DISKUZE K ČLÁNKU Lotus v Číně podává oficiální protest proti F-kanálu Mercedesu

Tým Lotus F1 dnes v Číně po několikrát vyjádřené nespokojenosti podává protest proti F-kanálu, jehož vstup Mercedes otevírá pomocí DRS klapky na zadním křídle.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Lotus v Číně podává oficiální protest proti F-kanálu Mercedesu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 43, poslední 13.04.2012 23:41 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000299 (Hlasovalo 16 lidí) 12.04.2012 12:31
Lotus už to nevydržel teď se čeká na RB. … »
» uzivatel000249 (Hlasovalo 9 lidí) 12.04.2012 12:34
tak, ja som hlavne za to, aby sa vyvrátili… »
» Pikaso (Hlasovalo 7 lidí) 12.04.2012 13:13
A jéje No nějak podezřele mi protest a především… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Jan.

    Jan.

    217.115.246.XXX
    Nápad! Já sem dostal nápad 04
    Zakažte DRS a nebude možné tento systém využívat. A bude to vyřešené 11 19

    + 5 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Hr3bec

    85.135.106.XXX
    Jsem zvědav... Sám jsem zvědav jak to dopadne. Ale stejně si myslím, že jak řekl McLaren....."čekáme s kopírováním na Čínu jak dopadne legálnost/nelegálnost." Tohle bych viděl jako hlavní důvod sváru....RedBull a Lotus neví jak to dát lehce a rychle do auta tak prskaj, protože je s Mercedesem v přímém souboji. McLaren má zatím trochu navrch tak vyčkává.

    Ale v podstatě všichni čekají na definitivní rozhodnutí at můžou začít se souhlasem FIA kopírovat....

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • skejpa

    skejpa

    90.179.151.XXX
    Kdyz zakazali predni kridlo lotusu, ktere pilot taky aktivne neovladal, nechapu jak tohle muze byt legalni...

    + 4 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Hr3bec

      85.135.106.XXX
      Tak aktivní zavěšení je už pár let zakázané....a pokud se neukázalo jejich nové zavěšení plně pasivní je jasné že tomu dali STOP.

      + 2 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pikaso

        Pikaso

        178.17.100.XXX
        To je sice pravda, ale jenom napůl. Aktivní zavěšení elektronicky řízené. Zde se jednalo o čistě mecanické řešení a navíc to ta stejná FIA nejprve v Abu Dabi po sezoně povolila, všechny stáje kopírovali a utráceli peníze a pak to 14 dní před první testováním teprve zakázali. Tohle je to samé, jsou s prominutím tak hloupí, že nedokážou rozhodnout a ani oni tvůrci pravidel se v nich neorientují. Právě oni FIA by měli být zárukou jasnosti pravidel a ne se v tom samy motat jako maďaři v kukuřici.

        + 4 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Nasir

          188.175.176.XXX
          Přesně tak. Já mám dokonce pocit, že ten problém začal už mnohem dříve a že to, co se dozvídáme veřejně, není celý ten příběh. Teď budu trochu spekulovat, ale myslím, že nebudu úplně daleko od pravdy - zdá se mi, že kauza Lotusu a Mercedesu spolu souvisí. Oba týmy zkoušely něco podobného, ale každý přišel s jiným řešením. A Mercedes si od toho svého zřejmě hodně sliboval, protože po dvou hubených sezónách má určitě větší ambice (a tak évětší rozpočet) než Lotus. Jenže řešení Lotusu se profláklo, nebo napadlo i některé další týmy, a toho se Mercedes zalekl, protože viděl, že by najednou skoro celá špička měla něco podobného, čili řešení, od kterého si tolik slibovali, by jim mnoho nepřineslo. A protože tomu nejdřív FIA dávala zelenou, tak se teda pokusili ukecal ty správné lidi, aby řešení Lotusu "včas" zakázali. A samozřejmě, aby zároveň povolili jeho řešení. Neříkám, že ty "správné lidi" podplatil, ale prostě uplatnili svoje páky, aby to dopadlo, jak to dopadlo. A zákonitě tu máme protest.

          Tím nechci házet špínu na Mercedes, ale mám pocit, že to spolu skutečně souvisí. A velký podíl viny na tom má pan Whiting a ta část lidí z FIA, která takovýto postup povolila - protože souhlasím s Red Bullem v tom, že na základě širší shody bude tohle řešení po sezóně nejspíš opět zakázáno, stejně jako dvojité difuzory, původní F-duct ap. Jak je možné že pan Whiting poslední roky stále povoluje nějaké skuliny na hraně nebo za hranou pravidel, které přitom většinově nemají oporu a FIA je vždy následně zakáže?? Je pan Whiting prostě slepý, nebo si za každou cenu prosazuje svůj názor, nebo je ohebný, nebo je ve FIA bordel a každý tam má jiný názor?

          + 4 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • skejpa

            skejpa

            89.103.81.XXX
            Tvoje domněnky přesně sdílím. Mám pocit, že tam je nějaký tlak. Mercedes potřebuje uspět a ztratit výhodu až půl vteřiny si nemohou dovolit.

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • 160.218.160.XXX
            Ahoj pane. Nějak jsem přehlédl tvůj článek tak jsem nereagoval. Tak aspoň teď krátce. Souhlasim, že pánové z fia by se měli zamyslet a konečně začít rozhodovat trochu konzistentně. No a pan Whiting by se asi mohl vrátit ke startování závodů. To mu šlo a škodil mnohem méně.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Radim

    90.179.19.XXX
    Závist To je sranda no tohle. Doufám, že jim to uznají, je to pro ně výhoda jen v kvalifikaci, v závodě už jim to tolik nedá. Ale co nejde okopírovat musíme nahlásit, bohužel taková je dnešní doba.

    + 5 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • wrt

    88.80.244.XXX
    . Technický pokrok sa zakázať nedá. Ak by to aj zakázali ovládať klapkou, tak Mercedesu to určite funguje aj automaticky pri prekročení určitej rýchlosti.

    + 0 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pikaso

    Pikaso

    178.17.100.XXX
    A jéje No nějak podezřele mi protest a především zdůvodnění ze strany Lotus připomíná mé glosy u článku : ---Red Bull kvůli zadnímu křídlu Mercedesu stále nespí, chce po FIA další objasnění.---
    Asi na tom opravdu něco bude. Je hrozné, že si pořád a všude někdo vysvětluje pravidla po svém, i když jsou jasně napsána, no a podle současných pravidel je prostě systém Mercedesu nelegální a měl by být zakázán. O tom ovšem nerozhodujeme mi, ale FIA, takže jsem opravdu zvědavej jestli opět pošpiní čistotu sportu nebo konečně rozhodnou v souladu s pravidly.

    + 7 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001000

      uzivatel001000

      83.240.120.XXX
      No on bude asi problém v tom, že ta pravidla napsána jasně nejsou. Pokud by byla napsána jasně, tak by nemohlo dojít k těmto kontroverzím. Toť můj názor...

      + 7 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pikaso

        Pikaso

        178.17.100.XXX
        No pokud si je přečteš, myslím, že zjistíš, že třeba v tomto případě jsou dvě pravidla naprosto jasná, je to teda více čánků, ale zjednodušeně je to asi takhle. Je povoleno použití systému DRS ke snížení přítlaku na zadním křídle v jasně definovaných momentech závodního víkendu. Zde žádný rozpor. Důležité pro náš problém je ono slovní vymezení "snížení přítlaku na zadním křídle".
        Další pravidla zní asi tak, že pilot nesmí žádným způsobem změnit aerodinamické vlastnosti vozu během závodního víkendu. Jsou rovněž zakázány všechny proměnlivé prvky aerodinamiky vozu !!!!!!právě s vyjímku DRS!!!!! jehož použití je však jasně definováno.
        Zjednodušeně tedy není nic nejasného. Zmáčknutím knoflíku pro DRS může pilot změnit aerodinamiku na zadním křídle a pokud jeho použitím dojde ke změně aerodinamiky i na předním křídle, nebo v budoucnu kdekoliv jinde je to jasné porušení pravidel, protože se jedná o proměnlivý prvek, který je stryktně zakázán vyjma DRS.
        Myslíš, že zjednodušené vysvětlení aspoň za něco stojí ???

        + 3 / − 7

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel001000

          uzivatel001000

          83.240.120.XXX
          To je prave zalezitost uhlu pohledu na celou vec. Souhlasim s tebou, ze stisknutim tlacitka dojde ke zmene polohy klapky na zadnim kridle. Nejsem si ale jisty, zda ono tlacitko muze za zmenu vlastnosti kridla predniho resp. jine casti vozu. Ja to vnimam tak, ze za zmenu vlastnosti na prednim kridle muze ta klapka samotna a ne aktivita pilota. A to je dle meho nazoru i cely ten spor, zda je f-kanal ovladan aktivne ci ne.

          + 3 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Olda

            89.235.0.XXX
            Domino effect. Počáteční impuls dalo stále tlačítko a jezdec.

            + 3 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Pikaso

            Pikaso

            178.17.100.XXX
            No, ale i tak je to stále proti pravidlu o proměnlivé aerodinamice vozu. Ta je prostě jiným pravidlem s výjimkou DRS zakázána a zde si zase já myslím, že to je prostě jasné. Kvůli stejnému pravidlu zakázali těsně před sezonou plně samočinnou, nastavitelnou světlou výšku na předním zavěšení renaultu. Mimochodem získaný efekt renaultu by byl stejný nebo hodně podobný tomu co dělá se svým F-kanálem mercedes.

            + 2 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • rock

          85.162.163.XXX
          Můžeš dát odkaz na článek technických pravidel, kde by se psalo, že systém DRS má snižovat přítlak na zadním křídle ? Já to nikde nenašel ...
          Definovány jsou rozměry, podmínky, za jakých lze DRS aktivovat, ale co přesně má ovlivňovat systém DRS, na to jsem nenarazil.

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pikaso

            Pikaso

            178.17.100.XXX
            překládám si to z pravidel na www.formula1.com a ani nevím jestli tam teď ještě odkaz na pravidla je. Je v tom totiž takovej zmatek, že kolikrát musím hledat hodně dlouho než to najdu. Tak se tam jukni a uvidíš jestli to najdeš. Kdysi jsem si pravidla stáhnul do PC, ale to je v poslední době docela zbytečné, protože rok co rok je mění a musíš je mít s odkazy na to co mění atd. adt., takže vše hledám online.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama