DISKUZE K ČLÁNKU Lotus v Číně podává oficiální protest proti F-kanálu Mercedesu
Tým Lotus F1 dnes v Číně po několikrát vyjádřené nespokojenosti podává protest proti F-kanálu, jehož vstup Mercedes otevírá pomocí DRS klapky na zadním křídle.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Lotus v Číně podává oficiální protest proti F-kanálu Mercedesu
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Hr3bec
14:30 12.04.2012 85.135.106.XXXJsem zvědav... Sám jsem zvědav jak to dopadne. Ale stejně si myslím, že jak řekl McLaren....."čekáme s kopírováním na Čínu jak dopadne legálnost/nelegálnost." Tohle bych viděl jako hlavní důvod sváru....RedBull a Lotus neví jak to dát lehce a rychle do auta tak prskaj, protože je s Mercedesem v přímém souboji. McLaren má zatím trochu navrch tak vyčkává.
Ale v podstatě všichni čekají na definitivní rozhodnutí at můžou začít se souhlasem FIA kopírovat.... -
-
-
Pikaso
14:34 12.04.2012 178.17.100.XXXTo je sice pravda, ale jenom napůl. Aktivní zavěšení elektronicky řízené. Zde se jednalo o čistě mecanické řešení a navíc to ta stejná FIA nejprve v Abu Dabi po sezoně povolila, všechny stáje kopírovali a utráceli peníze a pak to 14 dní před první testováním teprve zakázali. Tohle je to samé, jsou s prominutím tak hloupí, že nedokážou rozhodnout a ani oni tvůrci pravidel se v nich neorientují. Právě oni FIA by měli být zárukou jasnosti pravidel a ne se v tom samy motat jako maďaři v kukuřici.-
Nasir
15:24 12.04.2012 188.175.176.XXXPřesně tak. Já mám dokonce pocit, že ten problém začal už mnohem dříve a že to, co se dozvídáme veřejně, není celý ten příběh. Teď budu trochu spekulovat, ale myslím, že nebudu úplně daleko od pravdy - zdá se mi, že kauza Lotusu a Mercedesu spolu souvisí. Oba týmy zkoušely něco podobného, ale každý přišel s jiným řešením. A Mercedes si od toho svého zřejmě hodně sliboval, protože po dvou hubených sezónách má určitě větší ambice (a tak évětší rozpočet) než Lotus. Jenže řešení Lotusu se profláklo, nebo napadlo i některé další týmy, a toho se Mercedes zalekl, protože viděl, že by najednou skoro celá špička měla něco podobného, čili řešení, od kterého si tolik slibovali, by jim mnoho nepřineslo. A protože tomu nejdřív FIA dávala zelenou, tak se teda pokusili ukecal ty správné lidi, aby řešení Lotusu "včas" zakázali. A samozřejmě, aby zároveň povolili jeho řešení. Neříkám, že ty "správné lidi" podplatil, ale prostě uplatnili svoje páky, aby to dopadlo, jak to dopadlo. A zákonitě tu máme protest.
Tím nechci házet špínu na Mercedes, ale mám pocit, že to spolu skutečně souvisí. A velký podíl viny na tom má pan Whiting a ta část lidí z FIA, která takovýto postup povolila - protože souhlasím s Red Bullem v tom, že na základě širší shody bude tohle řešení po sezóně nejspíš opět zakázáno, stejně jako dvojité difuzory, původní F-duct ap. Jak je možné že pan Whiting poslední roky stále povoluje nějaké skuliny na hraně nebo za hranou pravidel, které přitom většinově nemají oporu a FIA je vždy následně zakáže?? Je pan Whiting prostě slepý, nebo si za každou cenu prosazuje svůj názor, nebo je ohebný, nebo je ve FIA bordel a každý tam má jiný názor?-
Ahoj pane. Nějak jsem přehlédl tvůj článek tak jsem nereagoval. Tak aspoň teď krátce. Souhlasim, že pánové z fia by se měli zamyslet a konečně začít rozhodovat trochu konzistentně. No a pan Whiting by se asi mohl vrátit ke startování závodů. To mu šlo a škodil mnohem méně.
-
-
-
-
Pikaso
13:13 12.04.2012 178.17.100.XXXA jéje No nějak podezřele mi protest a především zdůvodnění ze strany Lotus připomíná mé glosy u článku : ---Red Bull kvůli zadnímu křídlu Mercedesu stále nespí, chce po FIA další objasnění.---
Asi na tom opravdu něco bude. Je hrozné, že si pořád a všude někdo vysvětluje pravidla po svém, i když jsou jasně napsána, no a podle současných pravidel je prostě systém Mercedesu nelegální a měl by být zakázán. O tom ovšem nerozhodujeme mi, ale FIA, takže jsem opravdu zvědavej jestli opět pošpiní čistotu sportu nebo konečně rozhodnou v souladu s pravidly.-
uzivatel001000
13:25 12.04.2012 83.240.120.XXXNo on bude asi problém v tom, že ta pravidla napsána jasně nejsou. Pokud by byla napsána jasně, tak by nemohlo dojít k těmto kontroverzím. Toť můj názor...-
Pikaso
13:39 12.04.2012 178.17.100.XXXNo pokud si je přečteš, myslím, že zjistíš, že třeba v tomto případě jsou dvě pravidla naprosto jasná, je to teda více čánků, ale zjednodušeně je to asi takhle. Je povoleno použití systému DRS ke snížení přítlaku na zadním křídle v jasně definovaných momentech závodního víkendu. Zde žádný rozpor. Důležité pro náš problém je ono slovní vymezení "snížení přítlaku na zadním křídle".
Další pravidla zní asi tak, že pilot nesmí žádným způsobem změnit aerodinamické vlastnosti vozu během závodního víkendu. Jsou rovněž zakázány všechny proměnlivé prvky aerodinamiky vozu !!!!!!právě s vyjímku DRS!!!!! jehož použití je však jasně definováno.
Zjednodušeně tedy není nic nejasného. Zmáčknutím knoflíku pro DRS může pilot změnit aerodinamiku na zadním křídle a pokud jeho použitím dojde ke změně aerodinamiky i na předním křídle, nebo v budoucnu kdekoliv jinde je to jasné porušení pravidel, protože se jedná o proměnlivý prvek, který je stryktně zakázán vyjma DRS.
Myslíš, že zjednodušené vysvětlení aspoň za něco stojí ???-
uzivatel001000
13:52 12.04.2012 83.240.120.XXXTo je prave zalezitost uhlu pohledu na celou vec. Souhlasim s tebou, ze stisknutim tlacitka dojde ke zmene polohy klapky na zadnim kridle. Nejsem si ale jisty, zda ono tlacitko muze za zmenu vlastnosti kridla predniho resp. jine casti vozu. Ja to vnimam tak, ze za zmenu vlastnosti na prednim kridle muze ta klapka samotna a ne aktivita pilota. A to je dle meho nazoru i cely ten spor, zda je f-kanal ovladan aktivne ci ne.-
Pikaso
14:10 12.04.2012 178.17.100.XXXNo, ale i tak je to stále proti pravidlu o proměnlivé aerodinamice vozu. Ta je prostě jiným pravidlem s výjimkou DRS zakázána a zde si zase já myslím, že to je prostě jasné. Kvůli stejnému pravidlu zakázali těsně před sezonou plně samočinnou, nastavitelnou světlou výšku na předním zavěšení renaultu. Mimochodem získaný efekt renaultu by byl stejný nebo hodně podobný tomu co dělá se svým F-kanálem mercedes.
-
rock
14:11 12.04.2012 85.162.163.XXXMůžeš dát odkaz na článek technických pravidel, kde by se psalo, že systém DRS má snižovat přítlak na zadním křídle ? Já to nikde nenašel ...
Definovány jsou rozměry, podmínky, za jakých lze DRS aktivovat, ale co přesně má ovlivňovat systém DRS, na to jsem nenarazil.-
Pikaso
14:16 12.04.2012 178.17.100.XXXpřekládám si to z pravidel na www.formula1.com a ani nevím jestli tam teď ještě odkaz na pravidla je. Je v tom totiž takovej zmatek, že kolikrát musím hledat hodně dlouho než to najdu. Tak se tam jukni a uvidíš jestli to najdeš. Kdysi jsem si pravidla stáhnul do PC, ale to je v poslední době docela zbytečné, protože rok co rok je mění a musíš je mít s odkazy na to co mění atd. adt., takže vše hledám online.-
-
Petr
14:34 12.04.2012 109.81.245.XXXPlné znění aktuálních technických pravidel (verze z 9. 3. 2012) zde: [odkaz na stránku] (pdf)
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek