jako zdůraznění nejdůležitější mé domněnky a to je ta, že problém je v tom, že ve ferku v současné době prostě pracuje """banda amatérů""" a je na Frayovi, aby poloprofíky nahradil skutečnými odborníky, kteří budou s daty a zařízení pracovat tak jak se má. No a protože jsi mě přiměl k reakci, rozšířím tuto myšlenku ještě o to, že já osobně si myslím, že všichni profíci ze stáje odešli po odchodu J. Todta a Rose Brawna, a to navíc z důvodu vedení stáje ze strany despotického, zkostnatělého Alda Costy. Takto si tedy myslím, že vysvětlení je úplné.
Argument proč si tedy RB vzal Costu do merglu, když je podle mě tak neschopnej, zodpovím hned. To je opět jednoduché, protože Costa je odborníky ve svém úzkém profilu což jsou vychytávky nápadů druhých a jejich dovedení třeba i k dokonalosti, ale v žádném případě není schopen pracovat jako komplexní šéf stáje, protože tam prostě působil jako žába na prameni. Pokud se o F1 zajímáš více než jen sledování závodu (což jsem pochopil, že ano) jistě jsi postřehl, že v době vedení týmu ferka právě AC došlo k jedinému. V letech 2007-8 "pouze" doladil auto z roku 2006(které ještě stavěli jiní, určitě víš, kteří) a proto ferko jelo oba roky o titul a dokonce jej za vydatného přispění monarchy RD z McL v roce 2007 získali. Bohužel v roce 2009 musel postavit nové auto, podle nových pravidel a jeho pravděpodobně špatné organizační a řídící schopnosti a velice zastaralý a konzervativní způsob vedli k současné situaci. No a kdo čekal, že se to změní za půl roku v době bez testů, byl trochu naivní.
Všem i tobě se omlouvám za délku příspěvku, ale stručněji to nešlo.
-
Pikaso
20:24 18.04.2012 178.17.100.XXXMaličké doplnění. Omlouvám se drobné chyby, ale věřím, že si to vysvětlíš správně. Jinak pro tebe i ostatní, kteří mě ještě neznají, opravdu nejsem odborník, jenom formuli sleduji poměrně dlouhý čas a to celkově a mnou prezentované názory nejsou tlumočením někoho jiného, ale jsou to prostě jenom moje domněnky vytvořené právě na základě onoho sledování a mého chápání. Nikdy jsem nepsal, že to tak je a pokud se tu někdy najde opravdu odborník a bude mi jaký koliv problém vysvětlit po odborné stránce budu jenom rád.
-
-
-
-
Nasir
18:27 17.04.2012 188.175.176.XXXMáš v tom nějaký zmatek. Špionážní aféra je stará záležitost, tehdy vedli Ferrari úplně jiní lidé. S dnešními problémy Férka nic z toho nesouvisí. A proč šli někteří lidé do Ferari z Mekáče? Protože Fry... Nevím, co je na tom těžkého pochopit.
-
-
B2SoS
09:00 17.04.2012 193.165.69.XXXFerrari Lituju skalní fanoušky ferrari, po těch letech stejnejch keců toho musí mít dost. Ale držím palce, že se to opravdu zlepší. Ještě že mě dost baví ostatní teamy, jinak by mě to čekání, ta klasická pověstná Cimrmanova metoda frustrační kompozice - střídání prvků gradujícího očekávání a zklamání, už dávno ohryzalo na kost. -
uzivatel001023
08:24 17.04.2012 193.86.188.XXXPracujeme na vsech frontach, vsechni v tovarne pracuji, vsechno se zmeni, studujeme problemy a pracujeme na reseni .... uz toho mam dost, kdyby to, co, rikaji je pravda, Ferrari bybylo aspon 3. team a ne snad posledni. Osobne si myslim ze, jsou proste zafole straceni.-
hmmm
11:51 17.04.2012 90.179.165.XXXKterýpak tým je momentálně třetí a jezdec kterého týmu je třetí? [odkaz na stránku]-
Pikaso
15:01 17.04.2012 178.17.100.XXXTabulkově samozřejmě ferko a fery, ale i v týmech je to jenom fery proti zbytku světa a nebejt nádherného deště v maljce a chyb soupeřů, bylo místo odpovídající výkonnosti auta na 6 příčce a protože fery je pan závodník tak i s tím šrotem by byl 7mého. McL, RBR, Mergl, Lotus, sauber no a wiliams je na tom možná taky lépe, ale spíš stejně jako ferko, takže dokonce možná ve stájích až 7 místo.-
hmmm
15:57 17.04.2012 188.120.195.XXXJistě, výsledky zatím předčí reálnou výkonnost vozu, o tom žádná. Jen jsem prostě nemohl nezareagovat na větu, že kdyby to, co říkají, byla pravda, byli by aspoň třetí a ne snad poslední, která je ve světle dosavadních výsledků tak trochu mimo. Nic víc, nic míň.-
Pikaso
20:11 18.04.2012 178.17.100.XXXZdar pane. Vůbec jsem to nemyslel jako invektivu a jestli to tak vyznělo tak soráč. Myslel jsem to pouze jako doplnění tvé myšlenky, protože jsem její směřování takhle pochopil. Navíc jsem chtěl zdůraznit obrovský kus práce a podílu na výsledcích FA, protože ti pánové co to komentují v TV to dle mého názoru velice bagatelizují a přijde mi, že spousta lidí jim to žere.
-
-
-
-
-
FantomasMan
08:14 17.04.2012 87.197.124.XXXSystém Hold nestačí len preplácať pár ľudí s konkurenčných tímov. A je "vydeláno". Osobne som bol zhrozený koľko "kľúčových" ľudí pretiahli tímy s McLarenu. A McLaren je stále rýchly. Asi je to aj v systéme.
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek